Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ امور زنان @ زنان مجرد و نقش آنها در بازار کار

زنان مجرد و نقش آنها در بازار کار

by | 16 شهریور 1402 | امور زنان | 0 comments

رکورد 52 درصد از زنان در ایالات متحده مجرد هستند. اما شکاف ملموس دستمزد به این معنی است که آنها قدرت خرج و ثروت کمتری دارند و این به نوعی در تضاد با توانمندسازی زنان در جامعه است. یک گزارش جدید می‌گوید که تعداد زنان مجرد بیش از هر زمان دیگری و این پیامدهای مهمی برای اقتصاد ایالات متحده دارد.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده های فدرال، زنان مجرد، که ازدواج را به تعویق می‌اندازند یا به طور کلی آن را کنار می‌گذارند، یک نیروی اقتصادی رو به رشد هستند که سهم بیشتری از رشد در بازار کار، مالکیت خانه و مدارک دانشگاهی را به خود اختصاص می‌دهند.

نقش زنان در اقتصاد

بر اساس گزارشی که توسط Wells Fargo منتشر شد، اکثر زنان در ایالات متحده(52 درصد) در سال 2021 ازدواج نکرده بودند. اداره سرشماری وضعیت تاهل آمریکایی‌ها را حداقل از سال 1900 پیگیری کرده است، زمانی که تنها 7 درصد از زنان مورد بررسی مجرد بودند. از جمله عواملی که باعث افزایش سریع خانوارهای تک زن در دهه گذشته شده است: افزایش 20 درصدی تعداد زنانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند.

زنان مشاغل بیشتری را در اوایل همه گیری از دست دادند. آنها همچنین سریعتر برمی‌گردند.

اما در حالی که دهه‌ها تغییر هنجارها در مورد ازدواج و کار به زنان این قدرت را داده است تا مسیرهای خود را بسازند، شکاف سرسخت دستمزد همچنان باعث می‌شود بسیاری از زنان، به‌ویژه مادران مجرد، از منافع اقتصادی مشابه مردان مجرد و زوج‌های متاهل برخوردار نشوند. اقتصاددانان ولز فارگو دریافتند زنانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند تنها 92 درصد از درآمد مردانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند در سال گذشته به دست آورده‌اند و 29 درصد ثروت کمتری دارند.

سارا هاوس، اقتصاددان ارشد ولز فارگو و نویسنده اصلی این گزارش گفت: «رشد زنان مجرد در سراسر اقتصاد موج می‌زند و اثری بر بازار کار، ثروت و مخارج بر جای می‌گذارد. اما خبر بد این است که شکاف دستمزد [بین مردان و زنان] در 15 سال گذشته باقی مانده است. زنان مجرد در حال پر کردن جای خالی بازار کار بسیار تنگاتنگ هستند، اما همچنان درآمد کمتری نسبت به مردان مجرد دارند.

نمودار زنان مجرد ومتاهل در بازار کار

زنان در دهه‌های اخیر تقریباً در هر جنبه‌ای از اقتصاد پیشرفت کرده‌اند. بر اساس آمارهای دولتی، تعداد زنانی که در دانشگاه حضور می‌یابند و از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند، سال هاست که از مردان پیشی گرفته است. زنان نیز با وجود دستمزدهای کمتر، تمایل بیشتری به خرید خانه‌های خود دارند. بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر داده‌های سرشماری توسط LendingTree، نزدیک به 11 میلیون زن مجرد در سال 2021 صاحب خانه بودند، در مقایسه با 8 میلیون مرد مجرد.

همچنین بخوانید  غیرت اسلامی یا غیرت جاهلی؟

مثال اول

پس از طلاق آلیسیا بارنز در سال 2009، یک دهه طول کشید تا او و پسران جوانش وضعیت مالی خود را به شرایط خوب در آورند. به گفته ZipRecruiter، بارنز، کهنه سرباز نیروی دریایی در اوکلند، می‌گوید که سال‌ها به‌شدت دستمزد کمتری می‌گرفت و به‌عنوان تحلیلگر تبلیغات در صنعتی که میانگین دستمزد سالانه آن بیش از ۶۵ هزار دلار است، سالانه ۳۷ هزار دلار درآمد داشت.

اکنون بارنز، 48 ساله، به عنوان یک استراتژیست دیجیتال در یک کمیته اقدام سیاسی که برای اصلاحات مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کند، جایی که تقریباً حقوق او شش رقم می‌شود و مزایای خوبی دارد، از جمله یک مسابقه قوی 401 (k). او اخیرا یک خانه 276000 دلاری برای خود و پسرانش که اکنون 18 و 22 ساله هستند خریده است.

بارنز گفت: «این اولین باری است که شغلی دارم که به من دستمزد واقعی می‌دهد.

دستمزد زنان در حال افزایش بود. اکنون این پیشرفت متوقف شده است.

زنان همچنین بیشتر از گذشته به تنهایی زندگی می‌کنند، چه مالک باشند و چه اجاره‌ای. اکنون 26 درصد از خانوارهای ایالات متحده را زنان مجرد تشکیل می‌دهند.

مثال دوم

ربکا لوندبرگ در نوجوانی تصور می‌کرد ازدواج خواهد کرد، ولی در 31 سالگی، او می گوید که با خوشحالی مجرد است  و در حال پیشرفت است. او در شغل بازاریابی خود در واشنگتن دی سی سالانه 90000 دلار درآمد دارد و به مدت پنج سال است که خانه خود را اجاره کرده است.

او گفت: «ما یکی از اولین نسل‌هایی هستیم که واقعاً نگران ازدواج در دهه‌های 20 و 30، حتی 40 سالگی نیستیم، زیرا ابزارها و فرصت‌هایی برای زندگی کردن خودمان داریم. “مسئول بودن تصمیمات شخصی و مالی خودم و داشتن استقلال برای من بسیار رهایی بخش است.”

لوندبرگ می‌گوید که با افراد در بهترین اپلیکیشن های دوستیابی یا از طریق دوستانش ملاقات می‌کند، اگرچه ایجاد یک رابطه معنادار در دریایی از متخصصان کار دشوار است. حدود نیمی از دوستان او متاهل هستند، اگرچه بقیه مجرد هستند و فقط به نوعی زندگی شهری دارند.

همچنین بخوانید  ضرورت استقلال مالی زنان در جامعه امروز

لاندبرگ گفت: «من لزوماً به دنبال ازدواج در آینده نزدیک نیستم، اما خوب است که گاهی اوقات شبح قرار ملاقاتی با شما نداشته باشم. “اگر اشاره‌ای به این داشته باشید که ممکن است به دنبال چیزی حتی نیمه جدی باشید، دیگر از مردم چیزی نخواهید شنید.”

ازدواج از دیرباز رایج‌ترین ترتیبات خانواده برای زنان بوده است و اغلب به عنوان وسیله‌ای برای کسب درآمد و ثروت بالاتر عمل کرده است. بر اساس گزارش فدرال رزرو، در حالی که درآمد مردان مجرد بیشتر از زنان مجرد است، زوج‌های متاهل تقریباً چهار برابر میانگین دارایی خالص افراد مجرد در سال 2019 داشتند.

اقتصاددانان می‌گویند که این اختلافات به ویژه نگران کننده است زیرا افراد بیشتری ازدواج را برای مدت طولانی‌تری به تعویق می‌اندازند و حتی گاهی به ازدواج سفید روی می‌آورند. میانگین سن ازدواج برای اولین بار برای زنان به طور پیوسته افزایش یافته است، از 25 سال در سال 2001 به 28 سال در سال 2021.

زنان مجرد، چه طلاق گرفته باشند، چه جدا شده باشند یا هرگز ازدواج نکرده باشند  بیشتر از زنان متاهل شاغل هستند. سهم زنانی که هرگز ازدواج نکرده‌اند و کار می‌کنند یا به دنبال کار هستند، در دهه گذشته نزدیک به دو درصد افزایش یافته است، حتی با کاهش نرخ مشارکت کلی نیروی کار.

اما دستمزد کمتر آنها به این معنی است که قدرت خرج کمتری دارند. زنان مجرد در سال 2021 به طور متوسط ​​39000 دلار خرج کردند در حالی که این رقم برای مردان مجرد 41000 دلار است. اما الگوهای خرید آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی متفاوت بود: زنان بیشتر از اینکه برای سرگرمی، مسافرت و ناهار خوری بیرون از خانه خرج کنند، برای امور اولیه مانند مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش هزینه می‌کنند.

هاوس گفت: «زنان مجرد معمولاً ثروت کمتری دارند و این به ویژه اگر مادران مجرد باشند صادق است. “به طور کلی، با توجه به درآمد کمتر آنها، هزینه‌های بیشتری صرف نیازهای ضروری می‌شود.”

هاوس و تیمش دریافتند که کودکان می‌توانند بر ثروت مادر مجرد سنگینی کنند. میانگین دارایی خالص زنان مجرد دارای فرزند در سال 2019 تنها 7000 دلار بود، در حالی که این رقم برای زنان مجرد بدون فرزند 65000 دلار بود.

این داستان برای مردان مجرد متفاوت بود: آنهایی که بچه داشتند فقط 2000 دلار از ثروت کلی خود را صرف کردند.

مدرسه مجازی تا حد زیادی مادران و نه پدران را مجبور به ترک کار کرده است

همچنین بخوانید  تعادل زندگی و کار برای زنان | 6 راه حل

سال‌ها کاهش دستمزد می‌تواند ایجاد شبکه ایمنی مالی یا پس‌انداز برای دوران بازنشستگی را برای زنان دشوار کند. اقتصاددانان ولز فارگو می‌نویسند که نتیجه این است که “زنان مجرد اغلب در موقعیت مالی شکننده‌تری نسبت به سایر اقشار مردم قرار دارند.”

مثال سوم

برای چندین دهه، کیمبرلی خیمنز، 60 ساله، شغلی با درآمد خوب در شرکت های حقوقی بزرگ داشت. او صاحب خانه ای در دریاچه السینور، کالیفرنیا بود و بیش از 80000 دلار در سال درآمد داشت. اما پس از اخراج در سال 2005، او به شغلی پاره وقت پرداخت که کمتر از نیمی از آن (30000 دلار در سال) پرداخت می‌کرد و کار بیمه را از خانه انجام می‌داد. دو سال پیش، این نیز خشک شد و او را با گزینه‌های کمی باقی گذاشت. او در مقابل خانه‌اش قرض گرفت، شروع به فروش کارت پستال و نت‌های موسیقی در eBay کرد، و شروع به تکیه بر کوپن‌های غذایی برای تأمین مخارج خود کرد.

او گفت: «در نهایت در نقشی قرار گرفتم که مادرم خودش را در آن یافت، که هرگز فکر نمی‌کردم در آن نقشی داشته باشم: ناتوانی در تامین مالی خودم. “این چیزی بود که من هرگز، هرگز برای خودم تصور نمی کردم. من یک فمینیست بزرگ شدم تا از خودم مراقبت کنم، تا مجبور نباشم برای درآمدم به یک مرد وابسته باشم.»

خیمنز که در فیزیوتراپی به دلیل جراحات تصادفات رانندگی می‌گذرد، می‌گوید امیدوار است به زودی به بازار کار بازگردد. او قصد دارد جستجوی خود را روی مشاغل از راه دور متمرکز کند.

او گفت: «من باتدبیر هستم، می‌دانم که می‌توانم این کار را انجام دهم. اما این یک یادآوری است که ما می‌توانیم به اینجا برسیم، یک دقیقه واقعاً خوب عمل کنیم و فقط یک چیز، یک اتفاق لازم است تا همه آن را نابود کنیم.»

سخن آخر

زنان نقش بسیار مهمی در اقتصاد و کسب و کارها ایفا می‌کنند. آنها به دنبال استقلال مالی و ایفا نقش در جامعه تلاش می‌کنند و امیدوارند که بتوانند در آینده از برابری حقوق و مزایا بهره‌مند شوند.

این مقاله داستانهایی را از این تلاشهای زنان در آمریکا بیان کرده که این تلاشها در دیگر نقاط جهان نیز در حال انجام است.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط