Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ 8 مشکل که زوجین با اختلاف سنی زیاد با آنها روبرو هستند

8 مشکل که زوجین با اختلاف سنی زیاد با آنها روبرو هستند

by | 14 آبان 1402 | رابطه و ازدواج | 0 comments

یک موضوع داغ برای همه ما، زمانی که زوجی را با اختلاف سنی زیاد می‌بینیم و شروع به حدس زدن می‌کنیم. برای پول بود؟ امنیت؟ ارتباط جنسی؟ چقدر ما دوست داریم درباره زوجی با فاصله سنی زیاد مشورت کنیم و هر کدام از ما نظریه خود را در مورد آن داریم!

کاترین زتا جونز 25 سال از مایکل داگلاس کوچکتر است، نیک جوناس 10 سال از پریانکا چوپرا کوچکتر است و جورج کلونی 17 سال از همسرش امل بزرگتر است. اما ما واقعاً نمی‌توانیم برای اهداف رابطه‌مان به افراد مشهور یا فیلم‌های هالیوود نگاه کنیم، زیرا آنها در دنیای عادی عشق زوج‌ها عمل نمی‌کنند! اگر در رابطه‌ای با فاصله سنی زیاد هستید، ممکن است با مسائلی دست و پنجه نرم کنید و شاید برای حل آنها به کمک نیاز داشته باشید. اکثر مردم به طور کلی روابطی را که در آن یکی از همسران یا شریک زندگی به طور قابل توجهی مسن‌تر از دیگری است و این نارضایتی اجتماعی به نوبه خود بر رابطه تأثیر منفی می‌گذارد، قبول ندارند. مشکلاتی که زوجین با اختلاف سنی زیاد با آن روبرو هستند باید با پختگی و صبر برطرف شود.

ازدواج‌هایی با فاصله سنی زیاد ممکن است شبیه ایده‌آل «عشق بر همه چیز غلبه کند» به نظر برسد، اما وقتی زمان می‌گذرد و از مرحله ماه عسل فراتر می‌روید، همه چیز تغییر می‌کند. با گذشت زمان، در زوج‌هایی با فاصله سنی زیاد، سعادت زناشویی در مقایسه با آنهایی که با همسرانی که از نظر سنی مشابه ازدواج کرده‌اند، کاهش می‌یابد.

زوج‌هایی که اختلاف سنی زیادی دارند با چالش‌های متفاوتی روبرو هستند و یک تفاوت بزرگ این است که در تصمیم‌گیری‌های اصلی زندگی مانند بچه‌دار شدن، محل خرج کردن پول و غیره هماهنگ نیستند. تفاوت سنی روی رابطه تاثیر می‌گذارد.

8 مشکل رابطه ای که زوجین با فاصله سنی زیاد با آن روبرو هستند

8 مشکل رابطه ای که زوجین با فاصله سنی زیاد با آن روبرو هستند

به نظر می‌رسد در کوتاه مدت، ازدواج‌هایی با فاصله سنی زیاد بهتر از ازدواج‌های معمولی عمل می‌کنند. این زوج بیشتر برای یافتن خوشبختی آماده می‌شوند، زیرا به نوعی برخلاف هنجارهای اجتماعی پیش رفته‌اند. اما با بالا رفتن سن این ازدواج‌ها و مشکلات این زوج‌ها از حمایت خانواده و دوستانشان برخوردار نمی‌شوند. حتی دو شریک درگیر درک دیدگاه یکدیگر برایشان مشکل است!

آن وقت است که متوجه می‌شوند احتمالاً شراکت آنطور که فکر می‌کردند ایده آل نیست و عشق همه چیز را تسخیر نمی‌کند! علاوه بر این، جامعه همیشه با سوء ظن به آنها نگاه می‌کند یا منتظر فروپاشی آن است.

همچنین بخوانید  چگونه بدون ناراحتی و آسیب یک رابطه را تمام کنیم؟

بر اساس مطالعه‌ای که توسط دانشگاه اموری در ایالات متحده انجام شد، زوج‌هایی که یک سال اختلاف سنی داشتند تنها 3 درصد احتمال طلاق داشتند.

با این حال، این شانس‌ها برای اختلاف سنی پنج ساله به 18 درصد و برای اختلاف ده ساله به 39 درصد افزایش یافت. برای روابطی با فاصله سنی 20 سال، همه چیز بسیار تیره و تار به نظر می‌رسید، با احتمال 95٪ مشکلات حاد رابطه منجر به جدایی.

1. جامعه دست از غر زدن بر نمی دارد

ازدواج شما موضوع داغ در میان وعده‌ها، شام‌ها، و گردهمایی‌هایی خواهد بود که توسط دوستان و خانواده شما ترتیب داده می‌شود. تحقیر دائمی وجود خواهد داشت. اظهارات موهن، نگاه های عجیب و غریب و شوخی‌های آزاردهنده احمقانه. هر چقدر هم تلاش کنید و آنها را متقاعد کنید که این موضوع در مورد عشق است، آنها شما را باور نمی‌کنند.

جورج کلونی و همسرش

در چنین مواردی مردم معمولاً تصور می‌کنند که استثمار صورت گرفته است، شاید زن به دنبال پول و ثروت است،شاید از رابطه جنسی به عنوان مبادله استفاده می‌شد تا عشق! مردم آینده ازدواج شما را پیش بینی می‌کنند و ما مواردی داشته‌ایم که مردم نیز روی آن شرط بندی کرده‌اند! ازدواج شما سوژه‌ای برای همه شایعات و گفتگوها خواهد بود. والدین شما نیز با این تمسخر اجتماعی روبرو خواهند شد و مهارت‌های فرزندپروری آنها مورد سوال و بحث قرار خواهد گرفت. اینها برخی از مشکلات اجتماعی است که در صورت داشتن رابطه‌ای با اختلاف سنی زیاد با آن مواجه خواهید شد.

و پس از آن ممکن است یک موقعیت شرم‌آور وجود داشته باشد که از شریک بزرگتر به عنوان والدین یاد شود! آیا می‌توانید تصور کنید که چقدر خنده و شوخی برای این زوج ایجاد می‌شود؟

2. مشکل رابطه را به گردن شکاف سنی می اندازند

حتی اگر مانند هر زوج دیگری در یک ازدواج با مشکلاتی روبرو هستید، اطرافیان شما را تشویق می‌کنند که آن را به عنوان شاخه‌ای از مسئله فاصله سنی ببینید. پس از مدتی، شما یا شریک زندگیتان ممکن است شروع به باور آن کنید. مثلا شما در مورد اینکه چند فرزند و چه زمانی داشته باشید توافق ندارید. به شما گفته می‌شود که این اختلاف بخاطر فاصله سنی است، اما به یاد داشته باشید که در مورد اینکه چند فرزند باید داشته باشید مشکلی است که برای خیلی زوج‌ها پیش می‌آید و با یکدیگر بحث می‌کنند.

شما در سطوح انرژی تفاوت دارید، این فاصله سنی است. به یاد داشته باشید که در اکثر ازدواج ها افراد دیدگاه‌های متفاوتی دارند. فاصله سنی زیاد باعث سقوط هر دعوای کوچکی می‌شود و می‌جنگد تا زمانی که شکاف سنی خود به یک مسئله تبدیل شود! فکر کنید که این مشکلات ممکن است به دلیل اختلاف سنی بین شما دو نفر باشد.

3. ممکن است با مشکلات سازگاری روبرو شوید

هر چه فاصله سنی بیشتر باشد، شانس مواجهه با مشکلات سازگاری بیشتر است. هر دوی شما به دو نسل متفاوت تعلق دارید، این احتمال وجود دارد که ذهنیت شما از بسیاری جهات مطابقت نداشته باشد و حل مسائل مشترک زناشویی برای شما دشوار باشد. به یاد داشته باشید که یکی از شما می‌تواند در بهار زندگی خود باشد و دیگری در تابستان یا پاییز. و این اولویت‌ها را تغییر می‌دهد.

همچنین بخوانید  چگونه یک دختر را جذب کنیم؟

یکی می‌خواهد بی‌پروا باشد، بیشتر خرج کند. دیگری به دنبال پس انداز است. چیزی که شریک زندگی شما مد روز می‌نامد، می‌تواند چیزی باشد که در زمان پدرتان مرسوم بود. شریک مسن‌تر به مراتب بیشتر از شما صبر و حوصله دارد و ممکن است متوجه شوید که او کمتر درگیر این موضوع است، در حالی که به اندازه شما ماهر نیست که عصبانی شود!

گاهی اوقات عشق کافی نیست! شما ممکن است واقعاً عاشق آن شخص باشید، اما اگر هر دو به اندازه کافی برای پشت سر گذاشتن چند ماه اول ازدواج با هم سازگار نباشید، آیا این ایده خوبی است؟

4. سوال از فرزندان شریک زندگی شما

اگر با فردی ازدواج می‌کنید که فاصله سنی زیادی دارد، این احتمال وجود دارد که آن فرد دارای فرزندی از رابطه قبلی باشد. اگر او بچه دارد، آیا شما آماده هستید که یک پدر یا مادر ناتنی باشید؟ ناتنی بودن آسان نیست، به خصوص زمانی که فرزندان ناتنی شما ممکن است از نظر سنی بیشتر از پدرشان به شما نزدیک باشند. در اینجا شما فقط با آن شخص ازدواج نمی‌کنید. شما باید در سنین پایین مادر/پدر فرزندان شخص دیگری باشید.

آیا برای انجام چنین مسئولیت بزرگی آماده‌اید؟ زوج‌هایی که اختلاف سنی زیادی دارند به طور جدی باید به این جنبه از رابطه فکر کنند.

5. مسئله داشتن فرزندان

این می‌تواند یک موضوع دو طرفه باشد. یکی می‌تواند این باشد که شما که جوان هستید می‌خواهید صبر کنید تا بچه‌دار شوید اما مرد می‌خواهد عجله کند! شما هنوز نمی‌خواهید بدن خود را از دست بدهید. آیا او آماده است دوباره با شما بچه‌دار شود؟ ممکن است شریک زندگی شما دیگر دوست نداشته باشد بچه دار شود و قبل از ازدواج باید این را بدانید. علاوه بر این، اگر شریک زندگی شما بچه ندارد، نباید تصور کنید که او بچه می‌خواهد.

شما باید از شریک زندگی خود بپرسید که آیا تمایلی به بچه‌دار شدن بعد از ازدواج دارد یا خیر و اگر نه، آیا با این واقعیت که هرگز از خودتان بچه‌دار نخواهید شد مشکلی ندارید؟

در روابط با فاصله سنی، این موضوع مهمی است که باید در مورد آن بحث کرد تا بعداً از مشکلات جلوگیری شود.

6. زندگی جنسی شما ممکن است مشکلاتی داشته باشد

خانمی می‌گوید که شوهرش 18 سال از او بزرگتر است و به جز کاهش میل جنسی او، از همدیگر راضی هستند. او در ابتدای رابطه آنها بسیار عالی بود، اما 6 سال بعد او اکنون در اوج زندگی خود است و او نمی‌خواهد این کار را اغلب انجام دهد. در ابتدا ممکن است فرد متوجه آن نشود، اما با گذشت زمان می‌تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. این روی زندگی جنسی شما تأثیر می‌گذارد و اینجاست که کارشناسان می‌گویند که جوانتر شروع به جستجوی صمیمیت در خارج از خانه می‌کند.

همچنین بخوانید  رابطه پنهانی | 10 نشانه رابطه مخفی

7. اولویت ها و مسائل زمانی متفاوت

شریک زندگی شما بسیار بزرگتر از شماست، به این معنی که مسئولیت بیشتری در زمینه شغل و سایر تعهدات دارد. شما که خیلی جوان‌تر هستید، ممکن است تعهدات زیادی نداشته باشید و می‌توانید زمان آزاد بیشتری در اختیار داشته باشید. در اوقات فراغت خود، ممکن است بخواهید زمانی با کیفیت را با شریک زندگی خود بگذرانید در حالی که او مشغول کار خود است.

اگر شما دو نفر به تعطیلات بروید، بخواهید برای ورزش ماجراجویی بروید و او بخواهد با یک کتاب در نزدیکی استخر باشد. اگر شما به ورزش و عضلات شکم و او به مدیتیشن و یوگا علاقه دارید چه؟

شما می‌خواهید تا دیر وقت شب کار کنید و او 9 شب به رختخواب می‌رود!

و مشکل بزرگتر با داشتن فاصله سنی زیاد در رابطه این است که شما دو نفر نمی‌توانید با یکدیگر توافق کنید.

اما مشکلات رابطه زمانی ممکن است شروع شود که شما مشتاق کسی باشید که شغلی مشابه شغل شما دارد تا هر دو با هم کنار بیایید و زمان بیشتری را سپری کنید.

8. شریک زندگی شما سریعتر پیر می شود

در این برهه از زمان، ممکن است تفاوت زیادی بین خود و همسرتان از نظر ظاهری متوجه نشوید. اما با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که شریک زندگی خود از نظر ظاهری بسیار سریعتر از شما پیر می‌شود. آماده پاسخ دادن به سوالاتی باشید که در مورد همسرتان به طور قابل توجهی مسن‌تر از شما به نظر می‌رسد زیرا مردم او را با یکی از بستگان مسن تر اشتباه می‌گیرند. علاوه بر این، با افزایش سن، بیماری‌های مختلفی ایجاد می‌شود. برخورد با شریکی که از بیماری مزمن رنج می‌برد، می تواند بر سلامت روانی شما تأثیر بگذارد و یک تعهد زمانی بزرگ باشد. آیا شما آماده هستید که دائماً از کسی در دوران اوج خود مراقبت کنید؟

سخن آخر

ازدواج‌هایی با فاصله سنی زیاد مسائلی دارد و باید برای آنها آماده باشید. جایی که عشق وجود دارد، امید وجود دارد و با توجه و ارتباط مناسب، اکثر زوج‌ها می‌توانند اختلافات خود را حل کنند و خوشبختی خود را پیدا کنند. شما باید با ذهنی باز و قصد سازش برای نتیجه برد-برد وارد هر رابطه‌ای شوید. به یاد داشته باشید، تا زمانی که ارزش‌ها و باورهای اصلی یکسانی داشته باشید، می‌توانید بر اکثر تفاوت‌های دیگر غلبه کنید. شما باید مایل به حمایت از اهداف بلند مدت یکدیگر باشید و با این واقعیت که در مراحل مختلف زندگی خود هستید صبور باشید. اگر به راهنمایی و مشاوره بیشتری نیاز داشتید، دریغ نکنید. این به شما کمک می‌کند تا برای بدترین شرایط آماده شوید. زیرا اگر وارد آن می‌شوید، مطمئن شوید که آن را به درستی انجام داده‌اید و آن را برای مدت طولانی انجام دهید!

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط