Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین و زیباترین جزایر تایلند

بهترین و زیباترین جزایر تایلند

by | 21 دی 1402 | بهترین ها, گردشگری | 0 comments

تایلند و جزایر زیبای آن همیشه یکی از مقصدهای محبوب برای مسافرین در سراسر جهان است. بسیاری از مردم قبلاً در مورد مناطقی مانند پوکت و کوه سامویی شنیده‌اند و شاید حتی از آنها دیدن کرده‌اند، اما چطور در سفر بعدی خود به سرزمین لبخندها به جایی متفاوت بروید، شاید جزایر تایلند؟ در اینجا بهترین و خیره کننده‌ترین جزایر تایلند برای اضافه کردن به لیست سفر تایلند شما وجود دارد. اگر سعی کرده‌اید بفهمید که به کدام جزایر تایلند بروید، احتمالاً فهمیده‌اید که تایلند بیش از هزار جزیره دارد. برخی از آنها دو نام دارند تا گیج کننده‌تر شوند.

به خواندن ادامه دهید، ما اینجا بهترینها را برای شما انتخاب کردیم.

حتماً برای داشتن یک سفر لذت بخش در تایلند، مقاله “۲۱ نکته که قبل از رفتن به تایلند باید بدانید” را مطالعه کنید.

بهترین جزایر تایلند

1.کوه سامویی (Koh Samui)

جزیره کوه سامویی تایلند

کوه سامویی نام مجمع الجزایری متشکل از 80 جزیره را می‌دهد. جزیره اصلی سواحل شگفت انگیزی را در خود جای داده است که محبوب‌ترین آنها چاونگ است، امتداد طولانی ماسه سفید مشرف به آب های شفاف. سفرهای Costa شما را به تجربه آرامش این دریا و مکان‌های خاص مرتبط با معنویت مردم بومی سوق می‌دهد.

معبد Kunaram، در جنوب جزیره، جسد راهب Luang Phor Daeng را به نمایش می‌گذارد که در موقعیت مراقبه مشخص “گل نیلوفر آبی” مومیایی شده است. در شمال، در جزیره صخره‌ای Koh Faan، بالای یک پلکان 80 پله‌ای بودای بزرگ قرار دارد، مجسمه غول پیکری که از دور قابل مشاهده است، که به مقصد مهمی برای زائران تبدیل شده است و از آنجا می‌توانید از منظره‌ای زیبا لذت ببرید.

2. پوکت (Phuket)

جزیره تایلند پوکت

پوکت بزرگترین جزیره تایلند، یکی از معروف ترین مقاصد ساحلی جهان با سواحل زیبا مانند ساحل کاتا، کالیفرنیا. گستره‌ای از شن‌های سفید، بسیار ریز، متناوب با خلیج‌های صخره‌ای آرام غوطه ور در آب‌های شفاف در سایه‌های سبز و فیروزه‌ای. ساحل نای هارن را از دست ندهید، در جنوب، در میان مناطق سرسبز، که با حسادت توسط راهبان محافظت می‌شود.

خلیج فانگ نگا با قله‌های صخره‌ای آن یک منظره طبیعی است که کاملاً قابل مشاهده است. معبد Wat Chalong مهمترین معبد جزیره است. پوکت معماری چینی-پرتغالی و انگلیسی را حفظ می‌کند که یادآور گذشته‌های استعماری است.

همچنین مقاله “۱۵ بهترین معابد تایلند” را نیز مطالعه کنید.

3. کو فانگان (Koh Phangan)

جزیره تایلند کو فانگان

کو فانگان دومین جزیره از نظر اندازه مجمع الجزایر سامویی است. جزیره ای که هنوز دست نخورده است. یک بهشت ​​واقعی و بکر برای دیدن است.

همچنین بخوانید  بهترین روش برای نوشتن مقالات فارسی

یکی از زیباترین و راحت‌ترین سواحل خلیج تانگ نای پان است که مانند نعل اسبی دوتایی در صخره کشیده شده است، به خوبی از امواج در امان است، با بستری کم عمق که ورود به دریا را آسان می‌کند. بیش از بیست سال است که کو فانگان خانه “جشنواره ماه کامل” بوده است، که یک جشن مذهبی نیست، بلکه یک گردهمایی مشهور بین المللی است که شامل هزاران جوان از سراسر جهان می‌شود.

4.کو فی فی (Koh Phi Phi)

جزیره تایلند کو فی فی

جزایر فی فی، بسیار نزدیک به پوکت، مجمع الجزایری در دریای آندامان هستند. فی فی دون بزرگترین جزیره، از جذاب‌ترین جزیره‌های جنوب شرقی آسیا است. بهشت! با دو سواحل طاقدار طویل که تقریباً همدیگر را لمس می‌کنند، این جزیره در وسط خلیج هلالی قرار دارد که پر از استراحتگاه‌ها و رستوران‌ها است. همراه با جزیره فی فی له، دوستداران فیلم را به عنوان صحنه فیلم “ساحل” با لئوناردو دی کاپریو می‌شناسیم.

سواحل احاطه شده توسط درختان نخل، صخره‌های خارق العاده، آب‌های شفاف پر از گیاهان و جانوران دریایی رنگارنگ استوایی.

5.کوه تائو (Koh Tao)

جزیره  غواصی تایلند کوه تائو

ساحل کو تائو یا «جزیره لاک‌پشت‌ها» مملو از خلیج‌های شنی کوچک، رستوران‌های زیبا با نور فانوس و فروشگاه‌های غواصی است. بیشتر مسافران برای غواصی اینجا هستند.
این جزیره یکی از بهترین مکان‌های جهان برای یادگیری است و رقابت بین فروشگاه‌های غواصی نیز آن را به یکی از ارزان‌ترین‌ها تبدیل کرده است. اگر تازه وارد این ورزش هستید، برای دریافت گواهینامه PADI یا SSI Open Water خود ثبت نام کنید. این معمولاً چهار روز طول می‌کشد و شامل چهار غواصی در اقیانوس است. اگر وقتتان کم است (یا انگیزه لازم برای شرکت در یک دوره کامل) را دارید، بیشتر مدارس یک روز غواصی دیسکاوری را نیز ارائه می‌کنند، جایی که می‌توانید بدون گواهینامه تا ۱۲ متر پایین بروید.
مربیان به زبان‌های مختلف تدریس می‌کنند و دوره‌های آموزشی برای کودکان نیز موجود است. حتی اگر غواص هم نباشید، باز هم چیزهای زیادی وجود دارد که شما را راضی نگه دارد (این جایی است که فارنگ‌ها برای چند روز می‌آیند و هرگز آن را ترک نمی‌کنند).
کوه تائو جذابیت غیرقابل مقاومتی دارد. به غیر از زندگی شبانه عالی، از جمله مهمانی عجیب و غریب در ماه کامل، که کمی بزرگتر از کو فانگان همسایه است.

6.جزایر کو یائو (Koh Yao islands)

جزایر کو یائو تایلند

با وجود نزدیکی آنها به پوکت پرجنب‌وجوش (فقط 30 دقیقه با قایق تندرو)، جزایر دوقلوی کوه یائو یای و کو یائو نوی نمی‌توانند متفاوت‌تر از این باشند. به جای کلوپ‌های ساحلی پر زرق و برق، دهکده‌های ماهیگیری خواب‌آلود در کنار سواحل قرار دارند، و مردم محلی با علاقه از 7-11 به عنوان تنها مرکز خرید جزیره یاد می‌کنند.
چیزهای زیادی برای دیدن یا انجام دادن وجود ندارد، اما این جذابیت آنهاست. هر دو جزیره با مجموعه‌ای از مزارع لاستیکی و شالیزارهای برنج پراکنده شده‌اند که با مسیرهای خاکی و چند جاده آسفالت‌شده تلاقی می‌کنند.
اسکوتر کرایه کنید و روزهای خود را با نوشیدن چای سرد تایلندی بگذرانید. استراحت در دهکده پرادو در یائو نوی مکانی دوست داشتنی برای جست و خیز است. در سواحل متروک که در آن احتمال برخورد شما با گاومیش آبی بیشتر از بازدیدکنندگان دیگر است.

همچنین بخوانید  مهاجرت به کانادا

ضیافت غذاهای دریایی تازه صید شده در رستوران‌های آشفته که در خیابان‌های اصلی قرار دارند. کو یائو نوی (“جزیره طویل کوچک”) علیرغم اندازه کوچکترش، توسعه یافته‌ترین در بین این دو است. اگرچه حتی جاذبه های اصلی آن، ساحل هاد پاسای و کلانگ جارک، به طرز دلپذیری آرام باقی می‌مانند.
اگر می‌خواهید از شلوغی توریستی جنوب تایلند دوری کنید، اما نمی‌خواهید آن را خشن کنید، خود را در اینجا قرار دهید و خواهر و برادر بزرگ‌تر کو یائو یای (یا «جزیره طولانی بزرگ») را در یک سفر یک روزه کاوش کنید.

7.کو سی چانگ (Koh Si Chang)

کو سی چانگ تایلند

اگر فقط چند روز در تایلند هستید، ممکن است نتوانید از بانکوک به جزایر دور بروید. در عوض، یک یا دو روز را در کوه سی چانگ (که با کوه چانگ اشتباه نگیرید)، سفری دو ساعته با قایق از شهر داشته باشید، و آن را به یکی از نزدیک‌ترین مقاصد ساحلی بانکوک تبدیل کنید.
این شهر برای ساکنان بانکوک که برای تعطیلات آخر هفته و حتی سفرهای یک روزه به اینجا می‌روند، محبوب است. در حالی که سی چانگ نرم‌ترین شن و ماسه سفید را در بین جزایر تایلند ندارد، اما هنوز هم با فضای سبز و دهکده‌های ماهیگیری، از خیابان‌های شلوغ و آلوده پایتخت فرار می‌کند.
در یکی از رستوران‌های ساحل Haad Tham Phang غذای دریایی تازه بخورید، یا در حالی که به امواج از اتاق استراحت خود خیره می‌شوید. اگر ترجیح می‌دهید چند ساعت ارزشمند خود را در ساحل بگذرانید تا اتوبوس یا قایق، کوه سی چانگ، آرام و تقریباً عاری از خارجی‌ها، بهترین گزینه است.

8. کوه لانتا(Koh Lanta)

کوه لانتا جزیره تایلند

کو لانتا یکی از جذاب‌ترین جزایر آندامان است و بخشی از مجمع الجزایری متشکل از 52 جزیره است. شکل نازک و بلندی دارد و واقعاً پر از موضوعات مورد علاقه است. کو لانتا خانه چندین سواحل است که نوید حمام‌های جوان کننده در آب‌های گرم و شفاف را می‌دهند. بهترین‌ها در امتداد بخش غربی جزیره هستند و همیشه چشم انداز غروب زیبا را ارائه می‌دهند.

علاوه بر سواحل، جنگل‌های بارانی زیبا  و غارهای جزیره هم هستند.

9. کوه چانگ (Koh Chang)

کوه چانگ جزیره تایلند

در اوایل دهه 2000، کوه چانگ، “جزیره فیل” بسیار توسعه یافته بود، تا جایی که به آن “پوکت شرق” نیز می‌گفتند. این پارک بخشی از پارک ملی دریایی کو چانگ به همراه جزایر زیادی است که آن را احاطه کرده‌اند.

قلمرو آن عمدتاً از جنگل های بارانی تشکیل شده است، در نزدیکی ساحل، جنگل‌های حرا فراوان است که اینجا و آنجا راه خود را به سواحل سفید شگفت انگیز می‌دهد. معروف‌ترین آن هات سای کائو در شمال است. Hat Klong Phrao، در جنوب‌تر، برای کسانی که جاهای دنج و آرام را ترجیح می‌دهند واقعا عالی است. از دومی می‌توانید پیاده روی را به سمت آبشار Klong Plu، یکی از زیباترین آبشارهای تایلند شروع کنید.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین پیج ها و اینفلوئنسرهای کریپتو در اینستاگرام

مقاله “بهترین مکان های تایلند برای بازدید” را از دست ندهید!

 10. جزایر سیمیلان (Similan Islands)

جزایر سیمیلان تایلند

مجمع الجزایری متشکل از 9 جزیره، بر اساس تعداد و نام: Similan در واقع از کلمه sembilan گرفته شده است که در زبان مالایی دقیقاً به معنای این عدد است. جزایر احاطه شده توسط آب‌های پر از زندگی، یکی از بهترین مکان‌های غواصی در جهان است.

این پارک دریایی برای حفاظت از انواع جانوران، زیبایی مرجان ها، آلسیوناریاها و گورگونیاهای بادبزن ایجاد شده است. در اینجا ماهی تن، شیرماهی، فرشته ماهی و سایر ماهی‌ها از هر رنگی هستند. یک آکواریوم طبیعی فوق العاده.

در 3 جزیره از 9 جزیره، دسترسی برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت در تخم ریزی توسط لاک پشت‌ها ممنوع است.

12. کو لیپ (Koh Lipe)

کو لیپ تایلند

کو لیپ ، در دریای آندامان، بخشی از پارک دریایی تاروتائو است که شامل بیش از 70 پارک دریایی است. سه ساحل زیبا و یک دریای ویژه برای غواصی ارائه می‌دهد.

اسنورکلرها به راحتی می‌توانند این کار را از سواحل اصلی انجام دهند. رستوران‌ها، بارها، فروشگاه‌ها و مراکز ماساژ عمدتاً در یک خیابان به نام The Walking Street متمرکز شده‌اند و زندگی شبانه به سطح دیوانه‌واری نمی‌رسد. بنابراین Koh Lipe نشان می‌دهد که مکانی ایده‌آل برای خانواده‌هایی است که خواهان آرامش خاطر هستند و برای همه آن زوج‌هایی که رویای مکانی رمانتیک برای تعطیلات خود را دارند.

سوار شدن با کشتی به جزایر تایلند

کشتی به جزایر تایلند نسبتاً ارزان است (معمولاً 5 تا 15 دلار). بسته به اینکه به کدام جزیره می‌روید، می‌توانند از 20 دقیقه تا 3 ساعت متغیر باشند. شما می‌توانید یک روز قبل در هر کیوسکی در اطراف شهر بلیط کشتی رزرو کنید. هر چه دیرتر در روز اقدام به خرید بلیط کنید، احتمال پر شدن نوبت‌ها بیشتر است و اگر در شب رزرو کنید، ممکن است در کشتی اول را از دست بدهید و به ناچار با کشتی بعدی سفر کنید.

وقتی به جزیره‌ای می‌رسید، هنگامی که از کشتی پیاده شوید، همیشه جیپنی یا توک توک منتظر مسافران هستند. جیپنی‌ها مانند وانت‌های سرپوشیده هستند و معمولاً کرایه مشخص و ثابتی دارند. شما می‌توانید تلاش کنید و چانه بزنید. همچنین مراقب مافیای تاکسی باشید. در کوه سامویی، اگر خیلی دیر برسید، تاکسی‌ها قیمت‌ها را بسیار بالا می‌برند و از به معنای واقعی کلمه شما را تیغ می‌زنند.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط