Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ هنر و ادبیات @ تحقیق در مورد دانشمندان ایرانی

تحقیق در مورد دانشمندان ایرانی

by | 20 آذر 1401 | هنر و ادبیات | 0 comments

از دانشمندان ایرانی که توانسته‌اند اختراعاتی را به ثبت برسانند و نام خود را در جهان جاویدان کنند، می‌توان به ابوریحان بیرونی، زکریای رازی، خوارزمی، فارابی، خواجه نصیر طوسی و دیگر دانشمندان ایرانی اشاره نمود. چه آن‌هایی که در دوران معاصر می‌زیسته‌اند و چه آن‌هایی که در قرون گذشته توانسته‌اند نام ایران را جاویدان کنند. بهتر است که با هم دیگر به دستاوردهای بزرگ چند دانشمند ایرانی معاصر و گذشته اشاره کنیم.

زکریای رازی کاشف الکل

رازی با اختراع الکل توانست در عرصه پزشکی گامی نوین بردارد. با این که سالیان متمادی از کشف الکل می‌گذرد، هنوز که هنوزه در پزشکی کاربرد گسترده‌ای دارد و یک ماده ضد عفونی کننده قوی محسوب می‌شود.

رازی یک کیمیاگر بزرگ بود و از او به نام همه چیز دان یاد می‌شود. علاوه بر الکل، او سولفوریک اسید و نفت سفید را کشف کرد. از او به عنوان یک شیمی دان برتر یاد می‌شود. او دستی بر کیمیاگری داشت و به همین دلیل است که پنجم شهریور را روز داروساز نام گذاری نموده‌اند.

همچنین بخوانید  چگونه دست خط خود را خوب کنیم؟ | 15 راهکار تقویت دست خط

خواجه نصیر طوسی موسس رصدخانه مراغه

خواجه نصیر طوسی یک مهندس تمام عیار بوده که در علم ستاره شناسی و نجوم دستاوردهای زیادی داشته است. روز پنجم اسفند را روز مهندس نام گذاری نموده‌اند. تاسیس رصدخانه در شهر مراغه از دستاوردهای بزرگ او محسوب می‌شود. دانشمندان ایرانی همیشه و در هر دوره‌ای خوش درخشیده‌اند. او کتابخانه‌ای با حدود 40 هزار جلد کتاب را ایجاد نمود.

مجید شهریاری از دانشمندان هسته ای

مدرس دانشگاه، فیزیک‌دان و دانشمند علم هسته‌ای ایرانی بود، وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری علوم و تکنولوژی هسته‌ای از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود. او یک نخبه در علم بوده است و متاسفانه اجل به او مهلت نداد و به شهادت رسید.

همچنین بخوانید  آموزش خوشنویسی با خودکار

ابوریحان بیرونی

ابوریحان بیرونی با اختراع تقویم مکانیکی و محاسبه شعاع کره زمین توانست به یک دانشمند، فیلسوف و ریاضی دان تمام عیار تبدیل شود. به راستی چرا دانشمندان ایرانی این قدر موفق درخشیده‌اند؟

ایران سرزمین کهن فارسی همواره و در هر دوره‌ای بااستعدادترین افراد را پرورش داده است. در حوزه دامپروری و علوم دامی، ریاضیات، نجوم، ادبیات، پزشکی، روانشناسی، علوم تغذیه و دارویی توانسته است دانشمندان بسیاری را تربیت کند. برخی از دانشمندان بزرگ ایرانی در ناسا مشغول به فعالیت هستند.

برای اینکه بتوانیم به یک دانشمند تمام عیار تبدیل شویم چه باید بکنیم؟ ابتدا باید بدانید که با کتاب خواندن‌ها و درس خواندن‌های زیاد نمی‌توان دانشمند شد و کسانی که دانشمند بوده‌اند از همان دوران کودکی با افراد عادی تفاوت داشته‌اند و روال زندگی آن‌ها با دیگر افراد کاملا متفاوت بوده است. این افراد اندیشه فکری متفاوتی داشته‌اند و از همان دوران کودکی همانند مردم و یا کودکان عادی رفتار نمی‌کردند. قدرت درک و فهم آن‌ها بسیار بالا بوده و ذات و شم انجام کارهای بسیار بزرگ را داشته‌اند.

همچنین بخوانید  آشنایی با پرطرفدارترین مکتب‌ های هنری جهان

برای اینکه بتوانید به دانشمند بزرگ تبدیل شوید، باید به طور دائم مطالعه و پژوهش کنید. خطا و آزمایش، تجزیه و تحلیل از شما یک انسان قدرتمند و توانمند می‌سازد. دانشمندان آن قدر شکست خورده‌اند و دوباره و مجدد شروع کرده‌اند که همین روال از آن‌ها یک انسان سرسخت و توانمند ساخته است. روحیات خستگی ناپذیر آن‌ها باعث شده است تا آن‌ها به یک انسان قوی و با دستاوردهای بزرگ تبدیل شوند. دانشمند شدن به این سادگی‌ها نیست. باید مقاوم، جنگجو و سرسخت باشید و روحیات پژوهش و تحقیق در شما بسیار بالا باشد.

prozhebegir

prozhebegir

چطور بود؟
+1
488
+1
257
+1
145
+1
144
+1
126
+1
130
+1
281

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط