Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین بازی های دورهمی

بهترین بازی های دورهمی

by | 19 بهمن 1401 | بهترین ها, فیلم و سرگرمی | 0 comments

بازی های دورهمی نقش مهمی در ایجاد نشاط گروهی در بین اعضای خانواده و یا دوستان دارد. شاید با شنیدن کلمه بازی برخی فقط آن را مختص کودکان بدانند، اما باید در نظر داشته باشید که این طور نیست، بازی ها نقش مهمی در زندگی ما ایفا می‌کنند. برخی از بازی ها علاوه بر مفرح بودن، در ایجاد فعالیت فیزیکی و ورزشی، فعالیت‌های فکری و آموزشی و غیره نیز نقش دارند. از این رو در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از بازی های دورهمی که می‌توانید اوقات خوشی را با آن سپری کنید بپردازیم.

گفتنی است بسته به سن و علایق جمعی که می‌خواهند در بازی شرکت کنند می‌توان بازی های مختلفی مانند بازی‌های فیزیکی، بازی های فکری، بازی های فان و خنده دار، بازی های مجازی گروهی و غیره را در نظر گرفت.

بیلیارد

بازی بیلیارد

آشنایی با بازی بیلیارد خیلی سخت نیست، بیلیارد در واقع بازی و ورزشی است که طبق قوانین خاص اجرا می‌گردد. در این بازی علاوه بر مهارت بدنی، نیاز به تفکر نیز می‌باشد و از این رو طرفداران زیادی نیز دارد. قدمت این بازی را مربوط به قرن 15 و در فرانسه می‌دانند که البته در فضای آزاد انجام میشد. ولی شکل امروزی آن از قرن 19 رایج گشته است. بیلیارد از جمله بازی های دورهمی جذاب است که می‌تواند هیجان زیادی را نیز به همراه داشته باشد.

طناب کشی

طناب کشی

طناب کشی نیز از بازی های دورهمی و حرکتی است که حتما آن را تجربه کرده‌اید. از مزایای این بازی این است که نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و برای همه گروه‌های سنی مناسب است. طی این بازی دو گروه تشکیل می‌شود که هر کدام یک سر طناب را می‌گیرند، می‌توان یک نشان و یا خط میانی تعیین کرد که معیاری برای حرکت گروه‌ها باشد.

همچنین بخوانید  بهترین بازی برای کسب درآمد در سال 1402

اسم فامیل

بازی اسم فامیل

اسم فامیل هم یکی از بازی های دورهمی است که اگر به بازی های فکری علاقه‌مند هستید می‌توانید از آن لذت ببرید. برای این بازی به یک کاغذ و خودکار نیاز خواهید داشت، حضور ذهن و سرعت عمل در این سرگرمی نقش مهمی دارد. گزینه‌های مختلفی مانند اسم، فامیل، شهر، میوه، کشور و غیره نوشته می‌شود که باید با حرف انتخاب شده مواردی را برای آن نوشت.

مشاعره

مشاعره

اگر از علاقه‌مندان به شعر و ادبیات هستید حتما از این بازی لذت می‌برید. همان طور که می‌دانید روند این بازی به این شکل است که هر فرد بیتی می‌خواند و فرد بعد باید با حرف پایانی بیت قبل شعر خود را شروع کند.

پانتومیم

پانتومیم

پانتومیم از دیگر بازی های دورهمی است که بیشتر افراد طرفدار آن هستند. همان‌طور که می‌‎دانید طی این بازی دو گروه تشکیل می‌گردد، یکی از اعضای گروه کلمه و یا عبارتی را با حرکات دست و بدن و بدون صحبت کردن برای دیگران اجرا می‌کند و بقیه باید آن را حدس بزنند.

مافیا

مافیا

مافیا هم از بازی های دورهمی پرطرفدار است. روند بازی به این شکل است که افراد می‌بایست به دو گروه اصلی مافیا یا همان دزد و گروه شهروندان تقسیم گردند، هر یک از شهروندان نیز نقش خاصی دارند، برای این بازی کارت‌هایی نیز طراحی گشته است. یک نفر هم به عنوان کدخدا یا حاکم انتخاب می شود، در ادامه بازیکنان باید مافیا را شناسایی کنند.

دروغ یا حقیقت

دروغ یا حقیقت

بازی دو حقیقت و یک دروغ نیز از جمله بازی های دورهمی است که می‌تواند به راحتی و بدون نیاز به تجهیزات خاصی اجرا گردد. روش این بازی به این صورت است که افراد شرکت‌کننده باید به شکل دایره بنشینند، یکی از افراد بازی را شروع می‌کند و دو حقیقت و یک دروغ در رابطه با خودش می‌گوید، دیگران باید حدس بزنند کدام جمله دروغ است. بازی بین سایر بازیکنان می‌چرخد و ادامه پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید  نقش های بازی دوتا 2

چشمک مرگ

بازی چشمک مرگ

از دیگر بازی های دورهمی بازی چشمک مرگ است. در این بازی به هر فرد یک کارت داده می‌شود روی یکی از کارت‌ها کلمه قاتل و روی کارت دیگر کلمه کارآگاه نوشته شده است. هویت قاتل مخفی است و کارآگاه باید او را شناسایی کند، قاتل به شکل مخفیانه به افراد دیگر چشمک می‌زند و آن فرد می‌میرد.

بازی بله و خیر معکوس

بازی بله و خیر معکوس

در این بازی یکسری سوالات از هر فرد پرسیده می‌شود که او تنها مجاز است با بله و خیر جواب دهد البته به شکل معکوس. تمرکز فرد برای اجرای این بازی بسیار مهم است. برای جذابیت بیشتر بازی می‌توان سوالات زیادی آماده کرد و سرعت بازی را بالا برد تا احتمال خطای او بالا رود. این بازی نیز با هر تعداد از نفرات قابل اجرا است و می‌تواند لحظات شادی را برای شما فراهم نماید.

بازی دوز

بازی دوز

بازی دوز هم از گزینه‌های مناسب جهت پر کردن لحظات دورهمی شما است. اگر تعداد نفرات شما برای بازی های دورهمی کم است می‌توانید از این بازی بهره ببرید، چرا که برای اجرای آن تنها به دو نفر نیاز است. امروزه اشکال مختلفی از این بازی طراحی گردیده است به طوری که انواع عمودی و افقی آن وجود دارد. جنس‌های آن نیز می‌تواند متفاوت باشد مانند کاغذی، چوبی، پلاستیکی و غیره. البته گفتنی است اگر هیچ یک از این موارد را در دسترس ندارید خودتان نیز می‌توانید به راحتی آن را طراحی کنید. طی اجرای این سرگرمی باید مهره‌هایتان ردیف گردد و علاوه بر آن از ردیف شدن مهره‌های نفر مقابل جلوگیری کنید.

پازل

پازل

بسیاری از افراد طرفدار بازی‌های فکری هستند. پازل از جمله بازی‌های فکری است که در ابعاد مختلف وجود دارد. انواع مختلف پازل‌ها شامل پازل‌های دو بعدی و سه بعدی وجود دارد. علاوه بر آن امروزه تنوع زیادی از نظر جنس مواد به کار رفته در این بازی مشاهده می‌شود. پیچیدگی این بازی متفاوت است و با توجه به سطح خود می‌توانید آن را انتخاب نمایید و به صورت گروهی آن را تکمیل نمایید. گفتنی است این بازی علاوه بر کودکان برای بزرگسالان نیز جذاب است.

همچنین بخوانید  تحلیل قسمت ۸ سریال The Last of Us

بازی اسم روی پیشانی

بازی اسم روی پیشانی

اسم روی پیشانی نیز از بازی های دورهمی است که جز بازی‌های فکری و فان است. این بازی به این شکل اجرا می‌گردد که ابتدا کلمه‌ای روی پیشانی فرد بدون این که ببیند چسبانده می‌شود، سپس او باید از سایرین سوال بپرسد و کلمه مورد نظر را حدس بزند. گفتنی است تنها 20 سوال می‌تواند بپرسد و دیگران نیز پاسخ بله یا خیر باید بدهند.

بازی Ticket to Ride

بازی Ticket to Ride

این بازی علاوه بر نسخه مجازی به صورت رومیزی نیز اجرا می‌شود. به طور کلی بازیکنان باید مسیری انتخاب کنند که زودتر به انتها برسند.

گروهی از بازی های موبایلی نیز وجود دارد که قابلیت اجرای گروهی را دارند اگر شما نیز طرفدار این گروه از بازی های دورهمی هستید می‌توانید از آن استفاده نمایید.

بازی The Jackbox Party Pack

بازی The Jackbox Party Pack

این سرگرمی از جمله بازی های دورهمی اندروید است. این بازی شامل تعدادی از بازی‌ها است که با هر تعداد نفرات که مایل باشید قابل اجرا است.

بازی Escape Team

بازی Escape Team

این بازی نیازمند حل معماهایی است که می‌بایست با موبایل یا کاغذ و مداد حل شود. گفته شده است تجربه این بازی مشابه بازی اتاق فرار است و تعداد نفرات آن می‌تواند از 2 تا 4 نفر باشد.

ما سعی کردیم برخی از بهترین بازی های دورهمی را برای شما به‌طور خلاصه توضیح دهیم. این بازی ها برخی نیازمند امکانات و افراد بیشتر و برخی با کمترین هزینه و امکانات قابل اجرا هستند. از کنار هم بودن لذت ببرید و دیگر بازی های دورهمی که بلدید را اینجا در کامنت به اشتراک بگذارید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
1
+1
1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط