Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ خانه و دکوراسیون @ مولتی کوکر چیست و چه کاربردی دارد؟

مولتی کوکر چیست و چه کاربردی دارد؟

by | 7 دی 1401 | خانه و دکوراسیون | 0 comments

شاید به جرات بتوان گفت که مولتی کوکر یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های صنعت آشپزی است که با قابلیت‌های فراوان و متناسب با عمر نسل جدید بسیار کاربردی است. در سال‌های اخیر با توجه به سبک زندگی امروزی، بسیاری از افراد دغدغه‌های زیادی دارند به همین دلیل زمان کافی برای پخت و پز ندارند. استفاده از تجهیزات جدید و پیشرفته باعث بهبود شرایط زندگی می‌شود. اهمیت تغذیه سالم و مناسب بر هیچکس پوشیده نیست و خانواده‌ها برای داشتن تغذیه مناسب به وسایل روزانه نیاز دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی مولتی کوکر و کاربردهای آن بپردازیم.

 

مولتی کوکر چیست؟

در پاسخ به این سوال که مولتی کوکر چیست باید بگوییم که این وسیله برقی که به شکل پلوپز طراحی شده کاربردهای مختلفی دارد. این دستگاه دارای عملکردهای مختلفی می‌باشد که می‌توان از آن به عنوان پلوپز، بخارپز، سرخ کن، آرام پز و سریع پز استفاده کرد. قابلیت‌های متعدد دستگاه ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد. دستگاه مولتی کوکر قادر است بیش از 50 نوع غذا را با سرعتی عالی برای شما آماده کند. منوی وسیع این دستگاه شامل پخت برنج، خورش، سوپ، سرخ شده، ماست، پنیر و دسر می‌باشد.

همچنین بخوانید  20 ایده برای چیدمان لوازم آشپزخانه

به جای استفاده از چندین تابه و قابلمه می‌توانید از این محصول برای پخت و پز خود استفاده کنید. این محصول به خانم‌های خانه دار این امکان را می‌دهد که بدون صرف انرژی زیاد غذای مورد نظر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن آماده کنند. استفاده از مولتی کوکر به شما این امکان را می‌دهد که دمای پخت را تنظیم کرده و از امکانات موجود در دستگاه برای حفظ کیفیت غذا استفاده کنید. ماهیت تولید این دستگاه به گونه‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد که در حین پخت و پز بسیاری از ظروف را کثیف نکنید.

 

نکاتی که قبل از خرید مولتی کوکر باید توجه کنید

 

لازم است قبل از خرید این محصول اطلاعات خود را افزایش دهید تا بتوانید دستگاهی کاربردی و متناسب با نیاز خود خریداری کنید. داشتن اطلاعات کافی در مورد خرید تجهیزات آشپزخانه باعث می‌شود بهترین خرید را تجربه کنید:

انواع مولتی کوکر

• توجه به قدرت موتور

قدرت موتور مولتی کوکر بین 700 تا 1700 وات است. می‌دانید که هر چه قدرت موتور بیشتر باشد، فشار کمتری را دستگاه در حین کار تحمل می‌کند. همچنین قدرت موتور باعث افزایش راندمان دستگاه خواهد شد. توجه داشته باشید که هر چه قدرت موتور مولتی کوکر بیشتر باشد مصرف آن نیز بیشتر می‌شود.

• وزن دستگاه

هنگام خرید مولتی کوکر می‌توانید محصولی را خریداری کنید که وزن مناسبی با توجه به جنس بدنه و قابلمه دستگاه داشته باشد. وزن اکثر دستگاه های موجود در بازار حدود 5-6 کیلوگرم است. با توجه به اینکه دستگاه را روی کابینت قرار خواهید داد، بهتر است به دنبال مولتی کوکر با وزن مناسب باشید.

همچنین بخوانید  آشنایی با انواع کود گیاهان آپارتمانی

• قابلیت شستشو

یکی از مسائل مهم در خرید مولتی کوکر این است که محفظه دستگاه به راحتی از بدنه جدا می‌شود تا پس از اتمام کار بتوانید مولتی کوکر را به راحتی تمیز کنید. اگر محصول انتخابی از جنس آلومینیوم یا پلاستیک باشد، می‌توانید به راحتی محصول را با دستمال مرطوب تمیز کنید.

• سیستم بخاری

بعد از آماده شدن غذا می‌توانید یک ساعت بعد از پخت نهایی آن را سرو کنید. در این صورت وجود سیستم گرمایشی به شما این امکان را می‌دهد که غذای آماده با کیفیت بالا را بدون خنک کردن غذا سرو کنید.

• داشتن صفحه نمایش لمسی

زمانی که قصد خرید مولتی کوکر را دارید، توجه به ویژگی‌های دستگاه مانند صفحه نمایش لمسی به شما این امکان را می دهد که بهترین محصول را انتخاب کنید و در حین کار از آن لذت ببرید.

آشنایی با بهترین برندهای سازنده مولتی کوکر

حال که با مفهوم مولتی کوکر آشنا شدید، بهتر است بدانید که تولیدکنندگان مولتی کوکر مختلفی وجود دارند و هر برندی ویژگی‌های خاص خود را دارد. در این قسمت قصد داریم بهترین برندهای تولید کننده این تجهیزات آشپزخانه را به شما معرفی کنیم:

• مولتی کوکر بوش

برند بوش یکی از محبوب‌ترین برندهای تولید کننده لوازم و تجهیزات آشپزخانه می‌باشد. برای اینکه بتوانید یک دستگاه کاربردی با کارایی بالا بخرید می‌توانید برند بوش را در نظر بگیرید. مولتی کوکرهای تولید شده توسط برند بوش دارای برنامه ذخیره سازی آماده هستند که به شما امکان می‌دهد در کمترین زمان ممکن غذا تهیه کنید. همچنین وجود کنترل پنل دیجیتال و تایمر به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام آشپزی از بهترین امکانات دستگاه استفاده کنید.

همچنین بخوانید  کابینت مدرن یا نئوکلاسیک؟ کدام انتخاب بهتری است؟

• مولتی کوکر پارس خزر

اگر جزء علاقه مندان به برندهای داخلی هستید، می‌توانید مولتی کوکر مورد نظر خود را از برندهای داخلی مانند پارس خزر خریداری کنید. خرید از برندهای داخلی این امکان را به شما می‌دهد که محصولات مورد نظر خود را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید. پارس خزر در تولید مولتی کوکرهای خود از ویژگی‌های خاصی استفاده کرده است تا بتوانید پس از خرید به راحتی انواع غذاهای خوشمزه را تهیه کنید و در نهایت با جداسازی محفظه محصول را به راحتی تمیز کنید. همچنین محصولات پارس خزر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد و می‌توانید با نمایندگی تعمیر پلوپز پارس خزر تماس گرفته و در صورت بروز مشکل از آنها کمک بخواهید.

نتیجه

اگر به دنبال دستگاهی همه کاره برای پخت و پز هستید، مولتی کوکر بهترین انتخاب برای شماست. این دستگاه با تلفیق عملکرد ماهیتابه، قابلمه و اجاق گاز توانسته کمبود وقت خانم‌های خانه دار را برطرف کند. با استفاده از این محصول هوشمند می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه را در سریع ترین زمان ممکن طبخ کنید.

parinazzz
parinazzz
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط