Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ سفر به مصر | بهترین کارها در مصر

سفر به مصر | بهترین کارها در مصر

by | 22 مرداد 1402 | بهترین ها, گردشگری | 0 comments

سفر به مصر شاید یکی از بهترین خاطره‌های شما در طول زندگی باشد! مصر یکی از مکان‌هایی است که باید حتماً در فهرست گردشگری شما قرار بگیرد. نه تنها زیباترین شهرها، قاهره، اسکندریه و جیزه را دارد، بلکه کارهای زیادی برای انجام، کاوش و خرید در این کشور شمال آفریقا وجود دارد. شما می‌توانید برای دیدن و آشنایی با فرهنگ مصر از مکان‌های زیادی دیدن کنید و همچنین در بسیاری از کارهای سرگرم کننده و آموزشی در مصر شرکت کنید که واقعاً در هیچ راهنمای سفر ذکر نشده است. یک خودکار و کاغذ بگیرید و در حین پیمایش همه آنها را یادداشت کنید تا هیچ یک از این تجربیات جذابی که مصر ارائه می‌دهد را از دست ندهید.

در اینجا راهنمای ما برای انجام بهترین کارهایی است که در مصر انجام می‌شود.

فهرست

1. اهرام ثلاثه در غروب آفتاب به شتر سواری بروید

شتر سواری در اهرام ثلاثه مصر

یکی از عجایب هفت گانه جهان باستان، اهرام ثلاثه، هیبت و عظمت را القا می‌کنند. به همین دلیل است که شترسواری در غروب خورشید در جیزه، به فهرستی از بهترین کارهای مصر می‌رسد. اهرام در فلات جیزه، در لبه‌ای که تپه‌های شنی صحرا شروع به نمایان شدن می‌کنند، قرار دارند. یک شتر یا اسب را برای یک، دو و چهار ساعت سواری در شن‌هایی که از یک طرف اهرام را فرا گرفته است، استخدام کنید. در غروب آفتاب، بازدیدکنندگان می‌توانند اهرام و ماسه‌های طلایی را در نوری که به ندرت توسط گردشگران دیده می‌شود یا حتی در عکس‌ها ثبت شده است، مشاهده کنند. این یکی از بهترین و عاشقانه‌ترین کارها در مصر است.

2. از ابو سیمبل دیدن کنید

ابو سیمبل مصر

معبد خورشیدی به یاد ماندنی رامسس دوم دیدنی‌ترین آثار باستانی نوبی است که به مناطق مرتفع در سواحل دریاچه ناصر منتقل شده‌اند. روستای ابوسیمبل که عمدتاً نوبیایی است، در جنوب اسوان، چند رستوران و کافه و همچنین چند هتل راحت دارد. این یک نوع مکان آرام است، جایی که مردم در کافه‌ها تخته نرد بازی می‌کنند یا در شب به موسیقی نوبی گوش می‌دهند.

دریاچه در زمان‌های مختلف روز زیبا به نظر می‌رسد، اما سفر به مصر و بازدید از معبد در سحرگاه قبل از رسیدن جمعیت یا اواخر بعد از ظهر فوق‌العاده است.

تاریخ و فرهنگ مصر و حاکمان باستانی آن را در سراسر کشور کاوش کنید.

3. دره پادشاهان را کاوش کنید

دره پادشاهان مصر

هبوط به عالم اموات، داوری اوزیریس و تولد دوباره فرعون به وضوح بر روی دیوارها و سقف مقبره های سلطنتی به تصویر کشیده شده است. پس از مومیایی شدن، فراعنه پادشاهی جدید به دره بزرگ پادشاهان منتقل شدند. این مقبره در وادی منزوی در تپه‌های تبان پنهان شده بود.

ورودی دره از مرکز بازدیدکنندگان است. در اینجا، راهنماها شما را از طریق تاریخچه پشت دره پادشاهان راهنمایی می‌کنند. سپس یک قطار ناوگان بازدیدکنندگان را به ورودی دره می‌برد، اما پیاده روی به اندازه کافی آسان است.

4. طعم غذاهای محلی خیابانی را بچشید

طعم غذاهای محلی خیابانی مصر را بچشید

غذاهای خیابانی مصری که از گاری‌های چرخدار یا در غذاخوری‌های نشسته فروخته می‌شوند، خوشمزه، ارزان و مقوی هستند. در قرون وسطی، غذاهای مصری در سراسر امپراتوری اسلامی از شهرت بالایی برخوردار بود. با این حال، تعداد کمی در حال حاضر برای جستجوی یک تجربه آشپزی به مصر سفر می‌کنند.

با این وجود، مصری‌ها عاشق خوردن و تقسیم غذا هستند. غذاهای خیابانی در مصر شامل انواع غذاها، از تنقلات و ساندویچ‌های خوش طعم گرفته تا دسرها و نوشیدنی‌های شیرین است. برخی از غذاهای محبوب خیابانی در مصر عبارتند از:

  • فلافل: گلوله‌ها یا نان‌های سرخ شده از نخود آسیاب شده، سبزی‌ها و ادویه‌ها. فلافل اغلب در ساندویچ با سبزیجات و سس سرو می‌شود.
  • شاورما: برش‌های نازک گوشت کبابی، معمولا مرغ یا بره، که در نان پیتا با سبزیجات و سس سرو می‌شود.
  • کوشاری: یک غذای محبوب خیابانی است که از ترکیب برنج، عدس و ماکارونی تهیه می‌شود و روی آن سس گوجه‌فرنگی تند و پیاز سرخ شده روی آن قرار می‌گیرد.
  • Feteer: نوعی شیرینی خوش طعم که از لایه های نازک خمیر تهیه می‌شود و با پنیر، گوشت یا سبزیجات پر می‌شود.

5. تماشای رقص شکم مسحورکننده

تماشای رقص شکم در مصر

سنت چند صد ساله رقص شرقی به بهترین وجه در کلوب‌هایی که مردم محلی به آن رفت و آمد می‌کنند دیده می‌شود. رقص شکم مصری به دلیل حرکات کنترل شده و دقیق آن مورد توجه قرار گرفته است. تجربه این هنر دریچه‌ای دیگر به فرهنگ رنگارنگ کشور باز خواهد کرد.

رقص شکم یک هنر باستانی است که ریشه در فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف دارد و در طول زمان تکامل یافته و شامل طیف وسیعی از سبک‌ها و تکنیک‌ها می‌شود. در مصر، رقص شکم اغلب با جشن‌ها و مراسم سنتی همراه است و همچنین نوعی سرگرمی محبوب در رستوران‌ها و رویدادها است.

6. معبد کارناک را کشف کنید

معبد کارناک مصر

این مجموعه وسیع که به سه گانه باستانی تبایی آمون، موت و خونسو تقدیم شده است، در دوران پادشاهی جدید به اوج خود رسید. معبد کارناک یک مجموعه معبد باستانی است که در اقصر واقع شده است. این یکی از بزرگترین و چشمگیرترین مجموعه معابد در جهان است و یکی از جاذبه‌های دیدنی برای بازدیدکنندگان مصر است.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین پیج ها و اینفلوئنسرهای کریپتو در اینستاگرام

این مجموعه وسیعی است که شامل تعدادی معبد، نمازخانه و سایر سازه‌ها می‌شود که توسط دیوارها و دروازه‌های عظیم احاطه شده است. معبد کارناک یکی از میراث جهانی یونسکو است و بازدید از آن یکی از بهترین کارهای مصر است. به ویژه برای هر کسی که به تاریخ و معماری باستان علاقه دارد.

7. لذت بردن از سافاری با جیپ یا شتر یکی از هیجان انگیزترین کارها در مصر

سافاری با جیپ یا شتر در مصر

مسیرهایی را در تپه‌های شنی صحرای غربی یا دره‌های سینا ایجاد کنید. سفرهای شبانه به راحتی ترتیب داده می‌شود. سافاری جیپ معمولاً شامل رانندگی با وسیله نقلیه 4×4 در بیابان، توقف در نقاط مختلف دیدنی در طول مسیر است. این سافاری ها را می‌توان به صورت تورهای یک روزه یا چند روزه ترتیب داد و می‌تواند شامل بازدید از مکان‌هایی مانند واحه‌ها، تپه‌های شنی و خرابه‌های باستانی باشد.

از سوی دیگر، سافاری شتر شامل سواری با شتر در میان صحرا است که اغلب در روستاهای محلی و سایر نقاط دیدنی در طول مسیر توقف می‌کنند. هر دو سافاری جیپ و شتر راهی منحصر به فرد برای تجربه صحرای غربی و فرهنگ آن ارائه می‌دهند و می‌توانند متناسب با علایق و ترجیحات مسافر طراحی شوند.

8. قاهره اسلامی را کاوش کنید

قاهره اسلامی را کاوش کنید

قاهره شهری با هزار مناره، با تاریخی غنی و جذاب است. به بازار خان الخلیلی یا ارگ بروید تا برخی از گنجینه‌های معماری متعدد شهر را کشف کنید.

قرن‌ها حکومت مسلمانان میراث شگفت‌انگیزی از معماری اسلامی برای قاهره به جا گذاشته است و کارهای زیادی در مصر برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ وجود دارد.

بسیاری از مساجد ساخته شده در اطراف مقبره‌های شخصیت‌های مهم مذهبی به مکان‌های زیارتی محلی تبدیل شده‌اند. آرامگاه سیده زینب در داخل یک مسجد بزرگ قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین آنهاست. بیش از یک میلیون نفر در دو هفته اول اکتبر، زمانی که سیده گرامی داشته می‌شود، در اینجا جمع می‌شوند.

9. سفر دریایی فلوکا در رود نیل داشته باشید

سفر دریایی فلوکا در رود نیل

در سفر به مصر، یکی از بهترین کارها این است که یک فلوکا( یک قایق بادبانی سنتی) اجاره کنید. چند ساعتی را برای تماشای غروب خورشید یا سفرهای دریایی دو یا چهار روزه با بازدید از معابد در طول مسیر اختصاص دهید. Feluccas یک راه منحصر به فرد و عالی برای کشف رودخانه نیل و تجربه زیبایی طبیعی و فرهنگ مصر ارائه می‌دهد.

آنها معمولاً شش تا هشت مسافر و دو تا سه خدمه حمل می‌کنند و قایق‌ران نیز غذاهای محلی (مانند فول، فلافل، هوموس و نان پیتا) را می‌پزند و به شما توصیه می‌کنند که کجا شنا کردن امن است.

10. آب میوه تازه محلی بنوشید

آب میوه تازه محلی در مصر

بیشتر شهرها، انبوهی از آبمیوه‌ها یا چرخ دستی‌ها دارند که می‌توانید با هر فصلی تشنگی خود را رفع کنید. از پرتقال و انبه تازه فشرده گرفته تا توت فرنگی و نیشکر. مصری‌ها به شما خواهند گفت که “وقتی از نیل آب بنوشید، همیشه به مصر باز خواهید گشت.” این یک احساس خوب است، با این حال، بهتر است به آب معدنی یا آب میوه‌های تازه پایبند باشید.

آب میوه عالی و بسیار ارزان است. رایج‌ترین آب میوه اسیر لیمون (لیموی تازه یا لیموترش) است که معمولاً به صورت شیرین سرو می‌شود مگر اینکه خلاف آن را بگویید. معمولاً اسیر بورتقان (پرتقال تازه فشرده شده زمستانی یا تابستانی)، موز، گازار (هویج) و گاوفا (گواوا شیرین) نیز وجود دارد.

11. دخمه های کوم الشقافه را کاوش کنید

دخمه های کوم الشقافه در مصر

در زیر محله کارموس اسکندریه، وحشتناک‌ترین مقبره‌های مصر قرار دارند. این مقبره‌ها با ترکیبی عجیب از نقوش تشییع جنازه فراعونی، یونانی و رومی، تنوع باستانی شهر را منعکس می‌کنند.

این مقبره‌ها بزرگترین مجموعه تشییع جنازه دوره رومی در مصر را تشکیل می‌دهند. قدمت آنها به قرن دوم پس از میلاد می‌رسد، زمانی که ادیان قدیمی شروع به محو شدن و ادغام با یکدیگر کردند.

12. کمپ در صحرای سفید

کمپ در صحرای سفید مصر

قطعه‌ای از صخره‌های فرسوده شده در اثر باد عجیب در واحه فرافره اغلب در سافاری‌های شبانه از واحه مجاور بهاریا بازدید می‌شود. فرسایش ناشی از باد و باران در طی هزاران سال، این بلوک‌های عظیم را به اشکال عجیبی تبدیل کرده است که مانند ارواح سفید هیولا از چشم انداز بیابان بیرون می‌آیند.

برای بازدیدکنندگان با وسایل نقلیه، این منطقه یک گشت و گذار پرطرفدار آخر هفته از قاهره است. می‌خواهید چند شب را در بیابان کمپینگ بگذرانید. اگر وسیله نقلیه شخصی خود را ندارید، بهترین راه برای دیدن این منطقه قابل توجه این است که به یک تور سازمان یافته از قاهره بپیوندید.

13. بالن سواری کنید

بالن سواری در مصر

لذت بردن از منظره ای باشکوه از گورستان تبانی در کرانه غربی اقصر یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در مصر انجام داد. بالون سواری یک فعالیت محبوب برای گردشگرانی است که از مصر بازدید می‌کنند، به ویژه در منطقه اقصر. اقصر در قسمت جنوبی کشور واقع شده است و به خاطر خرابه‌های باستانی خود از جمله معبد کارناک و دره پادشاهان شناخته شده است.

بالون سواری راهی منحصر به فرد و به یاد ماندنی برای دیدن این مکان‌ها و حومه اطراف آن و همچنین فرصتی برای تجربه آرامش و زیبایی کویر از منظری متفاوت است.

14. از دفینه معروف در ابیدوس دیدن کنید

 از دفینه معروف در ابیدوس دیدن کنید

یکی از کهن‌ترین مراکز مذهبی مصر، معبد مرده‌خانه ابیدوس ستی اول است که دارای نقش برجسته‌های باشکوهی است. در واقع، آنها بهترین کسانی هستند که از پادشاهی جدید جان سالم به در برده‌اند. آبیدوس با افسانه اوزیریس مرتبط است.

از پادشاهی میانه به بعد، هر فرعون و همچنین صدها هزار زائر نشانه‌هایی از حضور خود یا یک سنگ‌نمای دروغین در ابیدوس به جا گذاشتند. آنها امیدوار بودند که در مقام او به عنوان قاضی دادگاه آخرت مورد لطف اوزیریس قرار گیرند. بنابراین این منطقه انبوهی از سنگ‌نماهای تشییع جنازه، محل دفن، معابد و یادبودهای سابق است.

15. در اسوان استراحت کنید

استراحت در اسوان مصر

اسوان از زمان‌های قدیم دروازه مصر به نوبیا بوده است و جزایر، بازارها و رستوران‌های کنار رودخانه می‌توانند شما را در بین گشت و گذار در مکان‌هایی مانند ابو سیمبل راضی نگه دارند. اسوان، برای بسیاری در پایان سفر نیل، مکانی آرام و گرم است که برای چند روز ماندن خوب است.

در جنوبی‌ترین شهر مصر کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، از جمله خوردن فلوکا در اطراف جزایر، استشمام عطرهای باغ گیاه شناسی و گوش دادن به آواز خواندن کودکان نوبیایی بهترین راه برای تماشای غروب خورشید در پشت صحرا از سوی دیگر است.

همچنین بخوانید  بهترین بازی های دورهمی

سفر خود را در قاهره زیبا شروع و به پایان برسانید، قبل از رفتن به اسوان، محیط اطراف را کاوش کنید: چهار شب را در یک کشتی تفریحی مجلل نیل سپری خواهید کرد و مکان های باستانی مانند ابو سیمبل را کشف خواهید کرد.

16. طلوع خورشید را از کوه سینا ببینید

طلوع خورشید را از کوه سینا ببینید

این قله شگفت انگیز به عنوان مکانی که موسی ده فرمان را از خدا دریافت کرد مورد احترام است. دو مسیر اصلی به سمت بالا وجود دارد و در هر مسیر حدود دو ساعت و نیم طول می‌کشد. مسیر طولانی‌تر و کم‌تر شیب‌دار، سیکت الباشیت، نیز با شتر قابل رفتن است. مسیر شیب دارتر و مستقیم‌تر، سیکت سیدنا موسی، از 3750 «پله توبه» بالا می‌رود. این مسیر از پله‌های سنگی ناهموار تشکیل شده است که احتمالاً در قرن ششم یا هفتم ساخته شده‌اند.

یکی از کارهایی که در مصر باید انجام دهید، بالا رفتن از هرم بزرگ جیزه و تماشای منظره از بالا است. منظره از بالا به ویژه در هنگام سحر یا غروب خورشید بسیار زیبا است. در واقع، بسیاری از بازدیدکنندگان تورهایی را رزرو می‌کنند که تقریباً در ساعت 1 بامداد به پای کوه می‌رسند تا برای تماشای طلوع خورشید به قله صعود کنند.

17. از موزه مصر دیدن کنید

موزه مصر

گنجینه‌های توت عنخ آمون، مجسمه‌های تاریخی پادشاهی قدیم و دوران آمارنا، ده‌ها مومیایی سلطنتی و آثار باستانی بی‌شماری دیگر را در خود جای داده است. این موزه برای اولین بار در سال 1835 توسط دولت راه اندازی شد، تا از غارت بسیاری از مکان‌های باستان شناسی کشور جلوگیری کند.

در موزه مصر چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد، از جمله اشیاء شگفت انگیز از مقبره‌های سلطنتی کمتر شناخته شده. اینها بدون غارت در تانیس در دلتای شمالی در سال 1939 کشف شدند. اگر زمان مورد توجه نیست، هیچ کس نباید چیزی را از دست بدهد، اما بازدیدکنندگانی که عجله دارند باید از ورودی به چپ بپیچند تا گنجینه‌های پادشاهی قدیم را ببینند.

18. در اهرام دهشور گشتی بزنید

اهرام دهشور گشتی مصر

کمتر از اهرام ثلاثه معروف است، اما نه کمتر جذاب، و به مراتب کمتر شلوغ است. هرم خمیده، محل استراحت اسنوفرو، دارای بالای زاویه دار متمایز است. آرامش و زیبایی آرام نخلستان‌های اطراف دهشور، بسیاری از طبقه حرفه‌ای قاهره را به خود جذب کرده است که در اینجا خلوتگاه‌های روستایی ساخته‌اند.

دلپذیرترین زمان سال برای بازدید از این سایت، اواسط زمستان است، زمانی که دریاچه‌ای در یک خاکریز مصنوعی در زیر هرم سیاه شکل می‌گیرد. هرم سیاه از آجر ساخته شده بود اما توسط آمنه هت سوم یکی از رنگارنگ‌ترین پادشاهان مصر استفاده نشده بود. رنگ تیره ای که نام آن را به آن داده است از این واقعیت ناشی می‌شود که به طور سیستماتیک از پوشش سنگ آهکی سفید اولیه خود خلع شده است.

منظره هرم در سراسر دریاچه یکی از جذاب‌ترین منظره‌های مصر است که ارزش 5 کیلومتری رانندگی از سقارا را دارد. سنگ برجسته آن در موزه مصر در قاهره است.

19. از غواصی در پارک ملی راس محمد لذت ببرید

غواصی در پارک ملی راس محمد مصر

قدیمی‌ترین پارک طبیعت دریایی مصر دارای صخره‌های دیدنی کوسه است. راس محمد به خاطر سواحل خیره کننده، آب‌های شفاف و حیات دریایی غنی‌اش شناخته شده است و مقصدی محبوب برای غواصی است. این پارک میزبان انواع صخره‌های مرجانی، کشتی‌های غرق شده و دیگر جاذبه‌های زیر آب است که آن را به مقصدی ایده آل برای علاقه‌مندان به غواصی تبدیل کرده است.

غواصی در راس محمد نیاز به مجوز غواصی دارد که می‌توان آن را از طریق یک مدرسه غواصی تایید شده دریافت کرد. تعدادی مدرسه و مراکز غواصی در این منطقه واقع شده‌اند که دوره‌های غواصی و غواصی هدایت شده را ارائه می‌دهند. مکان‌های غواصی در پارک از نظر عمق و دشواری متفاوت است، بنابراین چیزی برای غواصان در همه سطوح وجود دارد.

20. اسکندریه را کاوش کنید

اسکندریه مصر

در این شهر بندری مدیترانه‌ای چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. اسکندریه غذاهای دریایی افسانه‌ای، قهوه‌خانه‌های قدیمی، یک کتابخانه جدید خیره‌کننده و فرصتی برای بازدید از خرابه‌های کاخ کلئوپاترا دارد. اسکندریه با رشته‌ای از سواحل و چشم انداز مدیترانه‌ای بسیار آرام‌تر و مکان خوبی برای استراحت است.

اسکندریه امروزی دارای مجموعه‌ای از موزه‌های جالب است و در چند سال گذشته این شهر که بیش از 5.2 میلیون نفر جمعیت دارد و بزرگترین مرکز شهری مدیترانه است، جوان‌سازی زیبایی چشمگیری دیده است و کمی از اعتبار سابق خود را بازیابی کرده است.

21. از صومعه سنت کاترین بازدید کنید

صومعه سنت کاترین مصر

در زیر کوه سینا، سنت کاترین دارای چندین یادگار مقدس است. به عنوان مثال، در آن بوته سوزانی که در کتاب مقدس برای موسی ظاهر شد، نگهداری می‌شود. این صومعه یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین صومعه‌های جهان محسوب می‌شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این صومعه در قرن ششم تأسیس شد و به نام سنت کاترین اسکندریه، یک شهید مسیحی که گمان می‌رود در این مکان دفن شده است، نامگذاری شده است.

این صومعه به دلیل تاریخ غنی و اهمیت فرهنگی خود شناخته شده است. به دلیل معماری زیبا و موقعیت خیره کننده خود در دامنه کوه سینا نیز شناخته شده است. این یک مرکز مهم زیارتی برای مسیحیان است.

سفر به مصر نه تنها به دلیل فرهنگ غنی و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها برای همه سلیقه‌ها، بلکه به دلیل مقرون به صرفه بودن آن محبوبیت زیادی دارد. در راهنمای ما به 20 مورد از ارزان‌ترین مکان‌ها برای سفر، مقاصد جذاب‌تری را پیدا خواهید کرد.

22. اهرام جیزه و ابوالهول بزرگ را ببینید

اهرام جیزه و ابوالهول بزرگ در مصر

معروف‌ترین بناهای تاریخی جهان قرن‌ها الهام‌بخش گمانه‌زنی‌های علمی و پرمخاطب بوده‌اند. هرم بزرگ جیزه یکی از عجایب هفتگانه جهان است، فهرستی از چشمگیرترین و نمادین‌ترین سازه‌ها و شگفتی‌های طبیعی جهان که توسط دانشمندان یونان و روم باستان تعیین شده است.

ابوالهول بزرگ یک مجسمه سنگی بزرگ است که در نزدیکی اهرام قرار دارد. این موجود افسانه‌ای با بدن شیر و سر انسان است و گمان می‌رود در حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تراشیده شده باشد. مجسمه ابوالهول بزرگ یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین مجسمه‌های جهان است و نمادی از فرهنگ مصر باستان است.

23. در سواحل سینا جنوبی استراحت کنید

سواحل سینا جنوبی در مصر

منطقه استراحت سینا، که به‌خاطر غواصی، کافه‌های ساحلی، و سافاری با شتر و جیپ در فضای داخلی ناهموارش مشهور است. سینا جنوبی با دو ساحل، واحه‌ها، کوه‌ها و مکان‌های تاریخی، مقصدی محبوب است. ساحل شنی وسیع راس سدر محل توقف مورد علاقه است که در آن چندین هتل وجود دارد. بسیاری از کایرن‌ها در اینجا خانه‌های تعطیلات دارند.

همچنین بخوانید  بهترین جاها برای ماه عسل در اروپا

شرم الشیخ شهری است در منتهی الیه جنوبی شبه جزیره سینا در مصر. این یک مقصد تعطیلات محبوب است که به خاطر زیباترین سواحل مصر، آب‌های شفاف و آب و هوای گرم شناخته شده است. این شهر در کنار دریای سرخ واقع شده است و به خاطر فرصت‌های عالی غواصی و غواصی معروف است.

24. از چشمه ها در سیوا واحه لذت ببرید

سیوا با فرهنگ منحصربه‌فرد، ارگ بالای تپه و استخرهایی که از چشمه‌ها تغذیه می‌کنند، از نظر بسیاری به عنوان بهترین واحه‌های مصر شناخته می‌شود. سیوا که در 780 کیلومتری غرب قاهره، دورافتاده‌ترین و شاید جذاب‌ترین واحه‌های مصر قرار دارد، در مصر غیرمعمول است زیرا دارای فرهنگ متمایز و زبان خاص خود است که مربوط به زبان‌های بربر در شمال آفریقا است.

در میان باغ‌ها، نخلستان‌ها و زیتون‌ها، چشمه‌های جوشان متعددی وجود دارد و در واقع، آب در سیوا به قدری فراوان است که دریاچه‌های نمکی بزرگی به وجود آمده و زهکشی مشکل بزرگی است. مسیر را به سمت معبد مشتری آمون دنبال کنید و به عین جوبا، چشمه باستانی کلئوپاترا یا چشمه خورشید خواهید رسید، که گفته می شود آب‌های شفاف کریستالی آن خاصیت تصفیه کنندگی دارند.

25. به سفر دریایی نیل بروید

سفر دریایی نیل

سفر دریایی در رود نیل هنوز هم برای بازدید از معابد و مکان‌های باستانی و هم برای تماشای زندگی آرام در کنار رودخانه راه خوبی است. کشاورزان محلی، ماهیگیران، دهکده‌های کوچک و مناظر زیبا از بیابان‌ها و تپه‌های کنار رود نیل را خواهید دید و اگر خوش شانس باشید، آسمانی صاف برای غروب‌های تماشایی خواهید داشت.

اکنون صدها کشتی در امتداد رود نیل کمابیش همان برنامه سفر را دنبال می‌کنند، اما انتخاب وسیعی از اقامتگاه‌ها را ارائه می‌دهند که برای هر بودجه مناسب است. توصیه می شود قبل از عزیمت به مصر سفرهای دریایی را رزرو کنید زیرا معمولاً خرید آنها به عنوان بخشی از یک بسته ارزان‌‎تر است.

مصر را با سرعتی آرام در یک دحبیه، یک کشتی قایقرانی سنتی در قاهره سفارشی ما و یک سفر دریایی مجلل قایقرانی دحبیه کاوش کنید.

26. از موزه جواهرات سلطنتی دیدن کنید

موزه جواهرات سلطنتی مصر

موزه جواهرات سلطنتی یک موزه واقع در قاهره، مصر است. این موزه به عنوان موزه جواهرات قاهره یا موزه جواهرات مصر نیز شناخته می‌شود. این موزه خانه مجموعه‌ای از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، جواهرات طلا و نقره و سایر اشیاء تزئینی است که در طول قرن‌ها توسط خانواده‌های سلطنتی مصر استفاده می‌شد.

بازدیدکنندگان موزه جواهرات سلطنتی می‌توانند مجموعه موزه را کشف کنند و از تاریخچه و اهمیت فرهنگی قطعات به نمایش گذاشته شده مطلع شوند. این موزه همچنین تورهای با راهنما و برنامه‌های آموزشی را برای کسانی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه جواهرات در مصر هستند، ارائه می‌دهد. بازدید از موزه جواهرات سلطنتی یکی از بهترین کارهایی است که در مصر برای هر کسی که به تاریخ، هنر و جواهرات علاقه‌مند است انجام می‌دهد.

سوالات متداول در مورد سفر به مصر

چه کارهای سرگرم کننده ای در اسکندریه، مصر انجام می شود؟

کارهای سرگرم کننده ای که می‌توانید در اسکندریه مصر انجام دهید شامل تماشای جواهرات منحصر به فرد در موزه جواهرات سلطنتی، قدم زدن در اسکله کورنیش، بازدید از فانوس دریایی اسکندریه، کاوش در سایت ستون پمپی و بازدید از ارگ قیتبای است.

در ماه دسامبر در مصر چه کارهایی باید انجام داد؟

برخی از سرگرم کننده‌ترین کارهایی که در ماه دسامبر در مصر انجام می‌شود شامل کاوش در اهرام جیزه و ساقارا، گشت و گذار در رود نیل، بازدید از قاهره، و تجربه غذاخوری های محبوب در قاهره است.

معروف ترین چیز در مصر چیست؟

مصر بخاطر برخی از زیباترین بناهای تاریخی جهان معروف است، مانند اهرام جیزه، ابوالهول بزرگ، معابد اقصر، ابو سیمبل و معابد کارناک.

چگونه باید در مصر لباس بپوشم؟

در سفر به مصر می‌توانید لباس‌هایی مانند شورت، دامن، سارافان، تی شرت، تاپ، شلوار بلند و حتی لباس شنا همراه داشته باشید. اما باید در مکان‌های مذهبی محافظه کارانه لباس پوشید و سر خود را بپوشاند. همچنین، هر چیزی که می‌پوشید نباید بیش از حد آشکار باشد تا به آداب و رسوم و سنت‌های محلی بی‌احترامی نشود.

مصری ها چه می نوشند؟

برخی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های مصری‌ها شامل آبجو محلی، شراب، قهوه عربی و چای نعناع است. این نوشیدنی ها را می توانید در برخی از کافه ها و رستوران های معروف مصر تجربه کنید.

آیا در مصر به طور گسترده انگلیسی صحبت می شود؟

بله، خواهید دید که انگلیسی در تمام شهرها و شهرهای مدرن و تجاری مصر مانند قاهره، الاقصر و اسوان به طور گسترده صحبت می‌شود. در چند منطقه از کشور، به دلیل محبوبیت مصر در گردشگری در سال‌های اخیر، از زبان‌های اروپایی نیز استفاده می‌شود.

در مصر چه کاری می توانید انجام دهید؟

در مصر کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. می‌توانید از معابد مختلف دیدن کنید، بناهای باستانی مصر را کاوش کنید و تاریخ آن را در موزه‌ها یاد بگیرید، در رود نیل قایق سواری کنید، غذاهای مصری را امتحان کنید، در صحرا سوار شتر شوید و خیلی چیزهای دیگر.

بهترین زمان از سال برای سفر به مصر چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به مصر در ماه‌های زمستانی از دسامبر تا فوریه است که هوا معتدل و مطبوع است. با این حال، این فصل اوج گردشگری نیز هست، بنابراین برای ازدحام بیشتر و قیمت‌های بالاتر آماده باشید.

آیا سواحلی در مصر وجود دارد؟

بله، مصر چندین سواحل زیبا در امتداد ساحل دریای سرخ دارد، از جمله شهر تفریحی شرم الشیخ و مقصد آرام‌تر دهاب.

برخی از سوغاتی های محبوب برای خرید در مصر چیست؟

سوغاتی‌های محبوب برای خرید در مصر شامل آثار هنری پاپیروس، جواهرات دست ساز، و منسوجات سنتی مانند روسری و کفتان است. ادویه‌ها و عطرها نیز خریدهای محبوبی هستند.

واحد پول مصر چیست؟

واحد پول مصر پوند مصر (EGP) است. دلار و یورو نیز در مناطق توریستی پذیرفته شده است.

admin
admin
چطور بود؟
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط