Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم؟

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم؟

by | 20 دی 1401 | رابطه و ازدواج | 0 comments

رابطه لانگ دیستنس، عذاب یا خوشبختی؟ اگر از کسانی که تا به حال رابطه لانگ دیستنس داشته‌اند، در مورد رابطه عاطفی‌ که داشتند، از آن‌ها بپرسید، یا با خوشحالی در مورد آن صحبت می‌کنند و یا از آن به عنوان یکی از بدترین تجربه‌های زندگی‌شان یاد می‌کنند. البته که افراد در موقعیت‌های مختلف، واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند ولی به هر حال باید قبول کنیم که بعضی از افراد ذاتاً مناسب رابطه لانگ دیستنس نیستند! اما متاسفانه یا خوشبختانه، ما نمی‌توانیم احساسات خود را بطور کامل کنترل کنیم. یعنی ممکن است با اینکه از معایب رابطه لانگ دیستنس آگاه هستیم، اما باز هم عاشق و دل‌باخته کسی شویم که از محل سکونت ما فاصله زیادی دارد.

نمی‌توانم به شما بگویم که روی احساسات خود چشم ببندید و آن را سرکوب کنید، اما با گفتن چند نکته کاربردی، می‌توانم شما را راهنمایی کنم تا یک رابطه لانگ دیستنس موفق داشته باشید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هدف خود را مشخص کنید

شاید خیلی کلیشه باشد که بگوییم هدف ما از انجام هر کاری مهم‌ترین نکته است. در واقع این هدف ما است که تعیین می‌کند ما چقدر در انجام یک کار استمرار خواهیم داشت. پس در قدم اول بهتر است هدف خود را از رابطه لانگ دیستنس مشخص کنید. اگر هدف شما صرفاً وقت گذراندن با جنس مخالف است، عمیقاً به شما توصیه می‌کنم که اصلاً سمت روابط لانگ دیستنس نروید. در این نوع روابط، ممکن است شما برای هفته‌ها نتوانید معشوق خود را ببینید. و این بسیار اذیت کننده خواهد بود اگر شما با هدف درستی وارد رابطه لانگ دیستنس نشده باشید.

اما با انتخاب درست و بررسی تمام معیارها، تلخی انتظار کشیدن برای شما شاید کمی قابل تحمل باشد.

همچنین بخوانید  زگیل تناسلی زنانه چیست؟پیشگیری و درمان آن

اولویت ها را مشخص کنید

اشاره به این نکته بسیار مهم است که مشخص کردن اولویت‌ها در بقای رابطه شما مهم‌ترین نقش را بازی می‌کند. افرادی که رابطه لانگ دیستنس دارند، معمولاً هر دوی آن‌ها شاغل هستند و این یعنی سختی بیشتر. زیرا شما در زمینه‌های مختلف مشغول هستید و نمی‌توانید در اواسط هفته یکدیگر را ملاقات کنید، پس باید منتظر تعطیلات باشید. در این زمان، نقش اولویت‌ها بیشتر به چشم می‌آید. آیا شما حاضرید برای دیدن پارتنر خود قید استراحت را بزنید و مسافت زیادی را طی کنید تا به معشوق خود برسید و ساعاتی را با او همراه باشید؟

جدای از اینکه جواب شما به پرسش قبلی چیست، به این نکته توجه کنید که دلتنگی خبر نمی‌کند! یعنی ممکن است شما در یک غروب دل‌انگیز احساس دلتنگی کنید و بخواهید که پارتنر خود را ببینید، اما به خاطر فاصله زیاد این کار ممکن نیست! با مشخص کردن اولویت‌ها می‌توانید از بروز هرگونه سوء تفاهم جلوگیری کنید. مثلاً به خاطر شرایط سخت، اولویت اکثر ماها شغلمان است. پس طرف مقابل باید این موضوع را درک کند که هر زمان که اراده کرد یا دلتنگ شد، ما نمی‌توانیم به ملاقات او برویم. البته این فقط یک مثال بود، باید نکات دیگر را نیز در اولویت‌بندی رعایت کنید.

با هم ارتباط مستمر داشته باشید

 یکی از مشکلاتی که می‌تواند در روابط لانگ دیستنس به وجود بیاید، از دل رفتن آن است که در دیده نباشد! البته که این موضوع در مورد همه صدق نمی‌کند ولی باید این واقعیت را قبول کنیم که علاقه و شوق ما نسبت به افرادی که به صورت مرتب با آن‌ها دیدار فیزیکی نداریم، رفته رفته کم و کمتر می‌شود. برای جلوگیری از سرد شدن رابطه سعی کنید با هم ارتباط مستمر داشته باشید. یعنی علاوه بر تکست، تماس‌های ویدئویی و صوتی نیز داشته باشید. در مورد اتفاق‌هایی که در روز برایتان افتاده صحبت کنید. به طور کلی، اگر عاشق کسی هستید و فاصله شما از هم زیاد است، بهتر است طوری رفتار کنید که طرف مقابل همچنان از میزان علاقه شما نسبت به خود مطمئن شود.

همچنین بخوانید  ایده های عالی برای هدیه ولنتاین برای آقایان

درگیر روزمرگی نشوید

روزمرگی

مهم نیست که شما در یک رابطه لانگ دیستنس هستید یا خیر، هرگاه در رابطه شخصی‌تان دچار روزمرگی شدید، باید تمام تلاش خود را بکنید که رابطه را از حالت یکنواختی در بیاورید، وگرنه باید آن رابطه را تمام شده بدانید. در مورد رابطه‌های لانگ دیستنس این موضوع کمی حساس‌تر است، چون طرفین نمی‌توانند همیشه به صورت حضوری مسائل را حل کنند. البته روش‌های پیشنهاد شده برای جلوگیری از سرد شدن روابط لانگ دیستنس می‌تواند در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد. برای مثال، گاهی اوقات، بدون اینکه از قبل خبر دهید به دیدار پارتنر خود بروید، این کار باعث ایجاد دوباره حس خوب بین شما می‌شود. یا گاهی برای او نامه بنویسید (منظور این نیست که نامه را جایگزین شبکه‌های اجتماعی کنید!)، نامه نوشتن باعث ایجاد یک حس نوستالژی و مثبت می‌شود. یا بدون اینکه به او خبر دهید، برایش کادو بخرید و ارسال کنید!

انجام این کارها می‌تواند از یکنواخت شدن رابطه شما جلوگیری کند.

متعهد باشید

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات روابط لانگ دیستنس ایجاد حس بی‌اعتمادی است. برای مثال، شما در یک شهر دیگر زندگی می‌کنید و پارتنر شما در یک شهر دیگر و مدام هر دو نگران هستید که شاید به شما خیانت شود. وفاداری یکی از مهم‌ترین اصول رابطه لانگ دیستنس است. قبل از اینکه یک رابطه لانگ دیستنس را آغاز کنید، بهتر است از خودتان مطمئن باشید! منظور این است که با خودتان کنار بیایید که ممکن است دوست شما نتواند همیشه در مراسم‌های خاص و یا دورهمی‌ها کنار شما حاضر باشد. یا حتی ممکن است هفته‌ها نتوانید یکدیگر را ببینید. شما باید با تمام این مسائل کنار بیایید و بعد به سراغ شروع رابطه بروید.

همچنین بخوانید  بودجه بندی امور مالی در ازدواج
تعهد به رابطه

شاید با خود بگویید، “خب، اون که قرار نیست بفهمه من با کی رفتم تولد، پس چه اهمیتی داره؟”. دقیقاً مسئله همین است که شاید کسی متوجه خیانت شما نشود، ولی پارتنر شما هم تمام سختی‌هایی که شما تحمل می‌کنید، را تحمل می‌کند و با این کار شما باعث از دست رفتن اعتماد او نسبت به دیگران نیز می‌شود. ما فقط مسئول زمانی که با یک نفر رابطه داریم نیستیم، بلکه مسئول اتفاق‌های آینده نیز هستیم. چون تمام کارهای ما تاثیراتی روی فرد مقابل می‌گذارد.

حرف آخر

برقراری رابطه لانگ دیستنس شاید یکی از بهترین تصمیم‌های شما باشد ولی در عین حال حال ممکن است به یکی از بدترین تجربه‌های شما نیز تبدیل شود. قبل از برقراری رابطه لانگ دیستنس بهتر است موارد گفته شده را با دقت مطالعه کنید و یک تصمیم درست بگیرید تا وقت خودتان و طرف مقابل را الکی هدر ندهید.

پی‌نوشت: برای جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم لازم است بگویم که موارد گفته شده در مقاله برای هر دو طرف است، یعنی نباید فقط یک طرف به این موارد عمل کند.

اگر شما هم در مدیریت رابطه لانگ دیستنس پیشنهادی دارید، در بخش کامنت‌ها آن را به اشتراک بگذارید.

حسن اسدی
حسن اسدی

من حسنم، 20 سالمه و دانشجوی جامعه شناسی هستم(البته فعلاً، شاید تا یکی دوماه دیگه اخراج بشم.) نکته دیگه ای هم نیست دیگه، خدافظ.

چطور بود؟
+1
4
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط