مهم نیست که چه نوع کسب و کاری را اداره میکنید، اگر نتوانید به جمعیت هدف خود برسید، بعید است که پیشرفت قابل توجهی داشته باشید. به عبارت دیگر بازاریابی و معرفی خدمات یا محصولات خود از طریق استراتژیهای مناسب برای هر کسب و کاری ضروری است. هنگامی که صحبت از سالن های زیبایی به میان میآید، اهمیت بسیار بیشتری دارد زیرا مشتریان تمایل ندارند به راحتی به سالنها اعتماد کنند و کارهای زیبایی خود را انجام دهند. حتی اگر در کار خود حرفهای هستید، باید مشتریان خود را از خدمات خود آگاه کنید، به شما و کارکنانتان اعتماد کنند و به مشتریانی وفادار تبدیل شوند. برای انجام این کار، تعدادی ایده بازاریابی برای سالن های زیبایی وجود دارد که در این مقاله مورد بحث قرار میگیرند.
فهرست
تخفیفهای گاه به گاه ارائه دهید
احتمالاً یکی از بهترین ایدههای بازاریابی برای سالنهای زیبایی، ارائه تخفیفهای مختلف در مناسبتهای مختلف مانند تولد، سالگرد، تعطیلات سال نو و غیره است. تخفیفها نه تنها مشتریان شما را تشویق میکند از خدمات سالن زیبایی شما استفاده کنند، بلکه دائماً سالن شما را به آنها یادآوری میکند. اگر گاه به گاه تخفیف میدهید، مشتریان ممکن است شما را به خانواده و دوستان خود نیز معرفی کنند تا بتوانند از این فرصت استفاده کنند. یکی از مهمترین مواردی که میتوانید تخفیف بدهید، تولد مشتریان است. آنها ممکن است بخواهند یک مهمانی داشته باشند و نیاز به خدمات زیبایی داشته باشند. علاوه بر این، باعث میشوید آنها احساس خاص بودن کنند و تجربه خوبی در سالن شما داشته باشند تا به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.
تخفیف های آوردن مشتری بدهید
همانطور که قبلا در مورد علاقه مشتریان به تخفیف بحث کردیم، تخفیفهای آوردن مشتری حتی مهمتر و موثرتر هستند. این صرفاً به این دلیل است که از طریق این تخفیفها میتوانید مشتریان فعلی خود را حفظ و تشویق کنید و همچنین تبلیغات تقریباً رایگان دریافت کنید. اگرچه روشهای متعددی برای تبلیغات خودکار مانند پیامهای متنی، ایمیلها و تبلیغات گوگل وجود دارد، اما مردم همیشه راحتتر به خانواده و دوستان خود اعتماد میکنند. به عبارت دیگر، با تشویق مشتریان خود به تبلیغ سالن خود، راه را برای تبدیل شدن به یکی از بهترین ایده های بازاریابی برای سالن های زیبایی که درآمد واقعی را به همراه دارد، به واقعیت تبدیل کردهاید.
روی برنامه های مختلف وفاداری کار کنید
در حالی که همیشه باید به یافتن مشتریان جدید و گسترش بازار هدف خود فکر کنید، هرگز نباید اهمیت بازگشت مشتریان قدیمی و فعلی را بارها و بارها به سالن زیبایی خود دست کم بگیرید. مشتریان وفادار دلیل اصلی رشد پایدار شما هستند. از طرفی، اگر تعداد زیادی مشتری وفادار دارید، مشتریان جدید راحتتر به شما اعتماد میکنند زیرا احساس میکنند خدمات شما به اندازهای خوب بوده است که این افراد را وفادار و راضی نگه داشته است. برای علاقهمندی مشتریان وفادار خود میتوانید تخفیف یا خدمات اضافی و رایگان ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر 6 بار متوالی ناخنهای خود را در سالن شما درست کنند، بار هفتم رایگان یا با تخفیف ویژه خواهد بود. شما همچنین میتوانید خدمات انحصاری یا VIP را برای مشتریان وفادار خود ارائه دهید.
از پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی استفاده کنید
در عصر مدرن، مردم زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت و رسانه های اجتماعی میکنند. این میتواند فرصتی عالی برای شما فراهم کند تا در صفحات شبکه های اجتماعی آنها ظاهر شوید و خدمات خود را معرفی کنید. در میان پلتفرمهای مختلف، اینستاگرام و پینترست محبوبترین پلتفرمهایی هستند که میتوانید کسبوکار خود را تبلیغ کنید و محتوای آموزنده را به اشتراک بگذارید، زیرا مردم همیشه علاقهمند به دانستن بیشتر در مورد درمانهای زیبایی هستند. اینجاست که شما همچنین میتوانید رابطه نزدیکتری با مشتریان خود ایجاد کنید و کسب و کار خود را روزانه به آنها یادآوری کنید. علاوه بر این، صفحات شبکه های اجتماعی به شما امکان میدهند هر رویداد یا تخفیف جدیدی را که در سالن شما رخ میدهد را اعلام کنید.
از اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی کمک بگیرید
صحبت از اهمیت شبکه های اجتماعی و اینکه چقدر راحت میتوانید در این پلتفرمها دیده شوید، اینفلوئنسرها میتوانند این تأثیر را از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ دو چندان کنند. در واقع به این دلیل است که آنها قبلاً محبوبیت و تعداد فالوورهای زیادی را به دست آوردهاند، بنابراین اگر بتوانید آنها را برای تبلیغ سالن خود جذب کنید، در کوتاهترین زمان شناخته خواهید شد. مهم است که افرادی را انتخاب کنید که در این زمینه کار کردهاند و همچنین در شهر شما زندگی میکنند. سعی کنید با اینفلوئنسرهایی کار کنید که در تولید محتوا خلاق هستند و با فالوورهای خود صادق و راستگو هستند. همچنین میتوانید از طریق صفحات اجتماعی اینفلوئنسر به افرادی که از سالن شما بازدید میکنند، تخفیفهایی اختصاص دهید.
در خدمات آنلاین سرمایه گذاری کنید
سبک زندگی مدرن و پرمشغله ما زمانی را برای خرید حضوری برای ما باقی نمیگذارد و امروزه بسیاری از خدمات به صورت آنلاین به فروش میرسند. این میتواند در مورد سالن های زیبایی نیز درست باشد. در حالی که مشتری باید برای کارهای زیبایی حضور داشته باشد، شما میتوانید بستری را فراهم کنید که در آن بتواند خدمات، کارهای زیبایی، قیمت ها، سوال خود را بپرسد و حتی قرار ملاقات خود را به صورت آنلاین رزرو کند. پرداخت آنلاین نیز برای بسیاری از مشتریان راحتتر خواهد بود. به همین دلیل راه اندازی یک وب سایت یا اجرای یک برنامه میتواند فرصتهای جدیدی را برای کسب و کار شما باز کند و مشتریان بیشتری را جذب کند. بنابراین، سرمایه گذاری در خدمات آنلاین قطعا یکی از بهترین ایدههای بازاریابی برای سالنهای زیبایی در دنیای مدرن است.
آدرس ایمیل و شماره تلفن جمع کنید
یکی از سادهترین راهها برای برقراری ارتباط با مشتریان و اطلاعرسانی به آنها از دورهها، رویدادها و تخفیفها، ارسال پیامک و ایمیل است. برای انجام این کار، فقط باید شماره و آدرس ایمیل آنها را در اولین باری که در سالن شما ظاهر میشوند، بپرسید. این یک استراتژی تبلیغاتی بسیار خاص و متمرکز است که مطمئناً به مشتریان بالقوه شما خواهد رسید. مطمئناً همه پیامکها یا ایمیلها به دست مشتری بالقوه نمیرسد. با این حال، حداقل مطمئن هستید که شخص، دریافت کننده پیام یا ایمیل، در اطراف محله شما زندگی میکند. همچنین میتوانید روی تبلیغات گوگل که هر روز در وب سایتهای مرتبط ظاهر میشوند کار کنید.
یک دوره راه اندازی کنید یا یک کارگاه رایگان برگزار کنید
ممکن است آموزش هدف اصلی شما نباشد یا آن را منبع اصلی سود برای کسب و کار خود تلقی نکنید. از این گذشته، آموزش افراد مبتدی، برنامهریزی کلاسها، تماس و ارائه بازخورد با کسانی که در دورههای شما ثبت نام کردهاند، چالش برانگیزتر از انجام یک مدل کوتاه کردن موی ساده است. با این حال، هرچه بیشتر در جامعه خود معاشرت کنید، بهتر شناخته میشوید و به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا میکنید. همچنین میتواند باعث شود مشتریان شما بیشتر به شما اعتماد کنند زیرا متوجه میشوند که شما حرفهای هستید و به اندازه کافی اعتماد به نفس دارید تا به دیگران آموزش دهید و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید که آموزش و به اشتراک گذاری دانش خود همیشه برای شما شهرت خوبی در داخل و خارج از صنعت به ارمغان میآورد.
در رویدادهای اجتماعی و خیریه ها شرکت کنید
به یاد داشته باشید که سالن های زیبایی به صورت محلی وابسته هستند و بسیاری از مشتریان شما از محلههای مجاور میآیند. این بدان معنا نیست که شما نمیتوانید از جاهای دیگر مشتری داشته باشید. با این حال، تمرکز اصلی شما باید محله خودتان باشد. با توجه به این واقعیت، یکی از مهمترین ایده های بازاریابی برای سالن های زیبایی، فعال بودن و مشارکت اجتماعی است. به عنوان مثال، اگر رویدادی در جامعه شما برگزار میشود، میتوانید میزبان رویدادهای اجتماعی باشید، یا در گردهمایی های خیریه داوطلب شوید. به این ترتیب مردم شما و کسب و کارتان را بهتر میشناسند و میتوانید یک شبکه اجتماعی قدرتمند ایجاد کنید.
کارکنان خود را هوشمندانه انتخاب کنید
از آنجایی که ما در مورد ایده های بازاریابی برای سالن های زیبایی صحبت میکنیم، نمیشود به کیفیت بالای خدماتی که به مشتریان خود ارائه میدهید اشاره نکنیم! شما باید همیشه به استخدام کارکنان مجرب و حرفهای توجه زیادی داشته باشید تا مشتریان خود را راضی نگه دارید. هنگامی که تیم خود را درست کردید، کارمندان و واحدهای کاری متخصصانتان را در صفحات شبکههای اجتماعی خود معرفی کنید. همچنین میتوانید از کارکنان خود بخواهید که در تولید محتوا مشارکت کنند. داشتن کادری متعهد و توانمند همیشه برای مشتریان جالب است و راحتتر به شما اعتماد خواهند کرد.
کارت ویزیت خود را همراه داشته باشید
احتمالاً هیچ آگهی یا فردی وجود ندارد که بتواند بهتر از شما، خدمات شما را توصیف کند و مردم را تشویق به آمدن به سالن زیبایی شما کند. علاوه بر این، شما فردی هستید که میتوانید به هر سوالی که ممکن است به ذهن مشتریانتان خطور کند پاسخ دهید. به همین دلیل است که باید کارت ویزیت خود را همیشه همراه داشته باشید و از فرصتها و موقعیتهایی که در آن میتوانید در مورد خدماتتان ارائه میدهید صحبت کند. با کارت خود خلاق و فراگیر باشید. اطمینان حاصل کنید که آنها میتوانند به راحتی از طریق تماسهای تلفنی و ایمیل با شما تماس بگیرند و به صفحات شبکه های اجتماعی و وب سایت شما دسترسی داشته باشند.
از طریق بازخورد مداوم ارتقا پیدا کنید
چیزی که مشتریان واقعاً به آن اهمیت میدهند کیفیت خدماتی است که شما به آنها ارائه کردهاید. بنابراین اگر بتوانید این کیفیت را افزایش دهید، شانس بیشتری برای وفادار نگه داشتن مشتریانتان وجود دارد. میتوانید یک فرم بررسی آنلاین برای مشتریان خود بفرستید تا از ایدهها و چیزهایی که پس از خرید آنها را دوست نداشتند مطلع شوید. به این ترتیب میتوانید خدمات مورد نیاز مشتریان خود را ارائه دهید و به آنها احساس مهم بودن و شنیدن آنها بدهید. بنابراین اگر آنها با مشکلی مواجه شوند، قبل از اینکه تصمیم بگیرند هرگز به سالن شما برنگردند، در مورد آن گفتگو میکنند.
سخن آخر
در حالی که ما در این مقاله چندین ایده بازاریابی برای سالن های زیبایی را مورد بحث قرار دادیم، این مسئولیت شماست که بدانید کدام یک برای شما و کسب و کار شما بهترین کارایی را دارند. با استراتژیهای بازاریابی انتخابی خود خلاق و سازگار باشید و به یاد داشته باشید که در طول فرآیند گسترش و ترویج کسب و کار خود باید صبور باشید.
0 Comments