Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ چطور نیازهایمان را در زندگی مشترک بیان کنیم؟ 8 گام مهم

چطور نیازهایمان را در زندگی مشترک بیان کنیم؟ 8 گام مهم

by | 21 تیر 1401 | رابطه و ازدواج | 0 comments

بسیاری از مشکلات زندگی به دلیل عدم توانایی در بیان خواسته‌ها و نیازها به وجود می‌آیند. همه ما نیازهایی در زندگی خود داریم اما با شروع زندگی مشترک، نیازهای بیشتری نمود پیدا می‌کنند. حال اگر به هر دلیلی نتوانیم نیازهای خود را به درستی بیان کنیم چه خواهد شد؟ مسلما شریک عاطفی‌مان نیازهای ما را درک نخواهد کرد و درنتیجه نیازها در زندگی مشترک برطرف نخواهد شد، که این خود مقدمه‌ای برای مشکلات بزرگتر است.

چرا بیان نیازها در زندگی مشترک مهم است؟

طبق مطالعاتی که بر روی زندگی مشترک و رابطه عاطفی زوجین انجام شده، نتایج نشان داده زوج‌های توانمند با شفافیت بیشتری درباره نیازهایشان صحبت کرده و همچنین تلاش بیشتری برای پاسخ به نیازهای فرد مقابل می‌کنند. هرچقدر بتوانید به طور واضح و مشخص درباره نیازهای خود آدرس بدهید، همسر شما دقیق‌تر می‌تواند نیازهایتان را بفهمد و راحت‌تر به آن‌ها پاسخ دهد. با دنبال کردن راهکارهایی که در ادامه مقاله ذکر شده، به راحتی می‌توانید همسرتان را از نیازهایتان آگاه کنید.

همچنین بخوانید  چگونه پس از فریب خوردن از فکر کردن دست برداریم؟

نیازهای خودتان را بشناسید

یک زوج در یک منظره غروب آفتاب

تا وقتی خودتان دقیقا نمی‌دانید چه می‌خواهید چطور انتظار دارید همسرتان خواسته‌های شما را تشخیص دهد؟ پیش از هر چیزی بهتر است خودآگاهی‌تان را افزایش دهید تا دقیقا بدانید چه چیزی شما را خوشحال می‌کند. وقتی به درستی از نیازهای خود آگاه نباشید، انتظار دارید همسرتان همه کار برایتان انجام دهد و درآخر باز هم رضایت کافی نخواهید داشت.

قضاوت نکنید!

گاهی ممکن است فکر کنید دلیل پاسخ ندادن به نیازهایتان این است که برای همسرتان مهم نیستید یا او دوست ندارد کاری برای شما انجام دهد. در واقع این تفکرات چیزی جز قضاوت نیستند. گاهی همسرتان واقعا متوجه خواسته شما نیست یا خواسته شما از توان او فراتر است و یا انرژی انجام آن کار را ندارد. پس از قضاوت دست برداشته و دید جامع‌تری به جریان داشته باشید.

با نرمی درخواست کنید

لحن شما تاثیر زیادی روی مفهوم حرف‌هایتان دارد. وقتی خواسته‌ای را با لحن دعوا بیان می‌کنید، حتی اگر خواسته‌تان کاملا به جا باشد، تاثیر زیادی روی طرف مقابل نمی‌گذارد، زیرا او تصور می‌کند حرف‌هایتان از روی عصبانیت است و شما را جدی نمی‌گیرد. در بیان خواسته‌ها از سرزنش، شرمساری و انتقاد دوری کنید.

در زمان مناسب نیازتان را مطرح کنید

از همسرتان بپرسید که آیا این زمان خوبی است؟ اگر اینطور نیست، با هم تصمیم بگیرید که چه زمانی صحبت کنید. به یاد داشته باشید صحبت و گفتگو در زمان های نامناسب ممکن است باعث بروز استرس در طرف مقابل شود یا حتی ممکن است تحت شرایطی طرف مقابل شما جبهه بگیرد. بنابراین انتخاب زمان مناسب برای گفتگوی صمیمانه تاثیر کلامتان را بیشتر خواهد کرد.

همچنین بخوانید  معرفی انواع قرص تاخیری و طریقه مصرف آنها

گفتگو را با تحسین شروع کنید

ابتدا درباره چیزهایی که از آن خوشحال و راضی هستید صحبت کنید. این باعث می‌شود همسرتان از اینکه به نکات مثبت زندگی توجه دارید خوشحال شود، به رفتاری که باعث خوشحالی‌تان شده ادامه دهد و فکر نکند از شرایط موجود ناراضی هستید. بعد از آن سراغ انتظارات خود رفته و آن‌ها را بیان کنید.

 

یک زوج در کنار دریا

 

علت خواسته خود را مطرح کنید

وقتی دلیل خواسته خود را بگویید، همسرتان بهتر می‌تواند نیازتان را درک کرده و به اهمیت آن پی ببرد. فراموش نکنید که جنس مرد و زن کاملا متفاوت هستند و درک نیازهای جنس مقابل نیازمند مهارت های زناشویی بالایی است. توضیح دادن علت خواسته‌تان باعث می‌شود همسرتان به خوبی شما را درک کرده و تلاش بیشتری برای برطرف کردن نیازتان بکند.

برای حل مشکلات از او نظر بخواهید

اگر مشکلی وجود دارد از همسر خود بپرسید چه راهکاری برای حل این مشکل پیشنهاد می‌دهد. مثلا “چطور می‌تونیم بیشتر باهم وقت بگذرونیم؟” یا “پیشنهادت برای اینکه دخترمون سر وقت به مدرسه برسه” چیه؟ اگر این سوالات را با لحن دعوا بپرسید تاثیر کلامتان از بین خواهد رفت.

همچنین بخوانید  25 نکته برای فراموش کردن عشق از دست رفته

تشکر کنید

وقتی از همسرتان به خاطر گوش دادن به بیان نیاز‌ها و خواسته‌هایتان تشکر کنید، او متوجه خواهد شد که با عمل به خواسته‌هایتان باعث خوشحالی شما شده و توانسته مشکلی را حل کند، همچنین از میزان اهمیت موضوع باخبر شده و سعی می‌کند بیشتر به حرف‌هایتان گوش کند.

مقالات مرتبط با رابطه و ازدواج

چگونه بین ازدواج و مادر شدن تعادل برقرار کنیم؟

چگونه یک رابطه سمی را با وجود فرزند ترک کنیم؟

بودجه بندی امور مالی در ازدواج

۸ عامل خطرناک خیانت در ازدواج

راهکارهای متقاعد کردن والدین سختگیر برای ازدواج عاشقانه

بهترین ویژگی های یک شوهر خوب

چگونه با همسر منفی برخورد کنیم؟ | ۱۵ راهکار مهم

سخن آخر

اهمیت ندادن به نیازهای همسر و ناتوانی در بیان خواسته‌ها به یکی از بزرگترین مشکلات زناشویی تبدیل شده است. به همین دلیل بیان نیازها در زندگی مشترک  آنقدر مهم است که از بسیاری از مشکلات و اختلافات زناشویی جلوگیری می‌کند. کافیست در یک زمان مناسب با لحنی دوستانه نیازهای خود را بیان کرده و علت خواسته خود را به طور واضح بیان کنید.

mohammadreza
mohammadreza
چطور بود؟
+1
1
+1
+1
1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط