Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ واردات کالا در ایران

واردات کالا در ایران

by | 28 دی 1401 | مدیریت و کسب‌وکار | 0 comments

امروزه بیشتر کشورها برای تامین نیازهای خود برخی از کالاهایی که توانایی ساخت آن را نداشته و یا تولید آن مقرون به صرفه نمی‌باشد را به واردات کالا از کشورهای دیگر اقدام می‌کنند. برای انجام این کار تاجران باید از مراحل و شرایط آن آگاه باشند زیرا در صورتی که این آگاهی‌ها را نداشته باشند ممکن است هنگام واردات دچار مشکلاتی شوند. برای انجام واردات بهتر است از شرکت‌های بازرگانی کمک گرفت زیرا این شرکت‌ها با آگاهی و اطلاع از شرایط و مراحل واردات کالا کمک می‌کنند تا این فرآیند به درستی انجام گیرد. شرکت بازرگانی تجارت هنر کاسپین به عنوان یکی از شرکت‌های بازرگانی معتبر در ایران در این حوزه فعالیت می‌کند و به تاجران کمک می‌کند تا بتوانند انواع کالاها را به راحتی و در سریع‌ترین زمان وارد کنند.

واردات کالا به چه معناست؟

به کالاهایی که در کشور یا کشورهایی ساخته یا فراهم می‌شود و از راه تجاری به کشور دیگری وارد می‌شود، واردات کالا می‌گویند. واردات کالا معمولا برای این انجام می‌شود که برخی کشورها قادر به تهیه بعضی کالاها نیستند یا اینکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی‌باشد، بنابراین آنها از طریق کالاهای وارداتی نیازهای خود را تامین می‌کنند. اقداماتی که شرکت بازرگانی تجارت هنر کاسپین در هنگام واردات انجام می‌دهد، در کنار سایت خارجی https://trade.ec.europa.eu/access-to-markets/en/content/welcome-access2markets-trade-helpdesk-users به تاجران در انجام تجارت‌های بین المللی کمک می‌کند تا تاجران بتوانند واردات را به درستی انجام دهند.

 

شرایط مختلفی در هر کشور وجود دارد که میزان و ضرورت واردات را تعیین می کنند:

در هر کشوری شرایط گوناگونی وجود دارد که واردات کالا با توجه به این شرایط انجام می‌گیرد. از جمله مهم‌ترین شرایط برای ضرورت انجام این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شرایط جوی و وضع آب و هوا
  2. قابلیت زمین
  3. کارگر
  4. تخصص

مراحل واردات کالا

با توجه به آنچه گفته شد برای انجام واردات کالا علاوه بر شناخت قوانین و مقررات تدوین شده در این زمینه، بایستی واردکننده کالا شناخت و آگاهی کافی از مراحل این عملیات و چگونگی انجام و اجرای  این کار داشته باشد و همچنین از تجربه کافی در این امور برخوردار باشد. از جمله فعالیت‌های واردات که بایستی افرادی که قصد انجام آن را دارند در مورد آن شناخت داشته باشند می‌توان به فرآیندهای مربوط به تجارت و بانکداری بین‌الملل، حمل‌ونقل بین‌الملل، ترخیص کالا و امور گمرکی، نحوه تخصیص ارز و سایر مسائل این چنینی اشاره کرد. شرکت بازرگانی تجارت هنر کاسپین با آگاهی کامل از این فعالیت‌ها در واردات هر چه درست‌تر به تاجران کمک می‌کند. واردات کالا دارای مراحلی است که بایستی انجام شود یعنی واردات باید با توجه به مراحل آن پیش برود با توجه به این موضوع که مراحل واردات کالا کار پیچیده‌ای است که سختی‌های زیادی دارد بیشتر تاجران توانایی و فرصت انجام آن را ندارند. بنابراین برای انجام واردات کالا از شرکت‌های بازرگانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند کمک می‌گیرند. شرکت بازرگانی تجارت هنر کاسپین، از جمله این شرکت‌های ذکر شده است که تاجران را در این راه یاری می‌کند. این شرکت با برخورداری از افراد با تجربه که در زمینه واردات کالا تخصص و علم کافی دارند اقدامات لازم برای ورود کالا با توجه به مراحل آن انجام می‌دهند.

 مراحل واردات کالا به شرح زیر است:

  • مرحله نخست اخذ کارت بازرگانی: گرفتن کارت بازرگانی اولین مرحله برای انجام واردات کالا است. در این زمینه لازم است که تجار و بازرگانان تازه کار به سازمان‌های مربوطه مراجعه کرده و برای گرفتن کارت بازرگانی خود اقدام کنند. این کارت در دو نوع حقیقی و حقوقی تقسیم بندی شده و به لحاظ کاربردی دارای انواع مختلفی است.
  • مرحله دوم انتخاب حوزه فعالیت: بعد از گرفتن کارت بازرگانی، تاجران و یا افرادی که قصد واردات دارند بایستی زمینه و حوزه فعالیت خود را در خصوص واردات کالا معین کنند. تعیین زمینه فعالیتی می‌تواند به چند صورت انجام شود، برای مثال برخی افراد فقط با یک کشور خاص قصد انجام فعالیت دارند ولی بعضی دیگر امکان دارد با کشورهای مختلف ارتباط برقرار کرده و بنابراین کالاهای مختلفی را به کشور خود وارد کنند.

پس تاجران قبل از هر چیز ضرورت دارد که حوزه فعالیتی خود را انتخاب کرده و یک روش ثابت برای تجارت خود در نظر بگیرند.

  • مرحله سوم آشنایی با قوانین و مقررات روز: بعضی قوانین و بخشنامه‌ها مطابق نیاز کشورها دائما در حال تغییر هستند بنابراین برای انجام یک تجارت اقتصادی یک واردکننده بایستی به صورت روزانه اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه فعالیت خود را مطالعه کرده و اطلاعات خود را در این حوزه به روز رسانی کند. یعنی اطلاعات وارد کننده با توجه به قوانین روز دنیا باشد تا بتواند واردات کالا را با توجه به قوانین پیش برد.
  • مرحله چهارم انتخاب کشور و کالای وارداتی: در این مرحله بایستی به بررسی کشورهای مختلف اقدام کرد و با مشتریان مختلف در کشورهای گوناگون وارد مذاکره شد. در این مرحله علاوه بر شناخت زبان کشور مورد نظر لازم است تا حدودی با قوانین و مقررات تجاری آن کشور نیز آشنا بود.
همچنین بخوانید  4 نکته درباره مصاحبه شغلی

بنابراین بعد از بررسی کشورهای مختلف می‌توان تصمیم گرفت که واردات کالا از چه کشوری می‌تواند برای تجارت مناسب باشد.

  • مرحله پنجم درخواست ارسال پیش‌فاکتور یا پرفرما: یکی از مهم‌ترین مراحل واردات کالا، درخواست پرفرما یا پیش‌فاکتور به شمار می‌رود که از آن برای ثبت سفارش هم استفاده می‌شود. در حقیقت پیش‌فاکتور سندی است که توسط فروشنده برای خریدار ارسال شده و در آن در مورد مشخصات کامل کالا توضیح داده می‌شود.
  • مرحله ششم ثبت سفارش: این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل واردات کالا به شمار می‌رود و در این مرحله واردکننده کالا بایستی به سامانه ثبت سفارش وزارت صمت مراجعه کرده و درخواست خود را به منظور واردات کالای مورد نظر ارائه دهد، زیرا برخی از کالاها ممکن است دارای ممنوعیت وارداتی باشند پس لازم است که قبل از خرید کالا و انجام سایر مراحل واردات درخواست واردات کالا توسط کارشناسان وزارت صمت بررسی شود تا هیچ نوع کالایی خارج از قوانین و مقررات داخلی کشور خریداری نشوند.
  • مرحله هفتم تخصیص ارز و پرداخت بین‌المللی: در این مرحله واردکننده اقدام به تهیه ارز می‌کند. تهیه ارز معمولا به چندین روش مختلف صورت می‌گیرد و به طور معمول دولت به برخی از کالاهای اساسی ارز ترجیحی یا ارز دولتی ارائه می‌دهد تا بستر مناسبی برای انجام فرآیندهای واردات کالا ایجاد کند.
  • مرحله هشتم حمل و نقل و بیمه کالا: حمل‌ و نقل کالاها معمولا از راه‌های مختلف از جمله روش‌های حمل‌ و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی انجام می‌شود که باید با توجه به مبدا کالا و توافق با فروشنده یکی از این روش‌ها را انتخاب کرد. فروشنده و خریدار انتخاب روش حمل ‌و نقل کالا را با استفاده از قواعد بین ‌المللی اینکوترمز انجام می‌دهند بنابراین لازم است که شخص واردکننده آشنایی کامل با این قوانین داشته باشند.
  • مرحله نهم ترخیص کالا از گمرک: پس از انجام مراحل گفته شده در قسمت‌های قبل، کالای خریداری شده وارد گمرک می‌شود، پس بایستی شخص وارد کننده با آگاهی از قوانین ترخیص کالا به گمرک مراجعه کرده و با ارائه استناد و مدارک مورد نیاز به ترخیص کالا از گمرک اقدام کند.

همانطور که مشاهده کردید انجام مراحل واردات کالا کاری سخت و زمانگیر است برای اینکه بتوان از هدر رفتن زمان جلوگیری کرد و این مراحل را بدون ایجاد مشکل با توجه به قوانین و استانداردهای لازم به انجام رسانید پیشنهاد می‌کنیم از شرکت بازرگانی تجارت هنر کاسپین کمک بگیرید.

 

بررسی و آنالیز قیمت کالا قبل از واردات

بررسی و آنالیز قیمت کالا قبل از واردات

برای تجار و بازرگانان در امر تجارت برون مرزی، آگاهی از مسیر پیش رو وهزینه های مسیر برای پیشبرد فعالیتشان، بسیار حائز اهمیت می باشد.بعد از دریافت پیش فاکتور و اطلاع از قیمت کالا می توان به آنالیز سایر هزینه های موجود تا رسیدن کالا به گمرک و ترخیص کالا پرداخت.

  • در ابتدای امر،برای تامین ارز کالای وارداتی روش هایی موجود می باشد. امروزه روش های تامین ارز بصورت: ارز نیمایی، ارز آزاد، ارز در مقابل صادرات، ارز مبادلاتی تسیم بندی می گردد. از بین این تقسیم بندی ارز مبادلاتی تنها به کالاهای خاص و اساسی از سوی دولت تعلق می گیرد. با روش انتخابی قیمت ارز تعیین می گردد.
  • ثبت سفارش کالا در مرحله بعدی قرار دارد.کارمزد ثبت سفارش نسبت به مبلغ کلی ثبت سفارش صورت می گیرد.هزینه های مرتبط با کسب مجوزهای دولتی مرتبط با ورود کالا و استاندارهای آن نیز می بایست پیش بینی کرد.
  • پرداخت وجه ارزی به فروشنده و کارمزدهای انتقال ارز.
  • هزینه های بازرسی محصول در مبدا
  • خدمات حمل ونقل کالا و انتخاب روش حمل و نقل
  • بیمه نامه کالا
  • هزینه بازرسی کالا بسته به حجم و مقدارکالا
  • انبارداری کالا که اگر تا تاریخ مشخصی تسویه نگردد هزینه دموراژ نیز محاسبه می گردد و شامل جریمه می گردد.
  • هزینه های گمرکی که به نسبت تعرفه کالا مشخص می گردد.

هزینه های گمرکی بصورت زیر محاسبه می گردد:

  • حقوق گمرکی کالا: ارزش یا CIF پرفرما* نرخ ارز*نرخ تعرفه مربوط به کالا

          این حقوق به نسبت تعرفه کالا از واردات کالا به عنوان حقوق ورودی کالا از سوی گمرک دریافت می گردد

  • سود بازرگانی کالا که از سوی گمرک وسیاست های روز دولت ، و نسبت به نوع و میزان کالا مشخص می گردد و به صورت مالیات غیرمستقیم دریافت می گردد.
  • بیمه باربری که نسبت به مسافت بین دو کشور و کلوزهای قرارداد متفاوت می باشد.
  • هزینه های انبارداری کالا بصورت زیر محاسبه و تعیین می گردد:

      هزینه انبارداری شامل: نرخ انبارداری گمرکات * مدت زمان توقف کالا در انبار*وزن ناخالص

      این نرخ بسته به انبارهای مختلف و بسته به حقوق گمرکی کالا می تواند  در گمرکات متفاوت باشد.

  • برای مشخص کردن CIFکالا:

مبلغ ارزی کالا*مشخص کردن نرخ ارز توسط گمرک+هزینه بیمه کالا اگر خرید کالا بصورت FOB باشد.

ارزش کالای ورودی شامل: مبلغ خرید کالا در مبدا+ هزینه حمل و نقل+ هزینه های مربوط به اعتبار و واریز برات +بیمه+ باربری کالا وتمامی هزینه هایی که تا ورود به اولین محدوده گمرکی به کالا تعلق گرفته است.این ارزش کالا از روی اینویس بر اساس نرخ ارزمشخص می گردد و درثبت اظهارنامه کالای وارداتی  تمامی هزینه های انجام شده با هم جمع شده و در اظهار نامه به گمرک اعلام می گردد.

  • عوارض گمرکی کالا که شامل
همچنین بخوانید  چگونه یک شغل خانگی راه اندازی کنیم؟

(سودبازرگانی+حوق گمرکی)*8% می باشد. این عوارض برای سازمانهای دیگر دریافت می گردد و عوارض هلال احمر ،ثبت سفارش ،راهداری و غیره در این دسته محاسبه و از سوی گمرک دریافت می گردد. این عوارض مستقل از عوارض ورودی کالا محاسبه می گردد.

همچنین حقوق پایه گمرکی تمامی کالاها، 4% ارزش ورودی آنها محاسبه می گردد.

شرایط ورود کالا به کشور

قبل از ورود کالا به کشور اطلاع از شرایط ورود کالا به کشور و ضروریات آن، لازم می باشد.

باید وضعیت نهایی ثبت سفارش کالا در سیستم قابل مشاهده باشد.همچنین الزامات قانونی در ورود کالا به کشور باید صورت پذیرد.

ورود کالاهای مستعمل تنها در موارد ذکر شده در آیین نامه اداره استاندارد کشور مجاز می باشد.

بعضی ازکشورهای دارای کد ترجیحی برای کالا می باشند که نرخ آن کمتر از تعرفه ارزشی ثبت شده در کتاب می باشد.

نحوه دریافت مجوزهای مورد نیاز برای کالاها

برخی از اقلام و کالاهای وارداتی به کشور نیازمند اخذ مجوزهای مختلف از سایر نهادهای دولتی می باشد.تجار و بازرگانان می بایست قبل از واردات کالا نسبت به اخذ این مجوزها اقدام نمایند.شرکت بازرگانی تجارت هتر کاسپین همراه تجار و بازرگانان عزیز است و شما را در مسیر شناسایی و اخذ مجوزها از سازمانهای مختلف یاری می دهد.این مجوزها شامل مجوزهای زیر می گردد:

  • مجوز بهداشت: این مجوز به دو صورت مجوز برای ورود کالا و مجوز برای ترخیص کالا از گمرک صادر می گردد.تمامی کالاهای دارویی،آرایشی ، بهداشتی و مواد اولیه های غذایی و آشامیدنی، الزام به دریافت این مجوزها برای ورود به کشور می باشند.
  • مجوز ورود تجهیزات پزشکی: برای واردات تجهیزات پزشکی ،آزمایشگاهی و دندانپزشکی، لازم است نسبت به اخذ مجوزهای ورود و ترخیص کالا اقدام نمایید. لازمه این امر ورود و ثبت نام در سامانه IMED می باشد.
  • مجوز مخابرات: یکی دیگر از مجوزهای مورد نیز برای ورود کالاها وتجهیزات مخابرات و رادیویی و غیره می باشد که به دو صورت مجوز ورود و ترخیص کالا صادر می گردد.

از مجوزهای دیگر می توان به مجوز وزارت دفاع، مجوزVIP، وزارت کشاورزی،کمسیون ماده 1 و غیره می باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

 

مراحل و روش ثبت سفارش کالاهای وارداتی

واردکنندگان و تجار فعال در حیه تجارت بین المللی می بایست طب قوانین تجارت خارجی ایران،برای وارد کردن کالا به داخل مرزهای کشور، مجوز ورود یا ثبت سفارش را اخذ نمایند.این روند از طریق سامانه جامع تجارت صورت می پذیرد.با ثبت اطلاعات پرفرما در سامانه جامع تجارت ،درخواست اخذ مجوز ورود کالا به کشور به وزارت صمت، جهت بررسی ارسال می گردد.اگر برای ورود کالایی به کشور علاوه بر مجوز صنعت و معدن ،نیاز به مجوز از سازمانهای ذیربط دیگری نیز باشد، از ططری همین سیستم استعلام های لازم گرفته و اقدام می گردد.به طور مثال کالای غذایی و دارویی نیاز به مجوز بهداشت و غذا و دارو نیز دارن که از طریق سامانه جامع تجارت درخواست مربوط ارسال و بررسی می گردد. لازم است قبل از ورود کالا نسبت به اخذ مجوز های مربوطه اقدامات لازم به عمل آید.

سامانه جامع تجارت در سالهای پیش تحت عنوان سامانه ثبت سفارش کالا فعالیت می کرد و از سال 97 به سامانه جامع تجارت تغییر یافت.اقدامات لازم برای اخذ مجوز ورود کالا به کشور و همچنین سایر مجوزهای مربوط از این طریق صورت می گیرد. کالاهای وارد شده به کشور با ثبت در سامانه جامع تجارت روند قانونی گرفته و تحت نظارت مستقیم دولت وارد کشور می گردند. این کار برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق و غیر قانونی و ممنوعه به کشور می باشد.بازرگانان و وارد کنندگان کالا می بایست ابتدا اقدام به دریافت کارت بازرگانی نمایند.کارت بازرگانی از طریق اتاق بازرگانی ایران صادر می گردد. پس از دریافت کارت و ثبت نام در سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir رمز عبور و نام کاربری را دریافت می کنند و با در دست داشتن توکن ورود، می توانند اقدام به ثبت سفارش جدید  در سامانه نمایند. امروزه برای تمامی کالاها می بایست مجوز ثبت سفارش اخذ گردد در واقع این سامانه برای کنترل دولت و مبارزه با قاچاق کالا و ورود و خروج غیر قانونی کالا به کشور می باشد، تمامی عملیات ثبت شده در سیستم تحت نظارت مستقیم دولت و بانک مرکزی صورت می گیرد.

سامانه هایی که تحت زیر عنوان های سامانه جامع تجارت فعالیت می کنند، می توان به سامانه شناسه کالا،سامانه رهگیری ورود و خروج کالا،سامانه انبارداری سراسری که استعلام و رهگیری کالاهای انبارها در تمامی گمرکات کشور را کنترل می کند، اشاره کرد.

معرفی سامانه تجارت فرامرزی

سامانه تجارت فرامرزی یا سامانه جامع تجارت ، شامل دو بخش تجارت داخلی و تجارت فرامرزی می باشد.

  • تجارت فرامرزی:فعالیت های مرتبط با تجارت بین المللی و واردات و صادرات کالا، همچنین ترانزیت کالاهای وارداتی ، از این قسمت صورت می گیرد.مراحلی که در بخش تجارت فرامرزی قابل انجام می باشد شامل عملیات زیر است:

کسب مجوز ورود کالا و ثبت سفارش، فرآیند مرتبط با تامین منشا ارز،اظهارکالا در گمرک برای انجام مراحل ترخیص کالا،حمل و نقل و لجستیک بین المللی کالاها، لجستیک و حمل و نقل داخلی کالاهای وارداتی.

  • تجارت داخلی: خرید کالا و ال سی و گشایش اعتبار داخلی کشور، و پیگیری های مرتبط با حمل و نقل کالاها از طریق این قسمت صورت می پذیرد.

ورود و ثبت نام در سامانه جامع تجارت

با استفاده از یک مرورگر کروم یا فایرفاکس وارد سایت جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir می شویم. برای ثبت نام  و ورود به سیستم دو گزینه پیش رو می باشد که اگر از قبل ثبت نام انجام داده باشید، ازگزینه اول نام کاربری و رمز عبور را وارد کرده و به سامانه وارد می شوید.گزینه دوم مختص افرادی است که از قبل در سیستم ثبت نام نداشته اند.با انتخاب این گزینه در صفحه ثبت نام، نام، نام خانوادگی، نام پدر،تاریخ تولد، کد پستی 10رقمی محل شرکت، تصویر پرسنلی، تلفن همراه، آدرس الکترونیکی، و تعیین جنسیت، را کامل کرده و پس از ذخیره اطلاعات به صفحه بعد منتقل می شوید.

همچنین بخوانید  نسل زد چیست؟ چه کسانی عضو نسل زد هستند؟

نام کاربری برای کد ملی شما ثبت می گردد ومسئولیت تمامی فعالیت های صورت گرفته از طریق این کد ملی، به عهده شما می باشد.

با تکمیل اطلاعات سیستم، کد اعتبارسنجی به شماره تلفن مندرج در سیستم ارسال می گردد. این شماره باید متعلق به صاحب کد ملی ثبت شده در سیستم باشد. با وارد کردن کد به سامانه جامع تجارت ورود پیدا کرده و حدود 30 دقیقه زمان دارین تا عملیا ت مربوط به ثبت پیش فاکتور و ثبت سفارش را انجام دهید و فایل های لازم را بارگذاری و درخواست مجوز ثبت سفارش را در سامانه ثبت نمایید.

بخش های مختلفی که در ورود به سامانه جامع تجارت  در بخش عملیا ت پایه قابل مشاهده است شامل موارد زیر است.

  • قسمت بارگذاری صلاحیت ها
  • بخش معرفی شرکت و وارد کردن اطلاعات مرتبط با ثبت شرکت.
  • مدیریت پیشنهاد های نمایندگی
  • مدیریت کارتابل
  • بخش مرتبط باعملیات ارزی

 با ورود به هربخش اطلاعات مرتبط با آن قسمت وارد سامانه می گردد.همچنین در قسمت های مختلف برای راستی آزمایی اطلاعات کارت بازرگانی و مجوزهای فعالیت در صورت لزوم بارگزاری می گردد.در بخش معرفی شرکت، اطلاعات مدیر عامل شرکت ،آدرس پستی ، محل فعالیت شرکت، شماره ثبت شرکت، شناسه اقتصادی و سایر اطلاعات برای تطبیق با اطلاعات ثبت شده در سیستم درج می گردد

ثبت سفارش و ثبت پیش فاکتور در سامانه

در ابتدای ورود به سامانه جامع تجارت نقش فعالیت خود را انتخاب می کنیم.یعنی مشخص کرده که به عنوان بازرگان حقوقی یا حقیقی در سامانه وارد شده و فعالیت های مرتبط را انجام می دهیم. برای مشاهده پیش فاکتورها ی ثبت شده در سیستم از مسیر زیر پیش می رویم:

     عملیات تجارت خارجی —– مدیریت پیش فاکتور—– پیش فاکتورهای ثبت شده

برای ثبت درخواست مجوز ورود یا ثبت سفارش جدید مراحل زیر انجام می گیرد:

ثبت پیش فاکتور جدید—– استعلام ضوابط برای کالاها—– ارسال درخواست مجوزهای لازم برای ورود کالا از سازمانهای ذیربط—–  وارد کردن ازاطلاعات مندرج در پرفرما در سامانه جامع تجارت —– پرداخت  درصدی مشخص شده از مبلغ کل ثبت سفارش به عنوان کارمزد ثبت سفارش——–تایید مجوز و دریافت کد 8 رقمی  ثبت سفارش

برای ایجاد پرفرمای جدید به قسمت ایجاد پرفرمای جدید در سامانه رفته و در قسمت ثبت پرفرمای جدید، الاعات فروشنده خارجی، نام بانک مبدا و مقصد، شناسه فروشنده خارجی، اطلاعات کالا و تعرفه آن،مبلغ پیش فاکتور،اطلاعات گمرکی مبدا و مقصد و مرزهای ورود کالا به کشور،روش حمل حمل ونقل و سایر اطلاعات خواسته شده درج می گردد.

برای برخی کالاهایی که دارای مجوز بهداشت و غذا دارو می باشند ثبت شناسه کالا نیز حائز اهمیت می باشد.همچنین در انتها می بایست تصویر پرفرما یا پیش فاکتور بصورت jpg آپلود گردد.

بعد از مرحله ثبت پیش فاکتور باید از مجوزهای لازم برای ورود کالا و همچنین ضوابط و محدودیت های ورود آن ازاطلاع یافت و استعلام کرد. مجوزهای لازم در بخش مجوزهای مورد نیاز کالا، نمایش داده می شود. بعد از استعلام ضوابط در صورت نیاز به اخذ مجوز از سازمانهای ذیربط ، وضعیت پیش فاکتور به استعلام شده تغییر یافته و برای اخذ مجوز اقدامات زیر صورت می گیرد.

برای نمایش سازمان هایی که باید برای اخذ مجوز از آنها اقدام کرد، در صفحه جزئیات پیش فاکتور گزینه درخواست مجوز انتخاب می گردد و با مشاهده اطلاعات ثبت شده در پرفرما گزینه (نمایش سازمان ها) انتخاب می گردد.در این قسمت سازمان هایی که برای اخذ مجوز باید از آنها اقدام کرد، نمایش داده می شود. با کسب مجوز و وارد کردن کد 14 رقمی و تایید صحت آن در سیستم توسط سازمان مجوز دهنده ، ثبت سفارش کالا صورت می پذیرد.

برای انجام مراحل ثبت سفارش کالا و دریافت مجوزهای مورد نیاز برای ورود کالا، همچنین اطلاع از ممنوعیت یا عدم ممنوعیت واردات کالای مد نظر،کمک از کارشناسان و مشاوران مجرب می تواند در این مسیر همراه شما باشد تا این مراحل را هرچه سریعتر و بهتر انجام داد.

 شرکت بازرگانی تجارت هنر کاسپین با داشتن مشاوران و کارشناسان خود شما را درمسیر ثبت سفارش کالا و اخذ مجوز از سازمانهای ذیربط یاری می دهد.

درخواست ثبت سفارش

بعد از تایید مجوزها وضعیت درخواست به صورت وضعیت آماده ثبت سفارش تغییر می یابد.با ارسال درخواست ثبت سفارش منتظر تایید آن از سوی سازمان توسعه و تجارت می مانیم.در این قسمت وضعیت پیش فاکتور نیز به “منتظر نظر کارشناسی “تغییر می یابد و بعد از تایید آن بصورت “آماده پرداخت” تغییر می کند.پس از پرداخت کارمزد و انتقال ثبت سفارش به بخش مدیریت ثبت سفارش، کد 8 رقمی ثبت سفارش تایید می گردد.

 

منبع: شرکت بازرگانی تجارت هنر کاسپین | tejarathonar.ir

tejarathonar

tejarathonar

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط