Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ فیلم و سرگرمی @ ترسناک ترین بازی های ایکس باکس؛ 8 تا از بهترین ها

ترسناک ترین بازی های ایکس باکس؛ 8 تا از بهترین ها

by | 5 بهمن 1401 | فیلم و سرگرمی | 0 comments

یکی از دلایل محبوب بودن بازی‌های ترسناک، چالشگر بودن گیمرهاست. بله، همه می‌توانند یک بازی اکشن یا استراتژیک را بدون دردسر به پایان برسانند، اما گاهی لازم است برای شیرین‌تر کردن لذت گیمینگ به سراغ تجربه‌های جدید و و البته ترسناک بروید. بازی‌های ترسناک یکی از بهترین روش‌ها برای بالا بردن هیجان شماست. درست زمانی که در حال بازی کردن هستید، حس می‌کنید که یک نفر در گوشه اتاق به شما زل زده است و کمین کرده تا در فرصتی مناسب شما را خفه کند. در حالی که بازی حس ترس را به فضای واقعی شما نیز منتقل کرده است، کار شما با یک جامپ اسکر (Jump scare) تمام خواهد شد. اگر تا به حال تجربه انجام بازی‌های ترسناک در ایکس باکس را نداشته‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنم لیست ترسناک ترین بازی های ایکس باکس را از دست ندهید.

البته ما یک لیست از ترسناک ترین بازی های کامپیوتری برای PC گیمر نیز آماده کرده‌ایم!

The Callisto Protocol

پوستر بازی کالیستو

کالیستو پروتکل اوایل دسامبر 2022 منتشر شد و این یعنی اگر به دنبال یک بازی جدید با تجربه‌ای جدید هستید، بهترین گزینه The Callisto Protocol است. داستان این بازی ترسناک و بسیار پرتنش است. شما با نقش Jacob (یعقوب خودمون!) وارد بازی می‌شوید. شخصیت شما در در زندانی در کالیستو (قمر مشتری) حبس شده است. همه چیز در همان ابتدای بازی به صورت نرمال در جریان است تا وقتی که یک بیماری نادر و کشنده شیوع پیدا می‌کند و همه چیز را به هم می‌ریزد.

با اینکه فرار از این زندان بسیار سخت است و جیکوب از فرار ناامید است، شما باید راهی پیدا کنید تا بتوانید خودتان را از آنجا نجات دهید. در این مسیر، هیولاهای بزرگ و ترسناک بسیاری هستند که می‌خواهند شما را بکشند، ولی شما باید زنده بمانید!

Martha is dead!

پوستر بازی Martha is dead

این بازی در سبک Survival (بقا) است، کسانی که تجربه این نوع بازی‌ها را دارند، می‌دانند که شرایط این نوع بازی‌ها بسیار سخت است، حالا به سختی آن، ترسناک بودن را نیز اضافه کنید، به به! داستان بازی در اواخر جنگ جهانی دوم در ایتالیا که تحت اشغال آلمان است اتفاق می‌افتد. این بازی در فوریه 2022 منتشر شد ولی بخش‌هایی از آن به خاطر سانسور محتوا، از گیم‌پلی بازی حذف شده است. البته خبر خوب این است که این بازی در ایکس باکس بدون سانسور است و شما می‌توانید نسخه کامل آن را بازی کنید.

همچنین بخوانید  بهترین بازی های دورهمی

وضعیت روانی جولیا (شخصیت اصلی) در روزهای پس از مرگ خواهرش بدتر می‌شود. او تلاش می‌کند تا وقایع روزی که خواهرش به دلیل نقص حافظه فوت کرد را به خاطر بیاورد. جولیا در حالی که جنگل‌های اطراف را کاوش می‌کند، جسد دوست پسرش، لاپو، سرباز مقاومت ایتالیا را پیدا می‌کند، قبل از اینکه به خودش شلیک کند.

Chernobylite

پوستر بازی Chernobylite

چرنوبیلیت می‌تواند یکی از بهترین گیم‌های لیست ترسناک ترین بازی های ایکس باکس باشد. کمپانی The farm 51 این بازی را تولید کرده و سبک آن اول شخص Survival است. شاید بازی‌های زیادی در سبک اثرات انرژی هسته‌ای بازی کرده باشید، ولی این یک مورد از همه آن‌ها متفاوت است. فضای بازی کاملاً پرتنش و گیج‌کننده است، علاوه بر آن، باید از عناصر ترسناک بازی نیز یاد کنیم. به هر حال، تجربه این بازی می‌تواند یک فضای متفاوت برای شما از انفجار هسته‌ای چرنوبیل درست کند.

The Quarry

پوستر بازی The Quarry

تلاش برای ساخت بازی‌های ترسناک به روشی معنی‌دار و واقعا ترسناک کار ساده‌ای نیست. اما وقتی نوبت به The Quarry از Supermassive Games می‌رسد، قطعاً یکی از بهترین‌ها در این زمینه هستند. در این بازی، شما عضوی از مشاوران کمپ خواهید بود که پس از یک “تصادف”، یک روز در آن کمپ گیر می‌کنند. در آن روز، آنها با هیولاها، افراد فاسد و موارد دیگر روبرو خواهند شد و این انتخاب آنهاست که منجر به زندگی یا مرگ آن‌ها می‌شود. هر انتخاب در این بازی می‌تواند در کشته شدن یا نجات دادن دیگران موثر باشد.

اما اگر کسی بمیرد، نگران نباشید، شما فرصتی خواهید داشت که او را نجات دهید… احتمالا. راههای مختلفی برای پایان دادن به بازی وجود دارد که صادقانه بگوییم فقط باید خودتان وارد بازی شوید و ببینید داستان شما را به کجا می‌برد. طبیعتاً شما قدرت عیسی مسیح را نخواهید داشت، ولی خوب در بعضی از بازی‌های ترسناک دیده شده که شما با گلدان خودتان را هیل می‌کنید، پس خیلی نگران این موضوع نباشید.

Resident Evil: Revelations

پوستر بازی Resident Evil: Revelations

در لیست ترسناک ترین بازی های ایکس باکس، حالا به سراغ یکی از بازی‌های فرعی Resident Evil می‌رویم. اگر به دنبال یک داستان فرعی برای بازی از سری Resident Evil هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به عنوان Resident Evil: Revelations بزنید. در مجموع دو قسمت موجود است که بین رویدادهای Resident Evil 4 و Resident Evil 5 اتفاق می‌افتد. در بازی Resident Evil: Revelations، بازیکنان به دنبال شخصیت‌های اصلی سری، جیل ولنتاین و کریس ردفیلد، می‌روند که تلاش می‌کنند یک سازمان بیوتروریستی را از آلوده کردن اقیانوس‌های زمین به یک ویروس شیمیایی متوقف کنند.

همچنین بخوانید  25 تا از بهترین سریال های ترسناک دنیا

Resident Evil: Revelations 2 اتفاقات اولین عنوان Revelations را دنبال می‌کند و شاهد بازگشت کلر ردفیلد است. برای اولین بار، گیمرها می‌توانند در نقش بری برتون نیز بازی کنند (این خدایی خوبه!). همچنین لازم است اضافه کنیم که برای دنباله بازی (Sequel)، متوجه خواهید شد که روایت بین Resident Evil 5 و Resident Evil 6 اتفاق می‌افتد. این یک نسخه اکشن Resident Evil نیست – عناوین Revelations بیشتر شبیه یک تجربه ترسناک بقا هستند. به این ترتیب، بازیکنان می‌توانند انتظار داشته باشند که مهمات را حفظ کنند، پازل‌ها را حل کنند، کاوش کنند و گاهی اوقات از دشمن فرار کنند.

Dying Light

پوستر بازی Dying Light

Techland زمانی که بازی Dead Island را منتشر کرد، نتیجه بسیار موفقیت‌آموزی داشت. اما پس از آن، آنها به سراغ پروژه جدیدی به نام Dying Light رفتند. این بازی به جای یک بهشت استوایی، بازیکنان را در دنیایی تیره و تار قرار می‌دهد که در آن نقش کایل کرین را بر عهده می‌گیرند. کایل به یک شهر منطقه قرنطینه‌ای به نام هاران نفوذ کرده است که گمان می‌رود آلوده به ویروس جدیدی است که بشریت را به زامبی‌های بی‌فکر تبدیل کرده است. در طول روز، متوجه خواهید شد که مقابله با این زامبی‌ها بسیار آسان است (به دلیل اهلی یا بی‌خطر بودن در روز به خاطر روشنایی روز). با این حال، همه چیز در طول شب به شدت تغییر می‌کند، زیرا زامبی‌ها به شدت تهاجمی می‌شوند.

خوشبختانه، بازیکنان طیف گسترده‌ای از مهارت‌های پارکور را به صورت آماده روی کارکتر بازی دارند، بنابراین زمانی که نیاز به فرار دارید، بالا رفتن از دیوار و فرار بسیار آسان خواهد بود. مبارزات از گیم‌پلی melee-focues که در Dead Island دیدیم به تمرکز بر روی سلاح تغییر یافته است و به بازیکنان تجربه اکشن ماجراجویی شدیدتری می‌دهد. بازیکنان می‌توانند با همکاری کمپین را طی کنند، یا همچنین می‌توانند با دوستان خود در حالت آلوده به نبرد بازی کنند که در آن یک بازیکن آلوده قصد دارد بقیه گروه را آلوده کند. همون کبدی خودمونه مولتی‌پلیر مودش!

The Evil Within

پوستر بازی The Evil Within

The Evil Within توسط خالق سری Resident Evil شینجی میکامی کارگردانی شده است. تمرکز بازی بر روی سباستین کاستلانوس، کارآگاهی است که در طی یک تحقیق به دنیای تحریف شده‌ای کشیده می‌شود. با وفادار ماندن به ژانر وحشت بقا (Horror survival)، The Evil Within بازیکنانی را خواهد داشت که با موجودات کابوس‌وار مبارزه می‌کنند و از تله‌ها فرار می‌کنند، دزدکی در سراسر جهان می‌گردند و پازل‌های پیچیده را حل می‌کنند و سوالات را پاسخ می‌دهند.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین بازی های آیفون

به همین ترتیب، سری بازی‌های ویدیویی قسمت جدیدی با The Evil Within 2 دریافت کردند. این بازی سه سال پس از وقایع بازی اول اتفاق می‌افتد، جایی که سباستین یک بار دیگر تحقیقات جدیدی را انجام می‌دهد که در مورد دخترش است که فکر می‌کرد مرده است، انجام می‌دهد. مطمئناً، دنباله (Sequel) ممکن است در مقایسه با نسخه اصلی دارای چند تفاوت کوچک باشد، اما هر دو قطعا ارزش بازی دارند.

Layers Of Fear

پوستر بازی Layers Of Fear

Layers of Fear یک بازی منحصر به فرد است که یکی از بدترین انواع ترس‌ها را به همراه دارد: ناتوانی در اعتماد به ذهن خود. به عنوان بازیکن، وارد داستان مردی ناشناس می‌شوید که به تازگی به خانه بازگشته و می‌خواهد برای تکمیل نقاشی خود به کارگاه خود بازگردد. از منظر اول شخص، در این بازی داستان محور در عمارت خالی او پرسه می‌زنید و به دنبال سرنخ‌ها و حل معما می‌گردید. با این حال، هیچ چیز در این مکان آنطور که به نظر می‌رسد نیست. سایه‌ها در لبه دید شما سوسو می‌زند، اما وقتی می‌چرخید، هیچ چیز آنجا نیست (توهم می‌زنید که خیلی هم باحاله). شما وارد اتاقی می‌شوید تا بچرخید، سایه‌ای را می‌بینید که فرار کرده. جایی که فقط یک در بود، شاید الان چهار در باشد. نقاشی‌ها با نگاه کردن به آنها تغییر می‌کنند. کلاً اتفاق ترسناک کم نمیفته تو این بازی!

سه پایان احتمالی برای بازی وجود دارد که بر اساس انتخاب‌هایی که هنگام حل پازل و کشف تکه‌هایی از یک داستان ترسناک و غم‌انگیز انجام می‌دهید، وجود دارد. این بازی بسیار ترسناک است زیرا شما را از تعادل خارج می‌کند و باعث می‌شود به آنچه می‌بینید و همچنین حس جهت گیری خود شک کنید. شما توسط روح یا موجود دیگری تعقیب نمی‌شوید. شما تحت تسخیر خود و گذشته خود هستید.

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم لیستی از ترسناک ترین بازی های ایکس باکس برای شما آماده کنیم، البته که بازی‌های زیادی در سبک horror وجود دارد، ولی ما سعی کردیم بهترین آن‌ها را برای شما انتخاب کنیم. اگر به نظر شما جای بازی در این لیست خالی است، در بخش کامنت‌ها با در میان بگذارید. در ضمن، اگر می‌خواهید که این مقاله پارت دو داشته باشد، لطفاً در کامنت‌ها اعلام کنید.

حسن اسدی
حسن اسدی

من حسنم، 20 سالمه و دانشجوی جامعه شناسی هستم(البته فعلاً، شاید تا یکی دوماه دیگه اخراج بشم.) نکته دیگه ای هم نیست دیگه، خدافظ.

چطور بود؟
+1
3
+1
+1
+1
+1
6
+1
+1
3

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط