Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ معرفی بهترین سریال های 2022

معرفی بهترین سریال های 2022

by | 24 شهریور 1401 | بهترین ها, فیلم و سرگرمی | 0 comments

Reacher

بدون شک ریچر یکی از بهترین سریال های ۲۰۲۲ است و توانسته است از کاربران امتیاز بالایی کسب کند و توجه بسیاری از ببیندگان را به خود معطوف کند. این سریال حتی از دو نسخه سینمایی که تام کروز در آن‌ها به عنوان نقش اصلی به ایفای نقش کرده بهتر است.

بسیاری از کاربران دنیای مجازی با هم اتفاق نظر دارند که این سریال که اقتباسی از رمان‌های لی چایلد است بسیار بهتر و باکیفیت‌تر از سریال‌های “Jack Reacher”  و “Jack Reacher: Never Go Back” است. در واقع این سریال برای کسانی که علاقمند هستند که از آثار ادبی نه در قالب فیلم و نه در قالب کتاب لذت ببرند بسیار ارزشمند است چرا که یک اثر ادبی را به تصویر کشیده است.

سریال ریچر

جک ریچر در نقش یک قهرمان تنها ظاهر می‌شود، یک پلیس و نظامی سابق که در اتفاقاتی  که برای او رخ می‌دهد اگر چه مرتکب خشونت می‌شود اما از شرافت و انسانیت تهی نیست. سکوت و آرامش دو ویژگی ذاتی او هستند. در همین حال ریچر به عنوان یک افسر سابق پلیس بخاطر برخوداری از هوش و ذکاوت بالا و ذاتی‌اش به همکاری با سرکارآگاه شهر و دستیار تازه‌کارش می‌پردازد که مامور تحقیق در مورد قتل هستند. ماموریت این گروه این است که پی ببرند که این شهر آرام و بی‌حاشیه، چگونه به یکباره تبدیل به مرکز جنایت و شرارت شده است.

The Dropout (ترک تحصیل)

این سریال روایتگر داستان فروپاشی شرکت بیوتکنولوژی Theranos و به طور ویژه بنیان‌گذار آن الیزابت هولمز (با بازی آماندا سیفرید، یکی از بهترین بازی دوران حرفه‌ایش) است. شرکت Theranos با این ادعاها بر سر زبان افتاد که روش‌های جدیدی را به وجود آورده است که آزمایش خون را دستخوش تغییرات گسترده و بزرگی خواهد کرد.

سریال ترک تحصیل

هر چند معلوم شد که همه این ادعاها واهی بوده است و در حد حرف باقی ماند. شاید بزرگ ترین نقطه عطف این سریال بازی تحسین برانگیز آماندا سیفرید باشد که سبب حیرت و شگفتی بسیار از تماشاگران شده است. البته این سریال را به عنوان مینی سریال هم در نظر گرفته‌اند.

Our Flag Means Death (پرچم ما یعنی مرگ)

این سریال بر اساس زندگی استید بونت ساخته شده است. بونت عضوی از نجیب زادگان باربادوس است که زندگی راحت و خانواده خود را رها می‌کند تا در دوران طلایی دزدی دریایی خود را به عنوان یک دزد دریایی ثابت کند. علی رغم اینکه هیچ استعدادی در بیشه دزد دریایی ندارد، کاپیتان بونت و خدمه ناکارآمدش با کشتی خود به نام Revenge به دل دریا می‌زنند.

سریال پرچم ما یعنی مرگ

آن‌ها برای زنده ماندن در برابر تهدیدات مرگبار با کشتی‌های جنگی نیروی دریایی و سایر دزدان دریایی تشنه به خون مبارزه می‌کنند. در طول ماجراهای ناگوار خود، خدمه “Revenge ” با کاپیتان دزدان دریایی بدنام ادوارد تچ (معروف به بلک بیرد) و خدمه‌اش، از جمله “دست راست ایزی هندز”، برخورد می‌کنند. در نهایت بونت و تچ عاشق یکدیگر می‌شوند.

همچنین بخوانید  سریالی که برادران محمودی ساختند؟

 The Staircase (راه پله)

سریال The Staircase از سرویس استریمینگ  HBO Max روایتگر مایکل پترسون با بازی کالین فیرث است. مایکل پترسون نویسنده رمان‌های جنایی است و برای نوشتن کتاب‌هایشان مطالعات گسترده‌ای انجام می‌دهد. جنازه همسرش کاتلین با بازی تونی کولت، در منزل شخصی‌اش پیدا می‌شود.

سریال راه پله

مایکل با توجه به اینکه خود نویسنده داستان‌های جنایی است متهم اصلی این ماجراست زیرا زخم‌هایی که بر روی بدن کاتلین است سناریوی افتادن و پرت شدن او از پله‌ها را رد می‌کند. بازیگران این سریال قطعا ترکیبی از ستارگان توانا و مستعد‌ند و کالین فیرث به طور خاص در نقشی متفاوت از نقش‌های قبلی خود ظاهر شده و بسیار خوش درخشیده است. اما آنچه که سبب شده است که این سریال در زمره بهترین سریال‌ های 2022 قرار گیرد بدون شک تلاش برای واقع‌گرایی است که با موفقیت صورت گرفته است. تمرکز سریال بر روی جزئیات استثنائی و تحسین برانگیز است گویی پرونده جنایت در برابر چشمان شما قرار دارد.

 Ms. Marvel (خانم مارول)

سریال “خانم مارول” توانسته است موفقیتی غیرمنتظره را به عنوان یک سریال پرببینده برای دیزنی پلاس رقم بزند و این پتانسیل و توانایی را دارد که موفقیت Obi-Wan Kenobi یا WandaVision را از لحاظ کیفیت هنری تکرار کند. ایمان ولانی در اولین تجربه بازیگری مهمش در نقش خانم مارول به خوبی از پس نقشش برآمده است و با بلوغ و مهارتی که به این نقش اضافه کرده است به نوعی جایگاه خود را در دنیای سینمایی مارول تضمین کرده است.

سریال خانم مارول

این سریال بسیار باکیفیت و خوش ساخت است. به خصوص فیلمبرداری این فیلم که تحسین و تمجید بسیاری را به دنبال داشته است.

Severance (تفکیک)

با توجه به امتیازات بالا که 9 اپیزود قبلی فصل اول دریافت کرده است، سریال Severance از سرویس اپل تی وی پلاس یکی از بهترین سریال های سال ۲۰۲۲ بر اساس رای منتقدان انتخاب شده است. داستان این سریال علمی تخیلی خاص و بی‌نظیر که با تغییرات و پیچیدگی‌های غافلگیر کننده و شوکه کننده‌اش و هنرنمایی درخشان و به یادماندنی آدام اسکات، کریستوفر واکن و پاتریشیا آرکت توانسته است بسیاری را مجذوب خود کند.

سریال تفکیک

این سریال که در فصل دوم هم ادامه خواهد یافت بدون شک یکی از شانس‌های اصلی برای دریافت جوایز امی سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

 Peacemaker (صلح طلب)

کریستوفر اسمیت (صلح‌ساز) پس از بهبودی از جراحاتی که در جریان وقایع The Suicide Squad (2021) متحمل شده بود، مجبور می‌شود به گروه مرموز A.R.G.U.S و تیم “پروژه پروانه” بپیوندد. آن‌ها در صدد شناسایی و از بین بردن موجودات انگلی پروانه مانند هستند که بدن انسان را در سراسر جهان تسخیر کرده اند.

سریال صلح طلب

این سریال در واقع ادامه The Suicide Squad است که درخشش و موفقیت آن شاید سبب شود نظاره‌گر سریال‌های دیگری در دنیای DCEU در سرویس HBO Max باشیم، جایی که کارگردانان بزرگ و برجسته‌ای همچون جیمز گان قادرند قابیلت‌های خود در به تصویر کشیدن داستان‌های طولانی با شخصیت‌های خاص و منحصربفرد را نشان دهند. در نتیجه برخی از شخصیت‌های ابرقهرمانی که در فیلم‌های سینمایی فرصتی برای خودنمایی نداشته‌اند و آنطور که باید و شاید به آن‌ها پرداخته نشده این فرصت را خواهند داشت که در قالب سریال، توانایی‌های خود را نشان دهند و بخشی از تماشاگران را با خود همراه کنند.

همچنین بخوانید  بهترین ژست های عکاسیدخترانه

 We Own This City (ما صاحب این شهریم)

این سریال به عنوان سریالی خوش ساخت و به کارگردانی دیوید سیموناست. این مینی سریال ۶ اپیزودی در مورد گروهبان وین جنکینز با بازی جان برنثال عضو اداره پلیس بالتیمور است که فساد و دریافت رشوه تم اصلی داستان است. سریال سیمون بر روی اصول اخلاقی در بین نیروهای پلیس تمرکز می‌کند.

سریال ما صاحب این شهریم

بازی برنثال در این سریال نیز بسیار تاثیرگذار است. این سریال توسط تهیه کنندگان سریال پرطرفدار The Wire تهیه شده و اساسا ادامه همین سریال است. داستان سریال “ما صاحب این شهریم” در بالتیمور اتفاق می‌افتد اما به جای خلافکاران، نیروهای پلیس در کانون توجه آن قرار دارند. این سریال قطعا یکی از سریال‌های محبوب و تاثیرگذار و یکی از بهترین سریال های 2022 است.

 Julia (جولیا)

این سریال که از سرویس HBO Max پخش می‌شود یکی از سریال‌هایی است که توانسته مخاطب‌های زیادی را جذب کند. شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد این سریال این همه مورد استقبال قرار بگیرد. سریال جولیا سرشار از شخصیت‌های جذاب و دلنشین است، مخصوصا شخصیت اصلی جولیا چایلد که بسیار دوست داشتنی است.

سریال جولیا

این شخصیت واقعی که یکبار با هنرنمایی مریل استریپ در فیلم Julie & Julia روایت شده است به خوبی توسط سارا لانکاشیر نیز به تصویر کشیده شده است.

 Under The Banner of Heaven (زیر پرچم بهشت)

پس از درخشش در فیلم Spider-Man: No Way Home اندرو گارفیلد این بار فرصت درخشش و هنرنمایی در سریال “زیر پرچم بهشت” را به دست آورده است. این سریال برداشتی از یک رمان اثر جان کراکاور است که پیشتر هم در چندین اثر سینمایی و تلویزیونی از کارهایش اقتباس صورت گرفته شده بود.

سریال زیر پرچم بهشت

در این سریال که یکی از بهترین سریال های سال 2022 است، کارآگاه پلیس در حین تحقیق درباره قتل یک مادر قدیس به همراه دخترش متوجه می‌شود که پای کلیسا در میان است. این امر باعث می‌شود که ایمان او متزلزل شود. داستان این سریال بسیار پیچیده و دشوار است و بازیگری‌های آن نیز بسیار جذاب و شایان توجه هستند.

 Night Sky (آسمان شب)

سریال “آسمان شب” یک سریال اورجینال از سرویس آمازون پرایم با حضور بازیگران شاخصی همچون جی کی سیمونز و سیسی اسپیسک است. این دو، نقش زوجی را ایفا می‌کنند که رازی عجیب به یکباره زندگی‌شان را تغییر و دگرگون می‌کند. فرانکلین و ایرنه یورک دریچه‌ای را در حیاط خلوت خود کشف می‌کنند که به سیاره‌ای متروک منتهی می‌شود.

سریال آسمان شب

این سریال در واقع به لطف توانایی مثال زدنی‌اش در ادغام ژانرهای مختلف توانسته است که تحسین و تمجید کاربران فضای مجازی را متوجه خود کند. سیسی اسپیسک و جی کی سیمونز توانسته‌اند در این سریال استادانه به ایفای نقش می‌پردازند. Night Sky بیشتر یک سریال با داستانی است که به تدریج مخاطب را جذب و در خود غرق می‌کند. این سریال یک روایت علمی تخیلی است که وظیفه جذب و تاثیرگذاری روی مخاطب بر دوش شخصیت‌هایش افتاده است.

 Moon Knight (شوالیه ماه)

جدیدترین سریال در فاز چهارم سریال‌های دنیایی سینمایی مارول به نام Moon Knight توانسته است در کوتاهترین زمان ممکن جای خود را در دل تماشاگران باز کند. این سریال حول محور شخصصیت استیون گرانت با بازی اسکار آیزاک است که سعی دارد راز وحشتناکی را کشف کند.

همچنین بخوانید  همه چیز در مورد تایلر گاپلین در سریال ونزدی
سریال شوالیه ماه

او در حالی به دنبال این چالش بزرگ می‌رود که از بیماری چند شخصیتی رنج می‌برد. اسکار آیزاک و ایثان هاک این سریال را تحت شعاع هنرنمایی درخشان خود قرار داده‌اند. علاقمندان به دنیای سینمایی مارول از دیدن یک کاوش شخصیتی عمیق و تامل برانگیز دیگر لذت خواهند برد و بسیاری از تماشاگران از اضافه شدن شخصیتی جدید به این دنیای سینمایی استقبال کرده‌اند.

 The Gilded Age (عصر طلائی)

سریال The Gilded Age در اواخر ژانویه ۲۰۲۲ توسط HBO Max منتشر شده و ظرف مدت کوتاهی و تنها بعد از یک ماه برای فصل دوم تمدید و به یکی از بهترین سریال های 2022 تبدیل شد. این سریال تاریخی خانوادگی حول محوز زندگی یک زن جوان می‌چرخد که در زندگی مجلل و اشرافی در نیویورک غرق می‌شود.

سریال عصر طلایی

در این زندگی پرماجرا، ماریان با هنرمندان مشتاق، مردمان سودجو و رویارویی ثروتمندان اصیل یا ثروتمندان تازه به دوران رسیده مواجه می‌شود. علاقمندان به سریال Downton Abbey بسیار خوشنود بودند که این سریال جدید سبک و سیاقی مشابه این سریال محبوب را در داستان‌پردازی در پیش گرفته و از تماشای The Gilded Age پشیمان نشدند.

دکورها و لباس‌های بسیار دلربا و جذاب نقطه قوت اصلی سریال هستند که هر مخاطب علاقمند به سریال‌های تاریخی را راضی نگه می‌دارد. به همراه دیگر بازیگران این سریال کریستین بارانسکی و سینتیا نیکسون که دو نقش اصلی این داستان هستند به خوبی به خوبی نقش‌های خود را ایفا کرده‌اند.

 Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty (زمان برنده شدن: ظهور سلسله لیکرز)

سریال “زمان برنده شدن: ظهور سلسله لیکرز” نمایشی از زندگی حرفه‌ای و شخصی تیم‌های بسکتبال لس آنجلس لیکرز در دهه 1980 است. جان سی رایلی هدایت یک تیم مستعد از بازیگران را بر عهده دارد که جیسون کلارک و کوینزی ایزایاه را نیز در کنار خود می‌بینند که در روایت داستان و به تصویر کشیدن آن به خوبی عمل می‌کنند.

سریال زمان برنده شدن

بینندگان حتی اگر از طرفداران بسکتبال نباشند این سریال برایشان بسیار زیبا و مفرح خواهد بود. بازی رایلی در نقش مالک تیم لیکرز، جری باس، بسیار مهیج و جالب توجه است. سریال “زمان برنده شدن: ظهور سلسله لیکرز” نوستالژیک، مهیج و جذاب است است که ببینندگان را به وجود می‌آورد. این سریال بدون شک یکی از بهترین سریال های 2022 است.

Heartstopper (نفس گیر)

شاید پرطرفدارترین و غافلگیرکننده‌ترین سریال موفق سال، سریال Heartstopper است که جدیدترین سریال کمپانی نتفلیکس است. این سریال خوش ساخت با اقتباس از مجموعه کتاب‌هایی به همین نام نوشته آلیس اوزمن ساخته شده است که روایتگر دوستی غیرمنتظره بین دو شخصیت نوجوان به نام چارلی و نیک است. این داستان مهیج به زیبایی و استادانه توانسته است بدون کاهش ارزش شخصیت‌های داستان، بحران‌های جنسیتی نوجوانان را نمایش دهد.

سریال نفس گیر

تماشاگران Heartstopper از ماهیت سرگرم‌کننده سریال که گاهی اوقات احساسی نیز می‌شود لذت می‌برند. بسیاری از سریال‌هایی که در مورد نوجوانان و اتفاقات مربوط به این دوران هستند حال و هوایی بسیار منفی و بدبینانه داشته و موضوعات خاصی را پوشش می‌دهند اما مخاطبان این سریال را بسیار لذت بخش و خوشایند می‌دانند.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط