Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ حیوانات خانگی @ راهنمایی کامل درباره انواع سرطان سگ ها

راهنمایی کامل درباره انواع سرطان سگ ها

by | 13 دی 1402 | حیوانات خانگی | 0 comments

این شش علامت و نشانه سرطان را برای تشخیص زودهنگام بدانید، بنابراین پیشرفت های امروزی در درمان می‌تواند بهترین نتیجه را برای بهبودی سرطان سگ شما ارائه دهد.

این بدترین کابوس صاحبان حیوان خانگی است. شما یک توده روی سگ خود پیدا می کنید و بلافاصله به سرطان فکر می‌کنید. در حالی که حدود نیمی از سگ‌های بالای 10 سال به سرطان مبتلا می‌شوند، تشخیص علائم اولیه دشوار است. لن بویکو، مدیر عامل بنیاد سرطان حیوانات خانگی، توضیح می‌دهد که علائم و نشانه‌های اولیه سرطان سگ متفاوت است و می‌تواند مانند بسیاری از شرایط یا بیماری‌های دیگر باشد. با این حال، هر چه زودتر سرطان را تشخیص دهید، بهتر است. در بسیاری از موارد با تشخیص سرطان خاص، درمان‌های موثری وجود دارد که می‌تواند به سگ شما کمک کند عمر طولانی داشته باشد.

حتماً مقاله 12 نکته قبل از آوردن حیوان خانگی به خانه را مطالعه کنید.

شش علامت اصلی سرطان سگ ها

بسته به نوع سرطان سگ شما، علائم هشدار دهنده کلی که باید به دنبال آنها باشید می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کاهش اشتها
  • بی‌حالی
  • کاهش وزن
  • استفراغ
  • اسهال
  • تغییرات در ادرار و مدفوع
همچنین بخوانید  پرکاری تیروئید در سگ ها

در سرطان مثانه، سگ ممکن است زور بزند تا ادرار کند یا در ادرارش، خون داشته باشد. در سرطان معده، استفراغ سگ ممکن است قرمز یا ظاهری مانند تفاله قهوه داشته باشد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، در اسرع وقت با دامپزشک مشورت کنید. تشخیص زودهنگام نقش مهمی در توانایی حیوان خانگی شما برای مبارزه با سرطان دارد.

شایع ترین انواع سرطان سگ ها

  • استئوسارکوم شایع‌ترین نوع سرطان سگ ها است. با این حال، انواع مختلفی از استئوسارکوم وجود دارد. انکولوژیست دامپزشکی برای رد کندروسارکوم، کارسینوم سلول سنگفرشی، سارکوم سلول سینوویال و عفونت‌های قارچی استخوان که علائم مشابهی دارند، کار خواهد کرد. شناسایی نوع خاصی از سرطان موجود بخشی از ارائه درمان موثرتر برای نوع سگ شما است.
  • لنفوم شایع‌ترین نوع سرطان است. لنفوم یک سرطان سیستم لنفاوی و غدد لنفاوی است و از آنجایی که سیستم لنفاوی در سراسر بدن وجود دارد، انواع مختلفی از لنفوم وجود دارد که می‌تواند رخ دهد. شایع‌ترین علامت بزرگ شدن غدد لنفاوی است، اما زمانی که دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد ممکن است علائم دیگری مانند اسهال، استفراغ یا تغییر در حرکات روده وجود داشته باشد.
همچنین بخوانید  بهترین غذای بدون آلرژی برای سگ ها

چگونه علائم اولیه سرطان را در سگ تشخیص دهیم؟

طبق گفته انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا، حدود نیمی از سگ‌های بالای 10 سال به سرطان مبتلا می‌شوند. اگرچه سرطان‌ها معمولاً در دسته‌هایی قرار می‌گیرند که بر چه قسمت‌هایی از بدن تأثیر می‌گذارند، مانند سرطان مثانه، استخوان یا ریه، در این قسمت‌های بدن، انواع مختلفی از سرطان‌ها وجود دارد و اغلب تشخیص علائم اولیه دشوار است.

هنگامی که حیوان خانگی‌تان را نوازش می‌کنید و مالش می‌دهید، در تمام بدنشان احساس کنید که توده‌ها، برآمدگی‌ها، خراش‌ها، بریدگی‌ها، ضایعات یا زخم‌ها را جستجو کنید. ما باید بدانیم که تشخیص زودهنگام سرطان بخش مهمی از دادن شانس بهتر به هر حیوان خانگی برای مبارزه با این بیماری است. این بدان معنی است که ما به عنوان خانواده‌های حیوانات خانگی باید به سلامت و تندرستی روزانه آنها توجه داشته باشیم و حتی تغییرات جزئی را که ممکن است نشانگر چیزی بیشتر باشد، یادداشت کنیم. این بدان معنا نیست که ما باید بیش از حد واکنش نشان دهیم، فقط آگاهی از «عادی» فیزیکی و عاطفی آنها برای کمک به سالم ماندن آنها مهم است.

همچنین بخوانید  نکات مهم و ضروری در مورد آرایش حیوانات خانگی خود

پیشرفت در تشخیص سرطان ها

یک آزمایش جدید تشخیص چند سرطانی به نام OncoK9 که توسط PetDx ساخته شده است، 26 نوع سرطان سگ را در سگ‌های پرخطری که هیچ نشانه اولیه سرطان را نشان نمی‌دادند، شناسایی کرد. آزمایش بیوپسی مایع غیر تهاجمی ممکن است بتواند به دامپزشکان در تشخیص سرطان‌های سگ که به سختی قابل تشخیص هستند، مانند سرطان‌های طحال، کبد و ریه کمک کند. این مطالعه اخیراً در مجله انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا (JAVMA) منتشر شده است.

علاوه بر این، بنیاد سرطان حیوانات خانگی منابع زیادی را در سایت خود، www.petcancerfdn.org در زیر «درمان و پشتیبانی» دارد تا درباره تشخیص سرطان و کارهایی که باید برای سگ خود انجام دهید بیشتر بدانید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط