Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ بلاکچین و ارز دیجیتال @ بهترین NFT های بیتکوین در سال 2023

بهترین NFT های بیتکوین در سال 2023

by | 1 خرداد 1402 | بلاکچین و ارز دیجیتال, بهترین ها | 0 comments

NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، دارایی‌های دیجیتالی هستند که اقلام منحصربه‌فرد و کمیابی مانند هنر، موسیقی، بازی‌ها، کلکسیون‌ها و موارد دیگر را نشان می‌دهند. NFT ها بر روی بلاکچین‌ها، شبکه‌های غیرمتمرکز که صحت و مالکیت NFT ها را تضمین می‌کنند، ایجاد و ذخیره می‌شوند. در حالی که بیشتر NFT ها در اتریوم و سولانا ایجاد و معامله می‌شوند، برخی از NFT ها در بلاکچین بیتکوین وجود دارند. بیت کوین قدیمی‌ترین و امن‌ترین بلاک چین در جهان است و همچنین دارای جامعه‌ای پر جنب و جوش از توسعه دهندگان و علاقه‌مندان است که به طور مداوم در حال نوآوری و ایجاد برنامه‌های جدید برای بیتکوین هستند. در این مقاله، برخی از بهترین NFT های بیتکوین را که در حال حاضر در دسترس هستند یا در سال 2023 در دسترس خواهند بود، بررسی خواهیم کرد. این NFT ها از بلاک چین بیت کوین به عنوان فناوری زیربنایی خود، به طور مستقیم یا غیرمستقیم استفاده می‌کنند و ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی را برای سازندگان و مجموعه‌داران خود ارائه می‌دهند. .

1. Ordinal NFTs

NFT های اردینال

NFT های اردینال یک نوع NFT جدید هستند که بر روی بلاکچین بیت کوین با استفاده از پروتکلی به نام Ordinal ایجاد شده‌اند. Ordinal یک راه حل لایه 2 است که از امنیت و سادگی بیت کوین برای ایجاد و انتقال سریع و ارزان NFT استفاده می‌کند.

این NFT ها با سایر NFT ها متفاوت هستند زیرا به پلتفرم یا بازار خاصی وابسته نیستند. در عوض، آنها به عنوان داده در بلاکچین بیت کوین ذخیره می‌شوند، به این معنی که هر کسی می‌تواند با استفاده از هر کیف پول یا کاوشگر بیت کوین به آن دسترسی داشته باشد و آن را تأیید کند. این همچنین به این معنی است که NFT های اردینال با هر برنامه یا سرویس دیگری مبتنی بر بیت کوین سازگار هستند.

NFT های اردینال نیز به گونه‌ای طراحی شده اند که سبک و کارآمد باشند و از حداقل داده‌ها و هزینه‌ها برای ایجاد و انتقال NFT استفاده می‌کنند. NFT های اردینال را می‌توان با حداقل 0.0001 BTC (حدود 5 دلار) ایجاد کرد و با حداقل 0.00001 BTC (حدود 0.5 دلار) منتقل کرد. این امر، NFT های اردینال را برای هر کسی که می‌خواهد هنر دیجیتال، موسیقی، بازی یا هر چیز دیگری را در بلاکچین بیتکوین ایجاد یا جمع‌آوری کند، مقرون به صرفه و قابل دسترس می‌کند.

در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا هستند و در اوایل سال 2023 برای عموم عرضه خواهند شد. می‌توانید درباره NFT های اردینال اطلاعات بیشتری کسب کنید و برای دسترسی زودهنگام در  https://ordinal.io ثبت نام کنید.

2. Counterparty NFTs

NFT های کانترپارتی

NFT های کانترپارتی نوع دیگری از NFT هستند که بر روی بلاکچین بیتکوین با استفاده از پروتکلی به نام Counterparty ایجاد می‌شوند. Counterparty یک راه حل لایه 1 است که عملکرد بیت کوین را با اجازه دادن به کاربران برای ایجاد و تجارت توکن‌ها و دارایی‌های سفارشی در بالای بلاکچین بیت کوین گسترش می‌دهد.

همچنین بخوانید  بیتکوین چیست و از کجا آمده

این NFT ها شبیه سایر NFT ها هستند زیرا نشان دهنده آیتم‌های دیجیتال منحصر به فرد و کمیاب مانند هنر، موسیقی، بازی، کلکسیون و غیره هستند. با این حال، نسبت به سایر NFT ها مزایایی دارند زیرا از بلاکچین بیت کوین به عنوان لایه پایه خود استفاده می‌کنند، به این معنی که امنیت، قابلیت اطمینان و تغییر ناپذیری بیت کوین را به ارث می‌برند.

NFT های کانترپارتی نیز نسبت به سایر NFT ها دارای معایبی هستند زیرا از بلاکچین بیت کوین به عنوان لایه پایه خود استفاده می‌کنند، به این معنی که باید با سایر تراکنش‌ها برای فضا و کارمزد در شبکه بیت کوین رقابت کنند. این می‌تواند ایجاد و انتقال NFT کانترپارتی را کندتر و گران تر از سایر پلتفرم‌های NFT کند.

این NFT ها از سال 2014 وجود داشته‌اند و برای ایجاد برخی از اولین و نمادین‌ترین پروژه‌های NFT، مانند Rare Pepe، Spells of Genesis، Bitcorn Crops، Age of Chains، BitCrystals، Curio Cards، Force of Will، BitPainting، استفاده شده اند. جزیره SaruTobi، BitDungeons، Rare Pepes جام جهانی 2018، و موارد دیگر.

می‌توانید درباره NFT‌های Counterparty بیشتر بدانید و برخی از پروژه‌های موجود را در https://counterparty.io کاوش کنید.

3. Stacks NFTs

Stacks NFT

Stacks NFT نوع جدیدی از NFT است که بر روی یک بلاکچین به نام Stacks ایجاد شده است. Stacks یک راه حل لایه 1 است که به بلاکچین بیتکوین متصل می‌شود و قراردادهای هوشمند، برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز و اینترنت متعلق به کاربر را روی بیتکوین فعال می‌کند.

Stack NFTها با سایر NFT ها متفاوت هستند زیرا از زبان برنامه نویسی به نام Clarity برای ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند که قوانین و منطق NFT ها را تعریف می‌کند. Clarity زبانی است که برای هر کسی که قادر به خواندن کد باشد، ایمن، قابل پیش‌بینی و قابل تأیید باشد. این بدان معناست که Stacks NFT ها شفاف و قابل اعتماد هستند و می‌توانند از اشکالات یا سوء استفاده‌هایی که می‌توانند دیگر پلتفرم‌های NFT را به خطر بیندازند، مصون هستند. Stacks NFT ها همچنین از ادغام با بلاکچین بیت کوین سود می‌برند، به این معنی که می‌توانند از امنیت، نقدینگی و اثرات شبکه بیت کوین استفاده کنند.

سازندگان StacksNFT همچنین می‌توانند از توکن بومی Stacks، به نام STX، برای پرداخت هزینه‌ها و تراکنش‌ها در شبکه Stacks استفاده کنند. STX رمزی است که می‌توان با مشارکت در مکانیسم توافقی Stacks، به نام اثبات انتقال، به دست آورد. (PoX)، که به دارندگان STX برای حمایت از امنیت و تمرکززدایی هر دو Stacks و بیت کوین پاداش می‌دهد. Stacks NFT در حال حاضر در حال توسعه هستند و در سال 2023 در دسترس خواهند بود.

برخی از پروژه‌های آینده که از Stacks NFT استفاده خواهند کرد عبارتند از:

  • Boombox: یک پلتفرم استریم موسیقی که به هنرمندان اجازه می‌دهد آهنگ‌های خود را به عنوان NFT بسازند و بفروشند.
  • Arkadiko: یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز که به کاربران اجازه می‌دهد تا استیبل کوین‌هایی با پشتوانه دارایی‌های NFT خود ایجاد کنند.
  • Pravica: یک پلتفرم شبکه اجتماعی که به کاربران اجازه می‌دهد محتوای خود را به عنوان NFT ایجاد کرده و کسب درآمد کنند.
  • Hiro: یک پلتفرم بازی که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد بازی‌های خود را به صورت NFT ایجاد و پخش کنند.
همچنین بخوانید  بهترین بازی های دورهمی

می‌توانید درباره Stacks NFT بیشتر بدانید و برای به‌روزرسانی‌ها در https://stacksnfts.com ثبت‌نام کنید.

سوالات متداول

NFT ها چیست؟

NFT ها توکن‌های غیرقابل تعویض هستند که دارایی‌های دیجیتالی هستند که نشان دهنده موارد منحصر به فرد و کمیاب مانند هنر، موسیقی، بازی ها، کلکسیون‌ها و غیره هستند.

بلاکچین چیست؟

بلاکچین‌ها شبکه‌های غیرمتمرکز هستند که از رمزنگاری و اجماع برای ایجاد و ذخیره داده‌ها به روشی ایمن و تغییرناپذیر استفاده می‌کنند.

بیتکوین چیست؟

بیت کوین اولین و محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده است، یک شکل دیجیتالی از پول که می‌تواند بدون واسطه از طریق اینترنت ارسال و دریافت شود.

NFT های اردینال چیست؟

NFT های اردینال نوع جدیدی از NFT هستند که بر روی بلاکچین بیت کوین با استفاده از راه حل لایه ۲ به نام Ordinal ایجاد شده‌اند که ایجاد و انتقال سریع و ارزان NFT را امکان پذیر می‌کند.

NFT های کانترپارتی چیست؟

NFT های کانترپارتی نوعی NFT هستند که بر روی بلاکچین بیت کوین با استفاده از یک راه حل لایه1 به نام Counterparty ایجاد می‌شوند که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌ها و دارایی‌های سفارشی را در بالای بلاکچین بیت کوین ایجاد و معامله کنند.

Stacks NFT چیست؟

Stacks NFT نوع جدیدی از NFT است که بر روی یک بلاکچین به نام Stacks ایجاد می‌شود که به بلاکچین بیت کوین متصل می‌شود و قراردادهای هوشمند، برنامه های کاربردی غیرمتمرکز و اینترنت متعلق به کاربر را روی بیتکوین فعال می‌کند.

چگونه می توانم NFT بیت کوین ایجاد یا جمع آوری کنم؟

می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌ها و پروژه‌هایی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند، مانند Ordinal، Counterparty، Stacks و جوامع مربوطه، NFT بیت‌کوین ایجاد یا جمع‌آوری کنید.

چگونه می توانم صحت و مالکیت NFT های بیتکوین را تأیید کنم؟

شما می‌توانید با استفاده از هر کیف پول بیت کوین یا کاوشگری که می‌تواند داده‌های ذخیره شده در بلاکچین را بخواند، صحت و مالکیت NFT های بیتکوین را تأیید کنید.

چگونه می توانم NFT بیت کوین را بفروشم یا معامله کنم؟

می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌ها و بازارهایی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند، مانند Ordinal Marketplace، XCP DEX، Stacks Marketplace و موارد دیگر، NFT‌های بیتکوین را بفروشید یا معامله کنید.

مزایای NFT بیت کوین نسبت به سایر NFT ها چیست؟

برخی از مزایای NFT بیت کوین نسبت به سایر NFT ها عبارتند از:
آنها از بلاکچین بیتکوین به عنوان لایه پایه خود استفاده می‌کنند، به این معنی که امنیت، قابلیت اطمینان و تغییر ناپذیری بیتکوین را به ارث می‌برند.
به هیچ پلتفرم یا بازار خاصی وابسته نیستند، به این معنی که آنها با هر برنامه یا سرویس دیگری مبتنی بر بیتکوین قابل همکاری و سازگار هستند.
آنها از قراردادهای هوشمند شفاف و قابل اعتماد استفاده می‌کنند که می‌تواند توسط هر کسی که بتواند کد را بخواند تأیید کند.

همچنین بخوانید  بهترین هنرمندان خیابانی در جهان
معایب NFT بیت کوین نسبت به سایر NFT ها چیست؟

برخی از معایب NFT بیتکوین نسبت به سایر NFT ها عبارتند از:
آنها باید با سایر تراکنش‌ها برای فضا و کارمزد در شبکه بیت کوین رقابت کنند، که می‌تواند آنها را کندتر و گرانتر از سایر پلتفرم‌های NFT کند.
تنوع و عملکرد کمتر نسبت به سایر پلتفرم‌های NFT، که می‌توانند ویژگی‌ها و ابزارهای بیشتری را برای ایجاد و تعامل با NFT ها ارائه دهند.
آنها نسبت به سایر پلتفرم‌های NFT که می‌توانند جوامع و بازارهای بزرگتر و فعال‌تری برای NFT ها داشته باشند، پذیرش و آگاهی کمتری دارند.

از کجا می توانم درباره NTF بیت کوین بیشتر بیاموزم؟

می‌توانید با مراجعه به وب سایت‌ها و منابع پلتفرم‌ها و پروژه‌هایی که از بیتکوین NTFS پشتیبانی می‌کنند، اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به https://www.coindesk.com/learn/what-are-nfts درباره NTFS به طور کلی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

جمع بندی

NFT ها دارایی‌های دیجیتالی هستند که نشان دهنده موارد منحصر به فرد و کمیاب مانند هنر، موسیقی، بازی، کلکسیون ها و موارد دیگر هستند.

در حالی که بیشتر NFT ها بر روی بلاکچین‌هایی مانند اتریوم و سولانا ایجاد و معامله می‌شوند، برخی از NFT ها در بلاکچین بیتکوین وجود دارند.

بیتکوین قدیمی‌ترین و امن‌ترین بلاکچین در جهان است و همچنین دارای جامعه‌ای پر جنب و جوش از توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان است که به طور مداوم در حال نوآوری و ایجاد برنامه‌های جدید برای بیتکوین هستند.

در این مقاله، برخی از بهترین NFT های بیت کوین موجود در حال حاضر یا در سال 2023 در دسترس را بررسی کردیم. این ها NTF هایی هستند که از بلاکچین بیت کوین به عنوان فناوری زیربنایی خود استفاده می‌کنند، چه به طور مستقیم یا غیر مستقیم، آنها ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی را برای سازندگان و مجموعه داران خود ارائه می‌دهند. .این شامل:

NTF های اردینال: نوع جدیدی از NTFS که بر روی بلاکچین بیت کوین با استفاده از راه حل لایه ۲ به نام Ordinal ایجاد شده است.

Counterparty NTFS: نوعی از NTFS که بر روی بلاک‌چین بیتکوین با استفاده از راه حل لایه 1 به نام Counterparty ایجاد می شود.

Stacks NTFS: نوع جدیدی از NTFS ایجاد شده بر روی یک بلاکچین به نام Stacks که به بلاکچین بیتکوین متصل می‌شود و انواع قراردادهای هوشمند روی بیتکوین را فعال می‌کند.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط