Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ صفر تا صد یوتیوبر شدن با راهنمایی کامل

صفر تا صد یوتیوبر شدن با راهنمایی کامل

by | 7 تیر 1402 | مارکتینگ | 0 comments

مردم عادی به یوتیوب روی می‌آورند تا از طریق ایجاد ویدیوهای آنلاین، زندگی مناسبی داشته باشند. آیا می‌خواهید یوتیوبر شوید؟ بیایید ببینیم که آیا می‌توانید شغلی در یوتیوب داشته باشید یا خیر! با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در هر ماه است. یک حرفه پردرآمد در یوتیوب اکنون حتی برای افراد عادی امکان پذیر است. کافی است نگاهی به یوتیوبرهای معروفی مانند Pewdiepie، Shane Dawson، Jake Paul، Smosh، و Jimmy Donaldson با نام مستعار MrBeast بیندازید.

به جرات می‌توان گفت یوتیوب تبدیل به سکوی پرتابی برای نسل بعدی سازندگان، شخصیت‌ها و حتی افراد مشهور شده است. بنابراین، جای تعجب نیست که بسیاری با ایده راه‌اندازی یک کانال یوتیوب برای کسب درآمد تمام وقت از این پلتفرم و تبدیل شدن به یوتیوبر تمام وقت جذب می‌شوند.

به هر حال، یوتیوبر بودن شغلی سرگرم کننده و پرسود به نظر می‌رسد. به علاوه، شما فقط به یک دوربین و یک اتصال اینترنتی قوی نیاز دارید. خب، چیزهای بیشتری برای شغل یوتیوبری وجود دارد.

یک شغل رویایی در یوتیوب

طبق نظرسنجی انجام شده توسط MediaKix، هفتاد و پنج درصد از کودکان 6 تا 17 ساله می‌خواهند یوتیوبر شوند. نسل‌های قدیمی‌تر هم در این فاز با نوجوانان مشترک هستند.

سوال این است: “آیا این ایده هوشمندانه‌ای است که شغل خود را رها کنید و به فکر یوتیوبر شدن بیفتید را دنبال کنید؟” یا “آیا این ایده خوبی است که برای اولین بار حرفه خود را به عنوان یک یوتیوبر تمام وقت شروع کنید؟”

مهارت های اساسی که به آن نیاز دارید

شاید بسیاری فکر می‌کنند که جمع‌آوری مخاطب در یوتیوب کاری آسان است، اما واقعاً اینگونه نیست. یوتیوبر بودن یک شغل پردرآمد است، اما در ابتدا شما نیاز به خلاقیت دارید تا بتوانید مخاطب‌هایی را برای خود جمع کنید.

این به این دلیل است که با بیش از 500 ساعت ویدیو آپلود شده در هر دقیقه، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کانال شما بدون برداشتن انگشت خود برجسته شود و بازدیدهای زیادی داشته باشد.

در اینجا چند مهارت ضروری وجود دارد که باید برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق به همراه داشته باشید:

1. ایده های خلاقانه

ایده های خلاقانه برای یوتیوبر شدن

ویدیوهای یوتیوب همه چیز درباره محتوا هستند. به هر حال، ویدئو رسانه‌ای است که به خوبی به بیان خلاقانه کمک می‌کند. به همین دلیل است که برای جلب نظر بیشتر و به دست آوردن مشترکین، همیشه باید محتوای تازه و منحصر به فرد ارائه دهید.شما باید مخاطب را جوری تحت تاثیر قرار دهید که او علاوه بر سابسکرایب کردن شما، به دنبال دانلود ویدیو از یوتیوب باشد

صرفاً دنبال کردن ترندهای داغ در این پلتفرم فقط می‌تواند باعث شود که ویدیوهای شما در بین جمعیت گم شوند. وقتی چیزی منحصر به فرد به بینندگان ارائه می‌دهید و محتوای ویدیویی اصلی ایجاد می‌کنید، به احتمال زیاد کنجکاوی آنها را تحریک می‌کند و روی ویدیوی یوتیوب شما کلیک می‌کنند.

جایگاه شما باید چیزی باشد که به آن اهمیت می‌دهید و بدان علاقه‌مند هستید. اگر به نظر می‌رسد حوصله‌تان سر رفته یا به ویدیوهایتان بی‌علاقه هستید، مخاطبانتان متوجه این موضوع خواهند شد. از طرف دیگر، اگر یوتیوبری شوید که در مورد موضوع خود مشتاق و هیجان زده است، باعث ایجاد هیجان در بینندگان شما می‌شود.

از سوی دیگر، زیاد دور نروید و به یکی از آن «اینفلوئنسرهای» نفرت انگیز تبدیل شوید.

2. مهارت تحقیق برای محتوا

برای اینکه ایده‌های محتوایی خود را سرگرم‌کننده‌تر و آموزنده‌تر کنید، به مهارت‌های تحقیق محتوا نیز نیاز دارید. هرچه بیشتر با محتوای خود آشنا باشید، بینندگان بیشتری با کانال شما تعامل خواهند داشت. این به نوبه خود به شما کمک می‌کند کانال خود را سریعتر رشد کنید. در بخش بعدی بیشتر در مورد ایده‌های محتوا صحبت خواهیم کرد.

همچنین بخوانید  نحوه بازی الین ورلدز (Alien Worlds) و کسب ارز TLM

از وب سایت‌ها و منابع قابل اعتماد برای پشتیبان گیری از داستان‌های خود در محتوای خود استفاده کنید. نه تنها محتوای شما را قابل اعتمادتر می‌کند، بلکه کانال شما را نیز حرفه‌ای‌تر می‌کند.

محتوای خوب تحقیق شده می‌تواند به بینندگان شما نشان دهد که کانال یوتیوب خود را جدی می‌گیرید و آن را ارزش اشتراک بیشتر می‌کند. اشتراک‌ها و بینندگان بالا، کلید موفقیت شغلی در یوتیوب است.

3. مهارت های ویرایش ویدیو

مهارت های ویرایش ویدیو

مگر اینکه مایل و قادر به استخدام یک ادیتور باشید، به مهارت‌های اولیه ویدیو نیاز دارید. شما می‌توانید با ویرایش فوق العاده ویدیو تاثیر فوق العاده‌ای داشته باشید. مهارت‌های ویرایش برای ایجاد محتوای ویدیویی با ظاهری حرفه‌ای و باکیفیت ضروری است. خواه ویدیوهای روزانه ایجاد کنید یا ویدیوهای توضیحی آموزشی.

نگران نباش همیشه می‌توانید به ابزارهای ویرایش ویدیو اندروید تکیه کنید تا به شما کمک کند ویدیوهای خود را بدون استرس ویرایش کنید. بسیاری از آنها رابط کاربری ساده با ویژگی‌های اساسی را ارائه می‌دهند تا بتوانید به راحتی از آنها استفاده کرده و حتی اگر قبلاً تجربه‌ای در زمینه ویرایش ویدیو ندارید، از آنها استفاده کنید. کامپیوتر شما احتمالا با نرم افزار ویرایش ویدیو برای افراد غیر حرفه‌ای عرضه شده است و یوتیوب همچنین قابلیت‌های ساده ویرایش ویدیو را ارائه می‌دهد.

4. درک خوب از پلتفرم یوتیوب

مهارت دیگری که برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر باید داشته باشید، درک خوب از پلتفرم است. باید بدانید یوتیوب واقعاً چگونه کار می‌کند (مانند «الگوریتم» اسرارآمیز یوتیوب) و چه نوع ویدیوهایی را که یوتیوبرهای برجسته ترجیح می‌دهند و همچنین عملکرد آنها. مطمئن شوید که دستورالعمل‌های یوتیوب را به دقت مطالعه کرده و درک کرده‌اید.

همچنین باید مشخص کنید که چه نوع بیننده‌هایی را هدف قرار می‌دهید تا بتوانید محتوای مرتبط ایجاد کنید.

چگونه یک یوتیوبر شویم: راهنمای 7 مرحله ای

در اینجا یک فرآیند گام به گام برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر آورده شده است:

1. یک موضوع خاص را انتخاب کنید

موضوع خاص برای یوتیوبر شدن

امروزه انتخاب یک موضوعی که توسط افراد دیگر قبلاً انتخاب نشده باشد، کمی سخت است. پس بهتر است اگر یک موضوعی را انتخاب کردید، بهتر است در آن ریز شوید. برای مثال، اگر می‌خواهید در مورد غذاهای معروف ویدیو تهیه کنید، بهتر است غذاهای معروف یک کشور یا یک شهر خاص را انتخاب کنید و در مورد آن صحبت کنید.

2. مخاطبان خود را درک کنید

قبل از ایجاد محتوای واقعی، باید عمیق کاوش کنید تا بفهمید برای چه کسی محتوا را ایجاد می کنید. برای شروع، به این سوالات پاسخ دهید:

  • مطالب من برای کیست؟
  • در چه گروه سنی قرار می‌گیرند؟
  • سرگرمی‌ها / علایق آنها چیست؟
  • چه نوع کاری انجام می‌دهند؟
  • چرا آنها ویدیوهای من را تماشا می‌کنند؟
  • آنها از ویدیوهای من چه چیزی به دست می‌آورند یا یاد می‌گیرند؟
  • چه زمانی بیشتر در یوتیوب فعال هستند؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند تا برای مخاطبان هدف خود یک شخصیت بسازید. پرسونا شما را به ایجاد مرتبط‌ترین محتوا برای آنها سوق می‌دهد.

3. هدف

هدف پشت ویدیوهای یوتیوب شما چیست؟ آیا می‌خواهید مشهور شوید؟ آیا می‌خواهید به مجموعه خاصی از مخاطبان کمک کنید؟ یا می‌خواهید یک برند شخصی برای فروش محصول یا خدمات بسازید؟

هدف یوتیوبر شدن هر چه باشد، باید از همان ابتدا در مورد آن شفاف باشید.

4. ایده های محتوا

پس از اینکه جایگاه، مخاطبان و اهداف خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده که ایده‌های محتوا را ارائه دهید. یکی از بخش‌های سخت سازگاری با یوتیوب، ارائه ایده‌های محتوای جدید است.

5. تقویم محتوا و زمان بندی محتوا

تقویم محتوا و زمان بندی محتوا

فقط ارائه ایده‌های محتوا کافی نخواهد بود. شما همچنین به یک استراتژی محتوای قوی و یک برنامه برای اجرای آن نیاز دارید.

برنامه‌ای بسازید تا محتوای یوتیوب خود را برای هفته یا ماه منتشر کنید. به این ترتیب شما منظم خواهید شد و می‌توانید جلوتر از زمان بمانید. این همچنین به شما زمان می‌دهد تا روی جنبه‌های دیگر ایجاد مخاطبان یوتیوب مانند تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی کار کنید.

برخی از ابزارهای ساده برای کمک به شما در ایجاد یک تقویم محتوا عبارتند از:

  • Microsoft Excel
  • Google Sheets
  • Google Calendar
  • Trello
  • Asana
همچنین بخوانید  چگونه یک سخنرانی متقاعدکننده ارائه دهیم؟

می‌توانید از ابزارهای زیر برای زمان‌بندی محتوای یوتیوب خود استفاده کنید:

6. سئو

فقط ضبط و انتشار ویدیوها در یوتیوب این کار را نمی‌کند. همچنین باید ویدیوهای خود را طوری بهینه کنید که در مقابل مخاطبان هدف شما ظاهر شوند. سئو یا بهینه سازی کلمات کلیدی در زمینه‌های زیر مورد نیاز است:

  • نام فایل ویدیویی
  • عنوان ویدئو
  • توضیحات ویدیویی
  • هشتگ های ویدیویی و غیره

7. تبلیغ کنید

تبلیغ برای یوتیوبر شدن

اکنون که ویدیوی شما راه اندازی شده است، زمان تبلیغ آن فرا رسیده است. خجالتی نباش ویدیوی خود را در همه جا تبلیغ کنید. از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی (آنهایی که برای مخاطبان شما قابل استفاده هستند) استفاده کنید و حتی ایمیل مارکتینگ را امتحان کنید.

چگونه یک یوتیوبر شوید: نکات کاربردی برای شروع

1. استمرار

استمرار داشتن در تولید محتوای تازه، کلید تولید محتوای موفق است. بنابراین اگر می‌خواهید یک یوتیوبر موفق شوید، باید در تلاش خود ثابت قدم باشید.

2. صبر

موفقیت در یوتیوب زمان می‌برد و ممکن است حتی سال‌ها طول بکشد تا نتایج خوبی نشان دهد. صبور باش و به خودت ایمان داشته باش.

3. به روز ماندن

مطمئن شوید که از ترندهای محبوب یوتیوب مطلع هستید. در صورت مناسب و کاربردی، از ترندها استفاده کنید و محتوای مرتبط تولید کنید.

4. درک تکنیک ها

آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین، نور و زاویه ویدیوهای شما وقتی صحبت از ویدیوهای یوتیوب به میان می‌آید باعث ایجاد شکست می‌شود. مطمئن شوید که از بهترین تجهیزات ضبط ممکن استفاده می‌کنید و درک درستی از زوایای خوب و نور مناسب داشته باشید.

چگونه به عنوان یک یوتیوبر کسب درآمد کنیم؟

یکی از پلتفرم های مناسب برای کسب درآمد یوتیوب است. کسب درآمد ممکن است دلیل اصلی راه اندازی کانال یوتیوب نباشد. ممکن است فقط از ساختن ویدیو و تعامل با بینندگان خود لذت ببرید. اما می‌توانید در حالی که از کل فرآیند یوتیوبر بودن لذت می‌برید، دلار نیز کسب کنید.

در اینجا برخی از راه‌های کسب درآمد به عنوان یک یوتیوبر وجود دارد:

1. برای YouTube Partner ثبت نام کنید

می‌توانید با تبدیل شدن به یک پارتنر یوتیوب از کانال یوتیوب خود درآمد کسب کنید و از تبلیغات نمایش داده شده در ویدیوهای خود درآمد کسب کنید. با این حال، فقط زمانی می‌توانید این کار را انجام دهید که در طول یک سال به 1000 مشترک و 4000 ساعت تماشا دست پیدا کنید.

یکی از نکاتی که باید در مورد کسب درآمد بدانید این است که بینندگان باید یا تبلیغات را برای حداقل زمان تماشا کنند یا روی تبلیغ کلیک کنند تا شما پول دریافت کنید. یوتیوب چقدر به شما پرداخت می‌کند؟ عوامل زیادی بر این امر تأثیر می‌گذارند، اما تخمین زده می‌شود که به‌طور میانگین، یک پارتنر یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید ویدیویی 3 تا 5 دلار درآمد دارد. یعنی برای کسب درآمد تمام وقت، باید میلیون‌ها بازدید داشته باشید!

2. با برندها به عنوان اینفوئنسر کار کنید

اگر در حال حاضر فالوورهای زیادی در دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی دارید، برای شما آسان‌تر می‌شود که مخاطبان خود را در یوتیوب ایجاد کنید و در مدت زمان کوتاهی به یک تأثیرگذار(اینفلوئنسر) فعال تبدیل شوید.

شما می‌توانید با یک برند کار کنید یا حمایت مالی کنید و محصولات یا خدمات آنها را تبلیغ کنید. می‌توانید محصولات آن‌ها را مرور کنید، هدایایی را بدهید، یا به سادگی محصولات و مارک‌ها را در ویدیوی خود ذکر کنید تا پول دریافت کنید و حتی چیزهای رایگان از برند دریافت کنید.

3. محصولات را بفروشید

همچنین می‌توانید از یوتیوب برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود یا محصولات دیگران به عنوان یک شرکت وابسته استفاده کنید. پلتفرم‌ها به شما کمک می‌کنند تا آگاهی از برند خود را افزایش دهید و دامنه دسترسی خود را گسترش دهید.

برای فروش محصولات در یوتیوب، می‌توانید ویدیوهای محصول ایجاد کنید، نظرات مشتریان را ارسال کنید، یا ویدیوهای آموزشی را آپلود کنید. نکته کلیدی در اینجا این است که مخاطبان بیشتری را جذب کنید و به آنها کمک کنید تا با برند شما بیشتر آشنا شوند.

4. سرمایه گذاری جمعی برای کانال و پروژه های دیگر

یوتیوبر شدن همچنین به شما فرصتی برای تامین مالی کانال و سایر پروژه‌هایتان می‌دهد. این بدان معناست که مردم به شما کمک مالی یک بار یا ماهانه می‌دهند تا بتوانید به تولید محتوا ادامه دهید یا یک پروژه خاص را تکمیل کنید.

همچنین بخوانید  نکات موفقیت در بازاریابی برای افراد درونگرا

بسیاری از پروژه‌های موفق سرمایه‌گذاری جمعی دارای یک ویدیوی تریلر هستند که مردم را برای حمایت از پروژه هیجان زده می‌کند. ویدیوهای تریلر نیز راهی عالی برای ارائه ایده‌های شما هستند. می‌توانید از آن به عنوان منبع کمک‌های مالی بینندگان یا مشترکان خود استفاده کنید. فراموش نکنید که همیشه دلایلی را درج کنید که چرا پروژه شما ارزش حمایت دارد و کمک کنندگان چه چیزی می‌توانند از صرف پول برای آن به دست آورند.

یوتیوبر شوید: نکته آخر

تبدیل شدن به یک کاربر یوتیوب اکنون یک شغل رویایی برای بسیاری از جوانان است. و اگر شما یکی از آنها هستید، بدانید که ساخت یک کانال یوتیوب به زمان و صبر نیاز دارد. کسب تجربه دنیای واقعی در ایجاد محتوا و مدیریت یک کانال یوتیوب به صرفه است. حتی اگر تصمیم بگیرید که نمی‌خواهید یک شغل تمام وقت در یوتیوب داشته باشید، باز هم می‌تواند یک چالش جانبی باشد.

در هر صورت، ثبات و استمرار، کلیدی است. سعی کنید حداقل هر هفته ویدیوهای جدید آپلود کنید و در سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی خارج از یوتیوب فعال باشید تا دیگران را از کانال خود مطلع کنید.

سئوالات متداول

مراحل تبدیل شدن به یوتیوبر چیست؟

برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر، ابتدا باید جایگاه خود را مشخص کنید، یک کانال یوتیوب ایجاد کنید، محتوای با کیفیت تولید کنید، ویدیوهای خود را برای جستجو بهینه کنید، کانال خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید، با مخاطبان خود درگیر شوید و از کانال خود کسب درآمد کنید.

برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

به خاطر تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق، باید مهارت‌هایی مانند ویرایش ویدیو، تولید محتوا، داستان سرایی، ارتباط، تعامل با مخاطب و بازاریابی را داشته باشید.

چگونه می توانید جایگاه خود را به عنوان یک یوتیوبر تعیین کنید؟

باید علایق خود را شناسایی کنید، در مورد موضوعات و روندهای محبوب تحقیق کنید و علایق و نیازهای مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید.

چگونه می توان یک کانال یوتیوب ایجاد کرد؟

برای ایجاد یک کانال یوتیوب، باید با استفاده از حساب گوگل خود وارد یوتیوب شوید، به «ایجاد کانال» بروید، نام و نماد کانال را انتخاب کنید و طرح و برند کانال خود را سفارشی کنید.

چگونه می توانید محتوای با کیفیت برای کانال یوتیوب خود تولید کنید؟

برای تولید محتوای باکیفیت برای کانال یوتیوب خود، باید ایده‌های ویدیویی خود را برنامه ریزی کنید، یک فیلم‌نامه بسازید، از تجهیزات با کیفیت بالا استفاده کنید، در شرایط نور و صدای خوب فیلم بگیرید و ویدیوهای خود را با توجه به جزئیات ویرایش کنید.

چگونه می توانید ویدیوهای خود را برای جستجو در یوتیوب بهینه کنید؟

برای بهینه‌سازی ویدیوهای خود برای جستجو در یوتیوب، باید از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان، توضیحات و برچسب‌های ویدیوی خود استفاده کنید، تصاویر کوچک جذاب ایجاد کنید و از زیرنویس‌ها و رونوشت‌های بسته استفاده کنید.

چگونه می توانید کانال یوتیوب خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید؟

برای تبلیغ کانال یوتیوب خود در شبکه‌های اجتماعی، باید ویدیوهای خود را در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، با دنبال کنندگان خود درگیر شوید و با سایر سازندگان در جایگاه خود همکاری کنید.

چگونه می توانید با مخاطبان خود در یوتیوب ارتباط برقرار کنید؟

برای تعامل با مخاطبان خود در YouTube، باید به نظرات پاسخ دهید، نظرسنجی ایجاد کنید، جلسات پرسش و پاسخ را میزبانی کنید و از ویژگی‌های انجمن مانند پخش زنده و عضویت استفاده کنید.

چگونه می توانید از کانال یوتیوب خود کسب درآمد کنید؟

برای کسب درآمد از کانال یوتیوب خود، باید به برنامه شریک YouTube بپیوندید، ویژگی‌های کسب درآمد مانند تبلیغات و حمایت‌های مالی را فعال کنید و جریان‌های درآمد خود را از طریق فروش کالا و مشارکت با برندها متنوع کنید.

چند نکته برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق چیست؟

برخی از نکات برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق عبارتند از سازگاری با برنامه محتوای خود، همکاری با سایر سازندگان، تجزیه و تحلیل عملکرد کانال خود با ابزارهای تجزیه و تحلیل، و یادگیری و بهبود مستمر مهارت‌های خود.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط