Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ حیوانات خانگی @ رژیم غذایی خام سگ برای پیتبول ها و قلدرها

رژیم غذایی خام سگ برای پیتبول ها و قلدرها

by | 25 اسفند 1401 | حیوانات خانگی | 0 comments

امروزه، بیشتر صاحبان سگ می‌دانند که علاوه بر اصول شستشو و اصلاح سگ های خود باید به رژیم آن‌ها نیز توجه کنند و به همین منظور در حال بررسی گزینه‌های غذایی جدید برای سگ خود هستند. رژیم غذایی خام پیتبول یک موضوع بحث برانگیز است که طرفداران و مخالفان زیادی در بین صاحبان حیوانات خانگی دارد. بسیاری بر این باورند که این غذا بسیار مفیدتر از غذاهای معمولی سگ است، در حالی که عده‌ای فکر می‌کنند ممکن است خطرناک باشد. اما آیا غذای خام از نظر رژیم غذایی برای سگ شما مناسب است؟ در مقاله زیر به این موضوع می‌پردازیم.

تفاوت بین غذای خام و غذای پخته و کنسروشده چیست؟

اصل حرف رژیم خام پیتبول این است که به سگ خود غذایی بدهید که حرارت ندیده باشد و مواد مفید خود را از دست نداده باشد. رژیم خام حاوی مواد نگهدارنده و سایر موادی نیست که ممکن است برای سگ شما خطرناک باشد. بر خلاف غذای پخته و کنسرو شده، غذای خام حاوی تمام مواد مغذی ضروری است زیرا تحت تأثیر دمای بالا قرار نمی‌گیرد.

مزایای رژیم خام پیتبول چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، غذای خام سگ حاوی بسیاری از مواد مغذی است که می‌تواند مفید باشد. با این حال، معمولا چربی بیشتری نسبت به غذای خشک و پخته دارد. این بدان معنی است که رژیم خام پیتبول دارای چربی بیشتری است و تغذیه آن به سگ شما ممکن است منجر به چاقی شود. با این حال، تهیه غذای برای سگتان آسان‌تر است، زیرا می‌توانید خودتان آن را آماده کنید. به منظور جلوگیری از مشکلات سلامتی ناشی از چاقی، می‌توانید وزن سگ خود را مدیریت کرده و آن را تحت کنترل داشته باشید.

همچنین بخوانید  10 بهترین نژاد اسب اسپانیایی

غذای خام سگ هیچ افزودنی مصنوعی، رنگ یا طعمی ندارد. همچنین فیلتری ندارد مانند نشاسته ذرت و آرد. اینها به سگ شما کمک می‌کند غذا را راحت‌تر هضم کند و وضعیت سلامتی او را بهبود بخشد. همچنین سگ‌هایی که از غذای خام سگ تغذیه می‌کنند معمولاً عضلات و استخوان‌های قوی‌تری دارند.

علاوه بر این، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد سگ‌ها پس از مدتی که با غذای خام سگ تغذیه شدند، پوست براق‌تری خواهند داشت. همچنین، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که رژیم خام پیتبول می‌تواند به سگ‌ها در مبارزه با سرطان کمک کند. بر اساس این گزارش‌ها، این نوع غذا می‌تواند ایمنی بدن را در برابر برخی بیماری‌های دیگر نیز افزایش دهد. توجه داشته باشید که این ممکن است برای همه پیتبول‌ها درست نباشد. علاوه بر این، رژیم خام پیتبول حاوی فیبرهای خام است که می‌تواند باعث حرکات بهتر روده و در نتیجه مدفوع کوچکتر و سفت‌تر شود.

اثرات دیگری نیز وجود دارد که می‌توان پس از تغذیه با غذای خام به سگ خود مشاهده کرد. به عنوان مثال، آنها به دلیل کالری و کربوهیدرات اضافی بسیار پرانرژی خواهند بود. همچنین جویدن استخوان‌ها بیشتر و به بهداشت دندان‌های سگ شما کمک می‌کند. این اثر برای اکثر پیتبول ها صدق می‌کند. آنها می‌توانند از جویدن استخوان بیشترین بهره را ببرند. همچنین، توجه داشته باشید که این ممکن است برای نژادهای کوچک صادق نباشد.

مضرات رژیم خام پیتبول چیست؟

تکه‌های بزرگ‌تر استخوان در رژیم خام پیتبول ممکن است برای سگ در خوردن آسان آنها مشکل ایجاد کند. همچنین، گزارش‌هایی مبنی بر علائم عفونت‌های گوارشی، التهاب‌ها، اسهال در سگ‌ها پس از مصرف غذای خام سگ وجود دارد. غذای خام سگ ممکن است باعث سایر مشکلات سلامتی نیز شود.

همچنین بخوانید  بهترین نژاد گربه سیاه و سفید

این نوع غذا را می‌توان در خانه تهیه کرد که آن را برای برخی از صاحبان سگ مناسب می‌کند. غذاهای خام منجمد سگ نیز موجود است. با این حال، تهیه وعده‌های غذایی برای رژیم خام پیتبول می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد و غذاهای منجمد در مقایسه با غذای سگ معمولی در بازار نسبتاً گران‌تر هستند. بهترین جایگزین در این شرایط می‌تواند غذای خشک باشد زیرا به تلاش و هزینه زیادی نیاز ندارد.

آیا غذای خام سگ برای پیتبول من مناسب است؟

اگرچه رژیم خام پیتبول فواید زیادی دارد که قبلاً ذکر شد، اما باید شرایط سگ خود را در نظر بگیرید. این می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید رژیم غذایی سگ خود را به غذای خام تغییر دهید یا خیر. در اینجا به برخی از شرایطی که باید قبل از تغییر در نظر بگیرید اشاره می‌کنیم.

برخی از کارشناسان معتقدند که غذای خام نباید به پیتبول‌هایی که زیر دو سال سن دارند داده شود. در این شرایط، توصیه می‌کنیم برای آنها یک رژیم غذایی ثابت از جمله غذای پخته یا کنسرو داشته باشید. همچنین در صورت تشخیص سرطان یا سایر بیماری‌های مشابه، باید مراقب رژیم غذایی سگ خود باشید. در این موارد، سگ‌ها بیشتر در برابر باکتری‌ها حساس هستند و نباید به آنها مواد خام بدهید. گروه دیگر، سگ‌هایی با معده حساس هستند. اگر پیتبول شما در هضم غذای جدید مشکل دارد، پیشنهاد می‌کنیم به غذایی که در خانه درست می کنید، پروبیوتیک اضافه کنید.

توصیه کارشناسان برای رژیم خام پیتبول چیست؟

ایده رایج در میان متخصصان در مورد غذای خام برای سگ‌ها این است که آنها بیشتر از اینکه سود ببرند ضرر می‌کنند. بسیاری از متخصصان بر این باورند که تغذیه با غذای خام به پیتبول شما می‌تواند باعث مشکلات شدید سلامتی شود که قبلاً به آن اشاره کردیم. آنها بر این واقعیت توافق دارند که غذای خام می‌تواند حاوی پاتوژن‌های مضر باشد، در حالی که بسیاری از این میکروب‌ها هنگام پختن غذا از بین می‌روند.

همچنین بخوانید  10 تا از بهترین نژاد گربه دوست دار بچه

در عوض، متخصصان توصیه می‌کنند که سگ خود را با یک رژیم غذایی سالم و متعادل شامل گوشت، میوه و سبزیجات تغذیه کنید. با این حال، رژیم غذایی خام به ویژه برای برخی از سگ‌هایی که بیماری‌های خاصی دارند مفید است. این سگ ها شامل سگ‌هایی هستند که دیابت یا آلرژی و حساسیت غذایی دارند.

در رژیم خام دقیقاً چه چیزی باید به پیتبولم بدهم؟

برخی از مواردی که برای پیتبول ذکر شده است، رژیم‌های غذایی هستند که در زیر به آنها اشاره می شود:

  • استخوان های گوشتی خام: بخش اصلی رژیم غذایی
  • گوشت خام اندام: 10 درصد رژیم غذایی
  • گوشت خام ماهیچه ای: مقادیر کم (16-20 اونس در هفته)
  • ماهی خام
  • تخم مرغ خام: 3-4 بار در هفته
  • سبزیجات و میوه ها: اختیاری
  • مکمل ها: اختیاری

سخن آخر

در این مقاله اطلاعات معتبری در مورد رژیم خام پیتبول در اختیار شما قرار دادیم. ما در مورد مزایا و معایب این ایده و تأثیرات آن بر سگ شما صحبت کردیم. همانطور که قبلا ذکر شد، بدون مشورت و نظارت دامپزشک نمی‌توانید در این مورد تصمیم بگیرید. بنابراین، اگر تصور می‌کنید تغییر به سمت غذای خام برای سگ شما مفید است، حتما تصمیم خود را با مشورت با دامپزشک تایید کنید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط