Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ مد و زیبایی @ تفاوت عطر، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادوکلن چیست؟

تفاوت عطر، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادوکلن چیست؟

by | 8 خرداد 1401 | مد و زیبایی | 0 comments

این مقاله انواع مختلف عطرها را توضیح می‌دهد و اینکه چرا برخی از آن‌ها ماندگاری بیشتری دارند، گران‌تر هستند و عملکرد بهتری دارند.

به طور کلی، اصطلاح عطر که از خود کلمه «عطر» گرفته شده است، به معنای «رایحه مطبوع و شیرین» است. برخی از اصطلاح رایحه استفاده می‌کنند، برای من این اصطلاح می‌تواند به معنای هر چیزی باشد، از بوی گربه گرفته تا بوی الهه یونانی، زیرا من معتقدم که می تواند به معنای هر بوی خاصی باشد. بسیاری از مردم این کلمه را ترجیح می‌دهند.

وقتی بزرگ شدم، همیشه فکر می‌کردم عطرها فقط برای خانم‌ها طراحی شده‌اند و حتی دلیلش را هم نمیدانستم. من فکر می‌کنم این تصور اشتباه هنوز برای بسیاری وجود دارد، زیرا برخی از محصولات موجود در بازار که تحت نسخه‌های «برای مردان» و «برای زنان» منتشر شده‌اند، توسط تولیدکنندگان به ترتیب با عنوان ادوکلن/تویلت و ادوپرفیوم برچسب‌گذاری می‌شوند.

من معتقدم این یکی از تاثیرات بازاریابی مدرن است و نه بیشتر. در واقع، مردان به اندازه زنان می توانند از ادکلن استفاده کنند و عطر بزنند.

در عوض، مهم است که برخی از این اصطلاحات را درک کنیم تا بتوانیم بفهمیم که اینها چه کاربردی دارند و چگونه یا چه زمانی استفاده می‌شوند. با این گفته، در زیر 5 نوع مختلف عطر را توضیح می‌دهم.

عطر

با غلظت بیش از 20 درصد روغن، احتمالاً متوجه پخش بوی بالای عطر خود از صبح تا عصر خواهید شد. عطرها بیشترین غلظت رایحه را در میان انواع دیگر دارند و همچنین بیشترین ماندگاری را دارند: معمولاً شش تا هشت ساعت. اما همچنین، بالاترین قیمت نیز متعلق به عطر است.

افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است عطر برایشان بیشتر مناسب باشد زیرا آن‌ها الکل بسیار کمتری نسبت به سایر انواع ادوکلن دارند و بنابراین احتمال خشک شدن پوست را ندارند.

ادوپرفیوم

بالاترین غلظت عطر بعدی ادوپرفیوم (EDP) با غلظت روغن بین 15 تا 20 درصد خواهد بود. به طور متوسط، چهار تا پنج ساعت ماندگاری دارند.

همچنین بخوانید  6 ویژگی کفش خوب

مهم نیست که چه مناسبتی باشد، این نوع عطر می‌تواند قابل اعتمادتر از بقیه باشد و نسبتاً ارزان‌تر از عطر است.

ادوتویلت

غلظت عطر ادوتویلت (EDT) بین 5 تا 15 درصد است. این عطر ارزان‌تر از EDP است و یکی از محبوب‌ترین عطرهای موجود است. به طور معمول ماندگاری آن بین دو تا سه ساعت طول می‌کشد و توسط برخی برای مصرف روز در نظر گرفته می‌شود. (در حالی که EDP برای استفاده در شب در نظر گرفته می‌شود).

اصطلاح ادوتویلت از عبارت فرانسوی Faire sa toilette گرفته شده است که به معنای آماده شدن است. اگر این نوع عطر را به صورت روزانه می‌پوشید، پیشنهاد می‌کنم یک ظرف کوچک داشته باشید که بتوانید بیشتر اوقات آن را با خود همراه داشته باشید.

ادوکلن

عطر ادوکلن (EDC) نسبت به EDT با محتوای الکل بالا، غلظت رایحه بسیار کمتری دارد (حدود 2٪ تا 4٪) و بنابراین ارزان تر از موارد بالا است. به طور کلی ماندگاری آن تا دو ساعت طول می‌کشد.

EDC ها بیشتر در شیشه‌های بزرگتر عرضه می‌شوند زیرا باید حجم بیشتری از این عطرها استفاده شود. ادوکلن در اصل به دستورالعملی سنتی گفته می‌شود که در آن از نت‌های گیاهی و مرکباتی استفاده می‌شود که با نت‌های پایه کمی تثبیت می‌شود.

Eau Fraiche

Eau fraiche کاملاً شبیه به EDC است که رایحه آن تا دو ساعت ماندگاری دارد. با این حال، غلظت عطر آن حتی کمتر از 1٪ تا 3٪ است.

در حالی که eau fraiche غلظت عطر پایینی دارد، حاوی مقدار زیادی الکل نیست. در کنار رایحه، باقی مانده ادوکلن بیشتر آب است، بنابراین برای افرادی که پوست حساسی دارند نیز مفید است.

فراتر از این لیست، حتی انواع مختلفی از عطرها مانند میست و افترشیو وجود دارد. عطرهای با کیفیت بالا می‌توانند هزینه قابل توجهی داشته باشند، بنابراین اگر از قبل از خرید تحقیقات خود را انجام دهید، تضمین می‌کند که نوع عطری که به دنبال آن هستید را دریافت کنید.

در کنار انواع عطر، نت‌های عطری نیز وجود دارند که رایحه نهایی را تعیین می‌کنند. برای تشخیص آن نیازی به متخصص بودن ندارید، توصیه من این است که چیزهای اساسی مانند آنچه را که به اشتراک گذاشته ام بدانید تا بتوانید عطر مناسب خود را پیدا کنید.

همچنین بخوانید  7 نکته مهم در خرید پیراهن مردانه که باید بدانید!

تفاوت عطر و ادکلن

تفاوت اصلی بین عطر و ادوکلن به قدرت رایحه مربوط می‌شود. عطرها به طور کلی بسیار قوی‌تر از ادوکلن‌ها هستند و معمولاً حاوی غلظت بسیار بالایی از اسانس‌ها هستند که در پایه‌های الکلی مخلوط شده‌اند.

ادوکلن‌ها همچنین حاوی اسانس و الکل هستند، اما در مقادیر بسیار کمتر. به همین دلیل، عطرها نسبت به ادوکلن‌ها ماندگاری بیشتری دارند، زیرا برای حفظ رایحه در طول روز به مقدار زیادی نیاز نیست. مردم اغلب ادوکلن‌ها را در مقادیر بیشتر استفاده می‌کنند زیرا بوی آن معمولاً بیش از چند ساعت باقی نمی‌ماند.

استفاده زیاد از ادکلن گاهی اوقات می تواند باعث سردرد شود. مردم اغلب بر این باورند که تفاوت اصلی بین عطر و ادوکلن مربوط به جنسیت است. بسیاری از مردم این فکر را دارند که ادوکلن برای مردان طراحی شده است و عطر برای زنان در نظر گرفته شده است.


در واقع عطرها و ادوکلن هایی برای مردان و زنان ساخته می‌شود، اما به نظر می‌رسد که عطرهای مردانه معمولاً به شکل ادکلن هستند. مردان اغلب عطرهای ملایم‌تری را ترجیح می‌دهند و شاید به همین دلیل است که ادکلن‌ها برای آن‌ها انتخاب محبوبی هستند.


خانم‌ها تمایل دارند از عطرهایی با رایحه‌های برجسته‌تر که بیشتر روز باقی می‌مانند، لذت ببرند، و این ممکن است توضیح دهد که چرا اغلب ترجیح می‌دهند از عطر استفاده کنند.عطرها معمولا قوی‌تر از ادوکلن‌ها هستند.

یکی دیگر از تفاوت‌های عطر و ادوکلن هزینه آن است. به طور کلی، عطرها بسیار گرانتر از ادوکلن هستند و این احتمالاً به این دلیل است که اسانس‌های بیشتری در آن‌ها استفاده شده است. اسانس‌ها معمولاً ارزان در نظر گرفته نمی‌شوند و هر چه تعداد این عطرها بیشتر باشد، احتمالاً گران‌تر خواهد بود.

علیرغم هزینه بالاتر، عطر ممکن است در واقع ارزش بهتری نسبت به ادکلن داشته باشد زیرا معمولا مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا از ادوکلن استفاده شود.

همچنین بخوانید  اوزون تراپی مو چگونه انجام میشود؟ | بررسی کامل مزایا

یک بطری کوچک از عطر بسیار غلیظ ممکن است دو برابر یک بطری ادوکلن ماندگاری داشته باشد.

عطر معمولاً گران‌تر و کیفیت بالاتری نسبت به ادوکلن دارد. عطر و ادکلن معمولاً به یک شکل استفاده نمی‌شوند. بیشتر ادوکلن‌ها برای اسپری شدن از راه دور روی پوست ساخته می‌شوند، در حالی که عطرها معمولاً به پوست مالیده می‌شوند یا روی آن پاشیده می‌شوند.

عطرها به دلیل استحکام رایحه برای استفاده در مقادیر زیاد در نظر گرفته نشده‌اند و مصرف بیش از حد آن گاهی اوقات علائم فیزیکی مانند سردرد، عطسه و حتی حالت تهوع را ایجاد می‌کند. علائم استفاده بیش از حد از عطر نیز چیزی است که شخص باید در هنگام حضور در اطراف دیگران به خاطر داشته باشد زیرا برخی از افراد به شدت به عطر حساس هستند.

ادوکلن ممکن است بسیار آزادتر از عطر استفاده شود زیرا آنقدر قوی نیست، اما همچنان مهم است که از استفاده بیش از حد خودداری کنید.

فرق ادوپرفیوم و ادوتویلت

همانطور که مشخص است، تمایز بین فرمول های Eau de parfum و همتایان Eau de Toilette آن‌ها واضح و ساده است. طبق گفته‌های والاس و لانگ، همه چیز به طبقه‌بندی این برند برمی‌گردد که بر اساس احساس عطر در غلظت و عمق رایحه انجام می‌شود.

والاس توضیح می‌دهد:

به طور کلی، غلظت ادو توالت بین 8 تا 12 درصد است، در حالی که غلظت ادو پرفیوم بین 12 تا 18 درصد است، اگرچه غلظت EDT در مقابل EDP می تواند متفاوت باشد.

بسته به نوع عطر، گاهی اوقات کمتر یا بیشتر است و گاهی اوقات غلظت بالاتر برای رسیدن به اثر مورد نظر لازم است. مهم نیست که اعداد خاص بر اساس محصول یا برند متفاوت باشد، یک ادو پرفیوم همیشه غلظت بیشتری نسبت به یک ادو تویلت دارد.

aranika

aranika

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط