Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ حیوانات خانگی @ بهترین مقدار خواب سگ ها در طول روز چند ساعت است؟

بهترین مقدار خواب سگ ها در طول روز چند ساعت است؟

by | 10 دی 1402 | حیوانات خانگی | 0 comments

حداقل هر کسی یک بار در زندگی خود به سگ ها و گربه‌ها به خاطر خوابشان حسودی کرده است. سگ ها پس از خوابیدن کل شب، روزها هم زیر آفتاب چرت می‌زنند و بعد روی کاناپه استراحت می‌کنند. وقتی از خواب بیدار می‌شوند، اغلب به اندازه کافی پرانرژی هستند تا بتوانند شما را با بازی کردن از پا در بیاورند . حیواناتی مانند سگ‌ها متفاوت از انسان‌ها می‌خوابند و این تفاوت‌ها می‌تواند باعث شود بسیاری از صاحبان سگ تعجب کنند که آیا سگ آنها زیاد می‌خوابد یا به اندازه کافی نمی‌خوابد. همیشه خواب سگ ها یک مسئله بزرگ برای صاحبان آن‌ها است.

بیش از یک پاسخ برای این سوال وجود دارد که یک سگ در روز به چند ساعت خواب نیاز دارد. مانند ما، سگ‌ها نیز ممکن است بسته به سن، سلامت، موقعیت مکانی و سبک زندگی خود به خواب کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشند. با یادگیری بیشتر در مورد نحوه خواب سگ‌ها، درک الگوهای خواب سگ خود و مشاهده هرگونه تغییر یا علت نگرانی آسان‌تر می‌شود.

مقاله “راهنمای کامل برای کسانی که تا به حال سگ نداشته اند!” را از دست ندهید.

سگ ها هر روز چقدر می خوابند؟

سگ ها هر روز چقدر می خوابند

به طور متوسط، بیشتر سگ‌ها حدود 50 درصد از روز خود را در خواب می‌گذرانند (حدود 12 ساعت در یک دوره 24 ساعته). توله سگ‌ها، سگ‌های نژاد بزرگ و سگ‌های مسن ممکن است بیشتر بخوابند، در حالی که سگ‌های نژاد کوچک و سگ‌های کار ممکن است کمتر بخوابند.

سگ‌ها علاوه بر 50 درصد از روزی که به خواب می‌روند، 30 درصد دیگر از ساعات بیداری خود را صرف لم دادن و استراحت کردن می‌کنند. درست مانند انسان‌ها، لم دادن زمانی است که سگ بیدار است اما واقعاً هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

بنابراین، 80 درصد از روز سگی را صرف انجام ندادن هیچ کاری نمی‌کند.

حتماً مقاله “۱۰ تا از اجتماعی ترین نژادهای سگ” را مطالعه کنید.

چرا سگ ها زیاد می خوابند؟

خواب سگ ها

سگ‌ها خیلی بیشتر از مردم می‌خوابند. آن‌ها زمانی می‌خوابند که بدنشان می‌گوید به خواب نیاز دارند.

خواب برای سگ‌ها بسیار مهم است.

دکتر نیکلاس دودمن، استاد بازنشسته در دانشگاه تافتس می‌گوید: «در تمام طول روز، فعالیت الکتریکی در مغز ما در حال انجام است و داده‌های تصادفی و نامرتب در مکان‌های مختلف ذخیره می‌شوند. ما این کار را در خواب سازماندهی می‌کنیم و سگ‌ها نیز این کار را انجام می‌دهند. این بسیار ضروری است.»

خواب به رشد مغز، حافظه و ظرفیت یادگیری سگ و همچنین سیستم ایمنی بدن آنها کمک می‌کند. حیوانات و افراد کم خواب بیشتر مستعد ابتلا به عفونت هستند.

همچنین بخوانید  حیوانات خانگی شما چه خدماتی را لازم دارند؟

بسیاری از کارشناسان همچنین بر این باورند که کمبود خواب ممکن است باعث بد خلقی سگ شما شود.

منطقی است که سگ‌های نژاد بزرگ، توله سگ‌ها و سگ‌های مسن حتی به خواب بیشتری نیاز دارند. سگ‌های بزرگ‌تر برای حرکت دادن بدنشان به سختی نیاز دارند و بهبودی از این تلاش زمان می‌برد.

سگ‌های جوان جنب و جوش بیشتری دارند، همه چیز را کاوش می‌کنند و انواع انرژی را می‌سوزانند. سپس، آنها می‌خوابند تا زمانی که بدن آنها بهبود یابد و برای یک بازی دیگر آماده شود.

سگ‌های مسن‌تر نیز برای کمک به بهبودی بدنشان از فعالیت‌های روزانه به خواب بیشتری نیاز دارند.

آیا خوابیدن سگ در طول روز بد است؟

خواب سگ در تمام روز

مهم ترین نکته برای دامپزشکان زمانی است که والدین حیوانات خانگی متوجه تغییرات در الگوی خواب سگ می‌شوند. اگر سگ شما معمولاً 2 تا 3 ساعت صبح می‌خوابد و سپس بقیه روز را بیدار است، اما ناگهان متوجه می‌شوید که 5-6 ساعت صبح و بعد از ظهر می‌خوابد، وقت آن است که با دامپزشک تماس بگیرید.

شرایطی مانند دیابت و بیماری کلیوی می‌تواند دلیل تغییر الگوی خواب طبیعی سگ شما باشد. برخی از دلایل بزرگی که سگ‌های مسن ممکن است بیشتر از حد معمول بخوابند، کم کاری تیروئید (تیروئید کم کار)، بیماری قلبی و آرتریت است.
اگر سگ دیابتی دارید، راهنمای غذای سگ دیابتی حتما بخوانید.

یکی دیگر از مواردی که ما تمایل داریم به آن اشاره کنیم، واکنش سگ به بیدار شدن است. بیشتر سگ‌ها نسبتاً سریع از خواب بیدار می‌شوند و اگر انگیزه کافی وجود داشته باشد (مانند افسار آویزان یا میان وعده)، از چرت بلند می‌شوند و آماده رفتن هستند.

دامپزشکان نگران هستند که سگ‌ها به سختی از خواب بیدار شوند یا نتوانند انگیزه‌ای برای انجام کارهایی داشته باشند که معمولاً از آن لذت می‌برند. اگر متوجه شدید که سگ شما بیش از حد معمول می خوابد، یا به سختی از خواب بیدار می شود، یک گزارش خواب داشته باشید و با دامپزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

دامپزشک شما می‌تواند فهرست خواب را بررسی کند و آزمایش‌هایی را برای کمک به یافتن شرایط زمینه‌ای که ممکن است باعث شود سگ شما بیشتر بخوابد یا تمایلی به بلند شدن ندارد انجام دهد.

اگر سگ من در شب بی قرار باشد و نخوابد چه؟

بی قراری سگ برای خواب

سن یکی دیگر از عواملی است که به اختلالات خواب می‌رسد. با اینکه سگ‌های مسن‌تر گاهی اوقات در به خواب رفتن مشکل بیشتری نسبت به توله سگ‌ها یا سگ‌های بالغ جوان دارند.

دکتر هندریکس می‌گوید که مانند بسیاری از افراد مسن، برخی از سگ‌های سالخورده (مخصوصاً آن‌هایی که به اختلال عملکرد شناختی سگ مبتلا هستند، وضعیتی شبیه به بیماری آلزایمر) غروب می‌کنند. این بدان معناست که ممکن است با فرا رسیدن شب گیج و بی‌قرار شوند. آنها تمایل به سرعت زیاد دارند و ممکن است در به خواب رفتن مشکل داشته باشند.

همچنین بخوانید  پرکاری تیروئید در سگ ها

این در بسیاری از موارد با دارو قابل کنترل است. برخی از حیوانات به قرار دادن چراغ‌های شب در نزدیکی محل خواب مورد علاقه‌شان و همچنین روشن کردن تلویزیون یا رادیو با صدای کم پاسخ می‌دهند.

یکی از مشکلات رایج‌تر، سگ‌های مسن‌تر هستند که باید برای دفع ادرار بیشتر بیرون بروند. اگرچه این می تواند مبنای پزشکی داشته باشد، اما می‌تواند به سادگی نشان دهنده تغییر در الگوهای سگ شما باشد و برای آنها کاملاً طبیعی باشد.

اگر سگ شما به طور ناگهانی نیاز به بیرون رفتن در شب دارد، با دامپزشک خود مشورت کنید. وسایلی را برای سگ خود در نظر بگیرید که بتواند شب ها بیشتر بیرون برود، خواه این که یک پد ادرار بگذارد، در طول شب بیرون بیاید یا از درب سگ استفاده کند.

در بیشتر موارد، دلایل قابل شناسایی برای سگ‌هایی که در شب بی‌قرار هستند وجود دارد. تماس با دامپزشک برای کمک به شناسایی آن دلیل و در صورت امکان، از بین بردن محرک، بهترین راه حل بلند مدت است.

چگونه به سگ خود کمک کنیم بهتر بخوابد

کمک به سگ برای خواب بهتر

درست است که خواب سگ‌ها با افراد متفاوت است، اما نیاز آنها به خواب برای حفظ سلامتی شان یکسان است. به علاوه، قرار دادن سگ خود در یک برنامه خواب ثابت، زندگی را برای شما آسان‌تر می‌کند (دیگر از استراحت در حمام در نیمه‌شب استفاده نکنید!). در اینجا چند نکته برای کمک به خواب بهتر سگ شما آورده شده است:

  • برنامه ای بسازید. وقتی یک توله سگ یا سگ پناهگاه را به خانه می‌آورید، شروع یک برنامه زمانی مفید است. به خاطر داشته باشید که توله سگ‌ها به طور خاص می‌توانند مدت زیادی قبل از اینکه نیاز به تسکین خود داشته باشند، بروند، بنابراین برای استراحت آخر شب یا صبح زود برنامه ریزی کنید.
    یک قانون کلی خوب این است که برای هر ماه سن یک ساعت بشمارید، سپس یک ساعت اضافه کنید. این بدان معناست که یک توله سگ پنج ماهه می‌تواند حدود شش ساعت قبل از نیاز به بیرون رفتن بخوابد. پس از حدود ده ماه، سگ‌ها به طور کلی می‌توانند 10 تا 12 ساعت صبر کنند.
  • رژیم غذایی آنها را مدیریت کنند. تشویق خواب خوب با اطمینان از اینکه حیوان خانگی شما یک رژیم غذایی متعادل دارد و مقدار کافی غذا در طول روز می خورد شروع می‌شود.
  • قبل از خواب آنها را بیرون بگذارید. به سگ خود این فرصت را بدهید که قبل از خواب خود را تسکین دهد و احتمال اینکه بیدار شدن در نیمه شب را کاهش دهید.
  • هر شب به آنها یک منطقه آرام، تاریک و راحت بدهید تا بخوابند. سگ شما با حواس‌پرتی کمتری بهتر می‌خوابد، بنابراین مکان مخصوصی را با یک پتو یا تخت سگ راحت در نظر بگیرید. بسیاری از کارشناسان آموزش جعبه را توصیه می کنند، که می‌تواند به سگ‌ها یک پایگاه خانگی امن و سرپناه بدهد.
  • مطمئن شوید که آنها به طور منظم ورزش می کنند. همه سگ‌ها باید از نظر جسمی و ذهنی تحریک شوند، بنابراین مطمئن شوید که هر روز بیرون می‌روند یا با شدت بازی می‌کنند. سگی که تمام روز را صرف هیچ کاری نمی کند، احتمالاً زمانی که شما هستید برای خواب آماده نخواهد بود.
همچنین بخوانید  رژیم غذای کم سدیم برای سگ چیست؟

سخن آخر

خواب یکی از مهم‌ترین بخش های روز حیوان خانگی ما است. بنابراین اگر به نظر می‌رسد سگ شما بیشتر روز را به چرت زدن می‌گذراند، احتمالاً طبیعی است.
سگ‌ها، درست مانند مردم، ویژگی‌های خاص خود را دارند، و آشنایی با برنامه خواب سگ‌تان می‌تواند راه خوبی برای پیگیری چیزهایی باشد که می‌تواند برای آنها عادی تلقی شود. به این ترتیب می‌توانید تغییرات ناگهانی را که می‌تواند نشان‌دهنده مشکلی باشد که ارزش مطرح کردن با دامپزشک را دارد، شناسایی کنید.

سوالات متداول

آیا سگ ها شب ها مانند انسان می خوابند؟

در حالی که هم سگ‌ها و هم انسان‌ها برای بهبودی از فعالیت‌های روزانه نیاز به استراحت در شب دارند، خواب سگ متفاوت است. سگ‌ها معمولا زمان کمتری را نسبت به افراد در خواب می‌گذرانند، که باعث می‌شود در طول روز به استراحت بیشتری نیاز داشته باشند.

آیا سگ ها خواب می بینند؟

به عنوان یک والدین حیوان خانگی، ممکن است سگ خود را دیده باشید که در هنگام خواب پنجه‌های خود را حرکت می‌دهد، تکان می‌خورد یا گریه می‌کند.
سگ‌ها حدود 20 دقیقه پس از به خواب رفتن شروع به خواب دیدن می‌کنند.
هنگامی که این اتفاق می‌افتد، تنفس آنها ممکن است نامنظم شود و چشمان آنها در پشت پلک‌ها حرکت کنند. همچنین ممکن است ماهیچه‌های آن‌ها را مشاهده کنید که انگار در حال تعقیب کسی یا چیزی هستند. رویاهای آنها اغلب به تجربیاتی که در طول روز دارند مربوط می‌شود.
سگ‌های کوچک بیشتر خواب می‌بینند.
محققان خاطرنشان می‌کنند که سگ‌های کوچکتر بیشتر از نژادهای بزرگتر خواب می‌بینند. از سوی دیگر، سگ‌های بزرگتر تمایل دارند رویاهای طولانی‌تری داشته باشند.
کارشناسان توصیه می‌کنند که صاحبان حیوانات خانگی از بیدار کردن سگ‌های خود با شنیدن صدای ناله یا گریه آنها خودداری کنند، زیرا ممکن است با گاز گرفتن واکنش نشان دهند.
درست مانند انسان‌ها، حیوانات نیز می‌توانند کابوس ببینند، اما این کاملا طبیعی است.

چرا سگ من وقتی می خوابد می خواهد مرا لمس کند؟

در تماس بودن نشانه اعتماد سگ به صاحبش است. این به تقویت پیوند آنها با خانواده کمک می‌کند.

admin
admin
چطور بود؟
+1
1
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط