Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ معرفی 20 تا از بهترین صبحانه های دنیا

معرفی 20 تا از بهترین صبحانه های دنیا

by | 13 خرداد 1402 | بهترین ها, تغذیه | 0 comments

صبحانه اغلب مهم‌ترین وعده غذایی روز نامیده می‌شود. این غذا اغلب به شدت با سنت‌های یک کشور مرتبط است و می‌تواند چیزهای زیادی در مورد آن به شما بگوید. صبحانه در سراسر جهان پنجره ای به فرهنگ‌های مختلف و تنوع منطقه‌ای ارائه می‌دهد. در اینجا 20 تا از بهترین صبحانه های جهان وجود دارد که ارزش آن را دارد که زودتر از خواب بیدار شوید.

پیشنهاد ما به شما این است، مقاله را با دقت مطالعه کنید و فردا صبح که از خواب بیدار می‌شوید، بعد از تهیه قهوه عربی در خانه، یکی از بهترین صبحانه های دنیا را انتخاب کنید و برای خودتان و عزیزانتان آماده کنید.

1.آووکادو روی نان تست در استرالیا

صبحانه آووکادو روی نان تست

Avo on toast یک بریککی کلاسیک استرالیایی و از بهترین صبحانه های دنیا است و اگرچه احتمالاً آن را با فرهنگ کافه‌های مد روز ملبورن مرتبط می‌دانید، در واقع تصور می‌شود که از شهر بریزبن، جایی که در اوایل سال 1929 ظاهر شد، سرچشمه گرفته است. در دهه 1990 سرآشپز مشهور بیل گرنجر آن را در منوی کافه سیدنی خود قرار داد و نان تست را برای ستاره شدن صبحانه در نظر گرفت.

این غذای اصلی در استرالیا است: ساده، خوشمزه و آسان برای خوردن، با محصولات تازه در قلب آن. آووکادو بخش اصلی این غذا است تنها چیزی که نیاز است فشار دادن آب لیمو و کمی نمک دریا است تا طعم و مزه آن بیشتر شود.

برش خورده یا کمی له شده و روی خمیر مایه سرو می‌شود، عالی است. سایر نسخه‌های کافه‌ای «فانتزی» آووکادو را با فتا یا پنیر بز ترکیب می‌کنند، یا با افزودن یک تخم‌مرغ آب‌پز، این مجموعه را به یک وعده غذایی مفیدتر تبدیل می‌کنند.

2. صبحانه تمام آمریکایی در ایالات متحده

صبحانه صبحانه تمام آمریکایی

صبحانه در ایالات متحده، عناصری از طیف وسیعی از فرهنگ های غذایی مختلف در سراسر جهان را گرد هم می‌آورد، آنها را سرخ می‌کند و در نمک یا شربت خفه می‌کند. یک “صبحانه آمریکایی شمالی” وجود ندارد، بلکه یک صبحانه تمام آمریکایی طیف وسیعی از غذاها را در ترکیب‌های مختلف بسته به منطقه و مناسبت به تصویر می‌کشد.

قبل از شروع روز، تارت، غلات و پاپ، اولین وعده غذایی روز با هم دور میز صبحانه می‌خوردند (و هنوز هم در بسیاری از خانواده‌ها وجود دارد). یک صبحانه کلاسیک آمریکایی از جهاتی شبیه صبحانه انگلیسی است و ممکن است شامل تخم مرغ، بیکن، ژامبون، سوسیس یا استیک و سیب زمینی باشد که همراه با نان تست، محصولات پخته شده شیرین مانند کلوچه، قهوه سیاه و آب میوه سرو می‌شود.

محققان بر این باورند که پنکیک و وافل جزء اصلی میز بهترین صبحانه های دنیا در آمریکا هستند زیرا در مقایسه با نان سریعتر آماده می‌شوند. جالب اینجاست که ترجیح آب پرتقال با اپیدمی آنفولانزای اسپانیایی مرتبط است و احتمالاً به دلیل فواید سلامتی آن بخشی از صبحانه پخش شده در دهه 1920 شد.

3. کالنتادو در کلمبیا

صبحانه کالنتادو در کلمبیا

برای ملتی به تنوع فرهنگی و قومیتی مانند کلمبیا تعجب‌آور نیست، سنت‌های صبحانه بی‌شماری در سراسر کشور وجود دارد. Calentado، یکی از بهترین صبحانه های دنیا و محبوب، به دو دلیل متمایز است: اول اینکه مفهوم ضایعات غذای صفر را در بر می‌گیرد، و دوم، کاملاً با عقل مرسوم که همه چیز در روز بعد طعم بهتری دارد بازی می‌کند.

Calentado اساسا باقیمانده غذای دیروز است که دوباره سرخ شده و با تخم مرغ تازه و آرپاس (کیک ذرت) سرو می‌شود. ترکیب دقیق بسته به چیزی که روز قبل برای ناهار/شام خورده‌اید متفاوت است، اما معمولاً ممکن است شامل چوریزو، برنج سفید و لوبیا چیتی باشد که با تخم مرغ سرخ شده و با آووکادو تکمیل شده است.

در کشور قهوه و روستاهای کلمبیا، Calentado منبعی برای پیوند یک روز سخت است. در مدلین و بوگوتا، این دقیقاً همان نوع وعده غذایی پر کالری است که باید در خیابان‌های شیب‌دار بخورید.

4. PAN CON CHICHARRÓN در پرو

صبحانه PAN CON CHICHARRÓN در پرو

شهرت غذاهای پرو در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است. ترکیب سنت‌های تاریخی و مواد اولیه بومی با طیف متنوعی از تأثیرات فرهنگ‌های مختلف در طول قرن‌ها، غذاهای خوشمزه بسیاری برای امتحان کردن بوجود آورده است! یکی از کلاسیک‌ها Pan con Chicharrón است که به طور سنتی برای صبحانه خورده می‌شود.

Pan con Chicharrón یک ساندویچ است که با گوشت خوک سرخ شده و سیب زمینی شیرین درست می‌شود که با سالسا کریولا، یک طعم تند پیاز درست می‌شود. منشا آن به دوران حکومت اسپانیا برمی‌گردد، زمانی که خوک‌ها برای اولین بار به این کشور معرفی شدند. از چربی گوشت خوک به عنوان یک عامل سرخ کردنی استفاده می‌شد و سرآشپزها به زودی متوجه شدند که تکه‌های گوشتی شکم که به این روش پخته شده بودند فوق العاده خوشمزه هستند.

تنوع این ظرف در طول زمان تکامل یافته است. به طور خاص، غذاهای چینی تأثیر زیادی بر غذاهای پرو داشته است که در بسیاری از رستوران‌های ترکیبی «چیفا» در سراسر کشور منعکس شده است. Pan con Chicharrón ساخته شده با ادویه های چینی بسیار محبوب است.

لیما، پایتخت پرجنب‌وجوش، مرکز فرهنگ آشپزی این کشور و مکانی ایده‌آل برای خوردن Pan con Chicharrón هنگام بازدید از پرو است. گاهی اوقات فروشندگانی را می‌بینید که آن را در بازارها و خیابان‌های اطراف مرکز تاریخی می‌فروشند، که تجربه‌ای اصیل را برای شما به ارمغان می‌آورد.

5. چیلاکی در مکزیک

صبحانه چیلاکی در مکزیک

Chilaquiles نه تنها یک صبحانه خوشمزه است، بلکه یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای مکزیکی است که قدمت آن به زمان آزتک‌ها برمی‌گردد.

نام این غذا در زبان ناهواتل (زبان آزتک که پیش از اسپانیایی است) به “فلفل و سبزی” ترجمه می شود. نسخه مدرن چیلاکی می‌تواند سبز یا قرمز باشد و در منوها به صورت Chilaquiles Verde یا Chilaquiles Roja چاپ می‌شود.

این ظرف یک راه عالی برای استفاده از تورتیلاهای باقی مانده است. آنها را برش داده و سرخ می‌کنند، سپس در سالسا قرمز یا سبز خفه می‌کنند و روی آن کرما (خامه تازه‌ای که نه شیرین است و نه ترش شده)، یک تخم‌مرغ سرخ شده، پیاز و پنیر فرسکو (نوعی خردشده با طعم ملایم) می‌ریزند. بسته به منطقه مکزیک یا دستور پخت خانواده، ممکن است لوبیا، مرغ یا آووکادوی سرخ شده را نیز به مخلوط اضافه کنید.

اگرچه زمانی آنها فقط در خانه‌های محلی سرو می‌شدند، اما اکنون در همه جا از کافه‌های خیابانی گرفته تا رستوران‌های لوکس سرو می‌شوند. همه چیلاکی را دوست دارند!

6. گالو پینتو در نیکاراگوئه

صبحانه گالو پینتو در نیکاراگوئه

غذا در نیکاراگوئه ساده، خاکی و کاملاً آرامش بخش است. یکی از غذاهای اصلی که همیشه برای همراهی غذا پیدا می‌کنید، گالو پینتو است، غذای برنج و لوبیا که نقش آن شبیه نان در اروپا یا برنج ساده در آسیا است.

یک صبحانه معمولی نیکاراگوئه شامل تخم مرغ، Queso (یک پنیر ملایم ساده)، گالو پینتو، یک تورتیلای ذرت، یک آب میوه تازه و یک قهوه است که نیکاراگوئه تولید کننده آن است. گاهی اوقات چنار رسیده که به آرامی با شکر و روغن یا کره پخته می‌شود، اضافه می‌شود.

همچنین بخوانید  بهترین دکوراسیون رسمی پذیرایی |10مدل برتر

گالو پینتو یک غذای ملی نیکاراگوئه و کاستاریکا است که هر کدام ادعای دستور غذا را دارند. به گفته کاستاریکا، این غذا در حومه سن خوزه در دهه 1930 به وجود آمد. از سوی دیگر، نیکاراگوئه‌ها معتقدند که این غذا توسط بردگان آفریقایی از دریای کارائیب به آنجا آورده شده است.

در هر صورت، اغلب می‌شنوید که مردم محلی می‌گویند این غذای مورد علاقه‌شان است زیرا این همان چیزی است که اغلب می‌خورند و به آن عادت دارند.

7. DESAYUNO TÍPICO در کاستاریکا

یک صبحانه سنتی در کاستاریکا

یک صبحانه سنتی در کاستاریکا شامل گالو پینتو است که با کناره‌هایی مانند تخم مرغ، پنیر و چنار همراه است. گالو پینتو مخلوطی از برنج سفید پخته شده و لوبیا آهسته پخته شده است. برای دستور پینتو می‌توان از لوبیا سیاه یا لوبیا قرمز استفاده کرد.

این غذا معمولاً با چاشنی محلی به نام سالسا لیزانو طعم‌دار می‌شود و اغلب با فلفل و گشنیز تزئین می‌شود. در کنار هم، این وعده غذایی سالم و مقوی را Desayuno Típico به معنای صبحانه معمولی می‌گویند و همیشه با یک فنجان قهوه همراه است.

بحثی بی‌پایان در مورد منشا گالو پینتو وجود دارد. کاستاریکا و نیکاراگوئه هر دو ادعا می‌کنند که این غذا از سرزمین مربوطه آنها سرچشمه گرفته و بعداً فراتر از مرز گسترش یافته است. اگرچه شواهد قطعی وجود ندارد، بسیاری از مردم نوع لوبیا قرمز را با نیکاراگوئه و نوع لوبیا سیاه را با کاستاریکا مرتبط می‌دانند.

از رستوران‌های محلی گرفته تا هتل‌های سطح بالا، Gallo Pinto به‌طور گسترده در سراسر کشور در دسترس است.

8. فاکتوراس در آرژانتین

صبحانه فاکتوراس در آرژانتین

آرژانتینی‌ها در کل، خیلی اهل صبحانه نیستند. تمایل دارند با تنبلی از خواب بیدار شوند(که احتمالا به خاطر خواب خوبی است که داشته‌اند) و با یک صبحانه سبک روز را شروع کنند. مانند بسیاری از غذاهای سنتی برای خوردن در آرژانتین، نفوذ اروپا آشکار است. قهوه غلیظ و شیرینی‌ها رایج‌ترین صبحانه‌های اینجا هستند که به‌شدت از مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی آنها در اوایل قرن بیستم قرض گرفته شده‌اند.

البته، اینها تکامل یافته اند و شیرینی ها، به نام فکتوراس، پیچش محلی قوی دارند. مانند بسیاری از چیزها در آرژانتین، حتی شیرینی‌ها نیز بیانیه سیاسی دارند.

در میان بسیاری از مهاجران به آرژانتین، بسیاری از نانوایان آنارشیست و کمونیست بودند. این نانوایان یاغی با کار خود دیدگاه های تابع خود را بیان می‌کردند. آنها Facturas خود را بر اساس نمادهای مذهبی و نظامی نامگذاری کردند. Vigilantes (که به نام نگهبانان نامگذاری شده است)، Suspiro de Monja (آه راهبه) و بسیاری دیگر وجود دارد.

فاکتورا بسته به اینکه از کره یا گوشت خوک و مواد پرکننده آنها ، خامه یا سیب زمینی شیرین ساخته شده باشند، متفاوت است. به عنوان مثال، Canoncitos (کانون های کوچک) لوله های خمیر پر شده با dulce de leche هستند.

برای صرف صبحانه مانند یک محلی در آرژانتین، قهوه خود را با یک شیرینی آنارشیستی سفارش دهید، اخبار را باز کنید و برای اعتراض بعدی خود برنامه ریزی کنید.

9. CAFÉ CON LECHE Y PAN TOSTADO در کوبا

صبحانه کوبایی

یک تور غذایی می‌تواند مقدمه‌ای عالی برای فرهنگ صبحانه باشد. این در کوبا صادق است، جایی که بسیاری از تورها با صبحانه سنتی کوبایی کافه کان لچه (قهوه با شیر) و پان توستادو (نان برشته) شروع می‌شوند.

پس از اینکه کافه کان لچه در اسپانیا استقبال جهانی شد، به دیگر کشورهای اسپانیایی زبان گسترش یافت. انواع کوبایی از کباب تیره استفاده می‌کند که مارک‌های Café Bustelo و Café La Llave انتخاب‌های اقتصادی و محبوبی هستند.

انواع کافه کان لچه بسیار زیاد است، اما در دستور پخت سنتی از شیر بخار پز و اسپرسوی تازه دم شده به مقدار مساوی استفاده می‌شود. این نسبت کافه کان لیچه را از کاپوچینویی که معمولاً نسبت 1:2 قهوه و شیر کف کرده است و لاته ها با نسبت 1:3 متمایز می‌کند.

برخی از خبره‌های کافه‌ها ادعا می‌کنند که در دستور پخت سنتی از شیر تبخیر شده استفاده می‌شود. برخی دیگر اصرار دارند که از شیر کامل استفاده کنند. اسپرسو بدون شکر را می‌توان در کنار یک فنجان شیر داغ یا بخارپز شده با شکر سرو کرد. این اجازه می‌دهد تا اسپرسو به قدرت مورد نظر در فنجان شیر داغ ریخته شود و سپس با یا بدون شکر هم بزنید. یا ممکن است یک فنجان کافه کف‌دار با اسپرسو و شیر مخلوط شده ظاهر شود.

نان کوبایی معمولاً در نان‌های بلند و باگت مانند مشابه نان فرانسوی درست می‌شود. آرد کاملاً سفید را با گوشت خوک یا شورتنینگ سبزیجات مخلوط می‌کنند تا طعمی سنگین‌تر ایجاد کنند، سپس نان را برشته یا کبابی می‌کنند و با کره سرو می‌کنند. می توان آن را در قهوه فرو کرد یا در کنار آن، گرم و تازه کره شده میل کرد.

10. صبحانه کامل انگلیسی در انگلستان

صبحانه کامل انگلیسی

صبحانه کامل انگلیسی که به عنوان یک سرخ کردنی نیز شناخته می شود، فوراً قابل تشخیص است و بخش بزرگی از فرهنگ غذایی انگلیسی است. وینستون چرچیل حتی هر روز یک عدد می‌خورد!

صبحانه کامل انگلیسی به قرن سیزدهم برمی‌گردد، زمانی که برای طبقات بالا در نظر گرفته شده بود، اما بعداً در کافه‌های ارزان در مناطق صنعتی که غذای دلچسبی برای کارگران سرو می‌کنند بسیار محبوب شد. امروزه این یک سنت خوشمزه در کافه‌ها و خانه‌ها در سراسر انگلستان است.

یک صبحانه کامل انگلیسی شامل تخم مرغ‌های سرخ شده، پودینگ سیاه، سوسیس، لوبیا پخته شده، بیکن، گوجه فرنگی و قارچ، همراه با نان سرخ شده یا نان تست است. موارد اضافی اختیاری عبارتند از حباب و جیر جیر یا قهوه‌ای درهم. و به طور طبیعی باید با یک چای صبحانه انگلیسی سرو شود. این چای بسیار قوی و در یک لیوان بزرگ است.

کشورهای دیگر در بریتانیا و ایرلند نسخه‌های خاص خود را دارند، اما می‌تواند انواع منطقه‌ای نیز در انگلستان وجود داشته باشد. هر کس روش خود را برای انجام آن دارد و این می تواند بحث‌های شدیدی را در مورد اینکه صبحانه چه کسی بهتر است برانگیزد! اما اکثر آنها موافق هستند که اولا بهترین لذت این صبحانه در صبح یک روز تعطیل است و دوما این صبحانه  هر گونه خماری را درمان می‌کند. خودتان آن را امتحان کنید!

11. صبحانه کامل ایرلندی در ایرلند

صبحانه کامل ایرلندی در ایرلند

مانند بقیه جزایر بریتانیا، ایرلند به خاطر صبحانه کاملش مشهور است. این صبحانه که تا 1300 کالری دارد، مطمئناً سالم ترین صبحانه نیست، اما به اندازه ای سیر کننده است که احتمالاً به ناهار نیازی نداشته باشید. هیچ وعده غذایی بهتری برای شروع صبحتان وجود ندارد، به خصوص اگر ماجراجویی در پیش دارید، مانند یک سفر جاده ای در راه اقیانوس اطلس وحشی.

قدمت صبحانه کامل ایرلندی به قرن چهاردهم برمی گردد و یک کار لوکس به حساب می‌آمد. بعدها، در طول انقلاب صنعتی، به آرامی بیشتر و بیشتر در دسترس توده‌ها قرار گرفت و به گونه‌ای طراحی شد که انرژی کافی برای کشاورزان و کارگران فراهم کند تا آنها را در طول روز سیر نگه دارد.

نام دیگر صبحانه ایرلندی Fry-Up است، زیرا همه چیز را می‌توان در یک تابه درست کرد. در ایرلند شمالی، صبحانه ایرلندی را اولستر فرای می‌نامند.

یک صبحانه معمولی ایرلندی شامل بیکن، لوبیا پخته شده، سوسیس خوک، تخم مرغ سرخ شده، نان تست کره شده (نان سودا)، پودینگ سفید، پودینگ سیاه، گوجه فرنگی سرخ شده و قارچ است. گاهی اوقات می‌توانید باکسی را نیز تهیه کنید که یک پنکیک سیب زمینی سرخ شده است. در شمال، حتی می‌توانید ماهی آزاد دودی را در کنار آن پیدا کنید.

همچنین بخوانید  بهترین فیلم های قاتل سریالی تاریخ سینما

یک صبحانه واقعی ایرلندی همه مواد را به صورت جفت، تخم مرغ‌های سرخ شده آبدار دارد و همراه با چای سرو می‌شود.

12. کروسان در فرانسه

صبحانه کروسان در فرانسه

وقتی به غذاها و بهترین صبحانه های دنیا در فرانسه فکر می‌کنید، کروسان‌ها به احتمال زیاد در ابتدا به ذهنتان می‌رسد. این شیرینی‌های خوشمزه در اندازه‌های مختلف وجود دارند و گاهی اوقات حتی طعم شیرینی نیز دارند اگرچه انواع سنتی معمولاً ساده هستند.

برخلاف تصور رایج، کروسان شکلاتی در واقع یک کروسان مناسب نیست و در فرانسه با نام Pain au Chocolat که به «نان شکلاتی» ترجمه می‌شود، خوانده می‌شود. با این حال، هم کروسانان معمولی و هم شکلاتی معمولاً برای صبحانه در فرانسه و در بسیاری از کشورهای دیگر منطقه مصرف می‌شوند.

کروسانت در واقع در اتریش سرچشمه گرفته است، جایی که مدتی در قرن سیزدهم توسط یک نانوای محلی اختراع شد. نام آن را کیپفرل گذاشت و به اصطلاح شیرینی صبحگاهی فروخت. بعداً، فرانسوی‌ها دستور پخت را تطبیق دادند و آن را به یک شیرینی مطبوع و خوشمزه تبدیل کردند که در سراسر جهان محبوب شده است.

کروسان ها معمولاً با مربا، کره، عسل و گاهی با پخش شکلات سرو می شوند. اگرچه می‌توانید کروسان‌های از پیش بسته‌بندی شده را از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید، اما نسخه اصلی آن را می‌توانید در نانوایی‌های فرانسوی پیدا کنید که بولانژری نام دارند. برداشتن یک کروسانت تازه در مسیر کار در فرانسه بسیار معمول است و حتی بچه‌های مدرسه صبح ها در بولانجری توقف می‌کنند.

در برخی از مناطق فرانسه، خامه ترش را به همراه عسل یا مربا روی کروسان اضافه می‌کنند. این یک ترکیب طعم منحصر به فرد به آن می‌دهد. در کافه های اطراف پاریس حتما باید امتحان کنید!

13. وافل بلژیکی در بلژیک

صبحانه وافل بلژیکی

وافل بلژیکی یا وافل بروکسل یک سنت معمولی صبحانه است که هنگام بازدید از بلژیک باید آن را امتحان کنید. اکثر وافل‌ها توسط دست فروشان خیابانی به صورت گرم سرو می‌شوند و با شکر شیرینی پزی گرد شده‌اند.

اما در بسیاری از رستوران‌ها و هتل‌ها می‌توانید شیرینی‌های خوشمزه را نیز در منو پیدا کنید. بلژیکی‌ها دوست دارند صبح‌ها آنها را با خامه فرم گرفته، شکلات و میوه یا بعد از ظهر با یک قاشق بستنی تازه بخورند.

وافل‌های بروکسل علی‌رغم نامشان، در واقع در سال 1839 در گنت اختراع شدند. آنها توسط رستوران‌دار موریس ورمرش، که وافل‌های بروکسل خود را با نام «وافل‌های بل-جم» در نمایشگاه جهانی نیویورک در سال 1964 فروخت، به آمریکا معرفی شدند. در آمریکا آنها را مانند وافل آمریکایی سرو می‌کنند.

وقتی در بلژیک هستید، حتما وافل لیژ، پسر عموی بیضی شکل وافل های بروکسل را امتحان کنید. در حالی که وافل بروکسل کاملاً مستطیل شکل با سوراخ‌های مربعی کاملاً شکل و خمیری مطبوع است، همتای لیژ آن را می‌توان سرکش‌تر و جذاب‌‎تر از این دو در نظر گرفت. با خمیر بریوش درست می‌شود و داخل آن تکه‌های شکر کاراملی شده است.

14. CORNETTO E کاپوچینو در ایتالیا

صبحانه در ایتالیا

به میل کردن بهترین صبحانه های دنیا در ایتالیا فکر کنید و ذهن شما بلافاصله به «Cornetto e Cappuccino» خواهد رفت، که ایتالیایی‌ها معمولاً در یک بار، ایتالیایی برای کافه، از آن لذت می‌برند. کورنتو نوعی شیرینی است که از نظر شکل شبیه به کروسان فرانسوی است، اما از نظر بافت (این تقریباً پوسته پوسته نیست) و طعم کاملاً متفاوت است. کورنتو کره‌ای نیست و به طور سنتی با مربای زردآلو، کاسترد وانیلی یا در سال‌های اخیر با شکلات یا پسته پر می‌شود.

سنت لذت بردن از کاپوچینو برای صبحانه به مدت طولانی‌تر از آنچه تصور می‌کردید برمی‌گردد و در قرن هفدهم در کافه‌های تاریخی ونیز آغاز شد. کاپوچینو در واقع در سال 1683 توسط Marco d’Aviano، یک کاپوچین، به اشتباه اختراع شد.

هنگام بازدید از وین، جایی که پاپ با هدف ایجاد ائتلافی علیه ترک‌ها به آنجا فرستاده شد، در یک کافه محلی سفارش یک قهوه داد. او که از طعم آن ناراضی بود، سعی کرد طعم آن را با اضافه کردن شیر به آن اصلاح کند.

کورنتو در همان سال در وین اختراع شد. این شکل شبیه به علامتی بود که روی پرچم مهاجمان عثمانی مشخص شده بود. در ابتدا کیپفرل نام داشت، در ونیز به «چیفل» تبدیل شد و از آنجا به جنوب ایتالیا راه یافت، جایی که به دلایل خرافی به آن کورنتو دادند. تنها پس از آن کورنتو به فرانسه رسید، جایی که کروسانت نامیده شد.

15. صبحانه سنتی آلمانی در آلمان

صبحانه سنتی آلمانی

پنیر، گوشت و کربوهیدرات – چه چیزی می‌تواند جای این مورد را در لیست بهترین صبحانه های دنیا بگیرد؟ در اصل، یک صبحانه سنتی آلمانی بسیار ساده است. با این حال، انواع و گزینه‌ها در نهایت این صبحانه را به یک وعده غذایی مقوی تبدیل می‌کنند! در حالی که پیشینه این گسترش خاص ناشناخته است، این یک امر خانوادگی بزرگ است ، به ویژه در تعطیلات آخر هفته.

اساس یک صبحانه آلمانی رول‌های نان است و حتی در اینجا، گزینه‌های بی‌پایان هستند: نان سفید، نان گندم، نان چاودار، نان چند دانه، نان تیره و غیره. برای افراد خوش طعم، این موارد ضروری است – ژامبون، سالامی و پنیر. برای شیرینی، مارمالاد و مربا، نوتلا و عسل چاشنی مورد نظر هستند.

صبحانه آلمانی معمولاً با تخم مرغ (آب پز، همزده یا سرخ شده)، ماست، میوه، آب پرتقال و قهوه سرو می‌شود. بهترین بخش یک صبحانه آلمانی این است که صبح شنبه با یک میز پر از غذا وارد اتاق غذاخوری شوید.

در باواریا، یک صبحانه محلی محبوب آلمانی Weißwurst Frühstück (صبحانه سوسیس سفید) است. از ویژگی‌های اصلی این صبحانه سوسیس سفید به همراه چوب شور، خردل و آبجو گندم است. نوع دیگری از صبحانه آلمانی که نباید از دست داد: A Katerfrühstück (ترجمه تحت اللفظی: “صبحانه خماری”).

16. HORCHATA Y FARTONS در والنسیا، اسپانیا

HORCHATA Y FARTONS در والنسیا

نوشیدن هورچاتای سرد و شیرین همراه با فارتون‌های کرکی یک تجربه ضروری در والنسیا، اسپانیا است. نباید با هورچاتای مکزیکی (که از برنج تهیه می‌شود) اشتباه گرفت، هورچاتای والنسیا از آجیل ببر (چوفا) تهیه می‌شود که توسط اعراب به اسپانیا آورده شد و اکنون در شهر مجاور آلبورایا (و 15 شهرداری دیگر که در آن قرار دارند رشد می‌کنند. یک نام مبدأ محافظت شده را تشکیل می‌دهند).

طبق افسانه‌ها، جیمز اول پادشاه آراگون در قرن سیزدهم از این منطقه بازدید می‌کرد و دختری جوان مقداری از این شیر چوفا را به او عرضه کرد. پس از امتحان کردن، او گفت: «Aixo no es llet, aixo es or, xata!» که به «این شیر نیست، طلاست، دختر عزیزم» ترجمه می‌شود – از این رو نام Horchata را می‌دهد.

با کمال تعجب، Farton ها تنها در دهه 1960 اختراع شدند. خانواده پولو این نان با لعاب شکری را درست کردند تا شیرینی مناسبی برای غوطه ور شدن در Horchata باشد. برای جذب نوشیدنی شیرین فوق‌العاده مناسب است و شکلی کشیده دارد تا در لیوان جا شود.

این ترکیب از بهترین صبحانه های دنیا برای روزهای گرم تابستان است و نمی‌توان از چنین تجربه فرهنگی خوبی صرف نظر کرد.

17. شکلات CHURROS CON در اسپانیا

صبحانه شکلات CHURROS CON در اسپانیا

انگار یک مراسم صبحانه دلپذیر کافی نیست، اسپانیا یک غذای صبحانه بسیار دوست داشتنی دیگر در Churros con Chocolate دارد. مانند Horchata y Fartons اندلسی، این گروه شیرینی ترد را با مایع گرم( در این مورد شکلات ذوب شده) تلفیق می‌کند و باید با سرعتی آرام از خوردن آن لذت برد و آخرین لقمه را میل کرد.

همچنین بخوانید  بهترین مدل مو برای زنان بالای 60 سال | 10 مدل برتر

این غذا در سراسر کشور محبوب است و همه آن را به عنوان یکی از بهترین صبحانه های دنیا قبول دارند، به خصوص در شهر اسپانیایی بارسلون، جایی که ده‌ها کافه نانوایی متعلق به خانواده معروف به Churreria در Churro با پایان ستاره سرخ شده تازه به سفارش تخصص دارند.

مانند بسیاری از غذاهای سنتی، منشا دقیق چورو همچنان یک راز باقی مانده است. برخی از مورخان مواد غذایی می‌گویند که آنها از نسل یوتیائو چینی هستند. دیگران این دستور را به چوپانان اسپانیایی نسبت می‌دهند که خمیر ساده آرد-آب-نمک را به عنوان جایگزین نان سرخ می‌کردند.

ما می‌دانیم که چوروس چگونه با شکلات ترکیب شد: اسپانیایی‌ها تنقلات خود را با خود در دهه 1500 به آمریکای جنوبی می‌بردند، جایی که همراهی عالی را در کاکائو پیدا کردند.

18. گرانیتا در سیسیل

صبحانه گرانیتا در سیسیل

اگر در ماه‌های تابستان به سیسیل سفر کنید، بدون شک مردمی را خواهید دید که در میدان‌ها و کافه‌ها و بارهای روباز نشسته‌اند و در نگاه اول چیزی شبیه به شربت بستنی می‌مانند. این دسر نیمه یخ زده سیسیلی گرانیتا نامیده می‌شود و اغلب در صبح زود خورده می‌شود.

جزیره سیسیل خانه گرانیتا است، یک سنت صبحانه که قدمت آن به قرون وسطی می رسد. در آن زمان، مردان به قله‌های برفی کوه اتنا می‌رفتند و قطعات یخی را با عدل به پایین می‌بردند تا به خانواده‌های اصیل فروخته شوند. برف را خرد می‌کنند و به آب میوه اضافه می‌کنند و لیمو یا پرتقال محبوب‌ترین افزودنی‌‎ها هستند.

در حالی که این روند به وضوح تکامل یافته است، سنت همچنان باقی مانده است و یکی از بهترین صبحانه های دنیا در تابستان است (اگرچه در تمام طول سال سرو می شود.) این روزها بیشتر بارها و کافه‌ها را می‌توانید پیدا کنید که گرانیتا را با طعم‌های مختلف سرو می‌کنند، اگرچه در برخی مکان‌ها به جای آب میوه تازه از شربت استفاده می‌شود.

انواع محبوب عبارتند از قهوه، لیمو، بادام، توت فرنگی، توت مخلوط و پسته. گرانیتا همیشه با یک بریوش گرم (یک نان شیر تازه پخته شده) و یک لیوان آب (اگرچه هر دو اختیاری هستند) سرو می شود و معمولا با سرویس میز حدود 4 یورو قیمت دارد.

19. کولوری در یونان

صبحانه کولوری در یونان

هیچ چیز بهتر از کولوری(KOULOURI) تازه پخته شده با یک فنجان قهوه یونانی برای شروع خوب روز نیست! کولووری یک غذای خیابانی محبوب است که در سراسر یونان یافت می‌شود و مردم محلی آن را دوست دارند که در راه رسیدن به دفتر به دنبال یک صبحانه سریع هستند.

کولوریا حلقه‌هایی از نان طلایی پخته شده با دانه‌های کنجد برشته شده است که از بیرون ترد و داخل آن نرم است. آنها به طور سنتی با آرد گندم، روغن زیتون و شربت شکر درست می‌شوند.

صبحانه اولین بار در زمان امپراتوری بیزانس توسط پناهندگانی که از آسیای صغیر گریخته بودند به تسالونیکی معرفی شد. بعداً کولوری را می‌توان در استانبول یافت، جایی که به آنها کولوریدیس می‌گفتند. محبوبیت آنها به زودی به آتن و آتیکا گسترش یافت.

کولوری‌ها به طور سنتی توسط دست فروشان خیابانی فروخته می‌شد که حلقه‌ها را در سبدهای حصیری بزرگی به نام توادس بر سر می‌بردند. امروزه هنوز هم می‌توانید فروشندگانی را ببینید که در خیابان‌ها و بازارها قدم می‌زنند و در حین باز شدن، آنها را در خارج از مدارس محلی پیدا کنید. در آتن و فراتر از آن، کولوری در خیابان‌ها از کابینت‌های شیشه‌ای چرخ‌دار یا در نانوایی‌ها به فروش می‌رسد.

20. نان با هاگل اسلاگ در هلند

صبحانه در هلند

یک سنت منحصر به فرد صبحانه در هلند، خوردن هاگل اسلاگ بر روی یک تکه نان است. Hagelslag پاشیدن شکلات خوشمزه با شکل بسیار کوچک و استوانه‌ای است. آنها نام خود را از کلمه هلندی “تگرگ” گرفته‌اند.

این یک صبحانه بسیار محبوب در هلند است که هم بزرگسالان و هم کودکان ( به خصوص عاشقان شکلات ) آن را دوست دارند. Hagelslag در سال 1913 توسط شرکت Venz ایجاد شد، اما به دلیل شرکت دیگری به نام De Ruijter محبوب شد. امروزه تصور یک صبحانه هلندی بدون آن سخت است.

معمولاً مردم ابتدا روی نان خود کره می‌مالند تا هنگام خوردن نان‌ها نریزند. Hagelslag از شکلات خالص ساخته شده است و چندین نسخه از آن وجود دارد: شکلات شیری، شکلات تلخ (یا شکلات خالص هلندی)، و حتی نسخه‌ای وجود دارد که هر دو با هم مخلوط می‌شوند.

سوالات متداول

صبحانه چیست و چرا مهم است؟

صبحانه اولین وعده غذایی در روز است که معمولاً در صبح خورده می‌شود. ضروری است زیرا سوخت و مواد مغذی لازم برای شروع روز و حفظ انرژی بدن را فراهم می‌کند. یک صبحانه سالم همچنین به تنظیم سطح قند خون، بهبود عملکرد شناختی و کمک به مدیریت وزن کمک می‌کند.

چند گزینه صبحانه سالم چیست؟

برخی از گزینه‌های صبحانه سالم شامل بلغور جو دوسر، نان تست سبوس‌دار با آووکادو یا کره آجیل، ماست یونانی با میوه و آجیل، اسموتی و تخم مرغ با سبزیجات است.

برخی از بهترین صبحانه های دنیا در سراسر جهان چیست؟

برخی از بهترین صبحانه های دنیا عبارتند از کروسانت و قهوه از فرانسه، congee از چین، chilaquiles از مکزیک، و صبحانه کامل انگلیسی از بریتانیا.

چند نوع صبحانه با تخم مرغ چیست؟

برخی از انواع تخم‌مرغ برای صبحانه شامل تخم‌مرغ، املت، فریتاتا، کیچ و ساندویچ تخم‌مرغ می‌شود.

چند نوع پنکیک برای صبحانه چیست؟

برخی از انواع پنکیک برای صبحانه عبارتند از پنکیک دوغ، پنکیک بلوبری، پنکیک موز و کرپ.

چند نوع نان برای صبحانه چیست؟

برخی از انواع نان برای صبحانه شامل نان سبوس‌دار، نان خمیر مایه، دارچین و نان شیرینی است.

چند گزینه محبوب صبحانه برای گیاهخواران چیست؟

برخی از گزینه‌های محبوب صبحانه برای گیاهخواران عبارتند از توفو اسکرامبل، نان تست آووکادو، کاسه اسموتی و املت سبزیجات.

برخی از مواد اولیه رایج در صبحانه های سنتی انگلیسی چیست؟

صبحانه‌های سنتی انگلیسی معمولاً شامل بیکن، سوسیس، تخم مرغ، پودینگ سیاه، لوبیا پخته، گوجه فرنگی کبابی و قارچ است.

یک غذای صبحانه محبوب در آرژانتین چیست؟

یک غذای محبوب صبحانه در آرژانتین medialunas است که کروسانت‌های شیرینی است که با قهوه یا شکلات داغ سرو می‌شود.

صبحانه معمولی در استرالیا چیست؟

یک صبحانه معمولی در استرالیا شامل نان تست آووکادو است که روی آن نان تست با پوره آووکادو و Vegemite است که از عصاره مخمر تهیه می‌شود.

صبحانه رایج در ایالات متحده چیست؟

یک غذای رایج صبحانه در ایالات متحده پنکیک است که از خمیر آرد، تخم مرغ، شیر و شکر تهیه می‌شود و معمولاً با کره و شربت سرو می‌شود.

یک غذای صبحانه محبوب در فرانسه چیست؟

یک غذای محبوب صبحانه در فرانسه کروسانت است که شیرینی‌های کره‌ای و پوسته پوسته هستند که اغلب با شکلات یا خمیر بادام پر می‌شوند. آنها معمولاً با قهوه یا چای سرو می‌شوند.

حرف آخر

صبحانه در زندگی هر فردی نقش بسیار موثری دارد و به نوعی اگر شما یکی از بهترین صبحانه های دنیا را برای صبحانه نوش جان کنید، حتماً روز خوبی را خواهید داشت. زیرا روز خود را با حسی متفاوت آغاز کرده‌اید و مانند روزهای گذشته صبحانه تکراری میل نکرده‌‌اید. کدام مورد به نظر شما بهترین صبحانه دنیا است؟ در بخش کامنت‌ها بنویسید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
1
+1
2
+1
2
+1
+1
+1
+1
2

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط