Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ حیوانات خانگی @ رژیم غذای کم سدیم برای سگ چیست؟

رژیم غذای کم سدیم برای سگ چیست؟

by | 3 فروردین 1402 | حیوانات خانگی | 0 comments

سدیم نقش مهمی در عملکرد عصب و عضله در انسان و سگ دارد زیرا یک ماده معدنی بسیار مهم است. علاوه بر این، می‌تواند طعم غذا را نیز بسیار بهتر کند. اما یک نکته نگران کننده در مورد آن وجود دارد که می‌تواند مشکل ساز باشد. بسیاری از تولیدکنندگان غذای سگ تمایل دارند غذاهای خود را سرشار از سدیم کنند تا سگ‌ها را به خوردن آن تشویق کنند، اما سدیم بیش از حد می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی زیادی شود. با کاهش میزان نمک در رژیم غذایی حیوان خانگی خود، می‌توانید غذای کم سدیم و یک رژیم غذایی سالم‌تری برای او فراهم کنید. اما یک چالش بسیار آزاردهنده یافتن غذاهای کم نمک برای سگ است، زیرا تولیدکنندگان موظف به نوشتن اطلاعات سدیم روی برچسب نیستند.

عواملی که هنگام انتخاب غذای سگ کم سدیم باید به آنها فکر کنید

برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند کمی تحقیق کنند، پیشنهادات مشتریان دیگر را بخوانند، تمام مواد تشکیل دهنده روی برچسب، تجزیه و تحلیل محصول را مطالعه کنند و شاید حتی با خود برند در تماس باشند تا مطمئن شوند غذایشان سدیم کمی دارد. مطمئناً همه مردم زمان کافی ندارند و همچنین حاضر به انجام همه این کارها نیستند و این قابل درک است. عواملی وجود دارد که همه می‌توانند برای انتخاب بهترین غذاهای سگ کم سدیم در نظر بگیرند زیرا سگ‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.

رژیم کم سدیم

انواع غذا

این یکی از مهمترین نکاتی است که هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین غذای کم سدیم برای سگ خود باید به آن توجه کنید. شما باید دقیقاً نیازهای سگ خود را بشناسید تا دقیقاً آنها را برآورده کنید. غذای خشک کم سدیم و غذای کنسروی کم سدیم تفاوت‌هایی دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

همچنین بخوانید  چگونه با افسردگی از دست دادن حیوان خانگی کنار بیاییم؟

غذای خشک کم سدیم

اکثر متخصصان در این زمینه معتقدند که کمترین سدیم مورد نیاز یک سگ بالغ 0.08 تا 0.3 درصد است که برای رشد و تولیدمثل او لازم است. غذاهایی که حاوی سدیم کمی کمتر از این مقدار هستند، کم سدیم محسوب می‌شوند. بهتر است سطح سدیم روی برچسب غذای خشک سگ را بررسی کنید تا ببینید آیا با معیارهای غذای سگ کم سدیم مطابقت دارد یا خیر. نکته بسیار مهمی است که باید به دقت به آن توجه کنید.

غذای کنسروی کم سدیم

غذای کنسروی سگ به دلیل محتوای مرطوبی که دارد سدیم کمتری دارد و این بسیار خوب و مفید است زیرا می‌تواند نمک موجود در غذا را حل کند. همچنین برای سگ‌هایی که از بیماری‌های دندانی یا دهانی رنج می‌برند بسیار مفید است تا به راحتی غذا را بجوند. با این حال، نسبت به غذای خشک سگ از نظر چربی و پروتئین غنی‌تر است. به طور کلی، این یکی از بهترین غذاهای سگ است زیرا می‌تواند نیازهای طیف وسیعی از سگ ها رابرطرف کند.

طعم و ارزش غذایی

اگرچه بیشتر سگ‌ها به ظاهر یا طعم غذا با سدیم کم، اهمیتی نمی‌دهند، اما اگر سگ حساسی دارید که نحوه اصلاح و یا حمام او متفاوت است، مهم است که چند نوع آن را آزمایش کنید. یک رژیم غذایی متعادل برای سگ برای حفظ سلامتی او ضروری است. مطمئن شوید که غذای کم سدیم حاوی پروتئین با کیفیت بالا، اسیدهای چرب، کربوهیدرات‌ها، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای او باشد. شما باید مجموعه‌ای از غذای سگ را انتخاب کنید که بتواند نیاز سگ شما به یک رژیم غذایی مغذی و متعادل را برآورده کند.

همچنین بخوانید  نکات مهم نگهداری از پرندگان زینتی در خانه و آپارتمان

سن و اندازه

سن واندازه سگ برای رژیم

سگ‌های مسن ممکن است به رژیم‌های کم سدیم نیاز داشته باشند زیرا از مشکلات عضلانی یا عصبی رنج می‌برند. سدیم بیش از حد می‌تواند باعث اختلالات حرکتی و درد در سگ شود. کاهش مصرف سدیم می‌تواند برای جلوگیری از تشدید این شرایط و مقابله با علائم فعلی مفید باشد. سگ‌های چاق ممکن است در جذب نمک مشکل داشته باشند. در نتیجه، رژیم غذایی کم سدیم ضروری است. توله سگ‌ها و سگ‌های سالم با وزن طبیعی می‌توانند از رژیم غذایی معمول خود پیروی کنند.

رژیم غذایی کم سدیم برای سگ ها باید فاقد مواد زیر باشد

اگر سگ شما به رژیم غذایی کم سدیم نیاز دارد، مواد غذایی و موادی وجود دارد که او نباید مصرف کند:

  •  افزودنی‌های مصنوعی مانند مونو سدیم گلوتامات، رنگ‌های مصنوعی، رنگ و طعم‌دهنده‌ها ممکن است در رژیم غذایی سگ گنجانده نشوند زیرا ممکن است سطوح بالایی از سدیم داشته باشند. این ممکن است اثرات مضری بر سلامت سگ داشته باشد و معمولاً هیچ ارزش غذایی ندارند.
  • نیترات سدیم که در غذاهای فرآوری شده مانند ژامبون و بیکن یافت می‌شود یک ماده نگهدارنده است. سطح بالایی از نمک دارد که می‌تواند سطح سدیم سگ شما را افزایش دهد.
  • اکثر غذاهایی که انسان‌ها مصرف می‌کنند مانند بیکن، پیتزا و چیپس سیب زمینی حاوی قند و نمک فرآوری شده بالایی هستند که برای سگ‌ها بسیار مضر و ناسالم هستند.
  • بسیاری از غذاهای سگ که در بازار موجود هستند دارای سطوح بالایی از سدیم هستند. با بررسی برچسب مواد غذایی قبل از خرید، اطمینان حاصل کنید که غذاهایی که به سگ خود می‌دهید حاوی مقادیر زیادی نمک نباشد.

غذاهای سگ کم سدیم برای فشار خون بالا

هنگامی که یک سگ از فشار خون بالا رنج می‌برد، رگ‌های خونی آن باریک‌تر می‌شوند بنابراین نمی‌توانند فشار جریان خون بالا را تحمل کنند و در نتیجه ممکن است پاره شوند. مناسب‌ترین غذای سگ برای داشتن قلب سالم باید حاوی سدیم کم باشد که می‌تواند به حفظ فشار خون آن کمک کرده و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند. رژیم‌های کم سدیم می‌توانند به دفاع در برابر مشکلات قلبی مانند نارسایی قلب و سکته کمک کنند.

همچنین بخوانید  لیست ضروری ترین لوازم جانبی حیوانات خانگی 

غذاهای کم سدیم سگ برای کاهش وزن

غذای کم سدیم برای کاهش وزن

مناسب‌ترین غذاهای کم سدیم برای کاهش وزن باید کم سدیم باشند. همچنین داشتن چربی و کالری کم و پروتئین باکیفیت بسیار مهم است. این تضمین می‌کند که سگ شما به دلیل کالری بیش از حد دچار اضافه وزن نشود. غذاهای بسیار فرآوری شده معمولاً در مقایسه با غذاهای خام و طبیعی حاوی سطح سدیم بالاتری هستند. برای جلوگیری از مصرف بیش از حد سدیم غیر ضروری از غذای فرآوری شده، اطمینان حاصل کنید که قبل از دادن آن به سگ، اطلاعات غذایی روی برچسب را به دقت بررسی کنید.

سخن آخر

سدیم برای زندگی ضروری است، اما مصرف بیش از حد آن خطرناک است. اما خوشبختانه، سدیم معمولاً ماده‌ای نیست که بیشتر صاحبان حیوانات خانگی را نگران کند. سگ‌های اهلی معمولا سدیم بیش از حد را برای برآوردن نیازهای بیولوژیکی خود جذب می‌کنند. صاحبان حیوانات خانگی باید تمام غذاهایی را که می‌خواهند برای سگ بخرند به دقت بررسی کنند تا سدیم پایینی داشته باشند و از مشکلات سلامتی جلوگیری کنند. اگر این مقاله را دوست داشتید و برایتان مفید بود حتما  مقاله ما در مورد غذاهای بدون آلرژی برای سگ را نیز مطالعه کنید.مراقب دوست پشمالوی خود باشید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط