Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ سلامت عمومی @ بهترین نکات برای مراقبت از دندان ها

بهترین نکات برای مراقبت از دندان ها

by | 9 بهمن 1401 | سلامت عمومی | 0 comments

مراقبت از دندان ها کار سختی نیست اگر نکات این مقاله را به خوبی مطالعه کنید. دستیابی به دندان‌های سالم یک عمر مراقبت می‌طلبد. حتی اگر به شما گفته شده است که دندان‌های خوبی دارید، بسیار مهم است که هر روز اقدامات درستی برای مراقبت از آنها و جلوگیری از مشکلات انجام دهید. این شامل دریافت محصولات مناسب مراقبت از دهان و همچنین توجه به عادات روزانه است.

همه با دانش لازم برای مراقبت از دندان‌ها به دنیا نمی‌آیند. چیزهایی وجود دارد که باید یاد بگیرید و کارهایی که می‌توانید برای بهبود لبخند خود انجام دهید. به همین دلیل است که باید از این نکات کمک بگیرید. بخوان تا بیشتر بدانی. دو بار در سال به دندانپزشک خود مراجعه کنید. با مراجعه منظم به دندانپزشک خود مشکلات را زودتر متوقف کنید. به خواندن ادامه دهید تا روش‌های مراقبت از دندان‌ها را بدانید:

1. دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید

مسواک زدن

میکروب‌ها و باکتری‌ها در طول روز در دهان شما جمع می‌شوند و غذا بین دندان‌های شما جمع می‌شود. به همین دلیل است که باید بعد از غذا، ترجیحا بعد از شام قبل از رفتن به رختخواب مسواک بزنید. اگر این کار را انجام ندهید، احتمال ایجاد پلاک در اطراف دندان شما وجود دارد.

2. زبان خود را فراموش نکنید

هر روز بعد از مسواک زدن زبان خود را تمیز کنید. می‌توانید از برس یا زبان پاک کن استفاده کنید. این یک مرحله مهم از حفظ بهداشت دهان است.

3. روش صحیح مسواک زدن

نحوه مسواک زدن مهم است. اگر این کار را درست انجام ندهید، به اندازه مسواک نزدن مضر است. با حرکات دایره‌ای ملایم با زاویه 45 درجه مسواک بزنید. مسواک زدن شما نباید بیش از 4 دقیقه طول بکشد یا به مینای دندان آسیب برساند. به یاد داشته باشید که از یک برس نرم استفاده کنید. با دیدن موهای فرسوده مسواک را عوض کنید.

همچنین بخوانید  روش های درمانی جوش سر سیاه

4. نخ دندان کشیدن

نخ دندان کشیدن

افراد زیادی از نخ دندان استفاده نمی‌کنند. نخ دندان یک طناب بسیار نازک است که می‌توانید از آن برای حذف ذرات غذا یا پلاک گیر کرده بین دو دندان استفاده کنید. مگر اینکه از نخ دندان استفاده کنید، رسوبات غذا بین دندان‌ها می‌تواند منجر به پوسیدگی شود.

پس از مسواک زدن باید از نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان از شر ذرات غذای باقیمانده بین دندان‌ها و لثه‌ها خلاص می‌شود که در صورت باقی ماندن بین دندان‌ها می‌توانند کلسیفیک شوند. با نخ دندان کشیدن روزانه، از تشکیل پلاک که در صورت باقی ماندن روی ‌ها می‌تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند، جلوگیری می‌کنید. اگر در هنگام مسواک زدن دندان های خود احساس درد کردید، حتماً با دندانپزشک خود در مورد مشکل خود مشورت کنید.

5. خمیر دندان مناسب را انتخاب کنید

اطمینان حاصل کنید که خمیر دندانی را انتخاب می‌کنید که حاوی مواد ساینده بیش از حد نباشد. فلوراید یک ماده عالی برای انتخاب خمیر دندان است. توجه به این نکته ضروری است که همه به خمیردندان فلورایده نیاز ندارند. برای مشاوره صحیح با دندانپزشک خود صحبت کنید.

6. بعد از هر وعده غذایی دهان خود را بشویید

شستن دهان بعد از غذا

بعد از هر وعده غذایی و حتی میان وعده‌ها دهان خود را به خوبی بشویید. این کار به شستشوی ذرات غذایی که ممکن است در دندان شما گیر کرده باشد کمک می‌کند. لازم نیست همه افراد هر روز از دهانشویه استفاده کنند. در صورت توصیه دندانپزشک می‌توان از آن استفاده کرد.

7. هیدراته بمانید

نوشیدن مکرر آب به این معنی است که باکتری‌هایی که می‌توانند به ‌های شما آسیب برسانند را از بین می‌برید. بعد از غذا آب بنوشید تا اثر اسیدها را از بین ببرید. یا می‌توانید دهان خود را با آب نیز بشویید.

همچنین بخوانید  علت ایجاد چین و چروک دور چشم و آشنایی با بهترین روش‌ های پیشگیری و رفع آن

8. به دندانپزشک خود مراجعه کنید

مراجعه به دندانپزشک

دو بار در سال با دندانپزشک خود قرار ملاقات بگذارید. این را به عنوان یک نوع چک آپ پیشگیرانه در نظر بگیرید. دندانپزشک شما دندان‌ها و دهان شما را از نظر هرگونه علائم پلاک، جرم، حفره یا بیماری لثه معاینه ‌کند. در صورت وجود، می‌توانید بلافاصله اقدام کنید.

هنگامی که به طور منظم به دندانپزشک مراجعه می‌کنید، راه خوبی برای اطمینان از ایجاد پلاک، پوسیدگی دندان‌ها و جلوگیری از بیماری لثه است. هر هشت هفته یکبار مسواک خود را عوض کنید.

بسیاری از مردم از دندانپزشک می‌ترسند. برای سلامت دندان‌های خود، باید تمام تلاش خود را برای غلبه بر این ترس انجام دهید. در صورت بروز مشکل فقط به دندانپزشک خود مراجعه نکنید. اگر می‌توانید، سعی کنید تمیز کردن منظم دندان‌ها را برنامه ریزی کنید.

9. مصرف شیرینی‌ها و غذاهای شیرین را کاهش دهید

این یکی از مهمترین نکات مراقبت از دندان است. همه غذاهای شیرین دارای قندهایی هستند که در دهان شما به اسید تبدیل می‌شوند. و اسیدها بدترین دشمن دندان شما هستند. همچنین سعی کنید مصرف غذاهای شیرین و چسبناک خود را محدود کنید. اگر اصلاً دوست دارید آن را بخورید، مسواک زدن دندان‌های خود را بعد از چنین وعده‌های غذایی فراموش نکنید.

خواندن مطلب یونویس با عنوان رژیم غذایی سالم برای همه را به شما توصیه می‌کنیم.

10. میوه ها و سبزیجات ترد خوب هستند

میوه‌ها و سبزیجاتی که باید زیاد بجوید مانند سیب، گلابی، چغندر یا کلم بروکلی باعث افزایش تولید بزاق می‌شود. و بزاق برای دندان شما مفید است.

دندان‌ها به اندازه هر استخوان یا اندام دیگری در بدن شما ارزشمند هستند. آنها به شما کمک می‌کنند خوب غذا بخورید و تغذیه مورد نیاز برای عملکرد سالم بدن خود را به دست آورید.

همچنین بخوانید  8 راه ساده برای بهبود سلامتی بدن

جمع بندی

مراقبت از دندان به حفظ سلامت دهان و دندان از طریق اقدامات منظم بهداشت دهان و دندان و خدمات حرفه‌ای دندانپزشکی اشاره دارد. این شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها با هدف پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و حفظ سلامت کلی دهان، دندان‌ها و لثه‌ها است.

مراقبت‌های پیشگیرانه از دندان در حفظ سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. این شامل اقدامات روزانه مانند مسواک زدن دندان‌ها حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید، نخ دندان کشیدن روزانه برای از بین بردن پلاک و ذرات غذا بین دندان‌ها و استفاده از دهانشویه برای از بین بردن باکتری‌ها و خوشبو کردن نفس است. معاینات منظم دندانپزشکی که معمولاً هر شش ماه یکبار توصیه می‌شود، به دندانپزشکان اجازه می‌دهد تا دهان را معاینه کنند، مشکلات دندانی را شناسایی کنند و تمیز کردن‌های حرفه‌ای را برای حذف پلاک و جرم دندان انجام دهند.

مراقبت از دندان همچنین شامل آموزش و راهنمایی در مورد حفظ یک رژیم غذایی سالم است که سلامت دهان و دندان را ارتقا می‌‎دهد. محدود کردن غذاها و نوشیدنی‌های شیرین و اسیدی می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی و فرسایش دندان کمک کند. علاوه بر این، عاداتی مانند سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل می‌تواند اثرات منفی بر سلامت دهان داشته باشد و باید از آنها پرهیز کرد.

بهداشت نامناسب دهان و دندان می‌تواند منجر به مشکلات دندانی مانند پوسیدگی، بیماری لثه و از دست دادن دندان شود. علاوه بر این، تحقیقات ارتباط بین سلامت دهان و شرایط سیستمیک مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و عفونت‌های تنفسی را نشان داده است. به طور خلاصه، مراقبت از دندان شامل انجام منظم بهداشت دهان، معاینات پیشگیرانه دندان، و درمان های حرفه‌ای دندانپزشکی برای جلوگیری از بیماری‌های دهان، حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها و ارتقای رفاه کلی است. این یک جنبه ضروری برای حفظ سلامت دهان و دندان بهینه و لبخندی مطمئن است.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط