Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ عجیب ترین روش برای برندسازی!

عجیب ترین روش برای برندسازی!

by | 12 مهر 1401 | مارکتینگ, مدیریت و کسب‌وکار | 0 comments

اشتباه نابخشودنی یک مدیر

تمرکز! واژه‌ای که شاید با پیشرفت تکنولوژی، این روزها موردی بسیار نادر در بین افراد جامعه باشد. کمی با مثال بیشتر توضیح میدم؛ امروز صبح که در حال رفتن به سر کار یا طی کردن مسیری بودید چند بیلبورد تبلیغاتی دیدید؟ از آنهایی که دیدید چند مورد را به خاطر می‌آورید؟
یا یک مثال ساده‌تر میزنم؛ ۲ روز پیش برای شام چه غدایی میل کردید؟
اگر بدون ابهام صحبت کنیم حافظه انسان آنقدرها هم که باید و شاید قوی باشد، نیست.
تصور کنید مدیر یک کسب‌وکار چندین میلیون تومان به صورت ماهانه یا سالانه صرف تبلیغات از طریق بیلبوردی می‌کند که شاید شمایی که مخاطب هدف آن باشید آن را حتی به خاطر نمی‌آورید. چه اتفاقی افتاد؟
اگر مسئله را ساده در نظر بگیریم به یک نتیجه بسیار می‌رسیم: هزینه‌ای که برای بیلبورد کرده‌ایم هدر رفته است!
به نظر شما کسی که هزینه تبلیغات از طریق بیلبورد می‌پردازد به این موارد دقت نکرده است؟! اگر فکر می‌کنید که یک مدیر یک کسب‌وکار دقتی روی این مسايل نداشته است کاملا در اشتباهید. چرا که کسی که کارآفرین یا مدیر کسب‌وکار است بهتر از من و شما با این موارد آشنا است. پس چه چیزی باعث شده است که این هزینه‌ها را صرف تبلیغات کند؟

آیفون ۱۴ و صف طولانی مردم برای خرید

برند، کلمه‌ای که اگر بگویم ارزشش کمتر از طلای ناب نیست، بزرگنمایی نکرده‌ام. تا الان شاید از کنار موضوعاتی مثل برند اپل (که آخرین محصول آن آیفون ۱۴ است) به راحتی رد شده‌ایم ولی اگر کمی عمیق‌تر نگاه کنیم می‌بینیم که سخت افزار یا حتی طراحی این محصولات باعث فروش آن نشده است بلکه تصویر و شخصیتی که در ذهن ما شکل گرفته باعث فروش انفجاری این محصولات شده است.
مدیر کسب‌وکاری که هزینه چند صد میلیونی برای بیلبورد انجام می‌داد را یادتان هست؟ او هزینه برای بیلبورد هدر نمی‌دهد بلکه هدف آن برند شدن است. چرا برند شدن مهم است؟ تصور کنید بدون اینکه محصول خود را تبلیغ کنید یک خبر پخش کنید که صرفا محصول جدید ما معرفی شده است و عده‌ای زیادی از مردم صف‌های طولانی برای خرید محصول شما ببندند. چه مقدار شما سود می‌کنید؟ چقدر این برای شما لذت بخش است؟ اما سوالی که پیش می‌آید: “آیا برندسازی همیشه هزینه بردار است؟”
خب اگر بخواهیم حقیقت را بیان کنیم جواب بله است ولی اینکه مبلغ زیاد یا کم صرف کنیم مسئله‌ی مهمی است. روش‌های کم هزینه‌تر در ادامه معرفی می‌شوند.

همچنین بخوانید  کجا تبلیغات انجام دهم تا بیشتر بفروشم!

هدیه تبلیغاتی پله‌ای به سمت برندینگ

هدیه تبلیغاتی سال‌های سال است که در خارج از ایران استفاده می‌شود و در سالیان اخیر شما در ایران هم شاهد آن بوده‌اید. در مارکت‌های خارجی رقابت برای برندینگ بسیار شدید‌تر از ایران است. کسی که فرصت طلب باشد از این موقعیت به نفع خودش استفاده می‌کند و برنده بازی برندینگ می‌شود.
شما هم شاید خودکار‌های تبلیغاتی یا سر رسید با طرح و عنوان شرکت‌ها مختلف را دیده باشید. این‌ها نمونه‌ای از انواع هدایای تبلیغاتی وجود دارد.
در خارج از ایران ۲ سایت که به صورت جهانی در حال ارائه خدمات هستند فعالیت می‌کنند. اگر از کشور انگلیس مشتریانی دارید می‌توانید از خدمات سایت emcadgifts.co.uk استفاده کنید که گستره زیادی از هدایای تبلیغاتی را ارائه می‌دهد.
سایت دیگر که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم سایت garrettspecialties.com است که دارای هدیه‌های تبلیغاتی (Promotional gift) در قیمت‌های مختلف است.

هدیه‌های ارزان تبلیغاتی

بالاتر گفتیم که قرار است راه کم هزینه‌تر را معرفی کنیم. راهی که خیلی کمتر از بیلبورد برای شما هزینه دارد (در برابر هزینه بیلبورد این روش برای شما رایگان است!).
قبل از اینکه سراغ معرفی انواع هدیه تبلیغاتی برویم لازم است یک تعریف مشترک از هدیه تبلیغاتی باهم داشته باشیم.
هدیه تبلیغاتی همانطوری که از اسم آن هم مشخص است یک محصول یا هدیه است که به منظور تبلیغ به مشتری داده می‌شود (در قبال آن هزینه‌ای دریافت نمی شود. حتما حس خوب هدیه گرفتن را برای خودتان مرور کنید).
اما هدف آن چیست؟ فرض کنید که هر بار مشتری شما از فلش مموری خود استفاده می‌کند نام کسب‌وکار شما که روی آن حک شده است را ببیند. (هدف برند شدن و در ذهن مشتری ماندن است.)

همچنین بخوانید  چگونه به یک اینفلوئنسر غذا تبدیل شویم؟

از کجا هدیه تبلیغاتی سفارشی برای کسب و کار خودمان بخریم؟

مجموعه (هدایای) تبلیغاتی سهیل 12 سال است که به صورت مستمر در زمینه طراحی،‌ چاپ، حکاکی لیزری ،‌ واردات و توزیع هدایای تبلیغاتی فعالیت دارد. هدیه‌های تبلیغاتی اقتصادی (ارزان و به صرفه) را برای مشتریان و صاحبین کسب‌وکار تهیه می‌کند.
نکته‌ای که شاید مهم باشد و به آن اشاره نشده این است که هدیه تبلیغاتی صرفا برای صاحب یک کسب‌وکار با چند صد نفر کارمند نیست چرا که هدف از هدیه تبلیغاتی، هدیه دادن آن به مشتری است. پس اندازه کسب‌وکار شما اهمیت ندارد. فلسفه هدیه تبلیغاتی ساختن مشتری وفادار است.
حال وقت آن شده که ۱+6 مدل از هدایای تبلیغاتی سهیل گیفت را معرفی کنیم (جذاب ترین آن به عنوان آخرین مورد معرفی می شود):‌

1. هدایای نمایشگاهی

حتما شما به سراغ نمایشگاه‌ها و بازدید از غرفه‌های مختلف رفته‌اید. در بعضی از این غرفه‌ها هدیه‌های کوچکی متناسب با آن کسب‌وکار دریافت نموده‌اید. برخی از این هدایای کاملا برای تبلیغات ارائه می‌شود بدون توجه به کاربرد آن اما برخی دیگر نیز ممکن است کاربردهای جالبی داشته باشند و نام آن شرکت در ذهن شما ماندگار شود.

2. لیوان تبلیغاتی

یکی از پرطرفدارترین هدایای تبلیغاتی است. در برخی موارد برای تبلیغ یک محصول یا خدمات خود نیاز نیست راه‌های سختی در نظر بگیرید یا بخواهید خیلی زیاد هزینه کنید. حتی با چیزهای کوچک و پیش پا افتاده می‌توانید نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کنید.

3. ساک دستی تبلیغاتی

از این ساک دستی‌ها به عنوان دسته بندی و نگهداری محصولات خریداری شده در فروشگاه ‌ها و مراکز خرید استفاده می‌شود. ساک دستی نه تنها در بوتیک‌ها، فروشگاه‌ها، فست فودها و بنگاه‌های مختلف تجاری و اقتصادی که فروشنده کالا و یا محصولات مختلف هستند، بلکه در بسیاری از موسسات و شرکت‌هایی که صرفا نیاز به معرفی خدمات خود در قالب ارائه هدایای تبلیغاتی و حضور در نمایشگاه‌ها دارند، مورد استفاده وسیع قرار می‌گیرد. استفاده از ساک دستی هم برای حمل راحت‌تر محصولات شما توسط مشتری هم برای تبلیغات بسیار مفید و موثر می‌باشد.

همچنین بخوانید  چگونه یک بازاریاب شبکه های اجتماعی شویم؟

4. خودکار تبلیغاتی

یکی از رایج‌ترین و کم هزینه‌ترین هدایای تبلیغاتی که همه ما با آن آشنایی داریم، خودکار است و امروزه هر فردی از آن استفاده می‌کند. همچنین حداقل یکبار برایمان اتفاق افتاده است که از این خودکار تبلیغاتی با خود همراه داشتیم و از آن استفاده کردیم و روی آن نام یک محصول، برند، خدمات یا مشخصاتی از آن‌ها چاپ شده بود. این روش امروزه همچنان در حال تکرار است.

5. ابزار تبلیغاتی

ابزارهای تبلیغاتی متفاوتی وجود دارد که بسته به کسب‌وکارهای مختلف به کار می‌روند. تبلیغات بیلبوردی یک نوع از تبلیغات محیطی به شمار می‌رود که در سطوح مختلف شهر نصب می‌شود و در معرض دید همگان قرار می‌گیرد. کلمات استفاده شده بر روی بیلبوردها باید بسیار کم و به صورت تک کلمه‌ای باشد، زیرا از آنجا که بیلبوردها در کنار خیابان‌ها نصب می‌شوند، رانندگان در حال رانندگی بتواند به راحتی در 5 ثانیه تبلیغ مورد نظر را مشاهده کنند. تبلیغات اینترنتی از جمله تبلیغاتی است که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط پیج‌های کاری و یا حتی شخصی، کانال‌ها و غیره انجام می شود.

6. هدایای ارزان تبلیغاتی

در زمینه هدایای ارزان تبلیغاتی می‌توانیم به ریز هدیه‌های بسیاری اشاره کنیم مانند انواع جاکلیدی، جاکلیدی فلزی، جاکلیدی چرمی و …. جاکارتی، آفتابگیر ماشین، فولدر و کلاسور، جلد مدارک، کیف پول، پرچم و … نیز از دیگر هدایای تبلیغاتی ارزان بشمار میروند.

1+6 – فلش مموری تبلیغاتی

در طول سال‌ها، نظرسنجی‌های صنعتی نشان داده‌اند که درایوهای فلش USB به طور مداوم در بین بهترین هدایایی قرار می‌گیرند که مخاطبان و خریداران دوست دارند دریافت کنند. درایوهای USB سفارشی با جذابیت منحصربه‌فرد خود، قدرت بیشتری دارند.

iransite.seo5

iransite.seo5

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط