Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ هنر و ادبیات @ موسیقی @ بیوگرافی رضا پیشرو

بیوگرافی رضا پیشرو

by | 2 اسفند 1401 | موسیقی | 1 comment

محمدرضا ناصری آزاد ملقب به رضا پیشرو در 12 بهمن 1367 پا به این دنیا گذاشت. همه می‌دونن که رضا پیشرو تو کدوم محله بزرگ شده، نظام آباد! یکی از دلایلی که رضا پیشرو خیلی در دل طرفدارن رپ فارسی محبوبه، شرایط زندگی پیشرو در محله نظام آباد بود. پیشرو عضو یه خانواده پرجمعیت بود و مثل اکثر بچه‌های پایین شهر، از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نبود.

خانواده رضا پیشرو

خانواده رضا پیشرو

مشکلات خانوادگی رضا پیشرو فقط به بحث مشکلات مالی خلاصه نمیشد. پدر رضا پیشرو(که الان در قید حیات نیست) اعتیاد شدید داشت و علاوه بر اون، دست به زن هم داشت. مادر رضا پیشرو، وقتی که رضا رو باردار بوده، چند دفعه توسط همسرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. رضا اولین فرزند خونواده بود و بعد از اون، علی ناصری(علی اوج دوست‌داشتنی خودمون) به دنیا اومد. بعد از علی، امید ناصری(امید قدر) هم سومین پسر خانواده ناصری لقب گرفت. اما پدر رضا پیشرو یه لطفی در حق همه ما کرد، تو تولد 7 سالگی رضا، آقای ناصری بزرگ یه سی‌دی‌من با آهنگ‌های توپاک به رضا کادو داد و همون کادو زندگی پیشرو رو تغییر داد.

رضا پیشرو تو آهنگ “رپر قدیمی” به همون سی‌دی‌من قدیمی و کنسرت‌های اورجینال توپاک هم اشاره کرده.

خانواده ناصری البته بعد از رشد کردن فرزندانشون، خیلی دوام نیاورد و مادر پیشرو، وقتی که پدر رضا پیشرو دستگیر شد از اون جدا شد. کمی بعد آقای ناصری به رحمت خدا رفتن.

ترک تحصیل رضا پیشرو

یکی از شاخصه‌های بارز رضا پیشرو که اون رو از بقیه رپرها متمایز می‌کنه، ترک تحصیل کردنش تو سنین پایین بود. البته فقط رضا نبود، بلکه علی و امید هم به خاطر مشکلات مالی مجبور به ترک تحصیل شدن. البته بدشانسی‌های خانواده ناصری تو همین جا تموم نشد. تو همون سن کم، پدر رضا پیشرو توسط پلیس دستگیر شد.

ازدواج مجدد مادر رضا پیشرو

بعد از طلاق گرفتن مادر پیشرو، به دلیل مشکلات سنگین مالی و سخت بودن بزرگ کردن سه تا بچه به تنهایی، تصمیم به ازدواج مجدد گرفت، اما انگار قرار نبود که اوضاع برای برادارن ناصری خوب جلو بره. ناپدری رضا پیشرو، هیچ‌وقت برادران ناصری رو به عنوان فرزند واقعی خودش قبول نکرد و همیشه رضا پیشرو برای اون حکم یک کیسه بوکس برای تخلیه خشم و ناراحتیش بود. بعد از این اتفاق‌ها، رضا دست امید و علی رو گرفت و از اون خونه رفتن.

همچنین بخوانید  آشنایی با موسیقی هوی متال و زیرشاخه‌های آن

اتفاقات پس از ترک خانه

رضا که به توانایی‌های خودش دلبسته بود، با برادرانش رفتن که یه زندگی نرمال برای خودشون بسازن تا بتونن مادرشون رو هم از دست ناپدری نجات بدن. برادران ناصری خیلی زود به کارتن خوابی افتادن و متوجه شدن که نمی‌تونن تو اون سن زندگی‌ای برای خودشون بسازن. پس مجبور شدن دوباره به همون خونه برگردن. البته کمی بعد، به خاطر بدرفتاری‌های شدیدتر از طرف ناپدری، پیشرو تصمیم گرفت که دوباره خونه رو ترک کنه ولی این بار تنها! و دیگه هیچ‌وقت پاشو تو اون خونه نزاره. البته بعدا برادراش هم رفتن پیش رضا!

شاید براتون جالب باشه که پدر اصلی پیشرو موقع تولد اون براش شناسنامه نگرفت و رضا تقریباً هیچ‌کس بود! رضا بعد از ترک خونه تو یه کارگاه تراشکاری مشغول به کار شد ولی به خاطر نداشتن شناسنامه، صاحب کارش اجازه نمی‌داد که شب رو تو کارگاه استراحت کنه.

آغاز دوران رپ پیشرو

پیشرو که با سی‌دی‌من کنسرت توپاک عاشق رپ شده بود، با علی ناصری شروع به رپ کردن کرد. البته جالبه بدونید که یکی از اولین ترک‌های رضا پیشرو دیس به پدرشه! رضا پیشرو به قدری عاشق توپاک بود که لقب خودش رو گذاشته بود 3pac! رضا پیشرو به خاطر سختی‌های زیادی که کشیده بود، تقریباً یه آدم پخته شده بود. به همین خاطر تونست استعداد واقعی خودش که رپ کردنه رو پیدا کنه.

طولی نکشید که با بزرگ‌ترین چهره رپ فارسی، سروش لشکری ملقب به هیچکس ملاقات کرد. یکی از اتفاقات جالب آشنایی پیشرو با هیچکس، تست کردن رضا پیشرو بود. یکی از دوست‌های پیشرو، اون رو برد استودیو، جایی که هیچکس حضور داشت و از اون در مورد هیچکس پرسید. رضا پیشرو هم از عملکرد هیچکس تعریف کرد و همون جا بود که دوستی و برادری این دو آغاز شد.

حضور در اولین لیبل حرفه ای

سروش هیچکس، پدر رپ فارسی، با کمک پیشرو و چند رپر دیگه لیبل “صامت” رو تاسیس کرد. صامت یکی از خفن‌ترین گروه‌های تاریخ رپ فارسیه که آهنگ‌های به یادموندنی توسط این لیبل منتشر شده. در اون لیبل رپرهایی از جمله داریا و فینچر هم حضور داشتند. این دو از صمیمی‌ترین رفقای رضا پیشرو بودن و همین صمیمیت هم باعث شد تا یکی از طولانی‌ترین بیف‌های رپ فارسی که تا به همین امروز ادامه داشته رو شاهد باشیم، بیف پیشرو با گروه زد بازی!

همچنین بخوانید  بیوگرافی کاردو |رپر نسل 4

اولین دیس رضا پیشرو

رضا پیشرو اولین دیس ترک خودش رو علیه پدر خودش منتشر کرد، اما خب واقعاً اون رو نمیشه تو کتگوری دیس بازی قرار داد. اولین دیس حرفه‌ای پیشرو به گروه زد بازی بود. پیشرو به دلیل اینکه رفقای صمیمیش(داریا و فینچر) با زد بازی مشکل داشتن، تو ترک Fuck Zedbazi شرکت کرد. البته حسین تهی که دوست مشترک بین پیشرو و اعضای زد بود، باعث شد کدورت‌ها کنار گذاشته شن و با هم دوست باشن.

البته این دوست بودن خیلی طول نکشید. سامان ویلسون که به نوعی موسس زدبازی بود، طی یه مکالمه گفته بود که رضا پیشرو پاچه‌خواری(البته پاچه‌خواری نگفته ها، همون کلمه بد رو گفته) اعضای زد رو کرده. شنیدن این حرف باعث شد که پیشرو فوق‌العاده عصبی بشه و یکی از خشن‌ترین، قوی‌ترین، توهین‌آمیزترین و هرچیزی که بگید ترین دیس ترک تاریخ رپ فارسی به اسم “اثر منفی” رو منتشر کنه.

البته بعدها رضا پیشرو به خاطر انتشار این موزیک عذرخواهی کرد و گفت تمام حرف‌ها و توهین‌ها در این ترک از سر جوونی بوده. تو این ترک دیاکو و فلاکت هم پیشرو رو همراهی کردن. البته جا داره به این نکته اشاره کنیم که حرف و حدیث‌هایی بوده که انگار ورس دیاکو تو این ترک رو هیچکس نوشته. و اگه به نوع قافیه و ریتم شعر توجه کنید، کاملاً همخونی با سبک سروش داشته. البته این نکته جایی بدتر میشه که بدونیم هیچکس اون موقع با اعضای زد رفاقت داشته.

ازدواج رضا پیشرو

رضا پیشرو در اوج زندگی هنر خودش، عاشق یه دختری به اسم فرزانه میشه که در نهایت با هم ازدواج میکنن. اما انگار رضا پیشرو از اتفاق‌های گذشته درس نگرفته بود و درست مثل پدرش به خاطر حمل مواد مخدر دستگیر شد. بعد از دستگیری، به خاطر مصرف بیش از حد مواد مخدر، پیشرو اوردوز کرد و یک سال به کما رفت. در همین حین، همسر پیشرو هم از اون جدا شد و شرایط پیشرو تاریک‌تر از قبل شد.

قطع رفاقت سروش و پیشرو

رضا پیشرو برای دیدن سروش هیچکس(هیچکس اون موقع به خاطر مشکلات سیاسی از ایران خارج شده بود) به مالزی سفر کرد ولی اون جا نتونست سروش رو ببینه. البته این دلیل جدا شدن این دو برادر نبود، بلکه به خاطر همکاری هیچکس با اعضای زد که دشمن‌های پیشرو بودن اتفاق افتاد. پیشرو به سروش ارادت خاصی داشته و داره و به نوعی زندگی هنری خودش رو مدیون هیچکس میدونه، اما خب بالاخره هر رفاقتی یه جایی به پایان میرسه!

همچنین بخوانید  موسیقی و تاثیر آن بر زندگی ما

تاسیس اولین لیبل پیشرو

پیشرو بعد از جدا شدن از هیچکس، شروع به آهنگ سازی کرد تا به یکی از معروف ترین آهنگ سازهای رپ فارسی تبدیل بشه. در همون زمان، لیبل نابغه‌ها تشکیل شد که مدیریتش با پیشرو بود. یکی از تاپ‌ترین ترک‌های این لیبل “کلمه عبور” بود که واقعاً هنوز هم از شنیدن اون خسته نمی‌شیم.

پیشرو و عرفانیسم

شاید این روزها شما هم متوجه شده باشید که پیشرو تقریباً 360 درجه از چند سال پیش خودش تغییر کرده و وارد یک فاز عرفانی و کائناتی شده است. تمام این‌ها از سفر او به هند و بازدید از معابد متعدد در هندوستان شروع شد. همین عرفانیت به او کمک کرد تا بالاخره مواد مخدر را ترک کند و به نوعی مهر تایید آغاز دوران طلایی خود را بکوبد. برای اینکه همه از این اتفاق مهم باخبر بشن، پیشرو آلبوم “دوران طلایی” رو منتشر کرد. البته بعد از مدتی، لیبل نابغه ها از هم فرو پاشید و پیشرو به سراغ لیبلی رفت که تا به همین امروز پا بر جاست، “لیبل ریل“.

فراری شدن پیشرو از کشور

پیشرو که تازه لیبل ریل رو تاسیس کرده بود، با احضاریه دادگاه انقلاب مواجه شد. اتهاماتی که به پیشرو وارد شده بود خیلی مسخره و متناقض بود. تو یه سری از بخش‌ها به پیشرو اتهام ترویج شیطان پرستی زده بودن و تو بخش دیگه ترویج مسیحیت رو هم جزو جرائم قرار داده بودن. همین قدر مسخره و مضحک و البته متناقض!

پیشرو با اون همه اتهام سنگین فقط یک راه جلوی خودش داشت، فرار از کشور! پیشرو از مرز ترکیه به صورت قاچاقی فرار کرد و با مشکلات زیادی رو به رو شد. اگه دوست دارید تمام ماجرا رو از خود پیشرو بشنوید، بهتون پیشنهاد می‌کنم ترک “مرز” رو گوش بدین.

حرف آخر

تمام نکات گفته شده در بیوگرافی رضا پیشرو به ما نشان می‌دهد که این انسان واقعاً لایق موفقیت‌های بسیار است. در بخش آخر لازم است از تیم Band Yek بابت تهیه این اطلاعات در قالب ویدیو تشکر کنیم.

لینک ویدیو: https://www.youtube.com/watch?v=tm_cHyEDbJQ&ab_channel=BandYek

لینک کانال بند یک: https://www.youtube.com/@bandyek

حسن اسدی
حسن اسدی

من حسنم، 20 سالمه و دانشجوی جامعه شناسی هستم(البته فعلاً، شاید تا یکی دوماه دیگه اخراج بشم.) نکته دیگه ای هم نیست دیگه، خدافظ.

چطور بود؟
+1
65
+1
20
+1
5
+1
6
+1
11
+1
11
+1
12

1 Comment

  1. P
    2
    1

    عالی ولی یه چیزیو نمیفهمم اگه پدرش شناسنامه براش نگرفت چطور مدرسه راش دادن؟

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط