Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ مد و زیبایی @ ماری آنتوانت، منفورترین ملکه تاریخ چه سرنوشتی داشت؟

ماری آنتوانت، منفورترین ملکه تاریخ چه سرنوشتی داشت؟

by | 1 اردیبهشت 1400 | مد و زیبایی, نوشته های خواندنی | 2 comments

ماری آنتوآنت که بود؟

ماری آنتوانت در سال  1755  با نام ماریا آنتونیا خوزهفا یوهانا در وین ، اتریش متولد شد. او دختر ملکه ماری ترزا و فرانسیس اول که با هم بر امپراتوری هاپسبورگ حکومت می کردند، بود. پس از تولد او ، از سال 1756-1763 ، هاپسبورگ ها درگیر جنگ هفت ساله شدند. جنگی که در سراسر پنج قاره جریان داشت و سبب تقسیم بندی اروپا شد. پس از جنگ توافق شد که ماریای 14 ساله، با لوئیز آگوست ، نوه حاکم فرانسه ازدواج کند. این ازدواج به دلیل اتحاد با فرانسه صورت گرفت. آنها در آوریل سال 1770 در حالی که هرگز همدیگر را ندیده بودند ازدواج کردند.

بعد از جشن های باشکوه عروسی در ماه مه 1770 ، ماری آنتوانت به تدریج در دربار فرانسه مستقر شد.او تمایلی به پذیرفتن نقش رسمی خانواده سلطنتی فرانسه نداشت،اما به سرعت تمایل آنها به مد و تجمل را پذیرفت. بعد از مدتی لویی آگوست پس از مرگ پدربزرگش در سال 1774 ، پادشاه فرانسه شد و ماری آنتوانت ملکه شد. خانواده سلطنتی در کاخ بزرگ ورسای ، که از قرن هفدهم مقر پادشاهی فرانسه بود ، زندگی می کردند. کاخ همچنین مرکز مد فرانسه بود – در لباس ، مبلمان و فضای داخلی. همه برای آخرین روند و بهترین تزئینات به ورسای نگاه می کردند.

در ورسای ماری آنتوانت  تمام وقت وهزینه خود را صرف کمد لباس و مدل موها و مهمانی های مجلل میکرد. او سالانه 300 لباس سفارش می داد و گفته می شود هرگز دو بار لباس نمی پوشد. به همین دلیل در زمینه  مد و طراحی میراث ماندگاری از خود به جای گذاشت. ماری زنی بود با ظاهری متمایز که هنوزهم تعهد او به کمال و تجملات، الهام بخش بسیاری است. با این حال ، این میراث منجر به سقوط خود و سلطنت فرانسه شد. در کشوری که بدهی های زیادی داشت و شهروندان گرسنه در خیابان ها به سر می بردند، سرانجام افراط پادشاهان منجر به انقلاب فرانسه می شود. که در این انقلاب پادشاه لوئی شانزدهم و ملکه ماری آنتوانت جان خود را از دست می دهد.

همچنین بخوانید  بهترین روغن رشد ابرو برای ضخیم تر کردن ابروها

ماری آنتوانت به چه چیزی معروف است؟

ماری آنتوانت از بخش سرگرم کننده عضویت در خانواده سلطنتی فرانسه با جان و دل استقبال کرد. او از آزادی خلاقانه ای که می توانست از آن برخوردار شود بسیار لذت می برد. اشتیاق او به لباس و تزئینات همراه با بودجه ای به ظاهر بی حد و حصر ، به او اجازه داد شاهکارهای هنری بسیاری خلق کند. این آثار که میراث قابل توجهی را در تاریخ مد و طراحی بر جای گذاشتند، هنوز هم تاثیرات زیادی بر هنر مدرن دارند. ماری آنتوانت نماد فردی با سبک خاص در زمان خود بود و آخرین مد او بر فرانسه و اروپا تأثیر می گذاشت. دقیقا به همان روشی که امروز اعضای جوان سلطنتی مانند کیت میدلتون و مگان مارکل انجام می دهند. هرچند این دو هیچ گونه تجملاتی در سبک پوشش خود ندارند و بیشتر به سبک مینیمال لباس می پوشند.

تجملات ماری آنتوانت

به علاوه، ملکه ماری آنتوانت شاید به دلیل اتفاقی که احتمالاً هرگز رخ نداده است ، مشهور است. “بگذار آنها کیک بخورند” پاسخ احتمالی وی به شنیدن کمبود نان است که منجر به شورش در سراسر فرانسه شده است. این عبارت به طور خلاصه نگرش و جهل سلطنت نسبت به مردم را نشان می دهد. اما بازهم نمیتوان نسبت به آن مطمئن بود و گفتن این جمله از زبان ماری آنتوآنت دور از ذهن نیست. بسیاری از آنها در یک دوره سخت اقتصادی به سختی خود را تأمین می کردند. و اینکه ملکه به طور کلی درکی از این شرایط نداشت منجر به شورش مردم شد.

همچنین بخوانید  نگاهی بر آثار الکساندر مک کویین، نابغه عجیب و غریب صنعت مد

تأثیر ماری آنتوانت در مد چه بود؟

پنیر، قرن 18 میلادی

ماری آنتوانت غالباً به عنوان اولین مشتری مد “اوت کوتور” توصیف می شود . تزئیناتی که توسط طراح لباسش رز برتین برای او اندازه گیری و ساخته شده است. به لطف مهارت های خود و مشتری دست به نقد سلطنتی اش، برتین اولین “طراح مد” معروف شد ، و خلاقیت های او الهام بخش صنعت مد و لباس است. او اولین ملکه جوان و شیک در طول سه نسل بود که مردم را کاملا مجذوب کرده بود. این جذابیت به دلیل لباس های پر حجم و تزئینات بیش از حد آن ها بود.همچنین به دلیل مدل موهای بلند و کاملاً آراسته اش که به آنها “پوف” می گفتند، مورد توجه قرار میگرفت.

این لباس های پر تزئین و حجیم آن دوره آنقدر بزرگ بودند که راه رفتن با آن ها بسیار مشکل بود. برای مثال دو زن از در یک اتاق رد نمیشدند و یا هرگز در یک کالسکه جای نمی گرفتند. این لباس ها که پنیر نام داشتند، گاهی به قطر 16 فوت (حدودا 5 متر) میرسیدند. اکسسوری به همان اندازه لباس برای ظاهر زن مهم بود. در هر مراسم رسمی خانم ها موظف بودند اگر لباسشان بدون آستین است ، دست و بازوی خود را با دستکش بپوشانند. علاوه بر آن، استفاده بیش از حد از اکسووری های مو، وسایلی مانند کیف و بادبزن و جواهرات گران بها، از دیگر ضمائم پر خرج ملکه و اطرافیان بود.

همچنین بخوانید  بهترین ایده های خلاقانه برای تاتو زنانه

اهمیت بیش از حد ملکه به خود و ظاهر خود، و همینطور بی کفایتی پادشاه لویی شانزدهم، منجر به انقلاب فرانسه شد که در این قیام هر دوی آن ها کشته شدند.

تأثیر ماری آنتوانت امروز چیست؟

موسکینو، کالکشن پاییز 2020

در حالی که زندگی ماری آنتوانت ممکن است کوتاه شده باشد ، سبک او ادامه دارد و مدام از نو ساخته و لذت می برد. سبک او که ترکیبی از سلطنت و زنانگی است، نشان دهنده پیچیدگی سبک فرانسوی است. ماری آنتوانت به عنوان اولین مشتری واقعی لباس های اوت کوتور، همراه با تجمل گرایی و ظرافاتی که اصراف در آن زمان ایجاد کرده بود، دارای سبکی منحصر به فرد است. سبکی که بسیاری از فشن شوهای امروزی از آن الهام میگیرند.

موسکینو، کالکشن پاییز 2020

جرمی اسکات طراح برند مشهور موسکینو، در کالکشن پاییز 2020 خود، از جمله ی مشهور ماری آنتوآنت “بگذارید آن ها کیک بخورند…” الهام گرفت. او لباس هایی با تزییات فراوان و دامن هایی عریض به شکل کیک طراحی کرده بود. آرایش مو ها و صورت و حال و هوای کلی فشن شو، یادآور قرن 18 میلادی است. تمام این طرح ها نشان دهنده این است که ماری آنتوانت و سبک های معروف او تا زمانی که میراث او زنده بماند الهام بخش خواهند بود.

سونیا کرمانی
سونیا کرمانی

من سونیا کرمانی کارشناس ارشد طراحی پارچه و لباس هستم. علاقمند به نوشتن و تولید محتوای فارسی و انگلیسی هستم. متخصص و علاقمند به تولید مقالات سئو در زمینه طراحی لباس، طراحی داخلی منازل، مدیا و کسب و کار می باشم.

چطور بود؟
+1
+1
6
+1
1
+1
1
+1
1
+1
1
+1

2 Comments

  1. ساناز مجیدی
    0
    0

    این مدل لباس‌های کلاسیک خیلی هنری هستن.

    Reply
    • سونیا کرمانی
      0
      0

      بله با دقت و ظرافت هنری بالایی تولید می شدند.

      Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط