Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ اصناف و صنایع @ همه چیزهایی که باید درباره خودروهای برقی بدانید!

همه چیزهایی که باید درباره خودروهای برقی بدانید!

by | 3 اسفند 1401 | اصناف و صنایع | 0 comments

اگر شما هم از دسته افراد طرفدار محیط زیست هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با یکی از برترین روش‌های جهانی برای کمک به محیط زیست بیشتر آشنا شویم. مصرف بنزین و دیگر سوخت‌های فسیلی می‌تواند آسیب‌های زیادی به محیط زیست پیرامون ما و نیز کره زمین وارد کند. روزانه میلیون‌ها ماشین در شهرها و جاده ها در سراسر جهان در حرکت هستند و با تولید آلاینده‌های مضر، زمین را در معرض خطرات زیادی قرار می‌دهند.

دوستداران محیط زیست و نیز شرکت‌های بزرگ در کشورهای پیشرفته به دنبال راه حل‌هایی برای کاهش ردپای خطرناک انسان در جهان هستند؛ یکی از این روش‌ها تولید خودروهای برقی که با انرژی پاک خورشید و یا برق حرکت می‌کنند، می‌باشد. این خودروهای جذاب در کشورهای جهان اول در حال توسعه هستند و افراد زیادی طرفدار استفاده از این خودورها به ویژه در شهرهای اروپایی می‌باشند.

چه تفاوتی میان خودروهای معمولی و خودروهای برقی وجود دارد؟

خودروهای معمولی مخزنی برای ذخیره بنزین، گاز و یا دیگر سوخت‌های مایع دارند که انرژی لازم برای حرکت خودرو را فراهم می‌کند. با سوختن این مایعات، دود حاصل از سوخت بنزین از طریق اگزوز از خودرو خارج می‌شود و به این ترتیب آلودگی زیادی برای هوای طراف و افرادی که در معرض آن هستند، ایجاد می‌کند. چرخه کولر خودروهای بنزینی هم یکی از مواردی است که در شدت مصرف سوخت و در نتیجه آلایندگی خودرو موثر است. کمپرسور کولر خودرو مانند کمپرسور تیبا فوتون یکی از اجزایی است که نقش مهمی در این سیستم خودرو بر عهده دارد. خوردوهای برقی اما به وسیله باتری و شارژ کردن این منبع ذخیره انرژی حرکت می‌کنند و به این ترتیب آلودگی‌ای برای محیط ایجاد نمی‌کنند.

رانندگی با یک خودرو برقی چه احساسی دارد؟

اولین چیزی که در سوار شدن به یک خودروی برقی حس می‌شود، سکوت بیشتر فضای آن است. از آن جایی که خودروهای برقی، کلاچ، گیربکس و یا اگزوز ندارند، صدای کمتری در هنگام حرکت تولید می‌کنند. این خودروها شتاب بیشتری را در مدت زمان کوتاه‌تری ارائه می‌کنند و با وجود ترمزهای احیاءکننده در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که رانندگی با خودروهای برقی ساده‌تر از خودروهای بنزینی خواهد بود و امکانات بیشتری را برای رانندگان فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید  دستگاهی که 2 قرن پیش صنعت را متحول کرد

امنیت و راحتی در این خودروها

سطح امنیت و نیز امکانات رفاهی در خودروهای برقی پیشرفته، بسیار بالاتر از خودروهای دیگر می‌باشد. به دلیل اینکه مخزن سوخت در این خودروها وجود ندارد، در هنگام برخورد و تصادف، امکان انفجار یا آتش سوزی در این خودروها کمتر است. امکانات جانبی در این خودروها هم با انرژی برق و باتری اتومبیل فعالیت می‌کند و به این ترتیب، آسایش و راحتی در این خودروها بدون آلوده کردن محیط زیست فراهم می‌شود.

همچنین بخوانید  آبرسانی بهتر با آبسردکن

ارتقاء محیط زیستی خودروها در ایران

در ایران استفاده از خودروهای برقی به دلیل هزینه بالا و نبود امکانات، رواج چندانی ندارد و برخی از شرکت‌های ایرانی به دنبال تولید این خودروها در کشور می‌باشند. به نظر می‌رسد که تنها اقدامی که برای کمک به محیط زیست در ایران انجام می‌شود، بهبود برخی از قطعات در خودروهای موجود می‌باشد. این خودروها که شامل خودروی تیبا، پژو 206، پژو پارس، تندر 90 و… می‌باشند، آلودگی زیادی را در محیط زیست ایجاد می‌کنند که امید است در آینده با بهبود این قطعات در این خودروها مانند قطعات کولر و موتور این خودروها، کمک بیشتری به داشتن هوای پاک بشود. برای خرید آنلاین قطعات جانبی کولر خودرو مانند خرید کمپرسور کولر تیبا می‌توانید به سایت مجموعه‌ای سی خودرو مراجعه کنید.

rata_g

rata_g

چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط