Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ رهبری و مدیریت @ نشانه هایی که کارمندان شما بی سر و صدا شما را ترک خواهند کرد

نشانه هایی که کارمندان شما بی سر و صدا شما را ترک خواهند کرد

by | 18 شهریور 1402 | رهبری و مدیریت | 0 comments

به نظر می‌رسد که همه نظری در مورد ترک بی سر و صدای محل کار دارند. از زمانی که این مفهوم از طریق شبکه‌های اجتماعی به فرهنگ عامه وارد شد، هم در رسانه‌های جریان اصلی و هم در گفتمان آنلاین، موضوع بحث‌های فکری و دست‌کاری‌های زیادی بوده است. و در تیم های مدیریتی، ترک بی سر و صدا به یک نقطه بالقوه استرس تبدیل شده است.

مانند هر فرهنگ سازمانی دیگری، درک اینکه چه چیزی باعث ترک بی سر و صدا کارمندان می شود، ضروری است، به خصوص اگر مدیری هستید که این پدیده را روی کارمندان خود مشاهده می‌کنید. اما در این مورد، موضوع همه هشتگ‌ها و کلمات کلیدی نیست.

این روند به برخی از مسائل بسیار واقعی در محل کار اشاره می‌کند، و به عنوان یک رهبر، باید یاد بگیرید که آنها چیستند و اگر می‌خواهید بهبود پیدا کنید، چگونه به آنها رسیدگی کنید.

ترک بی سر و صدا چیست؟

ترک بی سر و صدا چیست

از زمانی که زایاد خان این مفهوم را در یک ویدیوی وایرال شده TikTok از سال 2022 مورد بحث قرار داد، مردم بحث کردند که ترک بی سر و صدا یک شغل واقعاً به چه معناست.

کارمندانی که خیلی بی سر و صدا کار فعلی خود را ترک می‌کنند و در جای دیگری کار پیدا می کنند. ترک بی سر و صدا زمانی اتفاق می‌افتد که یک کارمند تصمیم می‌گیرد حداقل عملکرد را داشته باشد.

آن‌ها دیگر خارج از ساعات کاری نمی‌مانند، در جلسات غیر اجباری شرکت نمی‌کنند یا پروژه‌های اضافی را انجام نمی‌دهند، در عوض فقط وظایفی را که نقش‌ها و مسئولیت‌هایشان نیاز دارد را تکمیل می‌کنند.

در حالی که کناره گیری بی سر و صدا ممکن است منعکس کننده نارضایتی کارگران از فرهنگ شرکت و فشرده سازی دستمزد باشد، همچنین ریشه در تمایل هزاره ها و نسل Z برای تنظیم مجدد رابطه خود با کار دارد. بر اساس یک نظرسنجی از Deloitte، نسل‌های جوان به تعادل بین کار و زندگی بر هر چیز دیگری، به ویژه پس از همه‌گیری کورونا، اهمیت می‌دهند. به خطر انداختن سلامتی و رفاه آنها به خاطر یک کارفرما ارزشش را ندارد.

در عوض، آنها فرهنگ خرد کردن را کنار می‌گذارند و مرزهای سالمی را تعیین می‌کنند تا از ورود زمان کارشان به بقیه عمرشان جلوگیری کنند. همان‌طور که زید در ویدیوی خود گفت: «شما هنوز وظایف خود را انجام می‌دهید، اما دیگر به ذهنیت فرهنگ شلوغی که کار باید زندگی شما باشد، نمی‌نشینید».

چگونه ترک بی سر و صدا بر مشارکت کارکنان تأثیر می گذارد

طبق نظرسنجی گالوپ در سال 2022، تقریباً 50 درصد از کارگران ایالات متحده می‌گویند که بی سر و صدا کارشان را ترک می‌کنند. مطالعه دیگری از گالوپ نشان داد که در ایالات متحده، مشارکت کارکنان بین سال‌های 2020 و 2022 با 4 درصد کاهش به 32 درصد رسیده است، در حالی که تعداد کارگران فعالانه غیرفعال به 18 درصد در مدت مشابه افزایش یافته است.

همچنین بخوانید  چگونه از آسیب احساسی در محل کار جلوگیری کنیم؟

این روند رو به افزایش است، و اگرچه می‌تواند مزایای مثبتی برای کارکنان داشته باشد (مانند تعادل قوی‌تر بین کار و زندگی)، فقدان مشارکت می‌تواند بر تجربه همه افراد در محل کار تأثیر بگذارد. هنگامی که کارکنان بیشتر درگیر هستند، آمادگی ذهنی را تقویت می‌کنند، رضایت را افزایش می‌دهند و محیط‌های کاری سالم‌تری را ایجاد می‌کنند. کارمندان جدا شده از این مزایا بهره نمی‌برند.

اگر تیم شما درگیر نیست، و اعضا بی سر و صدا یا بی سر و صدا کار خود را ترک می‌کنند، ممکن است منبع مشکل چیزی نباشد که خودشان بتوانند آن را حل کنند. رهبری قوی می‌تواند مداخله کند و محیط بهتری ایجاد کند که آنها را برای ماندن ترغیب کند.

ترک بی سر و صدا در مقابل ترک شغل: چرا کارمندان از کار جدا می شوند

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد ترجیح می‌دهند به جای ترک کامل کار خود را ترک کنند، اغلب برای ادامه دریافت چک و حفظ مزایای کارکنان خود در حالی که منفعلانه به دنبال چیز جدیدی هستند.

اما جدایی ده‌ها علت دارد. یک مطالعه در سال 2023 از دانشگاه آریزونا شمالی، مهمترین دلایلی را که افراد ترجیح می‌دهند ترک کار را آرام انتخاب کنند، فهرست کرده است:

1. فرسودگی شغلی

فرسودگی شغلی

بررسی فرسودگی شغلی Deloitte گزارش می‌دهد که 77 درصد از پاسخ دهندگان حداقل یک دوره فرسودگی شغلی را در شغل فعلی خود تجربه کرده‌اند و 91 درصد از پاسخ دهندگان سطوح استرس غیرقابل کنترلی را تجربه کرده‌اند.

حتی نگران‌کننده‌تر این بود که 70 درصد از متخصصان باور نداشتند که کارفرمای آنها به اندازه کافی برای کمک کردن انجام می‌دهد. همه این عوامل با هم کار می کنند تا تجربه کارمند را در کار کاهش دهند و آنها را به تلاش کمتری سوق دهند.

2. تعادل بین کار و زندگی ضعیف

تعادل بین کار و زندگی ضعیف

یک نظرسنجی از شرکت تحقیقات بازار Ipsos نشان داد که همه‌گیری کووید حداقل 20 درصد از آمریکایی‌ها را به ارزیابی مجدد اهداف خود و اولویت دادن به تعادل بهتر بین کار و زندگی سوق داده است. در پاسخ، کارگران ممکن است مرزهای محکم تری را در مورد زمان کار تعیین کنند و به جای اینکه مایل بیشتر بروند، از کار خود جدا شوند.

3. عدم شناخت

عدم شناخت

حدود 66 درصد از کارمندان اگر در محل کار احساس قدردانی نکنند، کار را ترک خواهند کرد و این یکی از دلایل اصلی ترک شغل افراد است.

فقدان قدردانی اغلب یک عامل محرک در ترک بی سر و صدا است. بدون شناخت، کارمندان ممکن است احساس نکنند که شما تلاش‌های آنها را می‌بینید و نمی‌توانند انرژی خود را سرمایه‌گذاری کنند.

4. نارضایتی از شغل خود

طبق یک مطالعه تحقیقاتی Pew، تنها 51 درصد از آمریکایی‌ها از شغل خود راضی هستند. همه نمی‌توانند موقعیتی را که دوست دارند داشته باشند، اما بدون اشتیاق در پشت کار، کارمندان ممکن است زمان و انرژی کمتری را صرف کنند.

5. حقوق و مزایای پایین

جای تعجب نیست که غرامت و مزایا برای کارگران مهم است. وقتی پاداش با ارزش خروجی یک کارمند مطابقت ندارد، انگیزه کمتری برای انجام کارهای اضافی که شرکت‌ها برای موفقیت به آن نیاز دارند، وجود دارد.

6. مسیر پیشرفت مشخصی وجود ندارد

تبلیغات، کارگران سخت کوش را به خاطر یک کار خوب انجام داده‌اند. و بدون آنها، کارمندان ممکن است احساس کنند که شما از آنها قدردانی نمی‌کنید، که به رضایت شغلی آسیب رسانده و تعامل را کاهش می‌دهد. اغلب، رکود شغلی نیز دلیلی برای ترک کامل شغل است.

همچنین بخوانید  نکاتی برای داشتن یک تجارت موفق و فعال

چگونه یک ترک کننده آرام را تشخیص دهیم

ترک کننده آرام

به عنوان یک رهبر، شما مسئول شکل دادن به فرهنگ کاری تیم خود و الهام بخشیدن به تعهد به کار هستید. و به همین دلیل، شما اولین حلقه در زنجیره‌ای هستید که می‌توانید به دلایل ترک بی سر و صدا بپردازید. اما ابتدا باید بدانید که به دنبال چه نشانه‌هایی هستید:

1. کاهش بهره وری

زمانی که کارمند معمولی و قابل اعتماد شما پروژه‌های خاص را کاهش می‌دهد، این می‌تواند نشانه‌ای باشد که آنها تلاش می‌کنند بار کاری خود را دوباره تنظیم کنند و بر روی خود تمرکز کنند. کل عملکرد آنها ممکن است در نتیجه ترک بی سر و صدا از بین برود.

2. عدم مشارکت

اگر یکی از اعضای تیم فقط الزامات خود را برآورده می کند و مثل همیشه برای کمک به همکاران خود قدم نمی‌گذارد، می‌تواند نشانه‌ای باشد که مشکلی وجود دارد که به توجه شما نیاز دارد.

3. کاهش اشتیاق

ایجاد هیجان برای شغلی که برای شما قدردانی، احترام یا ارزشی ندارد، آسان نیست. اگر کارمندان شما چنین احساسی داشته باشند، می‌تواند به صورت ساکت ماندن در جلسات، از دست دادن ضرب الاجل‌ها، یا عدم مشارکت در رسیدن به اهداف تیم ظاهر شود.

4. کاهش مشارکت

یکی از نشانه‌های حکایت از کناره‌گیری آرام، انزوا از بقیه اعضای تیم است. شاید قبل از ترک دفتر چند دقیقه با آنها چت می‌کردید، اما اکنون آنها به سرعت می‌روند. آنها از مسئولیت‌های کاری خود عقب نشینی می‌کنند و از فعالیت‌های تیمی کناره گیری می‌کنند و باعث می‌شود روابط کاری آنها آسیب ببیند.

5. انصراف از جلسات

کارمندی که توجه نمی‌کند، به ایده‌ها کمک نمی‌کند یا فعالانه گوش نمی‌دهد، ممکن است فردی آرام را ترک کند. آنها از این فرآیند خارج شده‌اند و احتمالاً قصد ندارند بیش از حداقل حداقل شرکت کنند.

بنابراین شما یک ترک آرام دارید: مراحل بعدی

ترک آرام

ترک بی سر و صدا نوعی بازخورد منفی است. گزارش‌های مستقیم به شما می‌گوید که مشکلی در تیم وجود دارد. این به شما بستگی دارد که بر اساس این اطلاعات عمل کنید و به مسائلی که ممکن است به عدم مشارکت کمک کند رسیدگی کنید.

صحبت کردن با همکاران و اعضای تیم یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با ترک بی سر و صدا است. گالوپ دریافته است که مدیران موفق یک بار در هفته یک گفتگوی معنادار با اعضای تیم را عادت می‌کنند.

لازم نیست طولانی باشد. گالوپ می‌گوید 15 تا 30 دقیقه برای ایجاد تفاوت کافی است. بررسی کنید، بازخورد بخواهید و مطمئن شوید که می‌دانند شما آنها را می‌شنوید و در صورت لزوم مایل به ایجاد تغییرات هستند.

می توانید مشکلات مربوط به مشارکت کارکنان را با موارد زیر برطرف کنید:

  • جبران منصفانه: کارمندان سخت‌تر کار می‌کنند و زمانی که دستمزد منصفانه دریافت می‌کنند، رضایت بیشتری دارند. اگر متوجه شدید که تیم شما پاداشی که شایسته آن است را ندارد، وقت آن است که با افراد بالاتر صحبت کنید.
  • احترام گذاشتن به مرخصی کارکنان: دیگر خبری از پیام‌های جمعه یا تماس تلفنی بعد از ساعت کاری نیست. کار را در ساعات اداری نگه دارید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد. و اگر اورژانسی است و مردم مجبورند تا دیروقت کار کنند، راهی برای جبران وقتشان پیدا کنید.
  • ستایش کردن: به کارمندان خود نشان دهید که برای مشارکت آنها احترام قائل هستید و برای آنها ارزش قائل هستید و به آنها بگویید که کار عالی انجام می‌دهند. تشکر کردن رایگان است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. و اگر در بودجه است، سعی کنید ناهار یا انگیزه دیگری بخرید تا نشان دهید چقدر برایتان اهمیت دارد.
همچنین بخوانید  بوم مدل کسب و کار چیست؟ | ستون های 9 گانه کسب و کار

اگر متوجه شدید که در حال ترک کردن هستید چه کاری می توانید انجام دهید؟

اگر برخی از علائم بالا در مورد ترک بی سر و صدا برای شما صادق است، شما تنها نیستید. مدیران یکی از گروه‌هایی هستند که طی دو سال گذشته با کاهش مشارکت کارمندی مواجه شده‌اند. به گفته گالوپ، از هر سه مدیر، تنها یک نفر کارمندی فعال است و ممکن است تا دیر نشده متوجه قطع ارتباط خود نشوید.

ممکن است به دلیل استرس مدیریت کار از راه دور و تأثیرات آن بر تیم خود، شروع به ترک بی سر و صدا کنید. اما هر مدیری می‌تواند فشار ناشی از تعادل ضعیف بین کار و زندگی را احساس کند و متوجه شود که زمان و انرژی کمتری برای شغل خود سرمایه گذاری می‌کند.

اگر کسی از شما انتظاری ندارد، مجبور نیستید ساعت‌های طولانی کار کنید یا پروژه‌های اضافی را شروع کنید. از انرژی خود محافظت کنید و اگر بیش از حد کار می‌کنید مراقب خود باشید.

اما اگر می‌خواهید مشارکت خود را افزایش دهید و شروع به انجام تلاش‌های خیره‌کننده کنید، این مراحل می‌تواند به شما کمک کند تا دوباره با محل کار خود درگیر شوید:

1. تعیین حد و مرز

ممکن است بیش از حد کار کنید، که می‌تواند منجر به یک مورد خطرناک فرسودگی شغلی شود. با ایجاد مرزهای سالم در زمان دوری از کار، از سلامت روان خود محافظت کنید. سعی کنید به ایمیل ها، پیامک‌ها یا تماس‌ها پاسخ ندهید. این بار مال شماست

همه برای شارژ کردن باتری‌های خود و موثرتر بودن در محل کارشان به زمان خارج از دفتر نیاز دارند و این شامل مدیران نیز می‌شود. و اگر کارهای زیادی برای انجام دادن در ساعت دارید، از تفویض وظایف نترسید. تقسیم بار بخش مهمی از کار گروهی است.

2. فعال باشید

اگر برای بار کاری خود به کمک نیاز دارید یا احساس می‌کنید رهبری تلاش شما را تشخیص نمی‌دهد، به جای اینکه اجازه دهید همه چیز از بین برود، با نماینده منابع انسانی خود صحبت کنید. هیچ کس از بی‌حالی خوشش نمی‌آید، و به احتمال زیاد، افراد بالاتر شما می‌خواهند به شما کمک کنند تا موفق شوید.

ممکن است گزینه‌هایی مانند ساعات کاری منعطف، کار در خانه و فرصت‌های توسعه حرفه‌ای در دسترس باشد که می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر اصلی قرار بگیرید.

3. روابط را پرورش دهید

با گزارش‌های مستقیم، رهبران و همکاران خود ارتباط برقرار کنید. از میان افرادی که از تغییر شغل در دوران استعفای بزرگ پشیمان می‌شوند، چیزی که در مورد شغل قدیمی خود بیشتر از همه حسرت می‌خورند، همکاران سابق خود هستند. نه تنها داشتن دوستی‌های کاری سرگرم کننده است، بلکه به ایجاد تعامل و موفقیت نیز کمک می‌کند.

جمع بندی

وقتی صحبت از کناره گیری بی سر و صدا به عنوان یک مدیر می‌شود، گوش دادن به صحبت‌های کارمندان بسیار مهم است. اگر آن‌ها احساس نمی‌کنند که برای زمان یا کارشان ارزش قائل هستید، جای تعجب نیست که تلاش کمتری انجام می‌دهند.

زمان آن فرا رسیده است که گفتگوهایی در مورد فرهنگ، محیط و انتظارات شرکت خود ایجاد کنید. ممکن است بدون اینکه متوجه شده باشید، برای تیم خود یا خودتان بیش از حد کار کرده‌اید. و همانطور که اقداماتی را برای جلوگیری از ترک بی سر و صدا انجام می‌دهید، به آن یک نام جدید بدهید: ایجاد تعادل سالم بین کار و زندگی.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط