Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ روپوش پزشکی و لباس بیمارستانی؛ انواع، کاربرد و ویژگی های آن

روپوش پزشکی و لباس بیمارستانی؛ انواع، کاربرد و ویژگی های آن

by | 22 تیر 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

روپوش پزشکی یا روپوش سفید سپری است که از افراد در برابر انتقال بیماری محافظت کرده و از سرایت کردن ترشحات و آلودگی‌ها به لباس زیرین جلوگیری می‌کند. لباس بیمارستانی نیز در رعایت مسائل بهداشتی نقش بسیار مهمی دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع روپوش‌های پزشکی، لباس‌های بیمارستانی و کاربردهای آن توضیحاتی ارائه کنیم. 

 

کاربرد روپوش های پزشکی و لباس های بیمارستانی

روپوش‌های پزشکی یا روپوش سفید، لباسی است که در تولید آن از پنبه و پلی استر استفاده شده تا به نوعی از انتقال بیماری و آلودگی جلوگیری کند. به همین دلیل این لباس از مهم‌ترین تجهیزات و لوازم پزشکی به شمار می‌آید. از روپوش سفید پزشکی در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مطب‌ها، داروخانه‌ها و دیگر مراکز بهداشتی استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید  یونولیت چیست و چه کاربردهایی در صنایع دارد؟

 

لباس بیمارستانی نیز مانند روپوش پزشکی یکی از دیگر از مواردی است که از انتقال عفونت‌ها و بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. لباس‌های بیمارستانی نقش بسیار زیادی در رعایت مسائل بهداشتی دارند. علاوه بر این لباس‌های بیمارستانی باید به نحوی باشند که افراد در آن احساس آرامش داشته باشند. لباس‌های بیمارستانی نیز مانند روپوش‌های پزشکی در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مراکز تصویربرداری، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌ها از مکان‌هایی هستند که پوشیدن این لباس‌ها از ضروریات آن است.

ویژگی های لباس های بیمارستانی و روپوش های پزشکی

پارچه‌هایی که برای تولید لباس بیمارستانی و روپوش پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید سبک، لطیف و دارای تنوع رنگ باشد تا بتواند به فرد احساس آرامش القا کند. مورد دیگر اینکه از بروز هرگونه حساسیت بر روی پوست جلوگیری کند.

همچنین بخوانید  چسب های سنگ اپوکسی به چه منظور ساخته شده است؟

از آنجایی که لباس‌های بیمارستانی و روپوش سفید به دلیل رعایت مسائل بهداشتی باید بطور مکرر شسته شوند، بنابراین پارچه‌ای که برای دوخت آن در نظر گرفته می‌شود باید از جنس بسیار باکیفیت استفاده شود. جنس لباس‌های بیمارستانی از تترون و فلامنت است که بسیار لطیف هستند. این پارچه‌ها در برابر شستشوی مداوم بسیار مقاوم بوده و ضد حساسیت و ضد قارچ هستند. برای دوخت روپوش‌های پزشکی و پرستاری نیز از پارچه ترگال نانو استفاده می‌شود، به این دلیل که قدرت جذب مایعات در این پارچه بالا است.

انواع روپوش سفید پزشکی و لباس بیمارستانی

روپوش پزشکی از نشت و پاشش ناگهانی خون، اسید و یا ادرار به لباس زیرین فرد جلوگیری می‌کند. هرچه این روپوش‌ها بلندتر و آستیندار باشد، این محافظت بیشتر خواهد بود. مدل‌های آستین بلند نیز در انواع مختلف کشدار و یا دکمه‌دار هستند که از مچ افراد در مواجه با آلودگی یا مواد شیمیایی محافظت می‌کند.

همچنین بخوانید  توضیحاتی درباره درب لابی تمام چوب که باید بدانید

لباس‌های بیمارستانی شامل لباس بیمار، لباس کادر پزشکی، پرسنل بیمارستان، لباس خدمات، مدل‌های مختلف روپوش و لباس‌های یکبار مصرف بیمارستانی است.

فروشگاه اینترنتی پادرا

خریدهای اینترنتی را نمی‌توان از هر فروشگاهی انجام داد. پس بهتر است به سایتی مراجعه کنید که از هر لحاظ مطمئن و محصولات آن با کیفیت و با قیمت‌های مناسب باشد. علاوه بر موارد گفته شده، ضمانت محصولات و همینطور برگشت از خرید را نیز دربرگیرد. فروشگاه اینترنتی پادرا محلی است که شما می‌توانید با ثبت سفارش به صورت آنلاین، محصولات خود مانند لباس بیمارستانی و روپوش پزشکی را خریداری کنید.

paadra
paadra
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط