Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ گابیون دیوار سنگی-قیمت و هزینه دیوار توری سنگی

گابیون دیوار سنگی-قیمت و هزینه دیوار توری سنگی

by | 10 اردیبهشت 1402 | اصناف و صنایع | 0 comments

توری گابیون یا به زبانی عامیانه‌تر توری سنگی یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی در حوزه آهن‌آلات شناخته شده است. کلمه گابیون یک ریشه ایتالیایی دارد، به معنای جعبه نگهدارنده و یا قفس بزرگ است. دیوار توری سنگی از سیم مفتول فلزی، طی فرآیند گالوانیزه گرم تولید می‌شود و به دلیل پوشش فلز روی، آن را می‌توان در هر نوع شرایط آب و هوایی استفاده کرد و دچار خوردگی و پوسیدگی نمی‌شود و کاملا ضد زنگ است و در مقابل رطوبت از خود واکنش نشان می‌دهد. و دارای چشمه‌های به شکل شش ضلعی و لانه زنبوری، در سایزهای مختلف می‌باشد. گابیون دیوار سنگی همان‌طور که از نامش مشخص است، توری یا قفسه بزرگی است که داخل آن را با قلوه سنگ‌های ریز و درشت و حتی رنگی پر می‌کنند و برای محافت از یک مکان، به عنوان دیوار توری سنگی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال از این توری در کنار ساحل استفاده می‌کنند تا سدی باشد در مقابل طغیان کردن دریا، در جلوی کوه و کوهپایه، و به دلیل زیبایی که از خود دارد در بسیاری از جاها دیده می‌شود، همچنین در پروژه‌های عمرانی، راه سازی و نظامی نیز می‌توان مشاهده کرد.
از مشخصات فنی گابیون دیوار سنگی آهنی، باید گفت این محصول به صورت رولی با عرض 1 تا 3 متر و طولی حدودا بین 40 تا 50 متر تولید، و روانه بازار می‌شود و در ضخامت 2، 2.5، 3، 3.5، 4 شکل می‌گیرد و چشمه‌هایی در سایز 5*5، 6*6، 8*8، 10*8 و 10*12 و محکم‌ترین آن 5 و 6 است که در پروژه‌های آبی و کانال‌ها بیشتر کاربرد دارد. در ادامه این مقاله ما قصد داریم تا شما عزیزان را بیشتر با گابیون دیوار سنگی آشنا کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست

هزینه نصب و قیمت اجرا گابیون دیوارسنگی آهنی

قیمت گابیون دیوار سنگی آهنی بر اساس یک سری پارامترها تعیین می‌شود، که با توجه به این فاکتورها می‌توان توری گابیون را خریداری کرد. عواملی که مستقیم بر قیمت آن تاثیر گذار است شامل مواردی همچون وزن، ضخامت و اندازه چشمه و همچنین میزان عرضه و تقاضا، کارخانه سازنده و نوسانات ارز و دلار می‌باشد. همان‌طور که همه ما مطلع هستیم با تغییر قیمت دلار در بازار بسیاری از محصولات دچار تغییر قیمت می‌شوند. محصولات آهنی و فولادی از آن دسته محصولاتی هستند، که دست خوش تغییرات دلار هستند و نمی‌توان قیمتی ثابت را برای این محصول فلزی در نظر گرفت. در واقع هر میزان وزن گابیون دیوار سنگی بیشتر باشد قاعدتا قیمت آن با توجه به قیمت دلار بازار نیز بیشتر می‌شود. افرادی که در زمینه صنعت راه و ساختمان فعالیت دارند قبل از خرید اولین پرسشی که دارند وزن گابیون فلزی است، بنابراین وزن توری سنگی بر قیمت نهایی آن تاثیرگذار است.

انواع دیوار توری سنگی آهنی

دیوار توری سنگی در انواع مختلفی تولید می‌شود و هر کدام به نوبه خود دارای ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی هستند. انواع گابیون دیوار سنگی شامل موارد زیر می‌باشد.

  1. دیوار توری سنگی همه کاره(سبدی،جعبه‌ای)
  2. توری گابیون تشکی
  3. توری دیوار سنگی گابیون مش
  4. توری سنگی تزئینی گابیون فلزی

دیوار توری سنگی همه کاره(سبدی،جعبه‌ای)

این توری به شکل جعبه یا صندوق و یا قفس بزرگ ساخته می‌شود که در آن سنگ‌های ریز و درشت، همچنین شن و ماسه قرار می‌گیرد. کاربرد چشم‌انداز آن بیشتر در بزرگ‌راه‌ها و راه‌آهن مشاهده می‌شود.

توری سنگی

توری گابیون تشکی

‌ گابیون دیوار سنگی تشکی یکی دیگر از انواع فنس گابیون می‌باشد. یکی از دلایلی که به این توری حصاری، گابیون تشکی می‌گویند، این است که با ارتفاع کم ساخته شده است تا از فرسایش جلوگیری کند. ساختار این محصول صاف است و در صنایع آبی بیشتر دیده می‌شود و نقش موج‌شکن را ایفا می‌کند و از مزایای آن به دلیل پوشش فلز روی، که همان عملیات گالوانیزه کردن است، موجب می‌شود به هیچ وجه دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نشود و عمر این محصول بین 50 تا 70 سال است.

همچنین بخوانید  معرفی تجهیزات و مبلمان اداری

توری دیوار سنگی گابیون مش 

توری دیوار سنگی گابیون مش، یکی از محکم‌ترین توری حصاری گابیون به شمار می‌آید، به دلیل استقامت و مقاومت بالای این محصول، بیشتر در فضاهایی که امکان ریزش کوه بسیار است مشاهده می‌شود. توری سنگی آهنی قادر است از ورود سنگ‌های ریز و درشت به داخل جاده جلوگیری کند و به دلیل وزن و ضخامت بالایی که دارد از سایر انواع حصاری گابیون قیمتی بیشتر دارد.

توری سنگی گابیون تزئینی فلزی

توری سنگی تزئینی گابیون یکی از پرکاربردترین از انواع این توری به حساب می‌آید و بیشتر جنبه تزئینی دارد. توری قفسه بزرگ را از سنگ‌های کوچیکتر و رنگی پر می‌کنند، از این محصول بیشتر در فضاهایی مانند پارک، فضای سبز و پارک‌های جنگلی مشاهده می‌شود.

فواید و مزایا استفاده از گابیون دیوار سنگی آهنی

همان‌طور که در متن فوق نیز به آن اشاره کردیم توری سنگی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آنها کاربرد ویژه‌ای دارند. از آنجایی که دیوار توری سنگی، قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد، می‌توان آن را در طرح و شکل‌های مختلف ایجاد کرد، حتی با وجود سنگ‌های تزئینی که در قفس بزرگ جای می‌گیرد، می‌توان آن را رنگ کرد و زیبا سازی شهر را دوچندان کرد. کاربردهای دیگر این محصول در انواع تخت‌خواب و مبلمان مدرن نیز دیده شده است و از فواید دیگر، استفاده کردن از توری سنگی به شرح زیر می‌باشد.

  1. ظاهری زیبا
  2. سازگاری با محیط زیست
  3. نفوذ‌پذیری آب
  4. سیستم خنک کننده
  5. طول عمر بالا
  6. به دلیل سبک وزن بودنش نصبی آسان دارد
  7. دائمی بودنش
همچنین بخوانید  شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن‌ها بر شرکت‌های تولید پوشاک

معایب استفاده از گابیون دیوار سنگی آهنی

در این مقاله با فواید توری دیوار سنگی آشنا شدید حالا بد نیست معایب آن را نیز بدانید که شامل موارد زیر می‌باشد.

  1. سبک خاص
  2. اندازه شبکه‌‌ی چشمه
  3. لانه سازی حشرات
  4. ساختار

سبک خاص

بدین معنی است که مناسب هر خانه‌ای نمی‌باشد، با اجرای آن ممکن است ظاهر خانه به هم ریخته شود.

اندازه شبکه‌‌ی چشمه

بزرگترین معایبی که دیوار گابیون سنگی دارد اندازه شبکه‌‌ی چشمه آن است، یعنی موقع اجرا باید از حداقل قطر پرکننده سنگ داخل قفسه مطمئن باشید، که حداقل آن 3 اینچ است تا هیچ چیزی نتواند از اندازه در نظر گرفته چشمه خروج و ورود کند.

لانه‌سازی حشرات

به دلیل فضای بازی که مابین چشمه‌ها است گزینه مناسبی است برای لانه کردن حشرات و حیوانات و حتی جلبک‌های کنار ساحل

ساختار

توری حصاری گابیون علاوه بر زیبایی که دارد و می‌توان آن را به صورت اتاقک‌های کوچک دیوار سنگی برش داد اما در فضاها و حیاط‌های کوچک مناسب نیستند.

خرید گابیون دیوارسنگی فلزی از کارخانه‌های تولید کننده

صنایع فولاد توفیقی در استان تهران همواره آماده ارائه فروش انواع گابیون دیوار سنگی می‌باشد. شما عزیزانی که قصد خرید تور سنگی جهت اجرای دیوار گابیون را دارید، و می‌خواهید اطلاعات کافی و به روزترین قیمت گابیون دیوار سنگی را دریافت کنید با کارشناسان واحد فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید تا آنها با توجه به نیاز شما در مورد حصاری گابیون آهنی، ارزانترین و بهترین جنس را در اختیار شما بگذارند و به شما کمک می‌کنند تا خریدی ویژه را تجربه ‌کنید.

ahmadnabavi
ahmadnabavi
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
3

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط