Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ حیوانات خانگی @ علائم اولیه بارداری گربه که بهتر است بدانید!

علائم اولیه بارداری گربه که بهتر است بدانید!

by | 2 بهمن 1402 | حیوانات خانگی | 0 comments

اگر شک دارید که گربه ماده شما ممکن است باردار باشد، مهم است که بتوانید علائم اولیه بارداری را تشخیص دهید. در حالی که معاینه دامپزشکی دقیق‌ترین راه برای تایید بارداری است، چندین نشانه اولیه می‌تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا گربه شما در انتظار بارداری است یا خیر. در این مقاله، ما برخی از علائم رایج اولیه بارداری گربه را بررسی می‌کنیم و به شما این امکان را می‌دهیم که مراقبت و حمایت لازم را از دوست پشمالوی خود در این زمان خاص ارائه دهید.

مقاله “16 غذای سمی برای گربه ها که باید بدانید!” را مطالعه کنید.

چرا تشخیص زودهنگام بارداری گربه مهم است؟

تشخیص زودهنگام بارداری گربه به دلایل مختلفی می‌تواند مفید باشد. این به شما امکان می‌دهد در این مدت مراقبت مناسبی از گربه خود داشته باشید، از جمله تنظیم رژیم غذایی او و ایجاد یک محیط راحت. همچنین به شما کمک می‌کند تا برای ورود بچه گربه‌ها آماده شوید و اقدامات لازم را برای مراقبت از آنها انجام دهید.

علاوه بر این، تشخیص زودهنگام می‌تواند در موقعیت‌های خاصی مهم باشد، مانند اگر گربه شما داروهایی مصرف می‌کند که ممکن است در دوران بارداری خطرناک نباشد یا اگر باید برای عقیم‌سازی پس از بستر فعلی‌اش برنامه‌ریزی کنید.

اگر شک دارید که گربه شما ممکن است باردار باشد یا اگر نگرانی دارید، همیشه توصیه می‌شود با یک دامپزشک مشورت کنید. آنها می‌توانند یک معاینه کامل انجام دهند و بر اساس نیازهای فردی گربه شما دقیق‌ترین تشخیص و راهنمایی را به شما ارائه دهند.

علائم اولیه یک گربه باردار

1. تغییر در رنگ و اندازه نوک پستان

رنگ و اندازه نوک پستان

هنگامی که یک گربه باردار می‌شود، یکی از اولین چیزهایی که ممکن است متوجه شوید تغییر رنگ و اندازه نوک سینه‌های او است. این معمولاً حدود دو تا سه هفته پس از بارداری رخ می‌دهد. نوک سینه‌ها ممکن است بزرگتر شوند و بیشتر بیرون بیایند و ممکن است رنگ آنها صورتی شود. این تغییر به این دلیل است که هورمون‌هایی در بدن او آماده می‌شوند تا او از بچه گربه‌هایش پرستاری کند. مثل این است که بدن او برای تغذیه و مراقبت از نوزادانش آماده می‌شود.

2. افزایش اشتها

افزایش اشتها

هنگامی‌که گربه‌ها باردار هستند، اغلب بیشتر از حد معمول احساس گرسنگی می‌کنند. این بدان معنی است که آنها ممکن است غذای بیشتری بخورند یا علاقه زیادی به وعده‌های غذایی خود نشان دهند. مهم است که به آنها یک رژیم غذایی خوب و متعادل بدهید تا مطمئن شوید که تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. برای اینکه بدانید چه مقدار و چه مقدار به گربه باردار خود غذا بدهید، بهتر است با دامپزشک خود صحبت کنید. آنها می‌توانند در مورد بهترین راه برای تغذیه گربه در این زمان خاص به شما توصیه کنند.

همچنین بخوانید  پرکاری تیروئید در سگ ها

3. تغییرات رفتاری

تغییرات رفتاری

هنگامی‌که گربه‌ها باردار هستند، می‌توانند متفاوت عمل کنند. برخی از گربه‌های باردار دوست داشتنی‌تر می‌شوند و خواهان نوازش و توجه بیشتری از صاحب خود هستند. آنها ممکن است بخواهند به شما نزدیک شوند و از نوازش شدن لذت ببرند. اما، از سوی دیگر، برخی از گربه‌ها ممکن است تغییرات خلقی داشته باشند. آنها ممکن است به راحتی اذیت یا بی‌قرار شوند. این تغییرات به دلیل هورمون‌های موجود در بدن آنها اتفاق می‌افتد. درست مانند نوسانات خلقی انسان‌های باردار، گربه‌های باردار نیز می‌توانند این نوسانات را داشته باشند. همچنین ممکن است که آنها شروع به تهیه فضایی دنج برای بچه گربه‌های خود کنند که به آن غرایز لانه سازی می‌گویند.

با ۱۰ تا از بهترین نژاد گربه دوست دار بچه آشنا شوید.

4. رفتار تودرتو

رفتار تودرتو

همانطور که بارداری گربه شما ادامه دارد، ممکن است متوجه شوید که او کاری به نام لانه سازی انجام می‌دهد. این بدان معنی است که او شروع به جستجوی مکانی آرام و خصوصی برای به دنیا آوردن بچه گربه‌های خود و مراقبت از آنها می‌کند. او ممکن است در خانه شما بچرخد و به دنبال بهترین مکان باشد. ممکن است او را ببینید که پتوها یا کوسن‌هایش را در حال حرکت است و سعی می‌کند فضایی راحت برای خود و نوزادش ایجاد کند. این رفتار او روشی برای آماده شدن برای ورود بچه گربه‌هایش است و مطمئن می‌شود که آنها مکانی امن و دنج برای تولد و بزرگ شدن دارند.

5. افزایش وزن

افزایش وزن

هنگامی‌که گربه‌ها باردار هستند، اغلب در طول زمان به آرامی وزن اضافه می‌کنند. اما مهم است که به یاد داشته باشید که افزایش وزن به تنهایی همیشه به معنای باردار بودن گربه نیست. گاهی اوقات گربه‌ها اگر بیش از حد غذا بخورند یا ورزش کافی نداشته باشند می توانند وزن اضافه کنند. بنابراین، اگر فکر می‌کنید گربه شما ممکن است به دلیل علائم دیگری که متوجه شده‌اید باردار باشد، بهتر است با دامپزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید. آنها می‌توانند به تأیید اینکه گربه شما باردار است یا اینکه ممکن است دلیل دیگری برای افزایش وزن وجود داشته باشد، کمک کنند.

همچنین بخوانید  راهنمایی کامل درباره انواع سرطان سگ ها

6. شکم متورم

شکم متورم

همانطور که بارداری گربه شما ادامه دارد، ممکن است متوجه شوید که شکم او بزرگتر و گردتر به نظر می‌رسد. این به این دلیل است که شکم او به دلیل رشد بچه گربه‌های درون او متورم شده است. این تغییر در حدود هفته چهارم یا پنجم پس از بارداری آشکارتر می‌شود. مهم است که هنگام لمس یا چک کردن شکم او مراقب باشید زیرا فشار یا دست زدن بیش از حد می‌تواند باعث ناراحتی او شود. درست مانند انسان، شکم گربه باردار حساس است، بنابراین بهتر است هنگام معاینه آن ملایم و محتاط باشید.

7. تهوع صبحگاهی

تهوع صبحگاهی

درست مانند انسان‌ها، برخی از گربه‌های باردار می‌توانند چیزی شبیه به تهوع صبحگاهی را در مراحل اولیه بارداری خود تجربه کنند. این ممکن است به این معنی باشد که گربه شما استفراغ می‌کند یا در شکم خود احساس بیماری می‌کند. همچنین این امکان وجود دارد که او در این مدت مانند همیشه احساس گرسنگی نکند. این علائم بیشتر در هفته‌های اول بارداری رخ می‌دهد. اگر نگران سلامتی گربه خود هستید یا اگر او خوب غذا نمی‌خورد، بهتر است با دامپزشک خود صحبت کنید. آنها می‌توانند به شما مشاوره دهند و مطمئن شوند که همه چیز در مورد گربه باردار شما خوب است.

8. افزایش خواب

افزایش خواب

در دوران بارداری، گربه‌ها احساس خستگی بیشتری می‌کنند و نیاز به استراحت بیشتری دارند. این بدان معناست که ممکن است بیشتر از حد معمول بخوابند یا چرت‌های طولانی‌تری داشته باشند. ممکن است متوجه شوید که گربه شما به دنبال مکان‌های آرام و دنج برای جمع شدن و خوابیدن برای مدت طولانی است. ایجاد یک محیط راحت برای گربه با بستر نرم و یک نقطه گرم بسیار مهم است تا او بتواند با آرامش استراحت کند. اطمینان از داشتن فضایی دنج و آرام به او کمک می‌کند تا در این زمان افزایش خواب آلودگی احساس راحتی و آرامش کند.

جمع بندی

شناخت علائم اولیه بارداری گربه می تواند به شما کمک کند مراقبت و حمایت مناسبی از همراه گربه خود ارائه دهید. تغییر در رنگ و اندازه نوک پستان، افزایش اشتها، تغییرات رفتاری، رفتار لانه سازی، افزایش وزن، تورم شکم، تهوع صبحگاهی و افزایش خواب برخی از شاخص های رایج بارداری گربه هستند. اگر مشکوک هستید که گربه شما باردار است، برای تایید، راهنمایی و اطمینان از سلامت و تندرستی گربه و بچه گربه های آینده اش، ضروری است که با دامپزشک مشورت کنید.

همچنین بخوانید  20 عجیب ترین حیوانات خانگی

سوالات متداول

آیا گربه می تواند در حین شیردهی از بچه گربه ها باردار شود؟

بله، ممکن است گربه در حالی که هنوز از بستر فعلی خود شیر می‌دهد باردار شود. گربه‌ها می‌توانند در مدت کوتاهی پس از زایمان به گرما بروند و دوباره بارور شوند، به این معنی که حتی قبل از اینکه بستر فعلی به طور کامل از شیر گرفته شود، می‌توانند باردار شوند.

آیا همه گربه ها علائم اولیه بارداری را نشان می دهند؟

نه، همه گربه‌ها دقیقاً علائم اولیه بارداری را نشان نمی‌دهند. در حالی که علائم رایجی مانند تغییر در رنگ و اندازه نوک پستان، افزایش اشتها و تغییرات رفتاری وجود دارد، گربه‌ها ممکن است تغییراتی در علائم و رفتار خود نشان دهند.

آیا می توان بارداری گربه را در خانه تأیید کرد؟

در حالی که برخی از تست‌های بارداری خانگی برای سگ‌ها وجود دارد، هیچ تست بارداری خانگی قابل اعتمادی وجود ندارد که به طور خاص برای گربه‌ها طراحی شده باشد. دقیق ترین راه برای تایید بارداری گربه از طریق معاینه دامپزشکی است که ممکن است شامل معاینه فیزیکی، سونوگرافی یا آزمایش هورمون باشد.

بارداری گربه چقدر طول می کشد؟

میانگین مدت بارداری گربه که به عنوان دوره بارداری نیز شناخته می‌شود، حدود 63 تا 65 روز است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که گربه‌ها ممکن است در دوره بارداری خود تغییراتی داشته باشند، از 58 تا 72 روز.

آیا باید رژیم غذایی گربه باردارم را تغییر دهم؟

ارائه یک رژیم غذایی متعادل برای حمایت از نیازهای غذایی یک گربه باردار بسیار مهم است. برای توصیه‌های غذایی خاص بر اساس نیازهای فردی گربه خود با دامپزشک خود مشورت کنید. به طور کلی، یک غذای تجاری با کیفیت بالا برای گربه‌های باردار یا شیرده توصیه می‌شود.

آیا می توانم گربه خود را عقیم کنم اگر او قبلاً باردار است؟

به طور کلی عقیم کردن گربه‌ای که قبلاً باردار است توصیه نمی‌شود. انجام جراحی عقیم‌سازی در دوران بارداری خطرات بیشتری را به همراه دارد و معمولاً از آن اجتناب می‌شود. بهتر است در مورد وضعیت با دامپزشک خود صحبت کنید، که می‌تواند راهنمایی‌های مناسب را بر اساس شرایط خاص گربه شما ارائه دهد.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط