Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین مراکز خرید تهران برای خرید و گردش

بهترین مراکز خرید تهران برای خرید و گردش

by | 22 تیر 1402 | بهترین ها, گردشگری | 0 comments

تهران به عنوان پایتخت ایران و یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایران که طیف‌های متنوعی از مردم را در خود جای داده است، تهران ملمو از جاهای دیدنی و مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری است که گاهی انتخاب از بین این همه گزینه سخت می‌شود. در جای جای این شهر بزرگ مراکز تجاری وجود دارند که برای خرید هر اقلامی می‌توانید به آن مراجعه کنید. هر کدام از بهترین مراکز خرید تهران شاخصه‌های خودشان را دارند و برای خرید کالای خاصی مناسب هستند. همچنین هر منطقه از تهران مراکز تجاری تاپ خودش را دارد که در این مقاله به معرفی آن‌ها در 4 بخش جداگانه شمالی، غربی، شرقی و جنوبی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین مراکز خرید تهران در منطقه غرب

غرب تهران از مناطقی است که پاساژ گردی و خرید همیشه برای ساکنان آن در اولویت بوده است و از سال‌های خیلی قبل در بخش غرب تهران ساخت پاساژها و مراکز تجاری سرعت گرفته و به جرئت می‌توان گفت که در این بخش از تهران تراکم پاساژها بیشتر از مناطق دیگر است. در ادامه سعی می‌کنیم چدتا از بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

مرکز خرید کوروش

مهم‌ترین ساختمان در بزرگراه ستاری در غرب تهران، مرکز خرید کوروش است که شامل چندین طبقه بوده و انواع فروشگاه‌ها را داخل خود دارد که در نزدیکی یکی از بهترین هتل های تهران نیز قرار دارد. در این فروشگاه علاوه بر پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات فرهنگی و اسباب بازی و غیره می‌توانید از امکانات تفریحی و سرگرمی هم استفاده کنید. امکانات سرگرمی این پاساژ شامل مواردی مانند کوروش مال، هایپرمارکت، شهربازی ژوپیتر، پردیس سینمایی، پارکینگ، اتاق مادر و کودک، داروخانه، اتاق سیگار، رستوران و فود کورت، خانه کودک، اتاق فرار، کارواش، سالن همایش و غیره است. در این مرکز انواع کالاها از ارزان تا گران وجود دارند که به خاطر تنوعی که وجود دارد، خیلی زود می‌توانید کالای مورد نظرتان را پیدا کنید.

آدرس: تهران، بزرگراه ستاری شمال، نفش خیابان پیامبر مرکزی

ساعت کاری: 11 تا 23

بام‌لند

در مجاورت دریاچه چیتگر خاص‌ترین و بهترین مرکز خرید تهران را مشاهده می‌کنید که از کنار هم قرار گرفتن چند ساختمان جداگانه تشکیل شده است و شامل دو طبقه روی زمین و زیرزمین است. از دلایلی که باعث شده است این مرکز خرید مورد توجه قرار بگیرد، معماری خاص آن است که با محیط اطرافش هماهنگ شده است. در بام لند هم می‌توانید اقلام مورد نظرتان را تهیه کنید و هم اوقات فراغت‌تان را پر کنید و از تفریحات شبانه این مرکز خرید استفاده کنید. در بام‌لند شهربازی، رستوران و فودکورت، کشتی رستوران، ماهیگری، گیم‌نت، واقعیت مجازی، دوچرخه سواری، قایق سواری و تشک پرش آزاد وجود دارد.

آدرس: بزرگ‌راه شهید همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف

ساعت کاری: از 10 تا 23

مرکز خرید سرزمین کودک آفتاب

در هر خانواده مادران و کودکان دو نفری هستند که نیازهای بیشتری دارند و همیشه پای ثابت بازار رفتن و خرید کردن هستند. سرزمین آفتاب کودک یک مرکز خرید است که هر چیزی برای مادر و کودک لازم داشته باشید، در آن پیدا خواهید کرد. در سرزمین کودک آفتاب می‌توانید از امکانات تفریحی، فرهنگی و رفاهی هم استفاده کنید. امکاناتی مانند شهربازی، کلاس‌های آموزشی کودکان و غیره بخش‌هایی هستند که برای پر کردن اوقات بیکاری حین خرید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این مرکز امکانات آموزشی مختلفی هم وجود دارد که شامل کارگاه موسیقی، کارگاه نقاشی، کارگاه سفال، و غیره است. همچنین رستوران‌ها و فود کورت‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوعی هم در این مرکز وجود دارند که برای خوردن غذا و میان وعده می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

آدرس: هفت غرب، شهرک گلستان، بلوار کاشان، میدان موح، سرزمین کودک آفتاب

ساعت کاری: 11 تا 22

گلستان

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید تهران در غرب این شهر پاساژ گلستان است که با اینکه کمی قدیمی شده است اما یکی از بهترین مراکز خرید تهران می‌باشد. این پاساژ فضای کم و متفاوتی به نسبت مال‌های بزرگ و جدید دارد چرا که در ساخت آن از معماری ایرانی الهام گرفته شده است پس انتظار یک مال بزرگ و مدرن را نداشته باشید. اما فضای این بازار نوستالژی و جالب است و احتمالا حس خوب و متفاوتی در شما ایجاد کند. همچنین امکانات متنوعی در این مرکز خرید وجود دارد تا علاوه بر خرید بتوانید کارهای دیگر مانند خوردن غذا را هم انجام دهید. امکانات حاشیه‌ای این مرکز خرید عبارتند از رستوران و کافه، بانک، پارینگ گل‌فروشی، املاک، داروخانه، آرایشگاه، صرافی.

آدرس: شهرک غرب، خیابان ایران زمین، ابتدای خیابان مهستان

ساعت کاری از 10 تا 22:30

مگامال

مگامال یک مرکز خرید در شهرک اکباتان است که علاوه بر خرید، می‌توانید برای تفریح و کارهای دیگر هم روی آن حساب کنید. مرکز خرید مگامال درواقع یک مرکز خرید در تهران است که بیشتر نیازهای ساکنین شهر اکباتان را تامین می‌کند و ساکنان غرب تهران هم از این مرکز استفاده می‌کنند. مگامال در کنار ایستگاه شهرک اکباتان قرار دارد که دسترسی به این پاساژ برای تمام نقاط تهران ساده است. این مرکز خرید شامل پردیس سینمایی، آژانس مسافرتی، پارکینگ، شهربازی، هایپرمارکت، بانک، کافی‌شاپ و رستوران، باشگاه ورزشی و بازار تکنولوژی است.

همچنین بخوانید  شهرک خزرشهر

ادرس: بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دو، میدان شهید صارمی

ساعت کاری: 10:30 تا 23

میلاد نور

از جمله بهترین مراکز خرید تهران از قدیم در تهران ساخته شده است، مرکز خرید میلاد نور است که جز مراکز خرید انگشت‌شمار تهران می‌باشد که مطرح بوده و همه ساکنان تهران آن را می‌شناسند. این مرکز خرید فروشگاه‌های زیاد و متنوعی دارد و قیمت کالاها هم در این مرکز خرید مناسب است. خط مترو تا میدان صنعت ساخته شده است در نتیجه ساکنان غرب تهران به سادگی می‌توانند به این مرکز خرید دسترسی داشته باشند. این مرکز خرید شامل رستوران و کافه، سوپرمارکت و پارکینگ، آتلیه عکاسی و بانک صرافی است.

آدرس: شهرک غرب، میدان صنعت، بلوار فرحزادی

ساعت کار: 10 تا 22

مرکز خرید تیراژه 1

بعد از ساخت سرزمین عجایب، مرکز خرید تیراژه 1 تبدیل به یکی از بهترین شهربازی‌های معروف تهران شد. اما بعدها به عنوان پاساژ و مرکز خرید بیشتر محبوبیت پیدا کرد. در این پاساژ انواع برندها و محصولات انواع کمپانی‌ها را می‌توانید پیدا کنید. شعبه دوم این پاساژ در شرق تهران ساخته شده است. در تیراژه 1 شما علاوه بر شهربازی سرپوشیده، رستوران و کافه، اتاق مادر و کودک، پارکینگ و فروشگاه‌های پوشاک هم تعبیه شده‌اند.

آدرس: بزرگراه اشرفی اسفهانی، بعد از پل همت

ساعت کاری: از 10:30 تا 23:00 و جمعه‌ها از 12:00 تا 23:00

مراکز خرید شمال تهران

شمال تهران درواقع بخشی از شهر است که افراد پردرامد و به اصطلاح پولدارتر در آن سکونت دارند. بیشتر فروشگاه‌ها و پاساژهای این منطقه هم برندهای لوکس و خارجی را به فروش می‌گذارند که قیمت آن‌ها هم بالاتر هستند. هر چند کالاهای به‌صرفه و مناسب هم در این منطقه پیدا می‌شوند. در ادامه بهترین مراکز خرید شمال تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید ارگ تجریش

پاساژ ارگ تجریش در میدان تجریش واقع شده است. این مرکز خرید از چندین مرکز کوچک تشکیل شده است و شامل چند طبقه است که در کنار فروشگاه‌ها مراکز تفریحی هم در این پاساژ قرار دارد. در این پاساژ در کنار برندهای لوکس و گران‌قیمت خارجی ممکن است بتوانید کالاهایی با قیمت‌های مناسب هم پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که تجریش جاهای توریستی را هم در خود جای داده است که کنار پاساژگردی و خرید می‌توانید به دیدن مکان‌های توریستی هم بپردازید. در پاساژ ارگ تجریش امکانات تفریحی مانند پردیس سینمایی، شهربازی، ایستگاه آدرنالین و همچنین امکاناتی مانند پارکینگ، اتاق مادر و کودک، رستوران و فودکورت و کافه، خدمات معلولین، بام سبز، فروشگاه‌های کالاهای برند و کارواش و بانک است.

آدرس: میدان تجریش، ابتدای خیابان سعداباد

ساعت کاری: 10 تا 22

مرکز خرید پالادیوم

پالادیوم از همان روزهای اول که افتتاح شد، به عنوان یک مرکز خرید لوکس و لاکچری به مردم معرفی شد و امروز هم مغازه‌هایی با کالاهای لوکس و مارک این مرکز خرید را پر کرده‌اند. با اینکه این مرکز خرید سال‌ها پیش افتتاح شد اما هنوز هم به رسالت خود پیابند بوده و کارش ارائه کالاهای لوکس و به خریدارن است. پالادیوم به عنوان یک مرکز تفریحی هم شناخته می‌شود و همه کسانی که به آنجا می‌روند، صرفا برای خرید نمی‌روند. در این مرکز خرید امکانات رفاهی و تفریحی مانند رستوران و فود کورت و کافی‌شاپ، هایپر مارکت، پارکینگ، اتاق مادر و کودک، کلوپ ورزشی، داروخانه و خانه بازی هم قرار دارند. با وجود این امکانات تفریحی، آخر هفته‌ها در این مرکز خرید همیشه شلوغ است و عده زیادی در این مکان جمع می‌شوند.

آدرس: خیابان مقدس اردبیلی، قبل از میدان الف

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از 09:00 تا 22:00 و پنج‌شنبه و جمعه از 09:00 تا 23:00

مرکز خرید تندیس

مرکز خرید تندیس در بین لیست بهترین مراکز خرید تهران جز قدیمی‌ترین‌ها است و با وجود اینکه پاساژهای مدرنی بعد از آن ساخته شدند، هنوز هم مشتریان خودش را دارد و از رقابت کنار گذاشته نشده است. اگر دوست دارید برای استایل‌های مختلف و سلیقه‌های مختلف لباس انتخاب کنید، تندیس همان جایی است که به دنبال آن هستید. در این مرکز خرید امکانات دیگری مانند پارکینگ، رستوران، کافی‌شاپ، اتاق سیگار، آرایشگاه و مرکز تخصصی پوست، خیاطی و کافی‌نت هم وجود دارد.

آدرس: میدان تجریش، خیابان علام جعفری

ساعت کاری: از 09:30 تا 23:30

روشا

از دیگر مراکز خریدی که به عنوان بهترین مراکز خرید تهران در منطقه شمال تهران می‌توانیم معرفی کنیم، مرکز خرید روشا است که در آن می‌توانید مارک‌های معروف ایرانی و خارجی را پیدا کنید. روشا امکان خرید اینترنتی را هم برای مشتریان غیرتهرانی یا تهرانی فراهم کرده است. به این ترتیب می توانید کالاهای مورد نیازتان را به صورت اینترنتی هم خریداری کنید و این یکی از امکاناتی است که روشا برای مشتریان خود در گرفته است. به جز این مورد، روشا امکانات دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها می‌تواند به هایپرمارکت، رستوران و فود کورت، باشگاه ورزشی، کارواش، پارکینگ و فروشگاه‌های لوازم خانگی اشاره کرد.

آدرس: نیاوران، تقاطع خیابان عمار و فرمانیه

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از 10:30 تا 21:30 و پنج‌شنبه و جمعه از 10:30 تا 22:30

آوا سنتر

آوا سنتر از دیگر مراکز خریدی است که در لیست بهترین مراکز خرید تهران به شما معرفی می‌کنیم. اولین شاخصه این مرکز خرید که در نگاه اول متوجه آن می‌شوید، معماری متفاوت ساختمان آن است. در آواسنتر یک ترکیب از برندها در کنار هم قرار دارند تا شما بتوانید بهترین خرید را به راحتی انجام دهید. در این مرکز خرید امکانات دیگری مانند ستوران و فود کورت و آرت سنتر هم تعبیه شده است تا مراجعه کنندگان به این مرکز در دقایقی که در این ساختمان حضور دارند، ساعات خوبی را سپری کنند.

همچنین بخوانید  بهترین جاهای دیدنی تبریز

آدرس: خیابان اقدسیه، موحد دانش، نبش خیابان فیروزبخش

ساعت کاری: 9 تا 23

سام سنتر

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید تهران که جز مراکز لوکس و لاکچری است و در منطقه فرشته واقع شده است، مرکز خرید سام سنتز است. سام سنتر در سال‌های اخیر به یکی از بهترین مراکز خرید تهران تبدیل شده است. اگر جز افراد برندباز هستید، حتما سری به این پاساژ بزنید چرا که انواع برندهای مختلف در آن پیدا می‌شود. در این پاساژ امکانات تفریحی خاصی در نظر گرفته نشده است اما فضای داخلی این پاساژ چشمگیر و لوکس است و چشم هر بیننده‌ای را به خودش مشغول می‌کند. از امکانات این پارساژ می‌توان به کافی‌شاپ و رستوران، آژانس هواپیمایی و پارکینگ اشاره کرد.

آدرس: الهیه، خیابان فرشته (شهید مرتضی فیاضی)، رو‌به‌روی خیابان کوهیار

ساعت کاری: 10 تا 22

مرکز خرید آرتمیس

 مراکز خرید لاکچری شمال تهران معمولا تمرکزشان را روی ارائه برندهای لوکس و مطرح دنیا می‌گذارند و امکانات زیادی ندارند. بنابراین ممکن است این مراکز خرید امکانات تفریحی خوبی هم نداشته باشند اما به خاطر همین برندهای مطرح همواره مورد توجه خریداران قرار می‌گیرند. در این پاساژ می‌توانید لوازم خانگی، اسباب بازی، پوشاک، طلا و اکسسوری، لوازم آرایشی ودیگر کالاها را پیدا کنید.

آدرس: خیابان پاسداران شمالی، پایین تر از چهارراه فرمانیه، نبش نارنجستان چهارم، پلاک ۱

ساعت کاری: 10 تا 22

مرکز خرید سانا

سانا در دهه نود ساخته شده است و عمر زیادی ندارد اما در همین بازه زمانی محدود توانسته است در لیست بهترین مراکز خرید تهران جای باز کند. این مرکز خرید شامل فروشگاه‌های متنوعی است که دکور و طراحی دکوراسیون داخلی هم خوب و منحصر به فرد انجام شده است که مورد علاقه و توجه مشتریان قرار می‌گیرد. در این مرکز خرید امکانات دیگری مانند بهداری، خدمات معلولین، محل عوض کردن لباس نوزاد و غیره وجود دارد که به راحتی مراجعه کنندگان را تضمین می‌کنند.

آدرس: اندرزگو، بین خیابان علوی و کوچه زمانی

ساعت کار: 10 تا 22

پاساژ مدرن الهیه

اگر عاشق کالاهای لوکس هستید، پاساژ مدرن الهیه به پاتوق شما تبدیل خواهد شد. این مرکز خرید جز بهترین مراکز خرید تهران در منطقه شمال تهران است که تنوع زیادی در آن مشاهده نمی‌کنید و فروشگاه‌های مختلفی در آن وجود ندارند. همچنین امکانات تفریحی خاصی هم در این مرکز خرید تعبیه نشده‌اند اما هر کس کالای لوکس و لاکچری مد نظرش هست، در این پاساژ می‌تواند آن را پیدا کند. طراحی دکوراسیون داخلی این مرکز خرید در جای خود منحصر به فرد و خاص است. البته به جز مغازه و فروشگاه، رستوران و کافی‌شاپ هم در این مرز خرید وجود دارند تا اگر در حین خرید گرسنه شدید، بتوانید غذا بخورید.

آدرس: بزرگراه مدرس شمال، خیالان الهیه، بلوار آفریقای شمالی، مقابل گنار

ساعت کاری: 10 تا 22

مرکز خرید گالریا

در شمال تهران مراکز خرید زیادی وجود دارند اما همه آن‌ها نمی‌توانند به لیست بهترین مراکز خرید تهران راه پیدا کنند. در گالریا به جز فروشگاه‌های لباس و اکسسوری، شما می‌توانید از امکانات تفریحی و رفاهی دیگر هم بهره‌مند شوید. برای مثال در این فروشگاه رستوران، فود کورت، پردیس سینمایی، شهربازی و اینترنت رایگان هم برای مراجعه کنندگان تعبیه شده است.

آدرس: خیابان سیزدهم ولنجک، پلاک 5

ساعت کاری: از 10:30 تا 22:30 و پنج‌شنبه و جمعه از 10:30 تا 23:00

مراکز خرید مرکز تهران

مرکز شهر شلوغ‌ترین بخش آن است و به همین دلیل پاساژهای بزرگ را در این قسمت نمی‌سازند. بیشتر فروشگاه‌ها و پاساژهایی که در این بخش شهر وجود دارند، معمولا پاساژهای قدیمی یا بورس کالاهای مختلف است. البته با این وجود هنوز چند پاساژ بزرگ و معروف در مرکز شهر تهران پیدا می‌شود که می‌توان از آن‌ها به عنوان بهترین مراکز خرید تهران نام برد. در ادامه با تعدادی از ان‌ها آشنا می‌شویم.

مرکز خرید چارسو

اگرچه چارسو برای خرید موبایل و کامپیوتر و لوازم جانبی ساخته شده است اما امکانات تفریحی و رفاهی مانند پردیس سینمایی و فودکورت باعث شده است که افراد زیادی همیشه در این مرکز خرید حضور داشته باشند و به همین دیل می‌توان این فروشگاه را هم در لیست بهترین مراکز خرید تهران جای داد. در این فروشگاه می‌توانید از سالن‌های سینمایی باکیفیت، رستوران‌ها و فست‌فودهای معروف در فود کورت استفاده کنید و لوازم جانبی مورد نیازتان را خریداری کنید.

آدرس: خیابان جمهوری، تقاطع پل حافظ

ساعت کاری: از 10:00 تا 22:00 و بخش سینمایی از 14:00 تا 24:00

مرکز خرید ونک

ونک با اینکه سال‌ها از ساخت آن می‌گذرد و مدرن نیست و حتی امکانات زیادی هم ندارد،اما با وجود فروشگاه‌های متعدد که کالاهای قیمت مناسب ارائه می‌دهند و البته تنوع خوبی که در آن وجود دارد، همواره مملو از خریداران است. در این فروشگاه می‌توانید لباس، اکسسوری و کالاهای دیگر را خریداری کنید.

آدرس: میدان ون، خیابان ونک، نبش خیابان کار و تجارت

ساعت کاری: از 9:30 تا 22:00

شاندلیزه

اگر ساکن تهران باشید، شاندلیزه را به عنوان یکی از اولین پاساژهای تهران به خوبی می‌شناسید. شاندلیزه در مرکز شهر واقع شده است و همیشه مملو از آدم است. بیشتر فروشگاه‌های این پاساژ به فروش لباس‌های مجلسی مشغول هستند و به خصوص لباس‌های شب زنانه می‌فروشند. این فروشگاه‌ها معمولا تنوع خوبی هم دارند و تمام سلیقه‌ها را اقناع می‌کنند.

آدرس: خیابان سیزدهم ولنجک، پلاک 5

ساعت کاری: از 10:00 تا 21:30 و جمعه‌ها تعطیل

بهترین مراکز خرید تهران در بخش شرق

در سال‌های گذشته تمرکز بیشتری روی ساخت پاساژ و مراکز خرید در شرق تهران شده‌است و تا ساکنین شرق دیگر برای خرید مجبور به رفتن به بخش‌های دیگر تهران نباشند. البته هنوز غرب تهران پاساژهای بیشتری را در خود جای داده است اما در شرق هم می‌توان گزینه‌های خوبی را پیدا کرد. در ادامه چندتا از بهترین مراکز خرید تهران در شرق را به شما معرفی می‌کنیم.

همچنین بخوانید  بهترین دکوراسیون رسمی پذیرایی |10مدل برتر

اسکای سنتر

این پاساژ منظره شیک و لوکسی دارد و یکی از معروف‌ترین پاساژهای تهران است. هرچند شاید عده‌ای این مرکز خرید را جز مراکز شرق ندانند چرا که اسکای سنتر درواقع در شمال شرق تهران قرار دارد. این مرکز خرید به اندازه‌ای محبوب است که همه ساکنان لواسان به آن علاقه دارند و حتی ساکنان مناطق دیگر تهران هم خودشان را به این مرکز خرید می‌رسانند تا خریدشان را انجام دهند. خود لواسان از مناطقی است که در زمستان محبوبیت زیادی برای مردم دارند. این مرکز خرید به جز فروشگاه‌های لباس دارای امکانات  دیگری مانند پارکینگ، کافی‌شاپ و رستوران و هایپرمارکت هم هست.

آدرس: لواسان، بلوار خمینی، خیابان گلها

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 10:00 صبح تا 23:00 شب

تیراژه 2

از دیگر مورادی که به عنوان بهترین مراکز خرید تهران می‌توان در این لیست به آن اشاره کرد و شعبه یک آن را هم قبلا معرفی کردیم، تیراژه 2 است. تیراژه 2 جز مراکز خریدی است که در سال‌های اخیر به دنبال طرح ساخت مراکز خرید در شرق تهران، احداث شد. این پاساژ هم مانند شعبه یک امکانات و کیفیت خوبی دارد. در تیراژه 2 می‌توانید بهترین برندها را پیدا کنید و تمام کالاهای مورد نیاز را خریداری کنید. در این مرکز خرید به جز فروشگاه‌ها امکانات دیگری مانند پارکینگ، هایپرمارکت، رستوران و فود کورت، کارواش و شهربازی هم احداث شده است.

آدرس: اتوبان امام علی، خروجی مدنی، کنار مترو مدنی

ساعت کاری: از 9 تا 23

مرکز خرید دنیای نور

دنیای نور شامل فروشگاه‌ها با قیمت‌های مناسب و دارای امکانات خوب و تفریحات دیگر است که خریداران را جذب می‌کند. یکی از مزیت‌هایی که این مرکز خرید دارد، امکان سفارش آنلاین و تحویل حضوری در برخی از فروشگاه‌های آن است. این مرکز خرید دارای پارکینگ، اتاق مادر و کودک، شهربازی، تالار پذیرایی و امکان خرید آنلاین است.

آدرس: بزرگراه رسالت، بین بزرگراه امام علی و شهید صیاد شیرازی

ساعت کاری: از 10:00 تا 22:30 و روزهای تعطیل از 11:00 تا 22:30

مرکز خرید اندیشه

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید تهران که در شرق قرار دارد، مرکز خرید اندیشه است. در این مرکز خرید فروشگاه‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید تمام مواردی که نیاز دارید را پیدا کنید. کتگوری‌های مختلف مانند پوشاک، اکسسوری، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانه و دکوریجات را در این مرکز خرید می‌توانید پیدا کنید.

از مزیت‌های دیگر این مرکز خرید به جز تنوع فروشگاه‌ها، این است که مراکز مهمی در اطراف آن قرار دارند. پارک و فرهنگسرای اندیشه، موزه رضا عباسی، فود کورت، سرای محله، آبمیوه پالیزی و غیره از جمله این موارد است که می‌توانید بعد از خرید به آن‌ها سر بزنید. این مرکز خرید همچنین دسترسی خوبی به وسایل نقلیه عمومی دارد.

آدرس: سید خندان، سهروردی شمالی، میدان پالیزی

ساعت کاری: 10 تا 22

مرکز خرید هروی سنتر

از شاخصه‌های این مرکز خرید طراحی و معماری منحصر به فرد ساختمان آن است که در نگاه اول شما را متوجه خودش می‌کند. این مرکز خرید در شمال شرق تهران احداث شده است اما جز پاساژ‌هایی است که ساکنان شرق از آن استفاده می‌کنند. هروی سنتر امکانات متنوعی هم دارد که می‌توانید هر کالایی که بخواهید را در آن پیدا کنید. همچنین امکاناتی مانند پارکینگ، فود کورت، پردیس سینمایی، کارواش، بانک و فضای بازی کودک هم برای راحتی بیشتر مراجعین تعبیه شده است.

آدرس: میدان هروی، مرکز خرید هروی سنتر

بهترین مراکز خرید تهران در جنوب

در جنوب تهران بورس کالاهای متنوع وجود دارند و پاساژهای مختلفی هم برای خرید ساکنان جنوب تهران ساخته شده‌اند اما هیچ کدام به عنوان یک مرکز خرید معروف و شلوغ شناخته نمی‌شوند. هر چند یک مورد وجود دارد که در ادامه معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید صبا

از بین پاساژهایی که در جنوب تهران راه‌اندازی شده‌اند، مرکز خرید صبا جز بهترین مراکز است. پاساژ صبا دارای امکانات متنوع تفریحی و رفاهی است که ساکنان جنوب و مرکز تهران از آن استفاده می‌کنند. در این مرکز خرید همچنین شعبه‌های مختلف فرش هم وجود دارند و رستوران‌های پاساژ صبا هم که در جای خودشان معروف هستند. به جز این شما می‌توانید از سینمای این مرکز خرید برای تماشای فیلم استفاده کنید. این پاساژ امکانات دیگری مانند شهربازی، هایپر مارکت، باشگاه بدنسازی و رستوران  هم دارد.

آدرس: میدان حر، خیابان کارگر جنوبی

ساعت کاری: 10 تا 23

حرف آخر

در این مقاله با تعدادی از بهترین مراکز خرید تهران آشنا شدید که هر کدام ویژگی‌ها و شاخصه‌های خودشان را دارند. قبلا هم گفتیم که تهران مراکز خرید زیادی دارد اما در این مقاله تنها بهترین و معروف‌ترین آن‌ها را معرفی کردیم. هر چند سلیقه افراد متفاوت است و ممکن است شما پاساژ‌های دیگری هم به عنوان بهترین مراکز خرید تهران بشناسید اما بر اساس معیارهای کلی و علاقه‌مندی عموم مردم، لیستی که پیش روی شما است، بیشترین شانس را دارد تا بتواند نظر شما را جلب کند. این مراکز خرید معمولا روزهای تعطیل هم لازم هستند و علاوه بر خرید می‌توانید برای تفریح و گذراندن اوقات فراعت هم از آن‌ها استفاده کنید.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط