Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین ویژگی های یک شوهر خوب

بهترین ویژگی های یک شوهر خوب

by | 9 مهر 1402 | بهترین ها, رابطه و ازدواج | 0 comments

چه به دنبال شوهر باشید، چه در این فکر باشید که آیا به پیشنهاد ازدواج دوست پسرتان،بعد از مشقت‌های بسیار برای راضی کردن والدین سخت گیر برای ازدواج شما، بله بگویید، یا فقط کنجکاو هستید که آیا با شوهرتان به توافق رسیده‌اید، به جای درستی آمده‌اید. در اینجا چک لیست نهایی را با 25 مورد از بهترین ویژگی های یک شوهر خوب ایجاد کردیم. و نگران نباشید اگر مرد شما همه این ویژگی‌ها را ندارند، خیلی ها اینطور هستند!

ویژگی های یک شوهر خوب

1) او عاشق است

عشق یک شوهر خوب

اول از همه، او یک شریک دوست داشتنی است. این به این معنی است که او مهربان و حامی است.

او عشق خود را با گفتار و کردار خود نشان می‌دهد:

  • با قرار دادن شما و رابطه‌تان در اولویت اول خود
  • با اطمینان از اینکه زمان با کیفیتی را با هم سپری می‌کنید
  • او می‌داند که چگونه یک زن را خوشحال کند
  • با محبت بودن،او عشق خود را با بوسیدن شما، در آغوش گرفتن شما و گرفتن دست شما هنگامی که با هم بیرون هستید ابراز می‌کند.
  • با انجام کارهایی برای شما، مانند آوردن صبحانه در رختخواب یا پیاده روی سگ در زمانی که خسته هستید
  • با گوش دادن فعال هنگام صحبت کردن و پاسخ دادن با پاسخ متفکرانه
  • با ارتباط خوب بودن
  • با گشاده رویی با شما برخورد می‌کند
  • با تمایل به سازش
  • با متعهد شدن به ایجاد رابطه

ازدواج موفق بیش از یک قرارداد قانونی است. این یک پیوند عاطفی و معنوی بین دو نفر است. به همین دلیل است که بدون عشق نمی‌توانید یک شوهر خوب و یک ازدواج خوب داشته باشید.

2) او دوست شماست

تفاوت بین یک رابطه عاشقانه کوتاه مدت و ازدواج چیست؟

من به شما می‌گویم: ازدواج برای زندگی است. این بدان معناست که شما و شوهرتان با هم پیر خواهید شد. یعنی در بیماری و سلامتی با هم خواهید بود. بیایید با آن روبرو شویم، در نهایت، عشق محو خواهد شد و پویایی و فراوانی زندگی جنسی شما تغییر خواهد کرد. من این را نمی‌گویم که شما را پایین بیاورم یا بگویم ازدواج چیز بدی است. برعکس، ازدواج می‌تواند عالی باشد! اما باید بر اساس چیزی بیش از رابطه جنسی باشد.

شما کسی را می‌خواهید که بتوانید:

  • با او بخندید
  • گفتگوهای جالبی داشته باشید
  • با هم بازی کنید
  • وارد بحث‌های احمقانه نشوید
  • با هم ماجراجویی کنید

اساساً، شما می‌خواهید با کسی باشید که از بودن با او واقعاً لذت می‌برید. به همین دلیل است که فکر می‌کنم مهم است که شوهر شما نیز دوست شما باشد.

3) او از نظر عاطفی بالغ است

بلوغ عاطفی شوهر خوب

همه ما می‌دانیم که دختران، چه از نظر جسمی و چه از نظر عاطفی سریعتر از پسران بالغ می‌شوند. اما ما انتظار داریم زمانی که همه ما بالغ شدیم در یک صفحه باشیم، درست است؟

متأسفانه همیشه اینطور نیست.

برخی از پسرها به 30 سالگی می‌رسند در حالی که سن عاطفی آنها در سن نوجوانی باقی می‌ماند. در واقع، برخی تمام زندگی خود را بدون اینکه بزرگ شوند می‌گذرانند. من نمی‌دانم موضوع چیست، حدس می‌زنم این همان چیزی است که برخی به آن «سندرم پیتر پن» می‌گویند.

شوهر خوب یک فرد بالغ است. او کسی است که می‌تواند با چالش‌های بزرگسالی مقابله کند. او شغل دارد و می‌تواند از پس امور “ترسناک” مانند مخارج و وام مسکن بربیاید. وقتی دعوا می‌کنید، او از مشکل فرار نمی‌کند. او سخت کار می‌کند تا راه حلی بیابد و آماده سازش است.

4) او به شما احترام می گذارد

اگر مرد شما به شما احترام نگذارد، او نه تنها یک شوهر خوب نیست، بلکه انسانی خوبی هم نیست، زیرا یک انسان خوب همیشه به همه احترام می‌گذارد. همه ما سزاوار این هستیم که با ما با احترام رفتار شود، این کمترین چیزی است که ما به عنوان انسان باید به آن متعهد باشیم، به همین دلیل بسیار مهم است که شوهر شما کسی باشد که به شما به عنوان یک زن و به عنوان یک انسان احترام بگذارد.

و اگر می‌پرسید که احترام مردی به چه معناست، به این معنی است که:

  • او برای نظرات شما ارزش قائل است و شما را جدی می‌گیرد
  • او واقعاً به شما گوش می‌دهد
  • او احساسات شما را در نظر می‌گیرد
  • او از اهداف شما حمایت می‌کند و سعی نمی‌کند شما را کنترل کند
  • و مهمتر از همه، او با شما برابر رفتار می‌کند

5) او شما را درک می کند

یکی دیگر از ویژگی های یک شوهر خوب این است که او “تو را درک می‌کند”.

بنابراین، این دقیقا به چه معناست؟

این بدان معناست که او دیدگاه منحصر به فرد شما را نسبت به زندگی درک می‌کند. او می‌تواند چیزها را از منظر شما ببیند و با احساسات شما همدلی می‌کند.

یک شوهر خوب می‌تواند در سطح عمیق‌تری با شما ارتباط برقرار کند. او می‌داند چه چیزی واقعا برای شما مهم است، چه چیزی شما را خوشحال می‌کند، چه چیزی شما را ناراحت می‌کند و چه چیزی شما را می‌ترساند.

علاوه بر این، او می‌تواند نیازهای شما را پیش بینی کند و همیشه در کنار شماست.

بیایید نگاهی بیندازیم که او چگونه شما را جذب می‌کند:

  • او می‌داند که شما ترجیح می‌دهید با عنکبوت روبرو شوید تا سوسک.
  • او می‌داند که وقتی PMS دارید، باید شکلات تهیه کند، صبور باشد و شما را زیاد بغل کند.
  • او حس شوخ طبعی عجیب و گاهی نامناسب شما را دریافت می‌کند.
  • او می‌داند که شما چه می‌خواهید بگویید بدون اینکه مجبور باشید جملات را مرور کنید.

شما هم او را درک می‌کنید. به همین دلیل است که دو نفر که یکدیگر را درک می‌کنند، یک ارتباط عاطفی قوی و یک ازدواج شاد دارند.

6) او محافظ است

شوهر خوب محافظ است

در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد: یک شوهر خوب می‌داند که شما زنی توانا، مستقل، و می‌توانید از خود مراقبت کنید، و با این حال، او از شما محافظت می‌کند.

تنها کاری که او می‌خواهد انجام دهد این است که شما را از آسیب جسمی و روحی دور نگه دارد.

به عنوان مثال: وقتی با دخترها برای مهمانی بیرون می‌روید، او می‌آید تا شما را به مقصد برساند. مهم نیست چقدر دیر برسد ولی هرگز اجازه نمی‌دهد راه بروید یا سوار اسنپ شوید.

و اگر کسی به شما بی‌احترامی می‌کند، آماده است که برای دفاع از شما هر کاری انجام دهد.

همچنین بخوانید  بهترین اپلیکیشن های تناسب اندام اندروید

اما، چرا او اینقدر محافظ است؟

خوب، احتمالاً به این دلیل است که شما غریزه قهرمانی او را تحریک کرده‌اید.

به طور خلاصه، غریزه قهرمان مفهومی است که کارشناس روابط جیمز بائر به آن دست یافته است. این توضیح می‌دهد که چگونه مردان توسط غرایز اولیه خود هدایت می‌شوند تا از همسر خود (یعنی شما) مراقبت کنند.

هنگامی که غریزه قهرمانی یک مرد را تحریک کردید، او همه چیز را وارد می‌کند. او به شما متعهد است و شما را بیشتر از هر کسی که قبلاً دوست داشته است دوست خواهد داشت. و او برای محافظت از شما و جلوگیری از آسیب شما هر کاری انجام می‌دهد.

7) او قابل اعتماد است

یک شوهر خوب قابل اعتماد و سازگار است. او همچنین صادق است و صداقت دارد.

یک شوهر خوب به شما خیانت نمیکند یا به نوعی به شما دروغ بگوید، این هرگز اتفاق نخواهد افتاد. و اگر شما از آن دسته زنی هستید که دوست دارد مرد خود را از طریق تلفن یا ایمیل او چک کند، هیچ نیازی به انجام این کار با یک شوهر خوب وجود ندارد.

به عبارت ساده، او کاملاً به شما وفادار است و هرگز رویای انجام کاری که به شما صدمه بزند را در سر نمی‌پروراند. شما می‌توانید هم با قلب و هم در زندگی به او اعتماد کنید.

8) او اعتماد دارد

و شما می‌خواهید چیز دیگری بدانید؟ او هم به شما اعتماد دارد. اعتماد به دو صورت کار می‌کند و شما مردی را می‌خواهید که به شما اعتماد کند. باور کن، نمی‌خواهی با پسر شکاکی که مدام از تو می‌پرسد «کجا بودی؟» یا “آن پسر کیست؟” باشید.

یک شوهر خوب اعتماد دارد زیرا می‌داند که اعتماد برای به نتیجه رسیدن یک رابطه مهم است. البته پرسیدن مدام این سوالات می‌تواند رابطه شما را به یک رابطه سمی تبدیل کند.

9) او در سازش خوب است

شوهر خوب در سازش خوب است

اگر می‌خواهید ازدواج شما شاد باشد، باید یاد بگیرید که چگونه سازش کنید و یک شوهر خوب این را می‌داند.

مثلا:

شما دوست دارید برنامه خانوادگی تماشا کنید و او دوست دارد بهترین سریال های کره ای تماشا کند. بنابراین، شوهر شگفت‌انگیز شما نقشه‌ای را ارائه می‌کند، او پیشنهاد می‌کند که یک شب شب برنامه شما باشد و شب بعدی سریال های او. به این ترتیب، شما هر دو خوشحال هستید.

و این با همه چیز کار می‌کند، از انتخاب محل تعطیلات یا انتخاب بهترین لوازم کمپینگ گرفته تا خانواده‌ای که تعطیلات را با آنها سپری می‌کنید.

به من اعتماد کنید، سازش برای یک ازدواج شاد بسیار مهم است.

10) او مسئول است

همانطور که باید باشد. بالاخره او یک بزرگسال است، یادتان هست؟ این بدان معناست که او شغل دارد، بیشتر از درآمدش خرج نمی‌کند و امتیاز اعتباری خوبی دارد. همچنین به این معنی است که او مراقب سلامت روحی و جسمی خود است. مراقبه می‌کند، خوب غذا می‌خورد و ورزش ‌کند.

مطمئناً او دوست دارد گهگاهی بیرون برود، اما دیگر نیاز یا انرژی لازم برای مهمانی هر شب را ندارد. و وقتی بیرون می‌رود، هرگز مشروب نمی‌نوشد و مست رانندگی نمی‌کند.

او پسر خوبی است که بر اساس ارزش‌ها و اصول خود زندگی می‌کند. این بدان معناست که او همیشه کار درست را انجام می‌دهد. به تعهدات خود عمل می‌کند؛ و مراقب خانواده‌اش باشد.

11) او قابل اعتماد است

در تجربه من، شما می‌خواهید با کسی باشید که همیشه می‌توانید برای عمل به وعده‌هایش روی او حساب کنید. یکی از ویژگی های یک شوهر خوب عملکردن به قول‌هایش است.

ببینید، وقتی یک شوهر خوب می‌گوید که قرار است کاری انجام دهد، آن را انجام می‌دهد. و وقتی می‌گوید که قرار است جایی باشد، شکی در ذهن شما وجود ندارد که او در زمان از پیش گفته شده در آن جا خواهد بود.

به اندازه کافی بد است وقتی دوستانی دارید که همیشه دیر می‌آیند و در آخرین لحظه از بین می‌روند، تصور کنید ازدواج با چنین فردی چقدر وحشتناک است.

یک شوهر قابل اعتماد باعث ایجاد اعتماد و ثبات در یک رابطه می‌شود. و اگر مجبور بودید یک نفر را در زندگی خود انتخاب کنید تا بتوانید به او تکیه کنید، آیا شریک زندگی خود را برای زندگی انتخاب نمی‌کنید؟

12) او شما را می خنداند

شوهر خوب شما را می خنداند

برای من، حس شوخ طبعی یک مرد قبل از ظاهرش است. چرا؟ چون در نهایت، قیافه‌اش محو می‌شود، و اگر خنده‌دار یا جالب نباشد، پس با مردی گیر کرده‌اید که روزی روزگاری خوش‌تیپ بود. ببینید منظورم چیست؟

به همین دلیل است که وقتی تصمیم می‌گیرید با کسی ازدواج کنید، باید از خود بپرسید: “آیا او مرا می‌خنداند؟”

خنده را بدیهی نگیرید زیرا فواید آن بی پایان است: استرس را از بین می‌برد، خلق و خو را بهبود می‌بخشد، با افسردگی مبارزه می‌کند، شادی به ارمغان می‌آورد و بین مردم پیوند ایجاد می‌کند.

حالا، به این فکر کنید که با شخص دیگری در قرنطینه باشید. آیا ترجیح می‌دهید با کسی باشید که ظاهر خوبی دارد یا با فردی که شخصیت و توانایی دارد شما را وادار به قهقهه کند؟

13) او با دوستان و خانواده شما کنار می آید

من بسیاری از مردم را دیده‌ام که به دلیل این که با کسی هستند که با خانواده و یا دوستان خود سازگاری ندارند، رنج می‌برند. گاهی اوقات این همسر یا پارتنر است که خانواده و یا دوستان خود را دوست ندارد، گاهی اوقات برعکس است و خانواده و یا دوستان شریک را دوست ندارند.

این بدان معنی است که اگر شوهری پیدا نکنید که با خانواده و دوستانتان خوب باشد، در نهایت مجبور خواهید شد بین این دو انتخاب کنید و به من اعتماد کنید، این انتخابی نیست که شما بخواهید انجام دهید.

14) او بسیار از شما حمایت می کند

شوهر خوب بسیار از شما حمایت می کند

یک شوهر خوب به شما نمی‌گوید: “این یک ایده احمقانه است” یا “شما هرگز نمی‌توانید این کار را انجام دهید.” زیرا هدف او این نیست که شما را به خود شک کنید. او از شما حمایت می‌کند و به شما ایمان دارد. او از شما می‌خواهد که در تمام تلاش‌هایتان موفق باشید و طرفدار شماره یک شماست.

حالا، این بدان معنا نیست که اگر واقعاً ایده دیوانه‌واری به ذهنتان خطور کند، به شما اجازه می‌دهد تا آن را انجام دهید و خودتان را گرفتار کنید، اما مطمئناً به شکلی مهربان‌تر و سازنده‌تر به شما خواهد گفت.

15) او صبور است

چندین دلیل وجود دارد که خوب بودن با کسی که صبور است را به ما ثابت می‌کند: اول از همه، ارتباطات را بهبود می‌بخشد. اگر شوهر صبوری دارید، به این معنی است که او بیشتر به شما گوش می‌دهد و دیدگاه شما را در نظر می‌گیرد.

داشتن یک شوهر صبور به این معنی است که حداقل یکی از شما در مواجهه با یک بحران خونسرد خواهد بود. و اگر شما آدم وحشی هستید، شوهر صبور شما را قضاوت نمی‌کند یا از شما ناامید نمی‌شود. او آنجا خواهد بود تا عشق و حمایت خود را ارائه دهد و حتی به شما کمک کند تا با احساسات خود کنار بیایید.

16) او در رختخواب بسیار سخاوتمند است

خانم‌ها، فکر می‌کنم وقتی می‌گویم بسیاری از مردان در رابطه جنسی بسیار خودخواه هستند، با من موافق هستید. همه چیز در مورد آنچه آنها دوست دارند و به دست آوردن آنچه می‌خواهند است.

خوشبختانه ، همه مردان عاشق خودخواه نیستند.

برخی از مردان می‌دانند که راضی نگه داشتن زن‌شان مهم است. به همین دلیل است که وقت می‌گذارند تا بدانند او چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد. این مردها شوهران خوبی می‌شوند. من به شما اجازه می‌دهم که یک راز کوچک را در میان بگذارید. کارهای خاصی وجود دارد که می‌توانید برای الهام بخشیدن و تشویق این نوع رفتار انجام دهید.

همچنین بخوانید  25 نکته برای فراموش کردن عشق از دست رفته

به عنوان مثال، شما می‌توانید قدردانی خود را برای هر کاری که او برای شما انجام می‌دهد نشان دهید. می‌توانید جنبه آسیب پذیر خود را به او نشان دهید و به او بگویید که چقدر به او نیاز دارید. یا می‌توانید او را قدرتمند کنید. کاری کنید که او احساس کند مردی بزرگ است و قادر به کارهای بزرگ است.

همه چیز در مورد تحریک غریزه قهرمان او است.

17) او اهل عمل و مشارکت است

عمل و مشارکت شوهر خوب

من در مورد انجام وظیفه او در خانه صحبت می‌کنم، البته! می‌دانم که اکنون ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما وقتی با یک پسر زندگی می کنید، متوجه می‌شوید که چقدر مهم است که با کسی باشید که ظرف‌ها را می‌شوید، آشپزی می‌کند، خانه را تمیز می‌کند و به خرید می‌رود.

متأسفانه، حتی در این روزگار، بسیاری از مردان تمام کارهای خانه را به زنان می‌سپارند و انجام همه این کارها و داشتن یک شغل تمام وقت می‌تواند بسیار خسته کننده باشد. بنابراین اگر شوهر شما از کثیف کردن دستانش(کمک کردن به تمیز کردن خانه) نمی‌ترسد، او یک شوهر خوب است!

18) او فداکار است

مهم است که با کسی باشید که فقط به آنچه می‌خواهد و نیاز دارد فکر نمی‌کند. شوهر خوب مهربان و بخشنده است. و اگرچه او مجبور نیست، اما نیازهای شما را بر نیازهای خود ترجیح می‌دهد زیرا شما را دوست دارد.

به عنوان مثال، او رویاهای خود را برای سفر کنار می‌گذارد تا بتواند به شما کمک کند بدیهی‌های خود را پرداخت کنید. و همیشه مربوط به حرکات بزرگ نیست. یک شوهر فداکار آخرین تکه شکلات را برای شما می‌گذارد، هر چند که عاشق آن است.

19) او روشن فکر است

مردی منعطف که دوست دارد چیزهای جدید را امتحان کند و با شما به ماجراجویی بپردازد، شوهری است که می‌خواهید داشته باشید. او همیشه با “برنامه‌های دیوانه‌وار” شما همراهی می‌کند، زیرا می‌داند که مهم نیست که چه باشد، فقط با شما بودن لحظات خوبی را سپری خواهد کرد.

20) او شما را همان طور که هستید دوست دارد

ویژگی های شوهر خوب

بریجیت جونز یک قطعه فوق‌العاده در دفتر خاطرات خود دارد که آن پسر به دختر می‌گوید: «من تو را خیلی دوست دارم، همین‌طور که هستی» که چشمانم را اشک‌آلود می‌آورد!

منظورم این نیست که آیا همه ما به دنبال آن هستیم، کسی که ما را همانطور که هستیم دوست داشته باشد؟

شوهر خوب این است: کسی که همه شما را دوست دارد، خوب و بد.

او شما را همانگونه که هستید می‌پذیرد، با تمام عیب‌ها و نقص‌های شما. زیرا آنها هستند که شما را، شما می‌سازند.

به طور خلاصه: او شما را یک ذره تغییر نخواهد داد.

21. او مهربان و دلسوز است

شوهر خوب : مهربان و دلسوز

فهرست «آنچه از شوهر می‌خواهم» توسط محققان دانشگاه گوتینگن آلمان و اپلیکیشن سلامت زنان Clue گردآوری شد. در این نظرسنجی از بیش از 64000 نفر در 180 کشور جهان نظرسنجی شد و از آنها پرسیده شد که یک شوهر خوب کیست. با در نظر گرفتن مجموعه‌ای از معیارها، از ترجیحات مذهبی یا سیاسی گرفته تا قد. در اینجا نتایج نظرسنجی آمده است:

تقریباً 90 درصد از زنان، مهربانی را در بالاترین صفت‌های مطلوب قرار دادند.

72.3 درصد از زنان هوش را به عنوان کیفیت مورد علاقه خود در مردان رتبه‌بندی کردند.

ارتباطات سالم پایه و اساس یک ازدواج شاد را تعیین می‌کند. به همین دلیل است که شفقت در این لیست از ویژگی‌هایی که باید در یک شوهر به دنبال آنها بود، در رتبه بالایی قرار دارد. درک اینکه نیازهای منحصر به فرد خود را به عنوان یک انسان دارید و مهربانی نسبت به آن نیازها از مهمترین ویژگی‌های یک شوهر و پدر خوب است.

مردان با شخصیت به رفاه غریبه‌ها، کودکان، سالمندان و حیوانات اهمیت می‌دهند. مردی که با شما درست رفتار می‌کند اما به گارسون در رستوران بی‌احترامی می‌کند یا سگ خیابانی را لگد می‌زند، شوهر خوب نیست. اگر او به حیوانات ولگرد غذا می‌دهد، به خیریه کمک می‌کند یا به طور کلی با اطرافیانش مهربان است، در بخش بهترین شوهرا دسته بندی می‌شود.

22. او شما و رابطه تان را محدود نمی کند

شما نیازی به یک شریک خودخواه ندارید که وقتی استقلال خود را ابراز می‌کنید، برای شما سخت می‌گیرد. بله، بسیاری از مردان تمایل دارند نسبت به همسر خود بسیار محدود کننده باشند. سالها شرطی شدن پدرسالارانه آنها را نسبت به برخی الگوهای رفتاری مشکل ساز کور می‌کند، مانند:

  • خواستار دانستن اینکه همیشه کجا هستید
  • کنترل کردن با افرادی که می‌توانید یا نمی‌توانید با آنها معاشرت کنید
  • با فرض اینکه این حق آنهاست که انتخاب لباس شما را تأیید یا رد کنند

در قرن بیست و یکم، یک مرد خوب شامل این توانایی است که با شما به عنوان یک همسان و یک شریک با جدیت رفتار کند، نه به عنوان کسی که باید از دنیا محافظت کند یا از آن نجات دهد. لازم نیست به زنان گفته شود که چه کاری انجام دهند و چه کاری را نباید انجام دهند. چیزی که یک شوهر خوب را می‌سازد این است که به جای اینکه شما را محدود کند، شما را تشویق می‌کند تا چیزهای جدید را امتحان کنید. اگر می‌خواهید دریابید که در یک شوهر به دنبال چه چیزی باشید، کسی را پیدا کنید که به اندازه کافی به شما اعتماد داشته باشد که به شما اجازه دهد تصمیمات خود را بگیرید و به اندازه کافی واپس‌گرا نیست که بتواند زندگی شما را مدیریت کند.

23. او ارزش های مشابهی با شما دارد

داشتن اختلاف نظر یک چیز است، اما اگر شریک بالقوه شما ارزش‌های مشابهی با شما ندارد، به احتمال زیاد ازدواج شما به میدان جنگ تبدیل خواهد شد.

هنگام ارزیابی ویژگی های شوهر آینده، بحث درباره ارزش‌ها مهم است. اگر شریک زندگی شما در ارزش‌ها تفاوت دارد، باید مطمئن شوید که او حداقل به جایگاه شما احترام می‌گذارد. بنابراین، اگر در حال بررسی خصوصیات یک شوهر بالقوه هستید، انسجام ارزش‌های اصلی یک چیز مهم در زندگی واقعی است. این مقادیر می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اعتقادات مذهبی/معنوی
  • رویکرد به امور مالی
  • انتخاب سبک زندگی (نوشیدن/ سیگار کشیدن)
  • دیدگاه ها در مورد تعهد و وفاداری
  • چشم انداز آینده و خانواده

24. او برای فرزندانش پدر خوبی است

او برای فرزندانش پدر خوبی است

یک شوهر خوب الگوی خوبی برای فرزندانش است. او زیاد مشروب نمی‌نوشد، وقتی با فرزندانش است سیگار نمی‌کشد، مواد مخدر مصرف نمی‌کند و با همسر یا فرزندانش بدرفتاری نمی‌کند. او الگوی خوبی برای آنهاست.

او با فرزندانش مهربان است. او با احترام با آنها صحبت می‌کند و با آنها نیز با احترام رفتار می‌کند. او بر سر آنها فریاد نمی‌زند، آنها را نمی‌زند. یک پدر خوب فرزندانش را تشویق می‌کند که در مدرسه خوب عمل کنند و از نظر جسمی، ذهنی و روحی از خود مراقبت کنند تا بتوانند بزرگسالان شادی باشند که به جامعه کمک می‌کنند.

یک شوهر خوب به فرزندان خود می‌آموزد که چگونه به اعضای مسئولیت پذیر جامعه تبدیل شوند و به آنها نشان می‌دهد که چگونه:

  • او به امور مالی خود رسیدگی می‌کند (پرداخت به موقع صورت حساب‌ها)
  • چگونه از خانه مراقبت می‌کند (نظافت بعد از خودش)
  • نحوه مراقبت از ماشین (تعویض منظم روغن)
همچنین بخوانید  ایده های عالی برای هدیه ولنتاین برای آقایان

این به این دلیل است که آنها بدانند چقدر مهم است که هر فردی قبل از اینکه انتظار داشته باشد اطرافیانش (مثلاً والدینش) از همه چیز مراقبت کنند، ابتدا مسئولیت خود را بپذیرد.

علاوه بر این، او کسی است که در زمانی که فرزندانش بیشتر به او نیاز دارند، در کنار اوست. او آنها را در شرایط دشواری رها نمی‌کند و به آنها این احساس را نمی‌دهد که باری برای او هستند. پدر خوب کسی است که فرزندانش را بدون قید و شرط دوست دارد و همیشه در کنار آنهاست، مهم نیست چه باشد.

25. رابطه سالمی با مادرش دارد

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص اینکه آیا یک مرد شوهر خوبی خواهد بود، این است که ببینیم او چگونه با مادرش رابطه دارد. چرا؟ زیرا زنی که او را بزرگ کرده، زنی است که او بهتر می‌شناسد. و به این دلیل که او به او یاد داد که شوهر خوب بودن چیست.

یک شوهر خوب از مادرش آموخته است که مهم است که با زنان با احترام رفتار کند، به آنها گوش دهد و به آنها احساس خاص بودن بدهد. او از او یاد گرفته است که چگونه از خود مراقبت کند. چقدر به خواب نیاز دارد، چه غذاهایی برای او مفید است و چگونه با استرس بدون به خطر انداختن سلامت یا روابط خود کنار بیاید.

او همچنین از مادرش یاد گرفته است که پدر خوب بودن چیست:

  • چگونه از نظر مالی از خانواده خود حمایت کند و هنوز هم زمان زیادی را با هم به آنها اختصاص دهد
  • چگونه می‌توان بدون آسیب رساندن به احساسات نظم داد
  • چگونه فردیت کودکان را تشویق کنیم و همچنان مرزها را تعیین کنیم
  • چگونه می‌توان عشق را بدون خفه شدن یا بیش از حد زورگو نشان داد.

او رابطه سالمی با مادرش دارد زیرا نشان می‌دهد که به زنان احترام می‌گذارد و می‌تواند ارتباط موثر برقرار کند. اگر او را دوست دارد، به او احترام می‌گذارد و با مهربانی و احترام با او رفتار می‌کند، نشانه خوبی است که می‌تواند برای همسرش نیز همین کار را انجام دهد.

سوالات متداول

چگونه از نظر عاطفی شوهر بهتری باشیم؟

شوهر از همسرش مراقبت می‌کند اما به فردیت او نیز احترام می‌گذارد. علاوه بر این، او به همسرش گوش می‌دهد و به احساسات او احترام می‌گذارد. او قطعاً به شوهری نیاز ندارد که همه چیز را در مورد خودش بسازد. نکته دیگر در مورد اینکه چگونه شوهر خوبی باشیم این است که پسری باشید که دوستانش دوستش دارند.

آیا زنان مردان مسن را ترجیح می دهند؟

روانشناسان آن را اثر جورج کلونی می‌نامند. یک مطالعه در سال 2010 روی 3770 بزرگسال دگرجنسگرا نشان داد که زنان اغلب مردان مسن را ترجیح می‌دهند. همچنین مشاهده شد که زنان با استقلال مالی بیشتر تمایل بیشتری به قرار ملاقات با مردان مسن داشتند. روان‌پزشک دکتر شفالی باترا می‌گوید: «از نظر روانی، عاطفی، روان‌شناختی، زنان در مقایسه با همتایان مرد خود سریع‌تر رشد می‌کنند. از این رو، زنان از نظر ذهنی و عاطفی بهتر با مردان مسن تر از خود ارتباط برقرار می کنند. مردان مسن پس از رسیدن به اوج حرفه خود، در مورد اهداف حرفه‌ای خود آرامش بیشتری دارند و می‌توانند زمان بیشتری را به زنان خود اختصاص دهند.

آیا ازدواج با بهترین دوستت ایده خوبی است؟

آره. مطالعه‌ای بر روی 801 بزرگسال در سراسر ایالات متحده در مورد این سوال انجام شد: “آیا شریک زندگی خود را بهترین دوست خود می‌دانید یا شخص دیگری را بهترین دوست خود می‌دانید؟” در میان بزرگسالان در یک رابطه عاشقانه، اکثریت قریب به اتفاق (83٪) شریک فعلی خود را بهترین دوست خود می‌دانستند. در میان کسانی که متاهل بودند، این میزان حتی بیشتر بود.

آیا زنان مردان قد بلندتر را ترجیح می دهند؟

وقتی صحبت از ظاهر خوب به میان می‌آید، تحقیقات نشان می‌دهد که زنان اکثراً مردانی را ترجیح می‌دهند که قدشان بلندتر از آنها باشد. در واقع، طبق یک مطالعه در سال 2012 در هلند، زنان از مردی که تقریباً 21 سانتی متر از او بلندتر است، رضایت بیشتری دارند. مطالعه دیگری اشاره می‌کند که قد شریک جنسی برای زنان مهمتر از مردان است. محققان در نهایت به این نتیجه رسیدند که زنان تنها به این دلیل که احساس محافظت بیشتری می‌کنند، مردی قد بلند می‌خواهند. یکی از زنان در این مطالعه عدم تمایل به نگاه کردن از پایین به چشمان مرد، توانایی پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و همچنان کوتاهتر از قرار ملاقات خود و تمایل به در آغوش گرفتن قرار خود را از جمله دلایل خود برای ترجیح مردان قد بلندتر ذکر کرد.

مهمترین ویژگی در یک شوهر خوب چیست؟

هیچ خصیصه‌ای وجود ندارد که بتواند از یک فرد شوهر خوبی بسازد. در عوض، یک مرد به چندین ویژگی مانند شفقت، سازش، وفاداری و مسئولیت‌پذیری نیاز دارد تا به شریک بهتری برای همسر خود تبدیل شود.

چگونه می توانم شوهر بهتری باشم؟

برای اینکه شوهر بهتر یا خوبی باشید، ارزش رابطه خود را درک کنید و کارهای کوچکی انجام دهید که باعث شود همسرتان احساس ارزشمندی و دوست داشتن کند. بهترین دوست او باشید و به عقاید و افکار او احترام بگذارید، حتی اگر با آنها موافق نیستید. مراقب سلامت جسمی و روحی او باشید و در تمام تلاش‌های زندگی از او حمایت کنید. نسبت به او پرشور، وفادار و قابل اعتماد باشید و احساسات و عواطف خود را آشکارا و صادقانه با او در میان بگذارید.

چگونه می توانم به عنوان یک شوهر بیشتر درگیر کارهای خانه و مسئولیت باشم؟

ممکن است با برقراری ارتباط با شریک زندگی خود در مورد مسئولیت‌ها و تقسیم آنها بین خود، بیشتر درگیر مسئولیت‌های خانه باشید. کارها را جدی بگیرید و بار ذهنی همسرتان را با یادآوری مسئولیت‌ها تقسیم کنید. می‌توانید یک جدول زمانی یا فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید برای خود تهیه کنید و ممکن است فرزندانتان را برای سرگرمی درگیر کنید.

چگونه می توانید به عنوان یک شوهر، درگیری ها یا اختلافات را به طور سالم و سازنده مدیریت کنید؟

شما باید صبور باشید، شنونده خوبی باشید و مهارت‌های ارتباطی خوبی برای مقابله سالم با درگیری‌ها داشته باشید. گوش کنید تا آنها را بشنوید و فقط به آنها پاسخ ندهید.
شوهر خوب بودن وظیفه نیست در عوض، این انتخابی است که شما انجام می‌دهید تا اطمینان حاصل کنید که نیمه بهتر خود را راضی نگه دارید. اما از آنجایی که رمزگشایی یک شوهر خوب می‌تواند مشکل باشد، چک لیست ما در مورد چگونگی شوهر خوب بودن می‌تواند کمک کند. از کمک به همسرتان در تکامل تا پذیرش آسیب‌پذیری‌های او و تقسیم مسئولیت‌ها، چک‌لیست شامل فهرستی از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا همسرتان راحت و خوشحال باشد. پس این موارد را امتحان کنید و پیوند خود را با همسرتان قوی‌تر کنید.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
1
+1
+1
+1
+1
+1
1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط