Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ آشنایی کامل با انواع مختلف کاندوم

آشنایی کامل با انواع مختلف کاندوم

by | 18 اسفند 1401 | رابطه و ازدواج, سلامت عمومی | 0 comments

یکی از مهم‌ترین ابعاد روابط بین زوجین داشتن رابطه جنسی موفق لذت‌بخش است. رابطه جنسی تاثیر زیادی در بالا بردن کیفیت زندگی زناشویی دارد اما تا زمانی که با محافظت و به صورت کنترل‌شده انجام نشود، می‌تواند خسارت‌ها و مشکلاتی برای شما در پی داشته‌ باشد. یکی از اصولی‌ترین راه‌ها برای داشتن رابطه جنسی سالم و کنترل شده، استفاده از انواع کاندوم است. کاندوم یکی از ابزار جلوگیری از بارداری است که علاوه بر بارداری از انتقال بیماری مقاربتی هم پیشگیری می‌کند. کاندوم‌ها انواع زنانه و مردانه دارند و هر کدام می‌توانند تاثیرات و کارایی‌های خودشان را داشته‌باشند. شما با توجه به نیاز جنسی، علاقه و میزان حساسیت خود می‌توانید هر کدام از کاندوم‌ها مانند کاندوم طعم دار یا کاندوم فانتزی یا کاندوم‌های نازک یا تاخیری را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله با انواع کاندوم آشنا می‌شویم.

آشنایی کامل با انواع کاندوم

کاندوم یک وسیله بهداشت جنسی و پوششی انعطاف‌پذیر است که در زمان رابطه جنسی توسط مرد یا زن استفاده می‌شود. این وسیله کمک می‌کند تا از تماس مستقیم اسپرم‌های مردانه با واژن زن جلوگیری شود و بارداری اتفاق نیفتد. به علاوه کاندوم یک محافظ خوب برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های جنسی یا زگیل تناسلی مردانه از طرف مرد به زن و یا بالعکس است.

کاندوم زنانه

در کل می‌توان کاندوم‌ها را به دو نوع کاندوم زنانه و کاندوم مردانه تقسیم‌بندی کرد. انواع مختلف کاندوم مانند کاندوم طعم دار یا کاندوم‌هایی با اشکال مختلف در بازار وجود دارند. جالب است بدانید که کاندوم‌های زنانه تنها یک نوع دارند. این کاندوم در طول رابطه جنسی داخل واژن قرار می‌گیرد. کاندوم زنانه بهترین روش پیشگیری از بارداری برای خانم‌هایی است که همسرشان تمایلی به استفاده از کاندوم ندارد.

کاندوم زنانه یک لوله پلاستیکی نازک و انعطاف‌پذیر است که از پلی‌اورتان ساخته شده‌است و 17 سانتی متر طول دارد. این نوع کاندوم در حین رابطه جنسی داخل واژن زن قرار می‌گیرد و از بارداری ناخواسته و ابتلا به بیماری‌های جنسی جلوگیری می‌کند. در هر دو طرف انتهای کاندوم زنانه یک حلقه انعطاف‌پذیر قرار دارد که یکی از لوله‌های انتهایی بسته می‌شوند و داخل واژن زن قرار می‌گیرند تا در زمان سکس کاندوم را در داخل واژن نگه دارند. حلقه دیگر باز است و در راه ورودی و بیرونی آن قرار می گیرد. این کاندوم از برخورد آلت جنسی مردانه به دیواره‌های مهبل جلوگیری می‌کند. همچنین قسمت بسته انتهایی باعث ماندن مایع منی در کاندوم می‌شود.

نحوه استفاده از کاندوم زنانه

شناخت انواع کاندوم باعث می‌شود بتوانید بهترین نوع کاندوم را برای خودتان انتخاب کنید. کاندوم زنانه از انواع محصولات بهداشتی است و استفاده از این کاندوم اصلا سخت نیست اما باید به اندازه کافی تمرین کرده باشید.

پیش از باز کردن بسته کاندوم، دست‌های‌تان را به خوبی شسته و آن را با احتیاط باز کنید.کاملا دقت کنید که کاندوم خراشیده نشده باشد.

 در این مرحله باید در یک موقعیت مناسب قرار گرفته و یک پا را روی یک صندلی بگذارید و پاها را کاملا باز کنید. حلقه داخلی کاندوم را با انگشت شست و انگشت اشاره باز کرده و به این صورت که انگشت اشاره وسط حلقه باشد، با دست دیگرتان لبه‌های واژن را باز کرده و کاندوم را به آرامی داخل واژن قرار دهید. می‌توانید برای اینکه این مرحله به سادگی انجام شود، از روان کننده هم استفاده کنید.

همچنین بخوانید  بهترین راه برای درمان گلودرد

بیرون آوردن کاندوم زنانه

برای خارج کردن کاندوم زنانه ابتدا حلقه خارجی را به سادگی چرخانده و مراقب باشید تا مایع داخل آن بیرون نریزد. می‌توانید بعد از تمام شده رابطه جنسی و پیش از اینکه از جایتان بلند شوید، کاندوم را خارج کنید. به این ترتیب دیگر نگرانی در خصوص بیرون ریختن منی نخواهید داشت.

کاندوم مردانه

کاندوم‌های مردانه یک لایه پلاستیکی نازک و انعطاف پذیر هستند که آلت مرد را پوشش داده و اجازه نمی‌دهند که آلت مرد به صورت مستقیم با واژن زن تماس داشته باشد.

کاندوم‌های مردانه در واقع انواع رایج کاندوم هستند و آمار استفاده آن‌ها در مقایسه با کاندوم‌های زنانه بسیار بیشتر است. این کاندوم‌ها همچنین تنوع زیادی دارند. همه آن‌ها کارشان این است که از ورود مایع منی به داخل واژن زن جلوگیری کنند و مانع بارداری زن شوند. از این کاندوم‌ها می‌توانید در روابط مقعدی و دهانی هم بهره ببرید. کاندوم‌های مردانه می‌توانند از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز هم جلوگیری کنند.

شیوه استفاده از کاندوم مردانه

برای استفاده از کاندوم ابتدا پوسته آن را به آرامی باز کنید تا آسیبی به آن نرسد. حالا باید پشت و روی کاندوم را مشخص کنید. برای این کار چند سانتی‌متر آن را باز کرده و مطمئن شوید که سر کاندوم به بیرون باشد. قسمت نگهدارنده کاندوم را گرفته و با دست دیگر آن را روی آلت تناسلی‌تان بکشید. برای استفاده از کاندوم باید آلت مرد در حالت نعوظ باشد.

بیرون آوردن کاندوم مردانه

بعد از اینکه انزال رخ داد، مرد باید کاندوم را به آرامی بیرون آورده و سر آن را گره بزند و سپس آن را در سطل زبانه بیندازد. بعد از اتمام رابطه، بهتر است آلت تناسلی شسته شود.

چرا باید از کاندوم استفاده کنیم؟

افراد به دلایل و باانگیزه‌های متعدد از کاندوم استفاده می‌کنند. مهم‌ترین دلایل استفاده از کاندوم شامل موارد زیر است:

پیشگیری از بارداری

خیلی از زن و شوهرها به هر دلیلی نمی‌خواهد بچه‌دار شوند یا نمی‌خواهند در هر رابطه جنسی نگران حاملگی باشند. کاندوم ساده‌ترین و بی‌ریسک‌ترین روش پیشگیری از حاملگی است.

جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی

خیلی از بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز یا هپاتیت به واسطه سکس انتقال پیدا می‌کند. با کاندوم می‌توانید از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کنید. همچنین برخی از کاندوم‌ها به عنوان درمان زودانزالی کاربرد داشته و می‌توانند زمان رابطه جنسی را افزایش دهند.

جلوگیری از حساسیت و زودانزالی

بعضی از خانم‌ها به مایع منی حسایت دارند.  یکی از بهترین وسایلی که می‌تواند از بروز این حساسیت جلوگیری کند، کاندوم است. همچنین بعضی از انواع کاندوم باید فرمول ساخت مخصوص خود قوای جنسی شما را افزایش می‌دهند و در عین حال انزال شما را به تاخیر می‌اندازند.

انواع کاندوم و کاربردهای آن

کاندوم‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه هر کدام را معرفی می‌کنیم. البته به این موضوع دقت کنید که کاندوم‌ها، از هر برندی که باشند، ممکن است در حین سکس دچار آسیب شوند و پاره شوند. بهتر است همیشه قبل از رابطه جنسی همراه خود چند کاندوم داشته باشید.

کاندوم ساده

این کاندوم‌ها تنها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و بارداری کاربرد دارند و ویژگی دیگری ندارند. این کاندوم‌ها معمولا شفاف بوده و ضخامت کمی دارند. همچنین هیچ ویژگی اضافه‌ای روی آن‌ها تعبیه نشده است. کاندوم‌های ساده پرفروش‌ترین کاندوم‌ها هستند.

کاندوم‌های شبرنگ

کاندوم‌های شبرنگ از انواع جالب کاندوم‌ها هستند. اگر پیش از استفاده حداقل 30 ثانیه آن‌ها را در برابر نور قرار دهید، آن‌ها موقع رابطه جنسی درخشان می‌شوند. این کاندوم‌ها از مواد غیرسمی و ایمن ساخته شده‌اند و سه‌لایه هستند. لایه اول و سوم این نوع کاندوم‌ها لاتکس بوده و لایه وسطی حاوی یک ماده شبرنگ است که باعث درخشان شدن کاندوم می‌شود. استفاده از این نوع کاندوم می‌تواند یکنواختی را از زندگی زناشویی شما حذف کند.

همچنین بخوانید  چگونه عشق را بعد از 60 سالگی پیدا کنیم؟

کاندوم طعم دار

یکی از راهکارهایی که برای ایجاد تنوع در تولید کاندوم‌ها ابداع شد، تولید کاندوم‌های طعم دار بود. برخی از کمپانی‌ها کاندوم‌هایی با طعم و عطر متمایز تولید می‌کنند که معمولا عطر و طعم آن به واسطه نوع ژل روان‌کننده‌ای که در آن قرار دارد، متمایز است. انواع کاندوم‌ طعم دار شامل کاندوم طعم دار نعنایی، انگور، انار، پرتغل، موز، توت‌فرنگی، کاندوم طعم دار با اسانس آدامس، کاندوم  نوشابه‌ای و غیره است. در بیشتر انواع کاندوم طعم دار رنگ کاندوم مطابق با طعم آن است. مثلا کاندوم موزی، زرد رنگ است.

کاندوم طعم دار معمولا برای رابطه دهانی کاربرد دارد. اگر قصد دارید از آن‌ها برای دخول استفاده کنید، باید مطمئن شوید که انواع بدون شکر آن را تهیه کنید. چرا که کاندوم‌هایی که در ساختارشان شکر دارند، باعث کاهش سطح اسیدی واژن شده و احتمال ابتلا به عفونت‌های قارچی و زگیل تناسلی زنانه را بالا می‌برند.

انواع کاندوم خاردار

انواع کاندوم خاردار

کاندوم‌هایی که برجستگی‌هایی متناسب و بلند روی آن‌ها قرار گرفته‌است، به عنوان کاندوم خاردار شناخته می‌شوند. این کاندوم‌ها برای لذت بیشتر خانم‌ها طراحی شده‌اند. بعضی از آن‌ها دارای خارهایی در دو منطقه هستند که یکی در قسمت ابتدایی و یکی در قسمت انتهایی آن قرار دارد. این خارها باعث می‌شوند که لذت رابطه بیشتر شود. این نوع کاندوم به خصوص برای خانم‌هایی که از گشادی واژن رنج می‌برند، کاربرد دارند. موقع خرید کاندوم به بسته‌بندی و جعبه آن هم توجه داشته باشید.

کاندوم گرم کننده

جنس لاتکسی که در این کاندوم‌ها به کار رفته است، معمولا نازک‌تر می‌باشد و بعد از اینکه با رطوبت و گرمای بدن تماس پیدا کند، فعل می‌شود. کاندوم گرم کننده هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها لذت‌بخش است. این کاندوم‌ها گرمای بین دو فرد را بیشتر می‌کند و حس بهتری برای زوج ایجاد می‌شود.

کاندوم‌های شکل‌دار

این نوع کاندوم‌ها کمی شل‌تر از سایر کاندوم‌ها هستند و همین موضوع هم باعث شده‌است که در قسمت سر خود برامدگی های برجسته داشته‌باشند. هر چه سر این کاندوم اندازه بزرگ‌تری داشته باشد، اصطکاک بیشتری ایجاد کرده و باعث تحریک بیشتر آلت تناسلی می‌شود.

کاندوم نعنایی

کاندوم نعنایی از انواع کاندوم طعم دار است که باعث می‌شود که قوای جنسی تقویت شود. این نوع کاندوم‌ها برای رابطه دهانی انتخاب خوبی هستند هر چند استانداردهای لازم برای پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری‌های مقاربتی را دارند. کاندوم نعنایی سر بزرگ‌تری نسبت به سایر کاندوم‌ها دارد.

کاندوم‌های رنگی

در بازار، کاندوم‌هایی در رنگ‌بندی مختلف وجود دارند اما جالب است بدانید که کاندوم‌های دو رنگ هم در بین آن‌ها دیده می‌شود که استفاده از آن‌ها در برخی از زمان‌های خاص می‌تواند جالب باشد. این نوع کاندوم‌ها با کاندوم‌های شب رنگ متفاوت هستند.

کاندوم کوییک استریپ

یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های تولید کننده کاندوم، برند سنسیس است که یکی از انواع کاندوم تولید شده توسط این کمپانی، کوییک استریپ نام دارد. استفاده از این کاندوم بسیار راحت است. دو زائده در دو طرف کاندوم کوییک استریپ وجود دارد باعث می‌شوند استفاده از کاندوم برای فرد ساده‌تر باشد.

کاندوم فرانسوی

کاندوم خاردار فرانسوی

کاندوم فرانسوی یا کاندوم قلقلکی از انواع کاندوم با سر برجسته و شاخ‌دار است. این کاندوم‌ها در انواع مختلف و اشکال متنوع تولید می‌شوند و اصلی‌ترین تاثیرشان تحریک دیواره داخلی رحم است که باعث ایجاد اوج لذت جنسی در زن می‌شود.نکته‌ای که درخصوص این کاندوم باید به یاد داشته‌باشید این است که این کاندوم‌ها تاثیری در جلوگیری از بارداری یا انتقال بیماری‌های جنسی ندارند.

کاندوم‌های لاتکس

پرفروش‌ترین انواع این کاندوم‌ها کاندوم‌هایی هستند که از لاتکس ساخته شده‌اند. برای پیشگیری از بارداری یا انتقال بیماری‌های جنسی این نوع کاندوم انتخاب خوبی هستند.

اگر بعد از استفاده از این نوع کاندوم‌ها علائمی مانند قرمزی یا التهاب پوست، خارش یا حساسیت را مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید و خود را برای حساسیت به لاتکس تست کنید. البته موارد دیگری مانند خشکی بیش از حد واژن یا حساسیت به ژل روان کننده هم می‌تواند باعث التهاب شود.

همچنین بخوانید  انواع روش های درمانی ماساژ

کاندوم غیر لاتکس

اگر به لاتکس حساسیت دارید، می‌توانید از انواع کاندوم غیر لاتکس از جمله کاندوم طعم دار استفاده کنید. البته جنس‌های دیگر کاندوم کیفیت و تاثیرگذاری جنس لاتکس را ندارند. معمولا کاندوم‌های غیر لاتکسی از موادی مانند پلی اورتان، نیتریل یا چرم حیوانی ساخته شده‌اند.

کاندوم‌های پوست بره

این یکی از انواع کاندوم به عنوان یک کاندوم لاکچری شناخته می‌شود. کاندوم پوست بره از مواد طبیعی ساخته شده است و باعث می‌شوند که کیفیت رابطه جنسی شما بیشتر و بیشتر شود. البته این کاندوم تاثیری در جلوگیری از بارداری یا بیماری‌های جنسی ندارد.

کاندوم‌های اسپرم‌کش

این نوع کاندوم یک ماده شیمیایی دارد که اسپرم‌ها را از بین می‌برد. ماده اسپرم‌کش به تنهایی تاثیر بالایی در پیشگیری از بارداری دارد و زمانی که با کاندوم استفاده شود، تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد شد.

کاندوم‌های روان کننده

استفاده از این نوع کاندوم هم ساده است و خطر پاره شدن کمتری دارد. همچنین این نوع کاندوم‌ها می‌توانند کیفیت رابطه را تا اندازه زیادی بالا برده و باعث ایجاد لذت بیشتر برای رابطه جنسی شوند. اگر می‌خواهید در کنار کاندوم از انواع روان‌کننده‌ها استفاده کنید، باید مطمئن شوید که روان‌کننده با کاندوم مطابقت داشته و باعث حل شدن دیواره کاندوم و نازک شدن آن نشود. روان کننده‌هایی مانند روغن بچه یا روغن نارگیل باعث آسیب دیدن کاندوم می‌شوند.

انواع کاندوم فوق‌نازک

برخی به اشتباه فکر می‌کد که کاندوم‌های نازک‌تر ریسک پاره شدن بیشتری هم دارند. اما اگر به درستی از آن‌ها استفاده کنید، مشکلی پیش نمی‌آید. درست است که این کاندوم‌ها به نسبت کاندوم‌های دیگر ضخامت کمی دارند اما باعث می‌شوند که لذت رابطه جنسی بیشتر شود.

کاندوم تاخیری

اگر از زودانزالی رنج می‌برید، استفاده از کاندوم‌های تاخیری هم ایده خوبی برای شما خواهد بود. البته شاید این کاندوم‌ها روی بعضی از افراد تاثیر نداشته باشند، پس بهتر است از قرص تاخیری هم استفاده کنید.

کاندوم‌های فوق ایمن

اگررابطه جنسی شما با فشار و تحرک بیشتری همراه است، برای اینکه مطمئن شوید کاندوم سالم می‌ماند، از کاندوم‌های فوق ایمن که ضخامت بیشتری دارند، در حین رابطه استفاده کنید.

کاندوم‌های عروسکی

کاندوم عروسکی

کاندوم عروسکی یا کاندوم فاندوم مدل جدیدی از کاندوم‌ها هستند که به تازگی وارد بازار شده‌اند و طرح‌‌ها و رنگ‌های بامزه و فانتزی دارند. این محصولات برای ایجاد تنوع در سکس طراحی شده‌اند.

هر چند این یکی از انواع کاندوم هیچ تاثیری در جلوگیری از بارداری یا بیماری‌های مقاربتی ندارند اما جنسی که برای تولید آن‌ها استفاده شده‌است، لاتکس است و لاتکس به کار رفته در آن‌ها از دیگر انواع کاندوم ضخیم‌تر است. همین مورد می‌تواند احتمال بارداری را کاهش دهد.

کاندوم برقی

به تازگی کاندوم‌های جدیدی وارد بازار شده‌اند که روی آن‌ها یک ویبراتور نصب است و به تحریک بیشتر در طرفین سکس کمک می‌کند.

کاندوم‌های فضایی

کاندوم خاردار فضایی

این کاندوم‌ها کارشان بالا بردن لذت جنسی است. کاندوم‌های فضایی روی آلت آقایان کشیده می‌شود. خیلی از افراد اعتقاد دارند که لذت داشتن رابطه با این کاندوم‌ها حتی بیشتر از زمانی است که از هیچ کاندومی استفاده نمی‌کنند.

کاندوم‌های فضایی خود دسته بندی متنوعی دارند که در ادامه می‌خوانیم.

  • کاندوم فضایی شمشیری
  • کاندوم فضایی اره ماهی
  • کاندوم فضایی طوقی
  • کاندوم فضایی دکمه‌دار
  • کاندوم فضایی چرخشی

حرف آخر

استفاده از انواع کاندوم برای برقراری رابطه جنسی می‌تواند علاوه بر اینکه رابطه شما را جذاب‌تر کند، از استرس‌های کشنده بعد از رابطه جنسی نیز شما را نجات دهد. به صورت کلی، قبل از داشتن هر گونه رابطه جنسی، بهتر است محصولات مراقبتی از نظیر کاندوم همراه خود داشته باشید تا خدایی نکرده دچار آلودگی نشوید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
2
+1
1
+1
+1
1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط