Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ حیوانات خانگی @ دلایل خاک خوردن سگ ها

دلایل خاک خوردن سگ ها

by | 16 بهمن 1402 | حیوانات خانگی | 0 comments

سگ‌ها همه چیز را می‌خورند، اما خوردن خاک ممکن است باعث نگرانی شما شود. با این حال، خاک خوردن سگ ها چیزی نیست که باید نگرانش باشید، زیرا خاک خوردن سگ ها یک امر رایج بین این مخلوقات باوفا است. هنگامی که توله‌ها اقلام غیرغذایی، اعم از خاک، علف، سنگ، چوب یا زباله می‌خورند، ممکن است بیماری به نام پیکا در آنها تشخیص داده شود، که فقط به این معنی است که سگ شما در حال خوردن اقلام غیر خوراکی است. اگر تنها ماده غیر غذایی که می‌خورند خاک باشد، پس ممکن است به چیزی که به آن ژئوفاژیا گفته می‌شود دچار شوند! اما آیا خاک خوردن سگ شما فقط یک عادت عجیب است یا باید نگران باشید؟

در اینجا به این موضوع می‌پردازیم که چرا سگ شما ممکن است احساس کند مجبور به خوردن خاک می‌شود و چرا باید این رفتار را جدی بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای بالا بردن اطلاعات خود در مورد سگ‌ها، مقاله “راهنمای کامل برای کسانی که تا به حال سگ نداشته اند!” را مطالعه کنید.

چرا سگ من خاک می خورد؟

چرا سگ من خاک می خورد

سگ‌ها به دلایل مختلفی خاک می‌خورند. میل به جویدن روی خاک ممکن است خستگی یا استرس باشد، یا ممکن است صرفاً به این دلیل باشد که آنها بوی خوش طعم مخلوط شده در گل را حس می کنند.  American Kennel Club(AKC)می‌گوید، اما همچنین می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل اساسی سلامت یا عدم تغذیه مناسب باشد.

همچنین بخوانید  نکات مهم و ضروری در مورد آرایش حیوانات خانگی خود

کم خونی

کم خونی در سگ وضعیتی است که با کاهش تعداد سلول‌های خونی یا سطح هموگلوبین مشخص می‌شود. کم خونی می‌تواند ناشی از عدم تعادل تغذیه‌ای باشد. یک سگ کم خون ممکن است به طور غریزی به خوردن خاک روی بیاورد تا هر گونه کمبودی که باعث این وضعیت می‌شود را جبران کند. تنها راه برای تشخیص مطمئن کم خونی از طریق آزمایش خون است.

مقاله “آیا سگ ها می توانند گوشت خام بخورند؟” را از دست ندهید.

عدم تعادل تغذیه ای یا کمبود مواد معدنی

حتی بدون کم خونی، عدم تعادل تغذیه‌ای به تنهایی می‌تواند سگ شما را به سمت خاک خوردن سوق دهد. خوردن خاک می‌تواند نشانه این باشد که سگ شما به اندازه کافی از مواد معدنی ضروری که برای سلامتی نیاز دارد دریافت نمی‌کند. یا، یک مشکل هورمونی می‌تواند مانع از جذب مواد معدنی و مواد مغذی موجود در غذای سگ شما شود. عدم تعادل تغذیه‌ای در سگ‌های سالم بسیار نادر است، بنابراین حتما با دامپزشک خود در مورد انتخاب بهترین غذای سگ برای توله سگ خود صحبت کنید.

ناراحتی معده یا اختلالات گوارشی

سگ‌ها همچنین ممکن است برای تسکین ناراحتی معده یا روده‌ها به خوردن خاک روی بیاورند. با این حال، AKC می‌گوید، اگر سگ شما مشکلات شکمی دارد، احتمال بیشتری دارد که علف بخورد.

مقاله “انسداد روده در سگ ها | درمان و پیشگیری” را از دست ندهید!

همچنین بخوانید  رژیم غذای کم سدیم برای سگ چیست؟

خطرات خاک خوردن سگ ها

خاک خوری سگ

اگر سگ خود را در حال خوردن خاک دیدید، مطمئن شوید که فوراً از این رفتار خودداری کنید، زیرا می‌تواند تعدادی از خطرات را برای سلامتی آنها به همراه داشته باشد. به گفته AKC، در اینجا چندین خطر مرتبط با ژئوفاژی در سگ‌ها وجود دارد:

  • روده نهفته، که ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد
  • مصرف آفت کش‌ها و سایر سموم
  • خفگی
  • آسیب به دندان‌ها، گلو، دستگاه گوارش یا معده در اثر بلع سنگ یا چوب
  • بلع انگل‌های ساکن در خاک

چه زمانی باید به دامپزشک مراجعه کنم؟

آیا سگ شما مرتباً خاک می‌خورد یا فقط یک رویداد یکباره بوده است. اگر آنها فقط یک یا دو بار خاک می‌خورند تا استرس یا کسالت را از بین ببرند، باید از این رفتار چشم پوشی کنید، اما ممکن است باعث نگرانی نباشد. با این حال، اگر به یک عادت اجباری تبدیل شد یا متوجه شدید که سگتان بعد از خوردن خاک، رفتار متفاوتی دارد، با دامپزشک خود تماس بگیرید. آنها باید سگ شما را برای هر گونه مسائل بهداشتی اساسی که ممکن است باعث این رفتار شود، معاینه کنند. دامپزشک همچنین ممکن است توله سگ شما را برای هر گونه آسیب داخلی که ممکن است در نتیجه خوردن خاک ایجاد شده باشد، بررسی کند.

چگونه از خوردن خاک توسط سگ خود جلوگیری کنیم؟

خوردن خاک توسط سگ

اگر یک مشکل سلامتی یا عدم تعادل تغذیه‌ای پشت ژئوفاژی سگ شما باشد، درمان این بیماری یا ارتقاء غذای سگ شما باید این رفتار را متوقف کند. با این حال، اگر خوردن کثیفی به عادتی تبدیل شده است که باید ترک شود، در اینجا چندین استراتژی وجود دارد که باید امتحان کنید:

  • هر زمان که سگ شما شروع به خوردن خاک کرد، حواس او را پرت کنید. می‌توانید با یک فرمان شفاهی یا صدای بلند حواس آنها را پرت کنید یا به جای آن یک اسباب بازی برای جویدن پیشنهاد دهید.
  • سگ خود را هر زمان که بیرون می‌روید بندازید تا بتوانید او را از مناطقی که خاک در معرض آن قرار دارد دور کنید.
  • گیاهان داخل گلدان را بردارید یا آنها را به خوبی دور از دسترس توله سگ خود قرار دهید.
  • مطمئن شوید که سگ شما فعالیت بدنی و تحریک ذهنی زیادی داشته باشد تا به کاهش استرس کمک کند و از خوردن کثیفی به دلیل کسالت جلوگیری کند.
  • به هر دلیل بالقوه استرس در زندگی سگ خود توجه کنید، مانند تغییر بزرگ در روتین یا ساختار خانواده یا اضطراب جدایی. ممکن است سگ شما صرفاً به زمان نیاز داشته باشد تا سازگار شود.
  • اگر هیچ یک از این پیشنهادات جواب نداد، ممکن است برای ترک این عادت لازم باشد از یک مربی حرفه‌ای یا متخصص رفتار سگ کمک بگیرید.
همچنین بخوانید  بهترین مقدار خواب سگ ها در طول روز چند ساعت است؟

جمع بندی

در حالی که خوردن کثیفی ممکن است در بین سگ‌ها رایج باشد، ادامه دادن آن بی‌خطر نیست. هرچه زودتر برای جلوگیری از این رفتار اقدام کنید و به علت وقوع آن پی ببرید، برای سلامت و رفاه سگتان بهتر خواهد بود.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط