Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ طبیعت و محیط زیست @ هوش مصنوعی و پیشرفت در فناوری انرژی های تجدیدپذیر

هوش مصنوعی و پیشرفت در فناوری انرژی های تجدیدپذیر

by | 14 آبان 1402 | طبیعت و محیط زیست, علم و فناوری | 0 comments

همانطور که فناوری پیشرفته‌تر می‌شود، ما شروع به پر کردن شکاف بین عرضه و تقاضا در بخش انرژی های تجدیدپذیر کرده‌ایم. کسب‌وکارها و صاحبان خانه‌ها در صنعت پایدار سرمایه‌گذاری می‌کنند تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند، هزینه‌های انرژی را کاهش دهند و به تصویر سازگار با محیط زیست خود اضافه کنند.

هیجان انگیزترین ترکیب هوش مصنوعی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر است. چگونه میدان برای استفاده شخصی تطبیق می‌یابد؟ چگونه این منطقه با پیشرفت‌های فناوری در مقیاس وسیع‌تر سازگار است؟ بیایید دریابیم.

پیشنهاد میکنیم مقاله “معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی” را مطالعه کنید.

1. در خانه یا در جاده

صاحبان خانه، عشایر، مسافران جاده‌ای با RV و موارد مشابه دریافته‌اند که استفاده از یک نیروگاه قابل حمل و پنل‌های خورشیدی هزینه‌های آب و برق آنها را کاهش می‌دهد و ردپای کربن آنها را بهبود می‌بخشد.

با استفاده از یک نیروگاه قابل حمل، می‌توانید انرژی‌های تجدیدپذیر را در حال حرکت برداشت، ذخیره و مصرف کنید، بدون اینکه به تاسیسات گران قیمت محدود شوید. اینها نیز دستگاه‌های کوچکی مانند چراغ‌های خورشیدی با انرژی خورشیدی نیستند. یک نیروگاه قابل حمل با ظرفیت بالا را با پنل‌های خورشیدی جفت کنید و می‌توانید برق کافی برای راه اندازی وسایل بزرگ و ابزار برقی تولید کنید.

همچنین بخوانید  علل اصلی گرم شده کره زمین و راه های مقابله با آن

بنابراین، هوش مصنوعی در کجای این داستان جا می‌گیرد؟ جدیدترین نیروگاه ها دارای بلوتوث و قابلیت Wi-Fi هستند، به این معنی که می‌توانید همه چیز را از تلفن هوشمند خود اجرا کنید. برنامه‌های اختصاصی به شما امکان می‌دهند مصرف انرژی را کنترل کنید، سطح باتری را بهینه کنید و موارد دیگر.

مانند تمام فناوری‌ها، پیشرفت‌ها در بهبود قدرت نیز این موارد را فشرده‌تر می‌کند. اکثر نیروگاه ها به اندازه کافی سبک و راحت هستند که با دست حمل شوند. برخی دارای بازوهای قابل افزایش هستند تا بتوانید آنها را مانند چرخ دستی بکشید. آنها به اندازه کافی قدرتمند و جمع و جور برای استفاده در خانه و جاده هستند.

هوش مصنوعی و انرژی های تجدیدپذیر

2. هوش مصنوعی و داده

هوش مصنوعی برای تقلید از عملکرد انسان وجود دارد تا نرم‌افزار بتواند پیش‌بینی کند و به روشی شبیه به انسان عمل کند که عملکرد مغز ما را تقلید کند. یادگیری ماشینی شاخه‌ای هیجان انگیز از هوش مصنوعی است.

همچنین بخوانید  25 کشور برتر از نظر فناوری پیشرفته در جهان

می‌بینید که این دو با هم در جامعه کار می‌کنند، مانند زمانی که سرویس اشتراک رسانه مورد علاقه شما می‌تواند نمایش‌هایی را توصیه کند که از آنها لذت می‌برید. یادگیری ماشینی روشی برای به کارگیری هوش مصنوعی است که به ماشین اجازه می‌دهد تا به شیوه‌ای خودکفا پیشرفت کند. سیستم دانش کسب می‌کند و به نظر می‌رسد از تجربه یاد می‌گیرد.

هوش مصنوعی چگونه چشم انداز انرژی های تجدیدپذیر را بهبود می بخشد؟

پیش بینی. هوش مصنوعی به ما امکان می‌دهد آب و هوا را پیش بینی کنیم، که چالش‌هایی را برای برداشت انرژی‌های تجدیدپذیر به وجود آورده است، زیرا آب و هوا غیرقابل پیش بینی است. پیش بینی‌های هوش مصنوعی بسیار قابل اعتمادتر هستند و آب و هوا را از طریق بانک‌های داده‌های تاریخی و در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می‌کنند.

نگهداری. کارخانه‌های در مقیاس بزرگ برای کارآمدی به تعمیر و نگهداری منظم متکی هستند. به جای صدور تعمیر و نگهداری در مقیاس بزرگ، هوش مصنوعی می‌تواند به ما بگوید که در کجا ایرادات خاص وجود دارد و به ما امکان می‌دهد زمان و هزینه خود را صرف مکان‌هایی کنیم که اهمیت دارد و اتلاف انرژی را کاهش می‌دهد.

همچنین بخوانید  بررسی علل وقوع سیل در ایران و راه‌های جلوگیری از آن

3. نیروی باد

نیروی باد

نیروی باد یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تامین انرژی است. پیشرفت‌ها برنامه‌هایی را برای توربین‌های دریایی و هوابرد برای کاهش نیاز به ساخت نیروی باد در خشکی مشاهده می‌کنند.

پیشرفت‌ها در آیرودینامیک توربین‌ها باعث کارآمدتر شدن انرژی آنها شده است. از مواد جدیدی استفاده می‌شود که وزن ماشین را کاهش می‌دهد و تیغه‌های جدید طراحی شده فشار ایجاد شده توسط باد را کاهش می‌دهند که به آن بار خستگی گفته می‌شود.

به علاوه، روتورها در مواردی به حدود 180 متر می‌رسند. تیغه‌ها از مواد نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتری استفاده می‌کنند که باد می‌تواند آن‌ها را دستکاری کند تا اینکه نیروی کامل را بپذیرد.

حرف آخر

فناوری دائما در حال پیشرفت است. ما امیدواریم که با گذشت زمان، بخش انرژی های تجدیدپذیر به چشم‌اندازهای هیجان‌انگیزتری تبدیل خواهد شد و ما را از بند نیاز به انرژی‌های غیرقابل تجدیدپذیر رها سازد.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط