Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ 26 نکته طلایی برای موفقیت در دورکاری

26 نکته طلایی برای موفقیت در دورکاری

by | 5 شهریور 1402 | مارکتینگ | 0 comments

اگر می‌خواهید بدانید چگونه از راه دور کار کنید، تنها نیستید. چه سال‌ها از خانه کار کرده باشید چه در طول همه‌گیری ویروس کرونا مجبور به دورکاری دور شده بودید، دورکاری با چالش‌هایی همراه است و موفقیت در دورکاری همچین ساده نیست!

حفظ تعادل بین کار و زندگی سالم، برقراری ارتباط با همکاران و متمرکز ماندن نمونه‌هایی از مشکلاتی است که کارمندان از راه دور با آن‌ها مواجه هستند. اما، با پیروی از چند نکته و دستورالعمل ساده، می‌توانید از موقعیت جدید (یا نه چندان جدید) خود نهایت استفاده را ببرید.

در این مقاله، ما 26 نکته کار از خانه را برای موفقیت در دورکاری به اشتراک می‌گذاریم، تا بتوانید تجربه کاری از خانه را که آرزویش را داشتید طراحی کنید.

فهرست

نکات ارتباطی برای کار از خانه

1. به مدیران خود اعتماد ایجاد کنید

اعتماد به مدیران

اگرچه ما فناوری بیشتری برای کمک به مدیریت پروژه، ارتباطات و ردیابی زمان داریم، اما اعتماد بین مدیران و کارمندان در حال کاهش است و همین موضوع به موفقیت در دورکاری نیز به فشار می‌افزاید.

مدیران از دادن بازخورد به کارکنان می‌ترسند، از میل به اجتناب از درگیری احتمالی گرفته تا ترس از اینکه یک مکالمه ممکن است باعث ناراحتی یا اختلال در کارمند شود. اما کارکنان در واقع هوس بازخورد بیشتری دارند.

کلید عبور از این چالش؟ با دانستن نحوه پرسیدن سؤالات صحیح، مدیر خود را در مورد اهداف خود راحت کنید.

2. بیش از حد ارتباط برقرار کنید

هنگام کار تمام وقت یا حتی پاره وقت از خانه، اشتباه در ارتباط بیش از حد ضروری است. حتماً در مورد تکالیف، جزئیات، جلسات و هر چیز دیگری که مطمئن نیستید، توضیح بخواهید.

اگر از یک پلتفرم ارتباط متنی مانند Slack استفاده می‌کنید و هنوز در مورد چیزی نامشخص هستید، کنفرانس ویدیویی یا پرش از تماس زوم را امتحان کنید. تیم شما از تمایل شما به درک و توجه شما به جزئیات قدردانی خواهد کرد.

3. روابط با همکاران را تقویت کنید

پیروی از همان آداب و رسومی که در محل کار در محل انجام می‌دهید، هنگام کار از خانه به همان اندازه مهم است.

پرورش و حفظ روابط با همکارانتان بخش بزرگی از آن است. این به این معنی است که بخشی از مکالمات گروهی آنلاین و مکالمات تک به تک، چه به صورت رسمی و چه غیر رسمی، در صورت لزوم.

حتی یک جمله ساده «روزتان چطور می‌گذرد؟» کافی است تا احساس کنید با هم ارتباط دارید.

وقتی می‌توانید چهره طرف مقابل را ببینید، مکالمات می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین، سعی کنید زمانی را برای دیدارهای چهره به چهره مجازی در نظر بگیرید. شما با همکاران خود در سطحی متفاوت از برنامه‌های پیام رسانی به تنهایی آشنا خواهید شد.

در حالی که تمرکز اصلی شما بر روی وظایف خواهد بود، داشتن روابط مثبت در محل کار به شما کمک می‌کند از تنهایی و انزوای اجتماعی در محل کار جلوگیری کنید.

4. پاسخگو باشید

پاسخگو باشید

هنگامی که شما بخشی از یک تیم راه دور هستید، آن تیم برای انتقال پیام‌های مهم به ابزارهای ارتباطی آنلاین متکی است. پاسخ دادن به پیام‌ها یا افزودن شکلک‌های نشان‌دهنده یا علامت‌گذاری به تیم نشان می‌دهد که توجه شما را جلب می‌کند.

برای کمک به یادآوری پیام‌های مهم، آن‌ها را در مکانی ذخیره کنید که بتوانید به راحتی به آن مراجعه کنید.

5. عادات ارتباط موثر ایجاد کنید

هنگام برقراری ارتباط با تیم خود، متفکر، با ملاحظه و متمرکز بر راه حل باشید. شفاف بودن و برقراری ارتباط موثر یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری و حل موثر مشکلات است.

6. مکالمه مثبت و مودبانه داشته باشید

به خاطر داشته باشید که وقتی از طریق پلتفرم‌های چت با هم ارتباط برقرار می‌کنید، بیان واضح ایده‌ها و انتقال لحن دشوار است. این به این معنی است که اظهارات سریع ممکن است تند یا بی‌ادبانه به نظر برسند.

اما به جای اظهارات کوتاه توهین آمیز، نیت مثبت را در نظر بگیرید. برخی از اعضای تیم همیشه در هنگام پاسخ دادن مشغول هستند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند در پاسخ‌های خود کارآمد باشند.

نکته دیگر: استفاده از ایموجی‌ها را برای انتقال لحن هنگام برقراری ارتباط با تیم خود در نظر بگیرید.

7. فضای کاری خود را تعریف کنید

داشتن یک فضای کاری مشخص که در یکی از مناطق نشیمن شما مانند اتاق خواب یا اتاق نشیمن نباشد، مفید است.

سوزان هالبک، مدیر مهندسی سیستم مراقبت‌های بهداشتی در کلینیک مایو، می‌گوید که وقتی روی یک سطح نرم مانند کاناپه یا تخت قرار می‌گیرید، کمر، باسن و گردن شما بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند.

سوزان می‌گوید: از سردرد گرفته تا آرتروز تا گردن درد، اگر روی سطح نرمی قرار دارید، «واقعاً به گونه‌ای که برای کار مفید باشد، حمایت نمی‌شوید». آنچه توصیه می‌شود داشتن یک صندلی راحت با پشتی مناسب و نگه داشتن صفحه نمایش در سطح چشم است.

همچنین بخوانید  آموزش ساخت منو در وردپرس

با این حال، اگر به کار در رختخواب ادامه می‌دهید، در اینجا چند راه برای حمایت از بدن شما وجود دارد:

  • تجربه نشستن روی صندلی عمودی را دوباره خلق کنید
  • از وارد کردن فشار به هر یک از اعضای بدن خود اجتناب کنید
  • از بالش گردن استفاده کنید
  • حالت خنثی را هدف قرار دهید
  • یک بالش تا شده را زیر کمر خود بچسبانید
  • صفحه نمایش خود را در سطح چشم یا بالاتر قرار دهید
  • زیر زانوهای خود کوسن قرار دهید
  • روی شکم دراز نکشید

توجه: اگر این امکان وجود دارد، روی یک ایستگاه کاری ارگونومیک سرمایه گذاری کنید و هر 45 دقیقه یکبار از جای خود بلند شوید تا بدن خود را کشش دهید.

8. یک روتین صبحگاهی ایجاد کنید

اغلب، کارمندان از راه دور از خواب بیدار می‌شوند، یک فنجان قهوه و یک میان وعده می‌خورند، سپس مستقیماً لپ تاپ خود را در محل کار باز می‌کنند. اما از آن نقطه به بعد، کل روز می‌تواند احساس عجله از یک چیز به چیز دیگر را داشته باشد.

به‌جای اینکه به محض بیدار شدن از خواب مشغول کار شوید، یک برنامه صبحگاهی برای تنظیم یک روز سالم و پربار ایجاد کنید.

به عنوان مثال، یک روال کوتاه مانند نوشیدن چای سبز، انجام پنج دقیقه تای چی، و خواندن یک فصل از کتاب فعلی خود ایجاد کنید. یا، یک روال طولانی را امتحان کنید، مانند خوردن صبحانه و دنبال کردن آن با یک ساعت پیاده روی.

9. سعی کنید یک برنامه کاری تنظیم کنید

برنامه ریزی

کسب و کار و محیط کاری ما به طور فزاینده‌ای سخت‌تر و کمتر قابل پیش بینی می‌شود. قبل از همه‌گیری کووید-19، تنها 17 درصد از کارمندان ایالات متحده از خانه کار می‌کردند که در طول همه‌گیری به 44 درصد افزایش یافت.

اما بعید است که دورکاری به طور کامل ناپدید شود، حتی پس از همه گیری. از آنجایی که محیط کار ما به سرعت در حال تغییر است، باید بر ساختار و مسئولیت پذیری تمرکز کنیم تا بتوانیم از پس آن برآییم.

به همین دلیل است که داشتن یک برنامه کاری با ساعات کاری مشخص حتی زمانی که در خانه کار می‌کنید ضروری است.

علاوه بر این، داشتن یک برنامه زمان بندی مشخص می‌تواند به شما کمک کند:

  • خودتان را مسئول نگه دارید
  • ضرب الاجل‌ها را زودتر یا به موقع تمام کنید
  • باعث می‌شود تا مشتریان، همکاران و مدیران بتوانند شما را در اختیار داشته باشند
  • بهره‌وری خود را افزایش دهید
  • از روز کاری خود نهایت استفاده را ببرید
  • تعادل کار و زندگی سالم داشته باشید
  • ایجاد انعطاف پذیری
  • جلوگیری از فرسودگی شغلی

اما داشتن یک برنامه مشخص به این معنی نیست که اگر برای شما مناسب نیست، باید از 8 صبح تا 5 بعدالظهر کار کنید. بدن ما در ساعات خاصی از روز پرانرژی و با انگیزه‌تر است. نکته کلیدی ایجاد یک برنامه زمانی است که از جزر و مد طبیعی بدن شما پشتیبانی کند.

به عنوان مثال، ممکن است بعد از ظهرها انرژی بیشتری داشته باشید و از ساعت 11 صبح تا 7 بعد از ظهر کار کنید. برای شما بهتر است یا، ممکن است زود هنگام باشید و ترجیح دهید از ساعت 6 صبح تا 2 بعد از ظهر کار کنید.

از آنجایی که همه ما انرژی را به طور متفاوتی تجربه می‌کنیم، باید آنچه را که برای ما بهتر است پیدا کنید.

10. یک برنامه روزانه ایجاد کنید

یک برنامه روزانه به اندازه برنامه صبحگاهی شما مهم است. همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، با امتحان کردن چند برنامه مختلف، آنچه را که برای شما مفید است پیدا کنید.

شاید این به معنای کار در صبح زود، بعد از ظهر یا عصر باشد. یا شاید این به معنای کار چهار روز در هفته و استراحت یا ماجراجویی سه روز در هفته باشد. سعی کنید برای صبح، بعدازظهر و عصر خود برنامه‌ای داشته باشید.

به عنوان مثال، برنامه صبحگاهی خود را زود انجام دهید، برنامه کاری خود را در بعد از ظهر دنبال کنید، و عصرها با عزیزان خود باشید.

11. حواس پرتی را محدود کنید

حواس پرتی کمتر در محل کار به معنای بهره‌وری بیشتر است. وقتی در حالت کار هستید، مهم است که با عزیزان و بچه‌هایی که ممکن است در خانه با شما باشند، مرزبندی داشته باشید.

به عنوان مثال، به عزیزان خود بگویید که در ساعات کاری در دسترس نخواهید بود و از آنها بخواهید که درب اتاق را باز نکنند مگر اینکه در شرایط اضطراری باشد.

همین امر در مورد شبکه‌های اجتماعی و اعلان‌ها نیز صدق می‌کند. از ایمیل‌های شخصی و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی روی دسکتاپ خود خارج شوید و «حالت مزاحم نشوید» را در تلفن خود روشن کنید تا در ساعات کاری اعلان‌ها را نبینید.

همچنین اگر می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرید، می‌توانید سم‌زدایی دیجیتالی را امتحان کنید.

برای جلوگیری از ورود کار به زندگی شخصی شما و بالعکس، ترسیم مرزها در اطراف کار شما ضروری است. این به شما کمک می کند تا در پایان روز از سیستم خارج شوید و بدانید که آنچه را که می‌توانستید در طول ساعات کاری انجام داده‌اید.

12. بدانید چه زمانی کار را متوقف کنید

چه در حال اتمام یک پروژه باشد و چه در حال آماده سازی برای روز بعد، یافتن دلایلی برای ادامه کار از زمان برنامه ریزی شده خود آسان است. انجام این کار در مواقع ضروری مشکلی ندارد، اما ایجاد عادت به کار بیش از حد می‌تواند منجر به فرسودگی شغلی، خستگی عاطفی و حتی افسردگی شود.

مطالعه‌ای روی بیش از 20000 بزرگسال در مجله BMJ’s Epidemiology & Community Health نشان داد که پس از درآمد، سن، ویژگی‌های شغلی و سلامت، زنانی که ساعات طولانی کار می‌کردند، 7.3 درصد بیشتر از زنانی که به طور استاندارد 35 تا 40  ساعت در هفته کار می‌کردند، علائم افسردگی و نیاز به ویزیت تراپیست داشتند.

همچنین بخوانید  5 راز پینترست برای رسیدن به موفقیت

علاوه بر این، کار در تعطیلات آخر هفته با خطر بیشتر افسردگی در بین مردان و زنان مرتبط بود.

اگر متوجه می‌شوید که هنوز از زمان برنامه‌ریزی‌شده‌تان گذشته است، به نشانه‌هایی که ذهن و بدنتان برایتان ارسال می‌کنند توجه کنید. چرت میزنی؟ چشمات درد میکنه؟ انرژی کم داری؟

اگر ذهن و بدن شما نشان می‌دهد که باتری آنها تمام شده است، وقت آن است که کار را به فردا واگذار کنید.

نکات خودمراقبتی از خانه

13. به طور منظم استراحت کنید

استراحت

کار از خانه به طور کلی منجر به پیاده روی و حرکت کمتر می‌شود که می‌تواند بر سلامت طولانی مدت شما تأثیر منفی بگذارد.

برای جلوگیری از این امر، هر 45 دقیقه یکبار زنگ هشدارهای برنامه ریزی شده را تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که چند دقیقه بلند شوید، حرکات کششی انجام دهید و راه بروید. در صورت امکان، در زمان استراحت از محل کاری خود دور شوید تا به شما کمک کند قبل از بازگشت به محل کار خود را تازه کنید.

روش دیگر، می‌توانید تکنیک پومودورو را امتحان کنید. به طور خلاصه، این روش هر 25 دقیقه یک استراحت پنج دقیقه‌ای را خواهید داشت. از مزایایی مانند کاهش خستگی ذهنی و بهبود تمرکز استفاده شده است.

حتی یک استراحت پنج یا 10 دقیقه‌ای می‌تواند طراوت‌بخش باشد، بنابراین سعی کنید در طول روز بدون مکث کار نکنید.

14. مراقب سلامت جسمانی خود باشید

فعالیت بدنی بر شرایطی مانند افسردگی، اضطراب، چابکی شناختی و تحمل استرس تأثیر می‌گذارد. بدون رفاه جسمی، نمی‌توانید سلامت روانی داشته باشید.

برای سلامت جسمانی مطلوب، داشتن بهداشت مناسب، یک رژیم غذایی سالم (از استراحت ناهار خود صرف نظر نکنید)، آب فراوان، خواب کافی و ورزش منظم ضروری است. اهداف واقع بینانه تعیین کنید و به جای نقاط ضعف خود روی نقاط قوت خود تمرکز کنید.

به عنوان مثال، اگر از دویدن متنفر هستید، خودتان را مجبور به دویدن نکنید. در عوض، روی فعالیت بدنی که از آن لذت می‌برید تمرکز کنید. یعنی شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری جایگزین های عالی هستند. در صورت امکان، فعالیت بدنی را به برنامه صبحگاهی خود اضافه کنید و حتماً در طول روز پیاده روی داشته باشید.

15. آمادگی ذهنی خود را بهبود بخشید

درست مانند برنامه‌های ورزشی که سلامت و رفاه را بهبود می‌بخشد، کارکنان نیز برای تقویت هسته روانی خود به تمرین نیاز دارند. ایجاد انعطاف‌پذیری، مهارت‌های مقابله‌ای و درک نحوه مدیریت استرس، مانعی در برابر افسردگی و وحشت هستند.

به خاطر داشته باشید که این عادات سالم برای افراد مختلف متفاوت به نظر می‌رسند. به عنوان مثال، برخی از کارکنان ممکن است مدیتیشن و یوگا را برای مقابله با استرس ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تنفس عمیق و ملاقات با مربیان سلامت روان و رفاه را ترجیح دهند.

روی ساختن ابزار مهارت‌های مقابله‌ای خود تمرکز کنید. برای شما، این ممکن است ذهن شما را از یک معما دور کند، هوش هیجانی شما را تقویت کند یا جملات تاکیدی مثبت را یادداشت کند. اگر متوجه شدید که هنوز در حال مبارزه هستید، از درخواست حمایت نترسید.

16. یک ایستگاه کاری ارگونومیک راه اندازی کنید

ما کمی پیشتر به این موضوع اشاره کردیم، اما تکرار آن ضرری ندارد. حتما دفتری راه اندازی کنید که از سلامت جسمانی شما حمایت کند تا بتوانید اصول موفقیت در دورکاری را به درستی رعایت کنید.

به طور متناوب میز ایستاده، توپ یوگا و میز نشسته را در نظر بگیرید. یا روی یک صندلی راحت با تکیه گاه پشتی، زیرپایی و پایه کامپیوتر سرمایه گذاری کنید تا صفحه نمایش شما در سطح چشم باشد.

17. راحت برو

اگر این اولین باری است که از خانه کار می‌کنید، راحت باشید. طبیعی است که احساس سرخوردگی، سردرگمی یا بی انگیزگی کنید. و از طرف دیگر، احساس هیجان و آرامش طبیعی است. در حین انتقال به زندگی جدید کار از خانه، کمی به خودتان لطف کنید و شفقت به خود را تمرین کنید.

18. زندگی خارج از کار داشته باشید

زندگی خارج از کار

برای حمایت از رفاه کلی شما، داشتن روابط و فعالیت‌های معنادار خارج از محل کار ضروری است.

هنگامی که متخصصان بیش از حد بر روی کار متمرکز می‌شوند و معتقدند که پول، وضعیت و معنای مورد نظر آنها را فراهم می‌کند، اغلب اشتباه می‌شود. آنها در نهایت ناسالم هستند، احتمالاً طلاق می‌گیرند، و با دوستان و فعالیت‌های محدودی که به آنها کمک می‌کند تا از وضعیت خود رهایی یابند.

همین مطالعات نشان می‌دهد افرادی در کار موفق می شوند، که به طور کلی ارتباطات اجتماعی و فعالیت‌های بیرونی را در امور معنوی، مدنی، شخصی و خانوادگی را حفظ می‌کنند.

این بدان معناست که داشتن یک زندگی خارج از کار برای ایجاد معنا و رفاه کلی در زندگی شما ضروری است.

19. کمی هوای تازه بگیرید

وقتی عادت دارید تمام روز را در خانه بمانید، بیرون رفتن از خانه ممکن است دشوار باشد. به خصوص زمانی که تقریباً هر چیزی که نیاز دارید می‌تواند به شما تحویل داده شود. اما بیرون رفتن برای هوای تازه می‌تواند برای سلامت جسمی و روحی شما بازسازی شود.

دکتر اریک مورلی، متخصص اطفال در مرکز پزشکی MemorialCare Saddleback در لاگونا هیلز، کالیفرنیا، می‌گوید: “در حالی که هیچ «درمان هوای تازه» جادویی وجود ندارد، اما گذراندن زمان بیشتر در بیرون در فضای تازه فواید سلامت جسمی و عاطفی دارد.”

چه صرف ناهار در خارج از منزل، چه رفتن به یک پیاده روی کوتاه یا صرفاً چند دقیقه بیرون ایستادن، مطمئن شوید که تا آنجا که می‌توانید کمی هوای تازه دریافت کنید.

20. با جامعه خود درگیر شوید

پویایی اجتماعی هنگام کار از خانه تغییر می‌کند. همکاران ما فقط از طریق فناوری در دسترس هستند و حتی اگر عزیزان در خانه باشند، باز هم می‌توانیم احساس جدایی و انزوا از دنیای خارج کنیم.

همچنین بخوانید  15 معایب و مزایای دورکاری

عضویت در جامعه محلی شما می‌تواند به حل این چالش کمک کند. این می‌تواند به معنای داوطلب شدن در تعاونی محله شما، ثبت نام در باشگاه، شرکت در رویدادهای مختلف یا گفتگوهای معنادار با همسایگان باشد.

فرآیندهای دروکاری

21. فرآیندهای تکراری را ساده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده بهینه از زمان کار، ساده‌سازی فرآیندهای تکراری است.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک نویسنده محتوا برای مشاغل هستید. به‌جای اینکه هر بار طرح‌های خود را از ابتدا شروع کنید، الگوهای طرح کلی را برای هر مشتری ایجاد کنید.

یا، اگر یک ادمین شبکه‌های اجتماعی هستید، یک خزانه دیجیتالی از الگوهای زیرنویس ایجاد کنید. این کار را برای هر سیستمی که در محل کار دارید انجام دهید، از مدیریت مشتری گرفته تا مدیریت پروژه و هر چیز دیگر.

22. به دنبال میانبرها باشید

میانبر

با استفاده از نکته قبلی، زمان خود را با یافتن میانبر طولانی کنید.

به عنوان مثال، اگر محققی هستید که به دنبال یک یافته خاص در یک مطالعه هستید، به جای پیمایش در کل مطالعه، از ctrl+f روی صفحه کلید خود برای یافتن سریع متن مورد نظر خود استفاده کنید

یا اگر مدیر عملیات هستید، از اتوماسیون دیجیتال برای کاهش وظایف دستی استفاده کنید.

23. وظایف خود را برنامه ریزی و سازماندهی کنید

با تقسیم کردن اقلام تصویر بزرگ به قطعات قابل هضم، استرس را در موفقیت در دورکاری کاهش دهید. برای برنامه ریزی و سازماندهی وظایف خود، از یک پلتفرم دیجیتال با سیستم Kanban مانند Trello استفاده کنید.

این نه تنها باعث صرفه جویی در وقت شما در مدیریت وظایف می‌شود، بلکه به شما کمک می‌کند تا روی یک کار در یک زمان تمرکز کنید.

24. در صورت نیاز تنظیم و بهبود دهید

همانطور که شغل شما پیشرفت می‌کند، احتمالاً با تغییرات مختلفی در نقش خود همراه با مسئولیت‌های اضافی روبرو خواهید شد. برای اطمینان از اینکه فرآیندهای شما همیشه برای شما کار می‌کنند، فرآیندهای خود را در صورت نیاز تجزیه و تحلیل، تنظیم و بهبود دهید.

به عنوان مثال، شاید شما در ابتدا اتوماسیون هایی را با یک پلتفرم مدیریت گردش کار ایجاد کرده اید، اما پس از آزمون و خطا، متوجه شدید که یک پلتفرم بهره‌وری برای نیازهای شما مناسب‌تر است.

از آنجایی که هیچ فرآیندی کامل نیست، بهبود و تنظیم مداوم فرآیندهای شما باعث حذف کارهای غیر ضروری و بهبود بهره وری و کارایی می‌شود.

25. روی فناوری با کیفیت سرمایه گذاری کنید

هنگامی که در حال مدیریت ارتباطات، تحقیقات و تکالیف هستید، برای پشتیبانی از نیازهای کاری خود به فناوری قابل اعتماد و با سرعت بالا نیاز دارید. برای یافتن تجهیزاتی که نیازهای شما را پشتیبانی می‌کند، با تهیه فهرستی از اولویت‌های اصلی شروع کنید.

به عنوان مثال، آیا سیستم شما باید قابل حمل باشد؟ آیا به عمر باتری طولانی نیاز دارید؟ نمایشگر جداشدنی؟ فضای ذخیره سازی زیاد؟

پس از اینکه فهرست خود را تهیه کردید، کمی تحقیق کنید تا دریابید که چه معیارهای دیگری را باید به لیست خود برای موفقیت در دورکاری اضافه کنید. هنگامی که مشخص کردید چه چیزی را باید جستجو کنید، می‌توانید تصمیم آگاهانه‌ای در مورد اینکه در کدام سیستم سرمایه گذاری کنید، بگیرید.

26. مصرف آب و برق خود را کاهش دهید

وقتی در محل کار می‌کنیم، معمولاً به میزان مصرف آب، چراغ‌هایی که روشن می‌کنیم یا مقدار گرما و تهویه مطبوع مصرف می‌کنیم فکر نمی‌کنیم.

اما، زمانی که از خانه کار می‌کنیم، بسته به میزان مصرف، باید خود را برای افزایش تا 15 تا 20 درصد یا بیشتر آماده کنیم.

برای کاهش مصرف آب و برق، این را امتحان کنید:

  • از شرکت‌های برق خود نکات کاهش مصرف را بپرسید.
  • دستگاه‌هایی را که در حال استفاده نیستند از برق بکشید.
  • تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید.
  • چراغ‌های اتاق‌هایی که استفاده نمی‌شوند را خاموش کنید.
  • کوتاه‌تر دوش بگیرید.
  • هنگام مسواک زدن آب را ببندید.
  • تعداد دفعات استفاده از وسایل برقی بزرگ (مانند ماشین ظرفشویی و خشک کن) را محدود کنید.
  • در صورت امکان، گرما و تهویه مطبوع را در اتاق‌هایی که استفاده نمی‌کنید خاموش کنید.

از شغل خود بپرسید که آیا آنها کار را با اعتبارات خانگی ارائه می‌دهند؟ کارفرمایان بیشتر و بیشتری به هزینه‌های اضافه‌ای که کارمندانشان از کار در خانه، به‌ویژه پس از همه‌گیری، متحمل می‌شوند، اذعان می‌کنند.

در نتیجه، برخی از شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند تا برای برخی از هزینه‌های کارمندان از راه دور خود مانند میز، صندلی، کامپیوتر، وای‌فای، هزینه‌های تلفن و قبوض آب و برق پرداخت کنند. به عنوان مثال، شرکت تجارت الکترونیک Shopify اعلام کرد که به کارمندان از راه دور خود 1000 دلار برای یک دفتر خانه جدید می‌دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، هرگز ضرری ندارد که از کارفرمای خود بپرسید که آیا برای کار از خانه، تخفیفات خدمات شهری، کمک هزینه وای فای یا پاداش ارائه می دهد. حتی اگر در حال حاضر اعتباری ارائه ندهند، اگر کارمندان کافی در مورد آن بپرسند، ممکن است در آینده آن را ارائه دهند.

سخن آخر

کارمندان از راه دور بهره وری برابر را با کارمندان در محل گزارش می‌دهند. آنها همچنین در خانه احساس خلاقیت و انرژی بیشتری نسبت به دفتر کار دارند. کارمندان از راه دور حتی کمی بیشتر از کسانی که به طور کامل در محل کار می‌کنند، از کار خود راضی هستند.

بهترین راه برای موفقیت در دورکاری، یافتن چیزی است که برای شما مفید است. اگر هنوز در تلاش برای طراحی مفیدترین برنامه و مرزها هستید، اشکالی ندارد.

با کمی صبر، اشتیاق، و مقداری آزمون و خطا، سیستمی را طراحی خواهید کرد که بهترین عملکرد را برای شما دارد. امیدواریم این نکات برای موفقیت در دورکاری همان چیزی باشد که امروز باید می‌خواندید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط