Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ ویژگی های یک محتوای مناسب چیست؟

ویژگی های یک محتوای مناسب چیست؟

by | 18 مهر 1401 | مارکتینگ | 0 comments

محتوا پادشاه است! یکی از اولین جملاتی که به‌ محض شروع مطالعات در حوزه بازاریابی می‌شنوید. در واقع محتوای یک گام مهم و پرقدرت در جهت جذب مخاطب، کمک به برندینگ و افزایش فروش است. برای تولید یک محتوای مناسب، هدفمند و سودآور نیاز داریم علاوه بر رعایت یکسری اصول ثابت، از مخاطبان هدف و ارزشی که به کاربر ارائه می‌کنیم نیز آگاه باشیم. آگاهی از این موارد یکی از ارکان اصلی تهیه و انتشار انواع محتواهای کسب‌وکار اینترنتی است. چرا که با تنوع مخاطبان و خدمات چه در نحوه عرضه و چه در امتیازاتی که کسب‌وکارها برای مشتریان در نظر می‌گیرند، قدرت انتخاب افراد بالا رفته است و به همین دلیل ما نیز باید با جزئی‌نگری بیشتری پیش برویم.

 

5 مرحله برای تولید محتوا هدفمند

یک محتوای غنی و سئوشده بسیار با ارزش است چرا که توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می‌گیرد و بازدیدکنندگان حداکثری را به دنبال دارد. موضوع محتوایتان را انتخاب کنید. در مورد موضوعی که می‌نویسید تحقیق کنید و اطلاعات کاملی از آن به دست آورید؛ بسیار عالی است اگر در مورد تجربیات خود در محتوا صحبت کنید و بتوانید متنی جدید، کاربردی و جذب‌کننده آماده نمایید.

همچنین بخوانید  علت های ایجاد محتوای تکراری در سایت و بهینه سازی محتوای تکراری

 

1.   انتخاب کلمه کلیدی

اولین قدم در رعایت اصول سئو محتوا انتخاب صحیح کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی، هدف محتوای شما را به موتورهای جستجو منتقل می‌کنند و با کمک آن‌ها، محتوا به مخاطبان نشان داده می‌شود. برای یافتن بهترین کلمات کلیدی نیاز دارید ابتدا موضوعتان را در گوگل جستجو کنید، سپس مقالات رقبایتان را به‌ دقت مطالعه و کلمات کلیدی که استفاده کرده‌اند را استخراج کنید. در پایان شما لیستی از مهم‌ترین کلمات کلیدی دارید.

لیست کلماتتان را با کمک ابزاری مانند google keyword planner غربال کنید. قسمتی از این ابزار تعداد سرچ کلمات را نیز مشخص می‌کند. سعی کنید کلمات با تعداد جستجوی بیشتر را انتخاب کنید. می‌توانید از ابزارهایی مانند google trends نیز برای پیدا کردن کلماتی که ترند هستند استفاده نمایید.

 

2.    بهترین عنوان را بنویسید

انتخاب عنوان مناسب تأثیر مستقیم بر ورودی سایت شما و یا میزان تمایل افراد برای خواندن و دیدن محتوا دارد. درصورتی‌که بهترین محتوا را نوشته باشید اما عناوین رقبایتان بهتر از عنوان مقاله شما باشد احتمال اینکه محتوای شما دیده نشود بسیار زیاد است!

برای نوشتن بهترین عنوان از کلمات جذاب همچون “رایگان”، “حیرت‌آور” و “راز” استفاده کنید. استفاده از اعداد یکی دیگر از راه‌های جذاب شدن عنوان است که بهتر است از آن‌ها بهره ببرید.

 

3.   برای مخاطب بنویسید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای تولید محتوا انجام دهید انتقال مفاهیم کاربردی به ‌شیوه روان است. از نوشتن جملات طولانی پشت سر هم به قصد بیشتر شدن محتوا دوری کنید و تا جایی که امکان دارد حس خوب به مخاطبان انتقال دهید. برای تولید محتوای حرفه‌ای نیاز دارید به سؤال‌هایی که در ذهن مخاطب است پاسخ دهید، از زیاده‌گویی بپرهیزید و شوق را در نوشته خود ایجاد کنید.

همچنین بخوانید  5 نکته برای ساختن ویدیو های تبلیغاتی جذاب

تعداد کلمات محتوا در مرحله‌ی بعدی قرار می‌گیرد. اگر شما مفید و کاربردی می‌نویسید خوب است محتوای طولانی‌تری هم داشته باشید. می‌توانید نسبت به محتواهای منتشرشده رقبایتان تصمیم بگیرید تا محتوای با تعداد کلمات بیشتر تولید کنید.  

 

تولید محتوای یونیک

4.   از تصاویر استفاده کنید

انتقال مطالب از طریق تصویر بسیار جذاب‌تر و ساده‌تر است. بااین‌حال در انتخاب و استفاده از تصاویر در محتوا به چند نکته دقت کنید:

  • از تصاویر یونیک و متفاوت استفاده کنید. ترجیحاً تصاویر را از موتورهای جستجو به‌غیر از گوگل مانند یاندکس دانلود کنید.
  • برای تصاویر نام‌های مرتبط انگلیسی بگذارید.
  • ابعاد تصاویر محتوا را یکسان در نظر بگیرید.
  • از تصاویر باکیفیت و شفاف استفاده کنید.
  • درنهایت به کمک ابزارهای آنلاین، حجم تصاویر را کاهش دهید. (حجم‌های کمتر از 80 کیلوبایت مناسب‌تر هستند.)

با رعایت نکات مهم در تصاویر محتوا، یک متن زنده و جذاب خواهید داشت که چشمان مخاطب را خسته نمی‌کند. از طرفی تصاویر محتوای شما در قسمت image گوگل نمایش داده می‌شوند. این موضوع خود باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

همچنین بخوانید  چگونه مصرف cpu وردپرس را کاهش دهیم؟

5.   لینک‌سازی را فراموش نکنید

لینک‌های داخلی و خارجی یکی از قسمت‌های مهم سئو محتوا هستند. در کنار انتخاب کلمات کلیدی صحیح، استفاده از عنوان مناسب، نوشتن یک محتوای کاربردی و استفاده از تصاویر، می‌بایست از کلمات موردنظرتان به صفحات دیگر سایت لینک‌سازی داخلی انجام دهید.

لینک‌های داخلی و خارجی هر دو اهمیت دارند. با ایجاد لینک‌های خارجی به سایر سایت‌هایی که در کلمه موردنظر رتبه دارند می‌توانید سطح محتوای خود را بالاتر ببرید.

پس از انجام مراحل بالا یک محتوای حرفه‌ای دارید که آماده انتشار است. درواقع یک محتوای خوب دارای ویژگی‌هایی است که از قبل به آن فکر شده است. شما یک‌بار محتوای حرفه‌ای تولید می‌کنید اما تا زمانی که در حال انتشار باشد برایتان سودآوری خواهد داشت! اگر خودتان نویسنده محتوا هستید با استفاده از قواعد نگارشی، نکات برندینگ، سئو محتوا، ترکیب رنگ‌ها و استفاده از تصاویر مرتبط، انتخاب لحن مناسب و بهترین زمان و مکان انتشار می‌توانید اقدام به تولید محتواها کنید. در غیر این صورت می‌توانید سفارش تولید محتوا برای سایت و یا سفارش تولید محتوا اینستاگرام را به شرکت‌های معتبر و متخصص در این زمینه بسپارید تا محتوایی باکیفیت و سئو شده برایتان نگارش شود.

Mohamad
Mohamad
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط