Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ کدام اند؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ کدام اند؟

by | 9 مرداد 1401 | مارکتینگ | 0 comments

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همانطور که می‌دانید امروزه با پیشرفت تکنولوژی، فضای دیجیتال زمان زیادی از روز هر فرد را پر می‌کند و علاوه بر اینکه تبدیل به بزرگترین سرگرمی اشخاص شده است، فضای مناسبی برای تبلیغات و بازاریابی کسب‌وکارها برای جذب مخاطب و تبدیل مخاطب به مشتری شده است.

دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از فرآیندها و تکنیک‌های بازاریابی است که در پلتفرم‌های آنلاین و دیجیتال انجام می‌شود و هدف آن جذب مشتری، برقراری ارتباط و آنالیز و بررسی رفتار مخاطبان است.

امروزه دیجیتال مارکتینگ طرفداران بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی دارد چون هزینه مقرون به صرفه‌ای دارد و تاثیرگذاری آن بیشتر است.

تعریف بازاریابی دیجیتال

به تمامی فعالیت‌هایی که موجب بازاریابی و جذب مشتری در فضای اینترنتی و پلتفرم‌های آنلاین و دیجیتال شود دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال گفته می‌شود و پایه و اساس آن استفاده از ابزارهای دیجیتال است مانند ایمیل، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، پیامک که نتیجه آن معرفی محصول یا خدمت، برقراری ارتباط با مشتری احتمالی، فروش و نظر سنجی است.

همچنین بخوانید  چگونه مقاله سئو محور بنویسیم؟

البته این تعریف کاملی از دیجیتال مارکتینگ نیست چون این حوزه به قدری گسترده است که تعریف جامع و کاملی را نمی‌توان برای این واژه ارائه داد.

تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی جزء شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است اما با دیجیتال مارکتینگ تفاوت دارد. در بازاریابی اینترنتی فقط در صورت دسترسی به اینترنت بازاریابی انجام می‌شود اما در دیجیتال مارکتینگ در تمامی پلتفرم‌های دیجیتال چه آنلاین و چه آفلاین بازاریابی انجام می‌شود. در واقع می‌توان گفت که فقط در صورت اتصال به اینترنت می‌توان از ابزارهای بازاریابی اینترنتی استفاده کرد اما برخی از ابزار‌های بازاریابی دیجیتال بدون دسترسی به اینترنت هم قابل استفاده‌اند.

مفهوم دیجیتال مارکتینگ به صورت آفلاین چیست؟

به نوعی از دیجیتال مارکتینگ گفته می‌شود که همان بازاریابی سنتی را با استفاده از ابزارهای دیجیتال انجام می‌دهند. در این نوع دیجیتال مارکتینگ آمار مخاطبان و رفتار کاربران قابل آنالیز نیست و به همین دلیل به آن دیجیتال مارکتینگ آفلاین گفته می‌شود.

همچنین بخوانید  نکات مهم در نگارش مقاله سئو محور

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آفلاین

  • تبلیغات محیطی پیشرفته
  • بازاریابی رادیویی
  • بازاریابی تلویزیونی
  • بازاریابی تلفنی

اهمیت و اهداف دیجیتال مارکتینگ

  • ارتباط استراتژی بازاریابی با دیجیتال مارکتینگ
  • افزایش فروش و در نتیجه سودآوری و افزایش درآمد
  • افزایش محبوبیت برند شما
  • ایجاد ارتباط بین شما و مشتریان
  • بالا بودن نرخ بازگشت سرمایه
  • فرصت های شغلی زیاد و متعدد
  • کمک به دیده شدن شما در SERP (صفحه نتایج جستجو) موتور جستجو

بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ

  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
  • تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات بنری
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی موبایلی‌

کدام یک از انواع دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنیم؟

این موضوع که از کدام یک از روش‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید به هدف شما، گروه سنی مخاطبین، قشر هدف شما و عوامل دیگر زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال اگر محصول شما مناسب گروه سنی نوجوانان باشد، باید بررسی کنید تا به این موضوع پی ببرید که این گروه سنی از کدام یک از پلتفرم‌های دیجیتال بیشتر استفاده می‌کنند تا اقدام به بازاریابی هدفمند کنید.

همچنین بخوانید  محتوای بی محتوا تولید نکنید!

هزینه دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

میزان هزینه‌ی کمپین بستگی به کانال و ابزار بازاریابی و گستردگی کمپین دارد. به عنوان مثال برای ایمیل مارکتینگ هزینه کمتری نسبت به اینفلئونسر مارکتینگ در نظر گرفته می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ به قدری گسترده است که هرقدر به توصیف آن بپردازیم باز هم مواردی وجود دارد که آن‌ها را بیان نکرده‌ایم. پس از آن که با چارچوب، ابزارها و به طور کلی با دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید اگر قصد افزایش مخاطب یا فروش محصول کسب‌وکار خود را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این روش بازاریابی محبوب و قدرتمند استفاده کنید تا شاهد نتیجه باور نکردنی آن باشید.

اگر اطلاعات و دانش کافی از بازاریابی دیجیتال ندارید پیشنهاد ما به شما این است که حتما با یک دیجیتال مارکتر یا مدیر دیجیتال مارکتینگ همکاری داشته باشید تا وظیفه طراحی کمپین و اجرای آن را به عهده بگیرد.

meshcat_com

meshcat_com

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط