Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ حیوانات خانگی @ حیوانات خانگی؛ 8 نکته که باید قبل از به سرپرستی گرفتن آنها بدانید

حیوانات خانگی؛ 8 نکته که باید قبل از به سرپرستی گرفتن آنها بدانید

by | 8 دی 1401 | حیوانات خانگی | 0 comments

چند وقت است که تمام فکر و ذکرتان این شده که حیوانی را به سرپرستی قبول کنید؟ رویای داشتن یک سگ کوچولوی پشمالو که دائم در حال شیطونی کردن است شما را به وجد می‌آورد؟ حس نگهداری از یک گربه‌ی ملوس و ناز و نوازش او حس خوبی در شما ایجاد می‌کند؟ اگر جوابتان به این سوالات مثبت است، شما مستعد داشتن یک حیوان خانگی هستید. اما آیا قبل از انجام این کار، هوشمندانه نیست که این موضوع مهم را از زوایای مختلفی بررسی کنید؟ مسئولیت نگهداری از یک حیوان خانگی کمتر از مسئولیت فرزند داشتن نیست و در رفتارمان با حیوانات باید عاقلانه برخورد کنیم. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا قبل از گرفتن هر تصمیمی، از مزایا و معایب داشتن حیوان خانگی آگاهی کسب کنید.

مزایای داشتن حیوان خانگی

1.      عشق و همراهی بی قید و شرط

حیوانات خانگی ما را بدون قید و شرط دوست دارند و این عشق، قیمتی ندارد. تصور کنید که هر روز وقتی به خانه برمی‌گردید، یکی از اعضای خانواده از دیدن شما هیجان زده می‌شود و به آغوش شما می‌پرد. حتی تصورش هم لبخند به لبان شما می‌نشاند! همچنین تعیین قیمت برای همراهی همیشگی آنها کار بسیار دشواری است. حیوان خانگی موجودی است که نیاز به آغوش دارد، باید با او قدم بزنید، در ماشین سواری شما را همراهی می‌کند یا روی مبل کنار شما می‌نشیند. ناگفته پیداست که همراهی با یک حیوان خانگی می‌تواند سلامت روان و رفاه کلی شما را بهبود بخشد.

کسانی که حیوان خانگی دارند بارها به این موضوع اشاره کرده‌اند که با داشتن حیوان خانگی در زندگیشان، سطح استرس، افسردگی و اضطراب کاهش یافته است. گربه‌ها و سگ‌ها نه تنها به سلامت روان ما کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند به بهبود سلامت جسمی‌مان نیز کمک کنند. وقتی نوبت به ورزش روزانه حیوانات خانگی می‌رسد، والدین حیوان خانگی نیز می‌توانند در کنار حیوانات خود ورزش کنند.

حیوانات خانگی علاوه بر ارائه عشق و همراهی بی قید و شرط، می‌توانند به افراد احساس هدف و مسئولیت نیز بدهند. آنها حتی می‌توانند به افراد کمک کنند تا صبورتر و باحوصله‌تر باشند.

عشق بی قید و شرط حیوانات

2.      امنیت خانه

حیوانات خانگی‌ای که توانایی ایجاد صدا دارند مانند گربه یا سگ می‌توانند به شما در مورد غریبه‌ها یا فعالیت‌های مشکوک احتمالی در خارج از خانه هشدار دهند و امنیت بیشتری را ایجاد کنند. اگر تنها زندگی می‌کنید، همراهی با یک دوست چهار پا نیز یک آرامش اضافی است. اگر این مورد برای شما مهم است، با انجام برخی تحقیقات، حتی می‌توانید نژاد سگ را بر اساس توانایی‌های تماشا، نگهبانی و هشدار آنها انتخاب کنید.

همچنین بخوانید  10 تا از اجتماعی ترین نژادهای سگ

جالب‌تر از همه، گربه‌ها و سگ‌ها حتی قادر به تشخیص آتش سوزی و نشت گاز در خانه هستند. نه تنها این، بلکه بسیاری از این حیوانات حتی می‌توانند به صاحبان خود هشدار دهند که وضعیتی در خانه در حال رخ دادن است.

3.      یخ شکن همراه

حیوانات خانگی معمولاً به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. اگر شما در برقراری ارتباط با دیگران ضعیف هستید، این می‌تواند به نفع شما باشد. بیرون رفتن با حیوان خانگی خود می‌تواند ملاقات با همسایگان و دیگر افراد جدید را آسان‌تر کند.

حتی زمانی که حیوان خانگی شما در کنار شما نیست، آنها هنوز هم می‌توانند برای شروع گفتگو با دیگران موضوع فوق‌العاده‌ای ایجاد کنند. موضوع “حیوانات خانگی” نسبتاً جهانی است، و این چیزی است که بسیاری از مردم می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. این موضوعی است که مردم در صحبت با دیگران احساس راحتی می‌کنند.

4.      داشتن کسی برای پرورش دادن

بازگرداندن عشق بی قید و شرطی که سگ‌ها و گربه‌ها می‌دهند احساس خوبی است و بسیاری از والدین حیوانات خانگی واقعا از اینکه بتوانند حیوانات خود را پرورش دهند، لذت می‌برند. اگر هیچ بچه‌ای ندارید اما دلتان می‌خواهد که روزی داشته باشید، اضافه کردن حیوان خانگی به خانواده خود حتی می‌تواند تمرینی برای مراقبت از افراد وابسته به شما ارائه دهد. ناگفته نماند، تربیت حیوانات خانگی می‌تواند برای کسانی که میلی به داشتن فرزند ندارند، لذت بخش باشد.

اگر بچه دارید، یک حیوان خانگی یک مکمل عالی برای خانواده شما است—حتی ممکن است تعجب کنید که بچه‌ها و حیوانات خانگی شما چقدر سریع بهترین دوستان هم می‌شوند. یکی دیگر از مزایای معرفی یک حیوان به فرزندانتان این است که فرصتی عالی برای آنها فراهم می‌کند تا در مورد مسئولیت‌ها و پاداش‌هایی که با داشتن یک حیوان خانگی ممکن است بدست آورند، بیاموزند.

یکی دیگر از مزایای داشتن حیوان خانگی این است که وقتی گربه یا سگی را که نیاز به خانه دارد نجات دهید، خانه‌ای دوست داشتنی برای این حیوان نیازمند و بی سرپناه فراهم می‌کنید.

معایب داشتن حیوان خانگی

1.      هزینه های زندگی بیشتر

به عنوان موجودی که وابسته به شماست، حیوانات خانگی به هزینه‌های زندگی شما اضافه می‌کند. هنگام گرفتن حیوان خانگی، هزینه‌های اولیه مانند تخت، جعبه، وسایل نظافت، یقه، افسار، جعبه بستر و سایر چیزهای متفرقه وجود دارد که بلافاصله پس از سرپرستی لازم است. سپس هزینه‌های مکرر مانند هزینه غذا، خوراکی‌ها و اسباب بازی‌ها وجود دارد. به علاوه، هزینه‌های اولیه پذیرش را فراموش نکنید.

علاوه بر این مهم است که هزینه‌های نظافت را نیز در نظر بگیرید. اگر انتخاب می‌کنید که نظافت حیوان خانگی خود را خودتان انجام دهید، به احتمال زیاد نیاز به خرید اقلامی مانند برس یا شانه، قیچی، ناخن گیر، محلول پاک‌کننده گوش، شامپوی مناسب برای حیوانات خانگی و نرم کننده خواهید داشت. گزینه دیگر این است که حیوان خانگی خود را به طور حرفه‌ای نظافت کنید، که باز هم هزینه ماهانه یا دو ماهه خواهد بود.

همچنین بخوانید  10 تا از بهترین نژاد گربه دوست دار بچه

قبل از سرپرستی حیوان خانگی جدید در خانه خود، ممکن است لازم باشد مقداری پول برای محافظت از حیوانات خانگی خود خرج کنید. این می‌تواند شامل خرید دروازه‌ها، حصار یا سطل‌هایی برای نگهداری از اقلام سمی باشد. با این حال، حتی اگر همیشه حیوان خانگیتان را تحت نظر داشته باشید، ممکن است برخی از وسایل شما جویده یا خراشیده شوند. این هزینه اضافی است که بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی ممکن است در ابتدا انتظار نداشته باشند.

برای سرپرستانی که حیوان خانگی اجاره می‌کنند، باید هزینه‌های اجاره آنها را نیز در نظر بگیرند – هزینه ماهیانه مستمر که در صورت داشتن چندین حیوان خانگی یا یک سگ نژاد بزرگ می‌تواند بیشتر هم شود.

2.      مراقبت از حیوان خانگی حتی هنگامی که در خانه نیستید

اگر برای مدت طولانی دور از خانه هستید، ممکن است نیاز داشته باشید که یک مرکز نگهداری از حیوانات خانگی پیدا کنید تا سگ یا گربه‌تان را به آن بسپارید. این کار هم به نوبه خود هزینه اضافی به شما تحمیل می‌کند.

داشتن سگ یا گربه همچنین می‌تواند برای گردش‌های شما محدودیت‌های زمانی ایجاد کند—شما باید به خانه برگردید تا مطمئن شوید که رفیقتان سیر شده است، اجازه دهید بیرون بیاید (اگر سگ دارید) و مرتبا معاینه شود.

شغل یا سبک زندگی بسیاری از افراد سازگار با داشتن حیوانات خانگی نیست، بنابراین ممکن است لازم باشد سبک زندگی خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر اغلب اضافه کاری یا شیفت‌های 12 ساعته کار می‌کنید، ممکن است اکنون زمان ایده آلی برای پذیرایی از یک حیوان در خانه خود نباشد. همچنین مهم است که در نظر داشته باشید که چند بار سفر می‌کنید و چند روز در هفته به رستوران‌ها، بارها، کنسرت ها و غیره می‌روید.

مهم است که از خود بپرسید که آیا می‌خواهید سبک زندگی خود را تغییر دهید یا تعطیلات و گردش‌های خود را برای حیوانات خانگی دوست داشته باشید.

اکسسوری حیوانات

3.      گذراندن وقت

برخی از گربه‌ها و سگ‌ها ممکن است کاملاً مستقل باشند، اما همچنان به زمان شما برای تغذیه، آموزش، ورزش و نظافت نیاز دارند. یک نژاد وابسته‌تر یا یک حیوان خانگی به شدت وابسته می‌تواند توجه شما را بیشتر کند. آوردن یک حیوان به خانواده تقریباً شبیه آوردن یک کودک به محفل خانواده‌تان است.

انجام تحقیقات نژادی قبل از پذیرش ضروری است. این به شما این امکان را می‌دهد که درک بهتری از آنچه حیوان خانگی شما از نظر توجه به آن نیاز دارد داشته باشید. ناگفته نماند، برخی از حیوانات خانگی به طور کلی در بخش نظافت و آموزش نیز نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

تمیز کردن و مرتب نگه داشتن خانه خود در صورتی که یک حیوان در خانه داشته باشید می‌تواند بسیار وقت گیر باشد. چه در چمن و چه در جعبه زباله، دفع فضولات حیوانات خانگی یک کار ضروری است که همه سرپرستان حیوانات خانگی باید با آن مقابله کنند. به علاوه، هم گربه‌ها و هم سگ‌ها به ناچار در داخل خانه بی نظمی و شلختگی ایجاد می‌کنند – به خصوص اگر نژادی دارید که ریزش موی زیادی دارد. با یک حیوان خانگی در خانه، نگهداری از خانه شما می‌تواند شامل جارو کردن، پاک کردن و گردگیری بیشتر باشد.

همچنین بخوانید  نکات نگهداری از آکواریوم و ماهی های زینتی در خانه

اگرچه اغلب این اتفاق نمی‌افتد، اما ممکن است لازم باشد زمانی که حیوان خانگی شما بیمار است، مجروح شده یا نیاز به ملاقات با دامپزشک خود دارد، از محل کار خود مرخصی بگیرید.

فارغ از تمامی مزایا و معایب داشتن حیوان خانگی، در هنگام پذیرش سرپرستی یک حیوان خانگی ممکن است برخی افراد فقط به ظاهر قضیه نگاه کنند و تعهدات بلندمدتی را که باید تقبل کنند را در نظر نگیرند. بیشتر گربه‌ها و سگ‌ها می‌توانند عمر متوسطی بین 10 تا 18 سال داشته باشند—بعضی از گربه‌ها حتی می‌توانند تا 20 سالگی زندگی کنند. این بدان معنی است که هر زمان که آن بچه گربه یا توله سگ دوست داشتنی را قبول می‌کنید، حداقل با یک تعهد 10 ساله موافقت می‌کنید و ثبت نام می‌کنید.

4.      هزینه های مراقبت های بهداشتی

همیشه این احتمال وجود دارد که حیوان خانگی شما آسیب ببیند یا بیمار شود؛ در این صورت درمان دامپزشکی می‌تواند گران باشد. همچنین باید برای هزینه‌های آزمایشات سالانه و هزینه مراقبت‌های پیشگیرانه، مانند واکسن و عقیم سازی برنامه ریزی کنید.

علاوه بر مراقبت‌های معمول دامپزشکی، این احتمال نیز وجود دارد که در مقطعی از زندگی حیوان خانگی خود مجبور به پرداخت هزینه مراقبت‌های اضطراری شوید. این هزینه‌های غیرمنتظره اغلب می‌توانند گران‌ترین باشند، بنابراین داشتن یک حساب پس‌انداز حیوان خانگی یا ثبت نام حیوان خانگی برای بیمه سلامت حیوانات ضروری است.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید، هزینه اضافی است که در صورت ابتلای حیوان خانگی شما به یک بیماری ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، اگر سگ یا گربه شما در سنین پایین مبتلا به دیابت تشخیص داده شود، لازم است تا پایان عمر حیوان خانگی خود هزینه دارو و درمان را پرداخت کنید.

سخن آخر

حال که با برخی از مزایا و معایب داشتن حیوان خانگی آشنا شدید، با دید بازتری نسبت به گرفتن سرپرستی آنها می‌توانید تصمیم بگیرید. مهم‌ترین نکته در رابطه با حیوانات خانگی این است که آنها نیز احساس دارند و شما در قبال سلامتی و پرورش آنها مسئولید.

خاطره سرایی
خاطره سرایی

خاطره سرایی هستم. متولد 1372 و کارشناس بیوتکنولوژی از دانشگاه سراسری کاشان. در زمینه ترجمه و سئو فعالیت دارم و از انجام آن‌ها لذت می‌برم. ورزش، خوشنویسی و نوشتن از علاقه‌مندی‌های شخصی من هستند. امیدوارم از خواندن مقالات من لذت ببرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

چطور بود؟
+1
9
+1
3
+1
3
+1
8
+1
4
+1
1
+1
3

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط