Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ چگونه مقاله سئو محور بنویسیم؟

چگونه مقاله سئو محور بنویسیم؟

by | 31 فروردین 1400 | مارکتینگ | 0 comments

نوشتن مقاله بر پایه سئو از نظر برخی از فعالان این حوزه شاید کاری بسیار پیچیده عنوان شود. تا از این طریق اهمیت خود و کارشان را به افراد القا کنند. یکی از سوالات پرتکراری که ذهن افراد آشنا به سئو را درگیر کرده است روش نوشتن مقالات بر پایه سئو و یا به اصطلاح سئو محور است. در این مقاله به تمام مراحلی که برای نوشتن مقاله بر پایه سئو لازم است پرداخته ایم.

پیدا کردن ایده وموضوع

 اولین و مهم‌ترین قدم برای تولید محتوا سئو محور پیدا کردن ایده و موضوع جالب و خاص است. این مرحله در روند رتبه‌گیری و برند سازی شما نقس بسزایی را ایفا می‌کند. پس باید برای انتخاب اینگونه موضوعات حساسیت زیادی به خرج بدهیم. یکی از روش‌های انتخاب موضوعات مناسب آنالیز و بررسی سایت رقبا است. فقط کافی است تعدادی از رقبای خود را بررسی کنید تا دریابید که چه موضوعاتی باعث جذب ترافیک شده‌اندو یا کاربران به چه نوع محتوایی علاقه دارند. تا به وسیله آن اهداف خود را از نوشتن مقاله سئو محور خود مشخص کنیم. برای سرعت بخشیدن در یافتن موضوعات و ایده‌های جالب و علمی می‌توانید از ابزارهایی مانند SEMrush، FAQ Fox، Quora، Google Keyword Planner و… کمک بگیرید که برای این منظور طراحی شده‌اند.

پیدا کردن کلمات کلیدی محتوای هدف

انتخاب کلمات کلیدی مناسب خیلی قبل‌تر از تولید و انتشار محتوا صورت می‌گیرید. بین کارشناسان سئو و همه کسانی که در زمینه‌های مختلف بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنند کاملا مبرهن است که انتخاب و آنلایز کلمات کلیدی همه فرایند تولید محتوا و بازاریابی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به همین دلیدل است که اکثر کسب و کار‌ها زمان زیادی را صرف تحقیق کلمات کلیدی می‌کنند.

برای انتخاب کلمات کلیدی و بررسی درجه سختی می‌توانید از ابزارهایی مانند ahrefs , SEMrush استفاده کنیم. پس از یافتن کلمات کلیدی محتوای خود را غنی از کلمات کلیدی کنید. ولی فراموش نکنید که استفاده بی‌مورد یا بیش از اندازه از کلمات کلیدی در محتوا و یا تگ‌های سئو توصیه نمی‌شود. با این کار گوگل مقاله شما را به عنوان محتوای زرد و اسپم شناسایی خواهد کرد، که متعاقبا مورد جریمه گوگل قرار خواهید گرفت.

همچنین بخوانید  قواعد نگارشی پرکاربرد در تولید محتوا

نوشتن مطالب جامع

تمام تلاش خود را بر جامع بودن مطالب خود بگذارید،مقالات جامع می‌توانند باعث اعتبار بخشیدن به وبسایت و کسب و کار شما شوند. محتوای نوشته شده شما باید از نظر ساختاری و نگارشی صحیح باشد تا بتواند بر مخاطب تاثیر بگذارد.

خوانا بودن، به روز بودن و تعداد کلمات هر مقاله نکات کلیدی هستند که به ساختار محتوای شما انسجام می‌بخشند. سعی کنید از جملات کوتاه استفاده کنید مردم پاراگراف های بلند را دوست ندارند. از آنجایی که متون طولانی اطلاعات بیشتری را نسبت به متون کوتاه می‌دهد بهتر است که مقاله بیش از 600 کلمه و تا حدود 2000 کلمه باشد. این موضوع نشان دهنده جامع بودن مقالات خواهد بود. مطمئن شوید که در 100 کلمه ابتدایی محتوای شما از کلمه ی کلیدی اصلی استفاده شده باشد.

انتخاب عنوانی تاثیرگذار

در صفحه نتایج گوگل وقتی کاربران دنبال پاسخ سوالات خود می‌گردند، آن‌ها فقط عنوان مقالات و توضیحات متا را می‌توانند ببیند. این عناوین بدون شک در تصمیم نهایی آن‌ها برای کلیک کردن روی یکی از این لینک‌ها بسیار موثراند. اثرگذاری و قدرت یک عنوان موثر را دست کم نگیرید! با استفاده از عناوین کوتاه و جذاب می‌توانید باعث ترغیب کاربران به بازدید از سایت و یا مطالعه محتوای شما شوید. استفاده از کلمه کلیدی در عنوان نیز می‌تواند به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو در درک محتوای وبسایت شما کمک کند.

خوانایی

یکی از اهداف تولید محتوا افزایش دانش کاربران است. پس زبان و سبک نوشتن ما هم باید ساده، بدون پیچیدگی و عاری از کلمات و ساختارهایی باشد که فهم مطب را برای مخاطب سخت کند. متن باید به گونه‌ی باشد که فهم آن برای کاربران از نظر خوانایی راحت باشد. محتوای خود را ساده نگه دارید، از جملات و کلمات سخت بی‌مورد پرهیز کنید! تا مخاطب را تا انتهای مقاله در سایت خود نگه دارید.

با داشتن دانش و تجربه شما می توانید محتوای خود را بیشتر بر اساس سلایق مخاطبین خود بنویسید و همچنین از بازخورد آن‌ها مطلع شوید. این بازخوردها می‌توانند باعث ارتقای جایگاه وبسایت شما در فهرست نتایج جستجوی گوگل شود.

همچنین بخوانید  سئو چیست؟

استفاده از جلوه های بصری

مغز انشان داده‌های بصری را 60 هزار بار سریع‌تر از داده‌های متنی آنالیز می‌کند. افراد دوست ندارد به صفحه‌ای خالی و پر از کلمات چشم بدوزند! این موضوع سبب می‌شود تا فرد از دیدن سایت شما خسته شود. برای از بین بردن یکنواختی صفحات و ترغیب مخاطبین به بازدید بیشتر از سایت خود از جلوه‌های بصری استفاده نمایید. استفاده از عکس و فیلم درون محتوا در کنار اینکه به زیبایی مقاله می‌افزاید، باعث می‌شود کاربران بهتر و ساده‌تر موضوعاتی که ر مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند را درک کنند.

موارد زیر به جذاب‌تر شدن محتوا ، جذب کاربر‌ها و همچنین به قرارگیری سایت شما در جایگاه بهتر کمک می‌کند:

·        استفاده از تصاویر در اول مقاله

·        استفاده از چارت و تصاویر و فیلم ها و یا حتی پادکست در محتوا  

·        استفاده از اطلاعات تکمیلی مثل نمودارها و اینفوگرافیک یا برای مثال اطلاعات داده ای تحقیقات

توجه به دید موتورهای جستجو

موتوره‌های جستجو با استفاده از الگوریتم‌های خود محتواهای بارگذاری شده را ایندکس و رتبه بندی می‌کنند. پس زمانی که به تولید محتوا می‌پردازید، باید محتوای شما دارای ساختاری باشد که مورد تایید این الگوریتم‌ها باشد. یعنی ما هم برای موتورهای جستجو و هم برای مخاطب هدف محتوا تولید می‌کنیم. در این صورت است که می‌توان انتظار داشت مطالب در صفحه نتایج رتبه بگیرند.

توجه داشته باشید که موتورهای جستجو نیز به منظور جمع آوری داده و رتبه دهی از سایت شما بازدید می‌کنند. از این رو مهم است تا به مواردی نظیر متا تگ‌ها ( تایتل متا و توضیحات متا ) توجه شود. چرا که هر یک از این پارامترها در فهرست نتایج جستجو قابل مشاهده می‌باشد. این پارامتر‌ها می‌توانند احتمال و میزان نرخ کلیک وبسایت شما را افزایش دهند.

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی، ارجاع و معرفی محتواهایی که پیشتر منتشر کرده‌اید می‌تواند میزان حضور ربات‌های گوگل را در صفحات شما افزایش دهد. با این طریق می‌توانید از ایندکس شدن تمامی صفحات وبسایت خود اطمینان حاصل کنید. یکی دیگر از کاربرد‌های استفاده از لینک‌های داخلی ارجاع محتوا سئو محور به محصولات و خدمات شماست از این طریق می توانید کسب و کار و محصولات خود را بیش از پیش در معرض نمایش قرار دهید.

همچنین بخوانید  اهمیت داشتن لوگو برای پیج های اینستاگرام

لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو است. با تولید و انتشار مقالات در سایت‌های مناسب و قرار دادن لینک به یکی از صفحات یا مقالات مربود در سایت خود لینک سازی کنید. این فرایند اگر به درستیانجام شود قدرت سایت شما را افزایش خواهد داد. لینک سازی اعتبار برند شما را افرایش می‌دهد، کسب و کار شما را به مشتری‌های بالقوه جدید معرفی می‌کند و در نهایت باعث افزایش فروش می‌شود.

 پس لینک سازی خارجی برای سایت و محتوایی که در سایت قرار داده‌اید را در استراتژی تولید محتوا قرار دهید. از این طریق می‌توانید اطمینان حاصل کنید که متن و محتوای شما در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

ارزیابی نتایج

کار بازاریابی محتوا با انتشار آن به پایان نمی‌رسد. به عنوان کارشناس سئو شما باید بطور منظم محتواهایی که در سایت خود یا دیگر سایت‌ها منتشر کردید را مورد ارزیابی قرار دهید. هدف از این پروسه شناسایی محتواهایی است که نتیجه خوبی به جا گذاشته‌اند است.

 خوشبختانه برای انجام این کار گوگل یک ابزار بسیار قدرتمند و رایگان در اختیار ما قرار داده است. Google Analytics  یکی از ابزارهای آسان برای بررسی و آنالیز وبسایت‌ها است. با استفاده از این ابزار شما از تعداد بازدیدهای هر صفحه، میانگین زمان حضور کاربر و ضریب بازگشت کاربران اطلاع می‌یابید. با تحلیل هر یک از این داده‌ها می‌توان میزان محبوبیت و خطا‌های صورت گرفته در محتوا و سئوی سایت خود را بدست آورد و درصدد رفع آن برآیید.

سخن پایانی

نوشتن مقاله روشی برای پاسخ به سؤالات و نیاز های کاربران از سایت و کسب وکار شماست. تولید مقاله ی با کیفیت سبب جذب کاربران زیادی به سایت شما خواهد شد. با افزایش بازدید از سایت، جایگاه شما در فهرست نتایج ارتقا پیدا خواهد کرد. نوشتن مقاله ای سئو محور سخت و دشوار نیست با رعایت موارد فوق و اهمیت به سلایق کاربران شما می توانید ترافیک سایت و جایگاه خود را در فهرست نتایج به نحوه چشمگیری افزایش دهید.

پریا مریخی
پریا مریخی

نویسنده، مترجم و کارشناس تولید محتوا

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط