Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ مد و زیبایی @ چگونه به سبک مینیمال لباس بپوشیم؟

چگونه به سبک مینیمال لباس بپوشیم؟

by | 2 اسفند 1402 | مد و زیبایی | 0 comments

سبک مینیمال، یک جنبش هنری در موسیقی و هنرهای بصری بود که در دهه­ های 60 و 70 میلادی شروع شد. امروزه نیز، این جنبش هنوز پابرجاست و افراد زیادی بخصوص در حوزه مد و لباس از آن پیروی می­ کنند. سبک مینیمال تبدیل به یک شیوه لباس پوشیدن شده است. و بسیاری آن را سبکی شیک و باوقار می­‌دانند که ظاهر را بسیار آراسته و مرتب نشان می‌­دهد. بنابراین اگر به دنبال این هستید که در عین مینیمال بودن، در سال 2021 استایلی مطابق با مد روز داشته باشید، این مقاله مناسب شما خواهد بود. با استفاده از 6 راهکار ارائه شده در این مطلب، اصول لباس پوشیدن به سبک مینیمال را  فرا بگیرید.

قبل از هر کاری، کمد کپسولی مینیمال خود را بسازید.

کمد کپسولی مینیمال
استفاده از رنگ های خنثی در کمد کپسولی

اگر طرفدار مینیمالیسم در زمینه مد و لباس هستید، اولین قدم این است که یک کمد کپسولی بسازید. این کمد در واقع مجموعه­‌ای از تمام آیتم‌های مورد نیاز است که به راحتی با یکدیگر ترکیب می‌شوند.  و همین امر باعث پرطرفدار شدن و کاربردی بودن کمد کپسولی شده است.
با تغییر کمد معمولی خود به کمد کپسولی، می‌توانید با یک چشم برهم زدن ترکیب‌های مینیمال و در عین حال با وقار خود را بسازید. با اینکار دیگر زمان و انرژی خود را صرف انتخاب لباس مناسب نخواهید کرد. بنابراین اگر کمد کپسولی ندارید، دست به کار شوید و آن را بسازید.

همچنین بخوانید  حلقه ازدواج مردانه پلاتین بهتر است یا طلا؟

چه لباس­ هایی باید در کمد کپسولی مینیمال باشند؟

کمد کپسولی مینیمال
لباس های مورد نیاز مینیمالیست شدن

آیتم‌های مورد نیاز یک کمد کپوسلی عبارتند از: کت متناسب با اندام، تی­شرت‌های مونو کروم (تک رنگ)، شلوار پارچه‌ای کلاسیک، یک کت چرم، یک کت جین، یک پالتوی بارانی و موارد بسیار دیگر. این موارد باید در مجموعه کمدتان قرار گیرند. چرا که به راحتی با لباس‌های دیگر ترکیب می‌شوند. و نیازی به دانش زیاد در مورد مد و رنگ شناسی ندارند. علاوه بر این موارد، به عنوان پاپوش می‌توانید آیتم های زیر را در کمد خود قرار دهید:

یک جفت کتانی سفید، بوت چرم سیاه، صندل‌های بندی رنگ نود (رنگ بدن) و همینطور کفش‌های استیلتو کلاسیک. این­‌ها همگی اعضای جدایی ناپذیر استایل شیک زنانه هستند.

همانطور که گفته شد نکته جالب در مورد این پوشاک آن است که وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند به خوبی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و ظاهری ساده و در عین حال جذابی را به شما می‌دهند. بنابراین، برای داشتن یک استایل به سبک مینیمال این موارد حتما باید در نظر گرفته شوند.

استایل ناقص خود را با اکسسوری کامل کنید.

اکسسوری
زنجیر ظریف مینیمال

فرقی نمی‌کند که یک استایل منیمال داشته باشید یا ماکسیمال، اکسسوری‌های کلاسیک به راحتی هر ترکیبی را کامل می‌کنند و سطح آن را تغییر می‌دهند. برای مثال یک جفت گوشواره ظریف کریستال که در عین سادگی لوکس نیز هستند، می­‌تواند یک انتخاب عالی برای هر نوع سبکی باشد.

همینطور اگر می‌خواهید به لباس های روزمره خود جذابیت بیشتری ببخشید، یک زنجیر بلند باریک به همراه یک آویز ظریف بدون شک می‌تواند بهترین انتخاب باشد. به علاوه، نقش ساعت در ظاهر را نیز نباید نادیده گرفت. بنابراین انتخاب هوشمندانه یک ساعت ساده که با انواع سبک‌ها هم خوانی داشته باشد، می‌تواند شما را به داشتن یک استایل مینیمال نزدیک کند.

همچنین بخوانید  بهترین ایده های خلاقانه برای تاتو زنانه

از یک پالت رنگی خنثی استفاده کنید.

پالت رنگی خنثی
رنگ های خنثی

سبک مینیمال که برای بار دوم به دنیای مد راه یافته، همواره همراه با رنگ‌های خنثی بوده است. منظور از رنگ­های خنثی رنگ­هایی مثل بژ، قهوه­ای، عاجی، نسکافه­ای، شتری و تُن­های مشابه است. این رنگ­ها سمبل ظرافت و پیچیدگی هستند.
برای اینکه سبک لباس پوشیدن خود را به سبک مینیمال نزدیک کنید، حداقل یکی از آیتم­های ظاهرتان را از این رنگ انتخاب کنید. اما بهتر است بدانید مینیمالیست‌های واقعی از سر تا پای خود را با رنگ‌های خنثی می‌پوشانند. اما با این­حال اینکه چطور امضای خودتان را وارد یک سبک کنید به خودتان بستگی دارد.

هیچگاه هنگام خرید فقط به یک موقعیت خاص فکر نکنید.

استایل مینیمال
استایل مینیمال

سبک مینیمال همواره یکی از طرفداران محیط زیست و توسعه پایدار بوده است. بنابراین اگر شماهم خواهان نزدیک شدن به سبک مینیمال هستید بهتر است خرید پوشاک فقط برای یک موقعیت را فراموش کنید. زیرا این نوع خرید کردن قبل از هرچیز باعث می ­شود بیشتر از حد نیاز هزینه کنید. به علاوه، می‌تواند باعث ضرر رساندن به محیط زیست شود.
بنابراین اگر قصد دارید یک مینیمالیست شوید، بهتر است با آگاهی بیشتری نسیت به محیط زیست پوشاک خود را انتخاب کنید. به طوری که بتوانید آن لباس را در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. به همین جهت بهتر است دنبال ترند های روز نباشید. در عوض پوشاک خود را عاقلانه انتخاب کنید. و خود را محدود به دوره خاصی نکنید.

این مرحله الزاما باعث مطابق مد بودن یا نبودن شما نمی‌­شود. در عوض باعث می شود کمدتان مرتب باشد. و سایز آن از بیش از حد بزرگ نشود. زیرا باید مطمئن شوید، هنگامی که به خرید لباس‌های جدید می‌­روید لباس‌های قدیمی، دیگر قابل استفاده نیستند.
این روش باعث می‌شوند علاوه بر اینکه قفسه‌های کمدتان ­مرتب‌تر باشند، موجب افزایش اعتماد به نفس شما هنگام خرید می‌شود. زیرا دقیقا می‌دانید دنبال چه نوع لباسی هستید. و با آگاهی بیشتری تصمیم می­گیرید. این امر موجب کاهش زمان خرید نیز می‌­شود.

همچنین بخوانید  10 نکته برای داشتن پوست سالم در زمستان

مینیمالیسم یک نوع سبک زندگی است و باعث تغییر نگرش شما به زندگی می‌­شود. و همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، روش های مینیمالیست شدن بسیار ساده هستند. فقط کافیست با دقت و آگاهی بیشتر اقدام به خرید کنید. در این صورت علاوه بر داشتن ظاهری مدرن، پایبند به اصولی اخلاقی می‌شوید که سبب رضایت بیشتری نسبت به تصمیم گیری‌های خود می‌شوید.  

مقالات پیشنهادی مرتبط با مد و سبک های پوشیدن

۲۰ تا از بهترین عینک آفتابی زنانه در ۲۰۲۴

بهترین کفش های زنانه

بهترین اکسسوری های زنانه

بهترین لباس مجلسی دخترانه ۲۰۲۳

۳۰ مدل لباس مجلسی زنانه جدید

چگونه در یک مهمانی جذاب به نظر برسیم؟

۲۰ لباس تابستانی شیک مردانه

بهترین اکسسوری های مردانه

بهترین ست های شلوار جین سفید مردانه | ۱۶ مدل زیبا

۳۰ بهترین لباس زمستانی شیک مردانه

سونیا کرمانی
سونیا کرمانی

من سونیا کرمانی کارشناس ارشد طراحی پارچه و لباس هستم. علاقمند به نوشتن و تولید محتوای فارسی و انگلیسی هستم. متخصص و علاقمند به تولید مقالات سئو در زمینه طراحی لباس، طراحی داخلی منازل، مدیا و کسب و کار می باشم.

چطور بود؟
+1
+1
2
+1
+1
+1
1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط