Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ چگونه با بی احترامی اعضای خانواده خود مقابله کنید؟

چگونه با بی احترامی اعضای خانواده خود مقابله کنید؟

by | 21 آذر 1402 | رابطه و ازدواج | 0 comments

خانواده یک پناهگاه است، اما گاهی اوقات ممکن است این پناهگاه با بی احترامی با شما رفتار کند. این می‌تواند ناراحت کننده باشد، به خصوص اگر آنها تنها نقطه امن شما در این دنیا باشند. برخورد با بی احترامی اعضای خانواده امکان پذیر است. مجبور نیستید رفتار آنها را تحمل کنید یا اجازه دهید روی شادی شما تأثیر بگذارد. راه‌هایی برای رسیدگی به بی‌احترامی آنها و تعیین حد و مرز وجود دارد. در این مقاله، نکاتی را در مورد نحوه برخورد با اعضای خانواده که به شما بی‌احترامی می‌کنند، با مشاوره و تحقیقات تخصصی به اشتراک می‌گذاریم. ما همچنین به سوالات متداول در مورد این موضوع پاسخ خواهیم داد.

بی احترامی اعضای خانواده دقیقا چیست؟ و چرا اعضای خانواده به شما بی احترامی می کنند؟

بی احترامی اعضای خانواده می‌تواند عمدی یا غیرعمدی باشد. برخی از افراد ممکن است متوجه نشوند که اعمال یا گفتار آنها چگونه بر دیگران تأثیر می‌گذارد، در حالی که برخی دیگر ممکن است عمداً سعی کنند آنها را آزار دهند یا کنترل کنند. بی‌احترامی انواع مختلفی دارد از جمله:

  • توهین یا تمسخر
  • قطع کردن صحبت یا نادیده گرفتن
  • عدم اعتماد بین شما و خانواده
  • دروغ گفتن یا خیانت
  • بهره‌برداری یا دستکاری
  • انتقاد یا سرزنش کردن
  • درخواست‌های غیر منطقی
  • تجاوز به حریم خصوصی یا فضای شخصی
  • تهدید یا آسیب رساندن

چگونه با اعضای خانواده ای که به شما بی احترامی می کنند رفتار کنید

بی‌احترامی به دوستان، همکلاسی‌ها یا همکاران محدود نمی‌شود. در خانواده‌ها نیز رایج است. اعضای خانواده ممکن است به دلایل مختلف به یکدیگر بی‌احترامی کنند، مانند:

دلایل بی‌احترامی خانوادهشرح
مسائل یا ناامنی‌های شخصیاعضای خانواده ممکن است به دلیل مسائل شخصی یا ناامنی‌هایی که با آن سروکار دارند ناراضی یا عصبانی باشند.
 
ارزش ها یا باورهای متفاوتارزش‌ها یا باورهای متضاد می‌تواند منجر به تنش و بی‌احترامی بین اعضای خانواده شود.
 
انتظارات یا استانداردهای غیر واقعیتعیین انتظارات یا استانداردهای غیرمنطقی می‌تواند تنش و بی‌احترامی را در پویایی خانواده ایجاد کند.
 
مهارت‌های ارتباطی یا اجتماعی ضعیفمشکل در ابراز احترام خود می‌تواند منجر به سوء تفاهم و بی‌احترامی شود.
 
سابقه ضربه یا سوء استفادهاعضای خانواده که ضربه روحی یا آزاری را تجربه کرده‌اند ممکن است در نتیجه رفتار بی‌احترامی از خود نشان دهند.
بیماری روانی یا اختلال شخصیتبرخی از شرایط سلامت روان یا اختلالات شخصیتی ممکن است همدلی یا قضاوت را مختل کند و منجر به رفتارهای غیر محترمانه شود.
حسادت یا رنجش احساسحسادت یا رنجش نسبت به یکی از اعضای خانواده می‌تواند منجر به رفتار بی‌احترامی شود.
تأثیر دیگرانسایر اعضای خانواده یا دوستانی که به شما بی‌احترامی می‌کنند می‌توانند بر رفتار سایر اعضای خانواده تأثیر بگذارند.
 

مهم است که به یاد داشته باشید که بی احترامی اعضای خانواده نسبت به شما تقصیر شما نیست و اغلب بازتابی از مسائل آنهاست.

چگونه با اعضای خانواده ای که به شما بی احترامی می کنند رفتار کنید

برخورد با اعضای خانواده‌ای که به شما بی‌احترامی می‌کنند ممکن است دشوار، اما ممکن است. می‌توانید از برخی استراتژی‌ها برای مقابله با آن و محافظت از رفاه خود استفاده کنید. در اینجا چند نکته در مورد نحوه برخورد با اعضای خانواده که به شما بی‌احترامی می‌کنند آورده شده است:

همچنین بخوانید  راه های شگفت انگیز کات کردن قبل از ولنتاین

1. آرامش خود را حفظ کنید

آرام بمان

وقتی کسی به شما بی‌احترامی می‌کند، طبیعی است که احساس عصبانیت، آسیب دیدگی یا حالت تدافعی کنید. با این حال، واکنش عاطفی فقط می‌تواند وضعیت را بدتر کند و به طرف مقابل قدرت بیشتری بر شما بدهد. آرام و خونسرد بمانید به جای اینکه اجازه دهید احساساتتان بهترین را از شما بگیرند. چند نفس عمیق بکشید، تا ده بشمارید یا در صورت لزوم راه بروید. اجازه ندهید بی‌احترامی آنها زیر پوست شما نفوذ کند یا بر روحیه شما تأثیر بگذارد.

2. تعیین حد و مرز

مرزها را تعیین کنید

مرزها، محدودیت‌هایی هستند که برای خود و دیگران در مورد اینکه با چه چیزهایی راحت هستید و چه چیزی نیستید تعیین می‌کنید. تعیین حد و مرز برای سلامت روانی و عاطفی شما ضروری است، به خصوص زمانی که با اعضای خانواده بی‌احترامی می‌کنید. مرزها می‌توانند به شما کمک کنند تا برای خود و دیگران احترام و عزت ایجاد کنید.

  • برای تعیین حد و مرز با اعضای بی‌احترام خانواده، باید:
  • مشخص کنید چه رفتارهایی برای شما غیرقابل قبول است و چه احساسی در شما ایجاد می‌کند
  • مرزهای خود را به وضوح و قاطعانه به طرف مقابل در میان بگذارید
  • در صورت نقض مرزهای خود به طور مداوم و محکم اعمال کنید
  • برای مواجهه با مقاومت یا واکنش طرف مقابل آماده باشید

به عنوان مثال، اگر پسر عموی شما همیشه وزن شما را مسخره می‌کند، می‌توانید چیزی مانند این بگویید:

وقتی درباره وزن من شوخی می‌کنید، خوشم نمیاد. بی‌ادبانه و آزاردهنده است لطفا این کار را متوقف کنید. اگر این کار را ادامه دهید، دیگر با شما صحبت نخواهم کرد.»

تعیین حد و مرز می‌تواند به شما کمک کند که پس از فریب خوردن به طرف مقابل نشان دهید که برای خود ارزش قائل هستید و بی‌احترامی او را تحمل نمی‌کنید، از فکر کردن بیش از حد خودداری کنید. همچنین می‌تواند به شما در کاهش استرس و تعارض در رابطه کمک کند.

3. به دنبال حمایت باشید

برخورد با اعضای نامحترم خانواده می تواند خسته کننده و منزوی کننده باشد. ممکن است احساس کنید هیچ کس نمی‌داند که در چه شرایطی هستید یا چگونه به شما کمک کند. با این حال، مجبور نیستید به تنهایی با این موضوع کنار بیایید. می‌توانید از سایر افرادی که به شما اهمیت می‌دهند و می‌توانند به شما آرامش، نصیحت یا تأیید کنند کمک بگیرید.

برخی از منابع پشتیبانی عبارتند از:

  • دوستان: دوستان می‌توانند منبع بزرگی برای حمایت باشند، زیرا می‌توانند به صحبت‌های شما گوش دهند، با شما همدردی کنند یا شما را از مشکلاتتان منحرف کنند. آنها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند چیزها را متفاوت ببینید یا به شما بازخورد صادقانه بدهند. می‌توانید با دوستان خود تماس بگیرید، پیامک ارسال کنید یا حضوری با آنها ملاقات کنید.
  • تراپیست: درمانگران یا تراپیست‌ها متخصصان آموزش دیده‌ای هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا با احساسات و افکار خود کنار بیایید. آنها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید که چرا اعضای خانواده به شما بی‌احترامی می‌کنند و چگونه با آنها رفتار کنید. آنها می‌توانند مهارت‌های مقابله‌ای مانند تمرکز حواس، بازسازی شناختی یا تکنیک‌های آرام سازی را به شما بیاموزند که می‌تواند به شما در آرامش ذهن و کاهش اضطراب کمک کند. بسته به اولویت و در دسترس بودن خود، می ‌توانید یک درمانگر را به صورت آنلاین یا حضوری پیدا کنید.
همچنین بخوانید  10 بهترین کار مثبت بعد از جدایی برای داشتن حال بهتر

حتماً مقاله “25 نشانه نیاز به تراپیست” را مطالعه کنید.

  • گروه‌های حمایتی: گروه‌های حمایتی افرادی هستند که تجربیات یا چالش‌های مشابهی را به اشتراک می‌گذارند و می‌توانند به یکدیگر حمایت و راهنمایی کنند. گروه های حمایتی می‌توانند به شما کمک کنند کمتر احساس تنهایی کنید و بیشتر درک کنید. آنها همچنین می‌توانند نکات و منابع مفیدی را برای کمک به شما در مقابله با وضعیت خود ارائه دهند. بسته به نیازها و ترجیحات خود، می‌توانید گروه های پشتیبانی را به صورت آنلاین یا در جامعه خود پیدا کنید.

جست‌وجوی حمایت می‌تواند به شما کمک کند پس از فریب خوردن، با فراهم کردن فضای امن و حمایت‌کننده برای صحبت درباره احساسات و افکارتان، از فکر کردن بیش از حد جلوگیری کنید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند احساس مثبت، خوش بین و امیدوارتر کنید.

4. با عضو نامحترم خانواده مقابله کنید

گاهی اوقات، بهترین راه برای مقابله با اعضای خانواده که ‌بی‌احترامی می‌کنند این است که مستقیماً با آنها روبرو شوید و به آنها بگویید که چگونه رفتار آنها بر شما تأثیر می‌گذارد. این می‌تواند یک گام دشوار و پرخطر باشد، اما می‌تواند یک قدم قدرتمند و موثر نیز باشد. رویارویی با یکی از اعضای خانواده می‌تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را بیان کنید، فضا را پاک کنید و مشکل را حل کنید.

برای مقابله با بی‌احترامی یکی از اعضای خانواده، باید:

  • زمان و مکان مناسب را انتخاب کنید: زمان و مکانی را انتخاب کنید که در آن شما و طرف مقابلتان آرام و عاری از حواس پرتی یا وقفه باشید. از رویارویی با آنها در هنگام عصبانیت، استرس یا مشغله خودداری کنید.
  • از عبارات “من” استفاده کنید: به جای سرزنش یا متهم کردن طرف مقابل، از جملات “من” برای بیان احساس خود و آنچه می‌خواهید استفاده کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه بگویید: «تو خیلی بی‌ادب و خودخواه هستی»، بگویید: «وقتی این کار را می‌کنی احساس ناراحتی و بی‌احترامی می‌کنم».
  • خاص و واقعی باشید: به جای کلی‌گویی یا فرضیات، در مورد آنچه که طرف مقابل گفته یا انجام داده است که بی‌احترامی است، دقیق و واقعی باشید. برای مثال، به جای گفتن «تو همیشه مرا نادیده می‌گیری»، بگویید «دیروز به تماس‌ها یا پیامک‌های من پاسخ ندادی».
  • فعالانه گوش کنید: به طور فعال به حرف های طرف مقابل بدون قطع صحبت یا قضاوت او گوش دهید. سعی کنید دیدگاه و احساسات آنها را درک کنید. دیدگاه آنها را تأیید کنید و احساسات آنها را تأیید کنید.
  • به دنبال راه حل باشید: به جای تلاش برای برنده شدن یا اثبات درستی خود، به دنبال راه حلی باشید که برای هر دوی شما مفید باشد. سعی کنید مصالحه یا راه وسطی پیدا کنید که هم به نیازها و هم به مرزهای شما احترام بگذارد. به‌عنوان مثال، به‌جای گفتن «شما باید آن کار را متوقف کنید»، بگویید: «آیا می‌توانیم با انجام این کار موافقت کنیم؟»

این رویارویی می‌تواند به شما کمک کند که پس از فریب خوردن، با پرداختن به مشکل و یافتن راهی برای حرکت رو به جلو، از فکر کردن بیش از حد جلوگیری کنید. همچنین می‌تواند به شما در بهبود ارتباط و رابطه با آنها کمک کند.

5. از طنز استفاده کنید

شوخ طبعی می‌تواند به شما کمک کند با با عضو توهین کننده به شیوه‌ای مثبت و بازیگوش برخورد کنید. شوخ طبعی می‌تواند به شما کمک کند تا تنش را پراکنده کنید، خلق و خوی خود را کم کنید و نشان دهید که از بی‌احترامی آنها ناراحت نمی‌شوید. همچنین ‌تواند به شما کمک کند از وارد شدن به مشاجره یا دعوا که ممکن است وضعیت را تشدید کند، جلوگیری کنید.

  • برخی از راه‌های استفاده از طنز عبارتند از:
  • شوخی کردن یا اظهارات شوخ‌آمیز در مورد وضعیت
  • خندیدن به خود یا پوچ بودن موقعیت
  • استفاده از طعنه یا کنایه برای اشاره به ایرادات منطق آنها
  • مسخره کردن بی‌احترامی آنها به شیوه‌ای سبک دل
  • تغییر موضوع به چیزی سرگرم کننده‌تر
همچنین بخوانید  اگر کاندوم ندارید باید چه کاری انجام دهید؟

استفاده از شوخ طبعی می‌تواند به شما کمک کند که پس از دلخوری از فکر کردن بیش از حد جلوگیری کنید و وضعیت را جدی تر و قابل کنترل‌تر می‌کند. همچنین می‌تواند به شما کمک کند اعتماد به نفس، آرامش و شادی بیشتری داشته باشید.

6. از آنها فاصله بگیرید

اگر همه چیز با شکست مواجه شد، آخرین راه حل این است که از توهین کنندگان اعضای خانواده فاصله بگیرید. این به معنای محدود کردن یا قطع ارتباط با آنها تا حد امکان است. انجام این کار ممکن است سخت باشد، به خصوص اگر آنها از بستگان نزدیک باشند یا با شما زندگی کنند، اما ممکن است برای سلامت روان و رفاه شما ضروری باشد.

برای فاصله گرفتن از اعضای خانواده ‌احترامی کننده، باید:

  • تصمیم خود را اعلام کنید: باید به وضوح و با احترام از آنها فاصله بگیرید. توضیح دهید که چرا این کار را انجام می‌دهید و اگر به بی‌احترامی خود ادامه دهند با چه عواقبی مواجه خواهند شد.
  • به تصمیم خود پایبند باشید: به تصمیم خود پایبند باشید و اجازه ندهید آنها احساس گناه کنند یا شما را دستکاری کنند تا نظر خود را تغییر دهید. با مرزهای خود محکم و سازگار باشید و تسلیم خواسته ها یا درخواست‌های آنها نشوید.
  • به دنبال پشتیبانی جایگزین باشید: از سایر اعضای خانواده، دوستان یا افراد حرفه‌ای که می‌توانند به شما کمک کنند تا با شرایط کنار بیایید و راحتی و راهنمایی برای شما فراهم کنند، به دنبال حمایت جایگزین باشید.
  • روی خود تمرکز کنید: بر خود و شادی و رفاه خود تمرکز کنید. کارهایی را انجام دهید که به شما احساس خوبی می دهد، مانند دنبال کردن سرگرمی ها، اهداف یا علایق خود. اطراف خود را با افراد مثبت و حمایتگر احاطه کنید که به شما احترام می گذارند و از شما قدردانی می کنند.

فاصله گرفتن از این افراد می‌تواند به شما کمک کند پس از فریب خوردن، با از بین بردن منبع استرس و درد، از فکر کردن بیش از حد خودداری کنید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا احساس خود و عزت خود را بازیابید.

سوالات متداول

چگونه می توانید هنگام برخورد با اعضای خانواده که به شما بی احترامی کردند آرام و خونسرد بمانید؟

می‌توانید با چند نفس عمیق، شمارش تا ده، یا در صورت نیاز، آرام و خونسرد بمانید. اجازه ندهید بی‌احترامی آنها زیر پوست شما نفوذ کند یا بر روحیه شما تأثیر بگذارد.

چگونه می توانید رابطه خود را با اعضای خانواده که بی احترامی کردند بهبود بخشید؟

شما می‌توانید با تلاش برای درک دیدگاه و احساسات آنها، نشان دادن همدلی و شفقت نسبت به آنها، تصدیق ویژگی‌ها و مشارکت‌های مثبت آنها، ارائه بازخورد و تمجید از آنها در صورت احترام، و درخواست کمک حرفه‌ای با اعضای خانواده بی‌احترامی، رابطه خود را با آنها بهبود بخشید. مورد نیاز است.

چگونه می توانید با احساسات خود در برخورد با اعضای بی احترامی خانواده کنار بیایید؟

شما ‌توانید با تصدیق و پذیرش آنها و بیان آنها به روش‌های سالم، مانند نوشتن آنها، صحبت کردن با کسی، گریه کردن، یا انجام کاری خلاقانه، با احساسات خود کنار بیایید. همچنین می ‌توانید خودمراقبتی کنید و کارهایی را انجام دهید که احساس خوبی به شما می‌دهد.

چگونه می توانید از بروز بی احترامی در خانواده خود جلوگیری کنید؟

شما می‌توانید با الگوبرداری از رفتار محترمانه خود، آموزش اهمیت احترام و رفتار به فرزندان و ایجاد قوانین و عواقب روشن برای بی‌احترامی در خانواده، از بروز بی‌احترامی در خانواده خود جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید ارتباط باز و صادقانه را در میان اعضای خانواده تشویق کنید.

جمع بندی

برخورد با بی‌احترامی خانواده می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما راه هایی برای کنار آمدن و تعیین حد و مرز برای نحوه برخورد با اعضای خانواده که به شما بی‌احترامی می‌کنند وجود دارد. در صورت لزوم می‌توانید رابطه خود را بهبود ببخشید یا از خود فاصله بگیرید. به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید و منابعی برای حمایت از شما وجود دارد. شما شایسته احترام، عشق و شادی هستید. اجازه ندهید بی‌احترامی کسی مانع شما شود. شما این قدرت را دارید که موقعیت و زندگی خود را تغییر دهید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
2
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط