Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ مدیریت و کسب‌وکار @ مارکتینگ @ چگونه به عنوان یک فریلنسر شبکه های اجتماعی مشتری پیدا کنیم؟

چگونه به عنوان یک فریلنسر شبکه های اجتماعی مشتری پیدا کنیم؟

by | 29 بهمن 1402 | مارکتینگ | 0 comments

به عنوان یک فریلنسر شبکه های اجتماعی ، یکی از چالش‌های کلیدی که ممکن است با آن مواجه شوید، یافتن مشتری است. با اهمیت روزافزون شبکه های اجتماعی در استراتژی‌های بازاریابی کسب‌وکار، نیاز به متخصصان ماهری وجود دارد که می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا در چشم‌انداز شبکه های اجتماعی در حال تغییر حرکت کنند. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به عنوان یک فریلنسر شبکه های اجتماعی، مشتری پیدا کنید.

حتماً مقاله “چگونه یک بازاریاب شبکه های اجتماعی شویم؟” را مطالعه کنید.

فهرست

چگونه به عنوان یک فریلنسر شبکه های اجتماعی مشتری پیدا کنیم

1. مخاطب هدف خود را تعریف کنید

مخاطب هدف

هنگامی‌که به عنوان یک فریلنسر شبکه های اجتماعی به دنبال مشتریان هستید، مهم است که مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. در مورد صنایع، جایگاه‌ها یا انواع کسب‌وکارهایی که از کار کردن با آنها لذت می‌برید یا در آنها تخصص دارید فکر کنید. این به شما کمک می‌کند تلاش‌های بازاریابی خود را متمرکز کنید و با مشتریان مناسبی که به احتمال زیاد به خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی شما نیاز دارند ارتباط برقرار کنید.

فرض کنید شما علاقه زیادی به کار با مشاغل کوچک در صنعت مد دارید. از کمک به فروشگاه‌های لباس بوتیک یا خرده‌فروشان مد آنلاین برای بهبود حضور خود در شبکه های اجتماعی و تعامل با مشتریان هدف خود لذت می‌برید. با تعریف مخاطب هدف خود به عنوان مشاغل مرتبط با مد و محدود کردن مخاطبان هدف خود می‌توانید:

  • پیام‌ها و استراتژی‌های بازاریابی خود را سفارشی کنید تا به طور خاص با آنها هماهنگ شوید.
  • نیازها، نقاط درد و اهداف منحصر به فرد مشتریان خود را بهتر درک کنید. این دانش به شما این امکان را می‌دهد که خدمات خود را تنظیم کنید و پیام‌های بازاریابی قانع کننده‌ای ایجاد کنید که مستقیماً با چالش‌ها و آرزوهای آنها صحبت می‌کند.
  • منابع خود را به طور موثر تخصیص دهید. به‌جای اینکه سعی کنید به همه افراد دسترسی پیدا کنید، می‌توانید زمان، انرژی و بودجه بازاریابی خود را روی کانال‌ها و پلتفرم‌هایی متمرکز کنید که احتمال حضور مخاطبان هدف شما بیشتر است.
  • خود را به عنوان یک متخصص در ارائه نیازهای خاص آنها قرار دهید. این تمرکز تخصصی می‌تواند شما را از سایر مدیران شبکه ‌های اجتماعی متمایز کند و شما را به حرفه‌ای برای کسب‌وکارهای صنعت یا حوزه انتخابی‌تان تبدیل کند. در نتیجه، می توانید شهرت قوی ایجاد کنید، مشتریانی را جذب کنید که برای تخصص شما ارزش قائل هستند و روابط بلندمدت با آنها برقرار کنید.

حتماً مقاله “چگونه مخاطبان هدف اینستاگرام خود را پیدا کنیم؟” را مطالعه کنید.

2. یک حضور آنلاین ایجاد کنید

برای جذب مشتری به عنوان یک فریلنسر، داشتن حضور آنلاین قوی بسیار مهم است. این چیزی است که می‌توانید انجام دهید:

الف) یک وب سایت حرفه‌ای ایجاد کنید

وب سایتی بسازید که مهارت‌ها، تجربه و کارهای گذشته شما را به نمایش بگذارد. بخشی از نمونه کارها را بگنجانید که در آن می‌توانید نمونه‌هایی از کمپین‌های موفق شبکه های اجتماعی را که مدیریت کرده‌اید نمایش دهید. اطمینان حاصل کنید که هر گونه بازخورد مثبت یا توصیفات مشتریان راضی را برجسته کنید. این وب سایت به عنوان مرکزی عمل خواهد کرد که مشتریان بالقوه می‌توانند در مورد شما و خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

تصور کنید که یک فریلنسر شبکه های اجتماعی هستید که در کمک به مشاغل کوچک تخصص دارد. شما می‌توانید یک وب سایت حرفه‌ای ایجاد کنید که مزایای استخدام شما را به وضوح توضیح دهد. شامل مطالعات موردی و توصیفات از مشتریان قبلی، نشان دادن نتایج مثبتی که به دست آورده‌اید. این وب سایت به منبعی ارزشمند برای مشتریان بالقوه‌ای تبدیل می‌شود که به دنبال خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی هستند.

ب) از پلتفرم های شبکه های اجتماعی استفاده کنید

پلتفرم های شبکه های اجتماعی

از پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر و پینترست برای ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید. نمایه‌های خود را با قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط و توضیح واضح خدمات خود بهینه کنید. محتوای ارزشمند مرتبط با مدیریت شبکه های اجتماعی، مانند نکات، بینش‌های صنعت یا داستان‌های موفقیت را به اشتراک بگذارید. با پاسخ دادن به نظرات و شرکت در بحث‌های مرتبط با مخاطبان خود درگیر شوید.

فرض کنید شما در کمک به استارت آپ‌های فناوری با استراتژی‌های شبکه های اجتماعی خود تخصص دارید. در لینکدین، می‌توانید با ذکر تخصص خود در مدیریت شبکه های اجتماعی برای صنعت فناوری، پروفایل خود را بهینه کنید. به گروه‌های مرتبط لینکدین بپیوندید که در آن بنیان‌گذاران و کارآفرینان استارت‌آپ گرد هم می‌آیند و فعالانه در بحث‌ها شرکت می‌کنند، دانش شما را به اشتراک می‌گذارند و بینش‌هایی ارائه می‌دهند. با به اشتراک گذاری مداوم محتوای ارزشمند و تعامل با مخاطبان هدف خود، می‌توانید خود را به عنوان یک مدیر شبکه اجتماعی آگاه در فضای استارتاپ های فناوری قرار دهید.

برای موفق تر شدن در جذب مشتری با بهترین ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا شوید!

ج) شبکه و اتصال

از پلتفرم‌های شبکه ‌های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان بالقوه، تأثیرگذاران صنعت و سایر متخصصان استفاده کنید. با پست‌های آن‌ها درگیر شوید، نظرات متفکرانه بگذارید و روابطی ایجاد کنید. با ارتباط با افراد در صنعت خود، دید خود را افزایش می‌دهید و فرصت‌هایی برای همکاری یا ارجاع مشتری ایجاد می‌کنید.

تصور کنید می‌توانید با پستی از یک تأثیرگذار بازاریابی محبوب در توییتر روبرو شوید که اغلب با مشاغل کوچک کار می‌کند. شما با به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود و افزودن ارزش به مکالمه، با پست او درگیر می‌شوید. اینفلوئنسر متوجه نظر روشنگر شما می‌شود و تصمیم می‌گیرد نمایه شما را بررسی کند. تحت تاثیر تخصص و نمونه کار شما، آنها برای همکاری بالقوه در یک کمپین شبکه های اجتماعی برای یکی از مشتریان خود با شما تماس می‌گیرند.

3. از پلتفرم های فریلنس آنلاین استفاده کنید

برای یافتن مشتریان بالقوه به عنوان یک فریلنسر شبکه های اجتماعی، می‌توانید از پلتفرم‌های مخصوص فریلنسرها آنلاین محبوب مانند Upwork، Freelancer یا Fiverr استفاده کنید. این چیزی است که می‌توانید انجام دهید:

الف) یک نمایه قانع کننده ایجاد کنید

یک پروفایل در پلتفرم فریلنسر انتخابی خود تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که مهارت ها، تجربه و هر موفقیت قبلی که در مدیریت حساب های شبکه های اجتماعی داشته اید را برجسته کنید. برای توضیح اینکه چه چیزی می توانید به مشتریان ارائه دهید و چگونه می توانید به آنها در دستیابی به اهداف شبکه های اجتماعی خود کمک کنید، از زبانی آسان برای درک استفاده کنید.

آموزش ساخت عکس پروفایل جذاب برای اینستاگرام، تلگرام و واتس اپ

تصور کنید که در Upwork به عنوان مدیر شبکه های اجتماعی یک نمایه ایجاد می کنید. شما می توانید توضیحی واضح و مختصر از خدمات خود بنویسید و بر تخصص خود در ایجاد محتوای جذاب، مدیریت کمپین های شبکه های اجتماعی و ایجاد تعامل با مشتری تأکید کنید. هر گونه گواهینامه یا آموزش مرتبطی را که برای ایجاد اعتبار گذرانده اید ذکر کنید. یک نمایه قانع کننده به مشتریان بالقوه کمک می کند تا ارزشی را که شما به عنوان یک مدیر شبکه های اجتماعی به ارمغان می آورید درک کنند.

ب) جستجوی پروژه های مرتبط

به طور مرتب پروژه های فهرست شده در پلتفرم فریلنسری را مرور کنید. از کلمات کلیدی مانند “مدیریت شبکه های اجتماعی” یا “بازاریابی شبکه های اجتماعی” برای یافتن پروژه هایی که با مهارت ها و علایق شما همسو هستند استفاده کنید. به دنبال پروژه هایی باشید که با تخصص شما و صنایع یا جایگاه هایی که می خواهید با آنها کار کنید مطابقت داشته باشد.

فرض کنید به کار کردن با برندهای دوستدار محیط زیست علاقه دارید. می‌توانید پروژه‌های مرتبط با «کسب‌وکارهای پایدار» یا «شرکت‌های آگاه به محیط‌زیست» را در پلتفرم فریلنسری جستجو کنید. این جستجوی هدفمند به شما کمک می کند مشتریانی را پیدا کنید که ارزش های مشابهی دارند و به شما امکان می دهد خدمات تخصصی مدیریت شبکه های اجتماعی خود را به مشاغلی که با علایق شما همسو هستند ارائه دهید.

همچنین بخوانید  بهترین راه های افزایش فالوور در پینترست

ج) پیشنهادهای قانع کننده ارائه کنید

وقتی پروژه ای را پیدا کردید که مورد علاقه شماست، یک پیشنهاد خوب ارائه دهید که تخصص شما را نشان می دهد و نشان می دهد که چگونه می توانید به کسب و کار مشتری ارزش بیافزایید. پیشنهاد خود را برای رفع نیازهای خاص ذکر شده در توضیحات پروژه تنظیم کنید. تجربه مرتبط خود را برجسته کنید و نمونه هایی از کمپین های شبکه اجتماعی موفقی که مدیریت کرده اید ارائه دهید.

تصور کنید با پروژه ای از یک استارتاپ روبرو می شوید که به دنبال ادمین شبکه های اجتماعی برای کمک به عرضه محصول جدید خود است. در پروپوزال خود، می‌توانید بر تجربه خود در کار با استارت‌آپ‌ها و توانایی‌تان در ایجاد محتوای جذاب که آگاهی محصول و تعامل مشتری را افزایش می‌دهد، تأکید کنید. پروژه مشابهی را که در گذشته روی آن کار کرده اید، ذکر کنید، جایی که با موفقیت دید برند را افزایش دادید و از طریق شبکه های اجتماعی سرنخ ایجاد کردید. این پیشنهاد قانع کننده به مشتری کمک می کند تا ارزشی را که می توانید برای پروژه خاص خود به ارمغان بیاورید، ببیند.

4. مشاوره رایگان ارائه دهید

مشاوره رایگان

برای جذب مشتریان به عنوان یک فریلنسر شبکه های اجتماعی و نشان دادن کارهایی که می توانید انجام دهید، می توانید مشاوره رایگان یا دوره های آزمایشی ارائه دهید. در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

الف) مشاوره رایگان ارائه دهید

به مشتریان بالقوه این فرصت را بدهید تا با شما گفتگو کنند تا بتوانید در مورد حضور آنها در شبکه های اجتماعی مشاوره و بینش های تخصصی ارائه دهید. در طول این مشاوره ها، از آنها در مورد اهداف، مخاطبان هدف و استراتژی های فعلی شبکه های اجتماعی سوال کنید. سپس، توصیه‌ها و استراتژی‌های عملی مخصوص کسب‌وکارشان را ارائه دهید که می‌تواند به آنها در بهبود حضور در رسانه‌های اجتماعی کمک کند.

یک صاحب کسب و کار محلی را تصور کنید که می خواهد حضور خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهد اما مطمئن نیست که از کجا شروع کند. شما می توانید یک مشاوره رایگان 30 دقیقه ای برای بحث در مورد اهداف و چالش های آنها ارائه دهید. در طول مشاوره، باید به دقت به نیازهای آن‌ها گوش دهید و توصیه‌های مناسب ارائه دهید، مانند توصیه بهترین پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی برای مخاطبان هدف، پیشنهاد ایده‌های محتوا، یا ارائه بینش در مورد نحوه تعامل موثر با دنبال‌کنندگانشان. با ارائه راهنمایی های ارزشمند، تخصص خود را نشان می دهید و با مشتری بالقوه اعتماد ایجاد می کنید.

ب) دوره های آزمایشی را ارائه دهید

گزینه دیگر ارائه یک دوره آزمایشی است که در آن مشتریان بالقوه می توانند خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی شما را از نزدیک تجربه کنند. در طول این آزمایش، اکانت های شبکه های اجتماعی آن‌ها را برای یک دوره مشخص، مانند یک هفته یا یک ماه، در اختیار می‌گیرید و استراتژی‌هایی را برای بهبود حضور آنلاین آن‌ها اجرا می‌کنید. این به مشتری این امکان را می دهد که ارزشی که شما به ارمغان می آورید و تأثیر مثبتی که می توانید بر عملکرد شبکه های اجتماعی او داشته باشید را ببیند.

فرض کنید با یک تجارت الکترونیک مواجه شده اید که در تلاش برای جذب مشتری از طریق شبکه های اجتماعی است. می‌توانید یک دوره آزمایشی یک ماهه را پیشنهاد دهید که در آن اکانت های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها را مدیریت کنید و استراتژی‌هایی را برای افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک و ایجاد فروش پیاده‌سازی کنید. در طول دوره آزمایشی، می‌توانید محتوای جذاب ایجاد کنید، نمایه‌های آن‌ها را بهینه کنید و نتایج را نظارت کنید. در پایان دوره آزمایشی، مشتری شاهد افزایش قابل توجهی در ترافیک وب سایت و فروش است و ارزش خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی شما را درک می کند.

5. از شبکه موجود خود استفاده کنید

با استفاده از شبکه موجود خود، به مجموعه ای از افرادی که قبلاً شما را می شناسند و به شما اعتماد دارند، دسترسی پیدا می کنید. آنها می توانند به گسترش اخبار در مورد خدمات شما کمک کنند و شما را با مشتریان بالقوه مرتبط کنند. توصیه های دهان به دهان وزن قابل توجهی دارند، زیرا از سوی افرادی می آیند که می توانند تخصص و اعتبار شما را تضمین کنند.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

الف) با آنها صحبت کنید

به افراد شبکه خود در مورد مهارت ها و خدماتی که به عنوان مدیر شبکه های اجتماعی ارائه می دهید اطلاع دهید. به آنها بگویید که برای کمک به کسب‌وکارها در بهبود حضور آنلاین خود از طریق استراتژی‌های موثر شبکه های اجتماعی در دسترس هستید. از زبان ساده برای توضیح اینکه چه کار می کنید و چگونه می توانید برای مشتریان بالقوه سود ببرید، استفاده کنید.

تصور کنید که در یک گردهمایی خانوادگی شرکت می کنید، و با یکی از اقوام روبرو می شوید که صاحب یک تجارت کوچک محلی است. می توانید از فرصت استفاده کنید و در مورد خدمات فریلنسری خود صحبت کنید. توضیح دهید که چگونه می توانید محتوای جذاب ایجاد کنید، دید برند را افزایش دهید و مشتریان بیشتری را از طریق پلتفرم های شبکه های اجتماعی جذب کنید. با انتشار اخبار در مورد خدمات خود در شبکه موجود، شانس یافتن مشتریان بالقوه ای را که ممکن است علاقه مند به همکاری با شما باشند، افزایش می دهید.

ب) با مخاطبین خود تعامل کنید

از مخاطبین خود درخواست معرفی کنید. بپرسید که آیا صاحبان مشاغلی را می شناسند که می توانند از کمک مدیریت شبکه های اجتماعی بهره مند شوند. مردم اغلب مایل به کمک هستند و ممکن است شخصی را بشناسند که به خدمات شما نیاز دارد. ارجاع‌ها می‌توانند راهی قدرتمند برای یافتن مشتریان باشند، زیرا دارای سطح اعتماد داخلی هستند.

6. تخصص خود را از طریق محتوا به نمایش بگذارید

تخصص خود را از طریق محتوا به نمایش بگذارید

با ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند مرتبط با شبکه های اجتماعی، مانند مقالات وبلاگ، پست های مهمان، یا آموزش های ویدئویی، خود را به عنوان یک مرجع در این زمینه معرفی می کنید. این به جذب مشتریان بالقوه ای کمک می کند که به دنبال تخصص و راهنمایی در مدیریت اکانت های شبکه های اجتماعی خود هستند. برای نشان دادن تخصص خود به عنوان یک مدیر شبکه های اجتماعی و جذب مشتریان بالقوه، می توانید محتوای ارزشمند مرتبط با مدیریت شبکه های اجتماعی ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

الف) یک وبلاگ راه اندازی کنید

با ایجاد وبلاگ خود شروع کنید تا بتوانید دانش و بینش خود را در مورد مدیریت شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. مقالاتی بنویسید که نکات، استراتژی‌ها و بهترین شیوه‌های مفید را برای مدیریت مؤثر اکانت های رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند. از زبان ساده استفاده کنید و مفاهیم را به روشی آسان توضیح دهید تا خوانندگان خود را درگیر کنید.

تصور کنید که مشتاق کمک به کسب و کارهای کوچک برای موفقیت در شبکه های اجتماعی هستید. شما یک وبلاگ راه اندازی می کنید که در آن مقالاتی مانند “5 نکته ضروری برای رشد کسب و کار خود در اینستاگرام” یا “چگونه محتوای جذاب برای فیس بوک ایجاد کنید” می نویسید. در این مقالات، توصیه‌های عملی و گام‌های عملی را به اشتراک می‌گذارید که صاحبان کسب‌وکار می‌توانند برای بهبود حضور خود در شبکه های اجتماعی اجرا کنند. با انتشار مداوم محتوای ارزشمند در وبلاگ خود، تخصص خود را به نمایش می گذارید و خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی قرار می دهید.

ب) از پست های مهمان استفاده کنید

با نشریات صنعتی یا وبلاگ های محبوب در شبکه های اجتماعی یا حوزه بازاریابی تماس بگیرید و پیشنهاد دهید پست های مهمان بنویسید. پست‌های مهمان به شما این امکان را می‌دهند که تخصص خود را با مخاطبان گسترده‌تری به اشتراک بگذارید و در معرض مشتریان بالقوه قرار بگیرید. مقالات آموزنده ای بنویسید که بینش یا استراتژی های منحصر به فردی را برای مدیریت موثر اکانت های شبکه های اجتماعی ارائه می دهد.

فرض کنید با یک وبلاگ بازاریابی محبوب مواجه شده اید که مشارکت مهمان را می پذیرد. شما با صاحب وبلاگ تماس می گیرید و مقاله ای با عنوان «قدرت بازاریابی تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی» پیشنهاد می کنید. در این مقاله، مزایای همکاری با اینفلوئنسرها برای تبلیغ برندها در پلتفرم های شبکه های اجتماعی را مورد بحث قرار می دهید. با ارائه اطلاعات ارزشمند و به اشتراک گذاری تخصص خود در اینفلوئنسر مارکتینگ، خوانندگانی را جذب می کنید که علاقه مند به استفاده از اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی برای تجارت خود هستند. این قرار گرفتن در معرض می تواند منجر به مشتریان بالقوه ای شود که دانش شما را می شناسند و ممکن است به خدمات شما دست یابند.

ج) آموزش های ویدئویی ایجاد کنید

ایجاد آموزش های ویدیویی در پلتفرم هایی مانند یوتیوب یا لینکدین را در نظر بگیرید. ویدیوهای کوتاهی ضبط کنید که در آن مفاهیم مدیریت شبکه های اجتماعی را توضیح می دهید، ابزارها یا تکنیک ها را نشان می دهید و توصیه های عملی ارائه می دهید. آموزش های ویدیویی می تواند جذاب باشد و به مشتریان بالقوه کمک کند تا تخصص شما را در عمل تجسم کنند.

به عنوان مثال، می‌توانید مجموعه‌ای از آموزش‌های ویدیویی در مورد «مدیریت شبکه های اجتماعی » در یوتیوب ایجاد کنید. در این ویدیوها، می توانید اصول مدیریت شبکه های اجتماعی مانند تنظیم پروفایل، زمان بندی پست ها و تجزیه و تحلیل معیارهای عملکرد را توضیح دهید. می‌توانید بینندگان را در هر مرحله راهنمایی کنید و نکات روشن‌گری را در طول مسیر ارائه دهید. با به اشتراک گذاشتن دانش خود از طریق آموزش های ویدیویی، می توانید تخصص خود را در قالبی پویا و جذاب نشان دهید و مشتریان بالقوه ای را جذب کنید که از توضیحات واضح و توصیه های عملی شما قدردانی می کنند.

همچنین بخوانید  چگونه هنر دیجیتال را آنلاین بفروشیم؟

7. از تبلیغات شبکه های اجتماعی استفاده کنید

تبلیغات شبکه های اجتماعی

با استفاده از تبلیغات شبکه های اجتماعی در پلتفرم هایی مانند پینترست، اینستاگرام و لینکدین، می توانید به مشتریان بالقوه ای دسترسی پیدا کنید که ممکن است به خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی شما علاقه مند باشند. این پلتفرم‌ها ابزارهای قدرتمندی را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد به صنایع، جمعیت‌شناسی و علایق خاصی دست پیدا کنید. تحقیق کنید که کدام پلتفرم به بهترین وجه با مخاطبان هدف شما هماهنگ است و تلاش خود را در آنجا متمرکز کنید. با انتخاب مناسب ترین پلتفرم ها برای مخاطبان هدف خود، شانس دستیابی به مشتریان بالقوه ای را که به خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی شما علاقه مند هستند، افزایش می دهید.

در اینجا نحوه استفاده موفقیت آمیز از تبلیغات شبکه های اجتماعی آورده شده است:

الف) کپی تبلیغاتی و تصاویری جذاب

یک کپی تبلیغاتی و تصاویری جذاب ایجاد کنید که مزایای شما را برجسته می کند. از زبان ساده و متقاعدکننده برای برقراری ارتباط استفاده کنید که چگونه خدمات شما می تواند به مشتریان بالقوه در دستیابی به اهداف شبکه های اجتماعی کمک کند. شامل فراخوان‌هایی برای اقدام واضح است که آنها را به سمت برداشتن گام بعدی سوق می‌دهد، مانند بازدید از وب‌سایت یا مشاهده نمونه کارها.

فرض کنید در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی در لینکدین هستید که حرفه ای ها در صنعت فناوری را هدف قرار می دهد. می‌توانید یک آگهی با عنوان جذابی مانند «حضور آنلاین شرکت فناوری خود را با مدیریت خبره شبکه های اجتماعی تقویت کنید» ایجاد کنید. در نسخه تبلیغاتی، باید توضیح دهید که چگونه خدمات شما می‌تواند به شرکت‌های فناوری در افزایش دیده شدن برند، ایجاد سرنخ و تعامل با مخاطبان هدفشان کمک کند. شما همچنین می توانید یک تصویر بصری جذاب که خدمات شما را نشان می دهد اضافه کنید. با ایجاد کپی تبلیغاتی و تصاویری جذاب، توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب می کنید و آنها را مجذوب می کنید تا درباره تخصص شما بیشتر بیاموزند.

ب) ترافیک را به وب سایت یا نمونه کار خود هدایت کنید

اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما مشتریان بالقوه را به وب سایت یا نمونه کار شما هدایت می کند، جایی که آنها می توانند در مورد خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و نمونه هایی از کار شما را ببینند. اطمینان حاصل کنید که وب سایت یا نمونه کار شما کاربرپسند، از نظر بصری جذاب است و تخصص شما را در مدیریت شبکه های اجتماعی به نمایش می گذارد.

تصور کنید یک مشتری بالقوه تبلیغ شما را می بیند و روی آن کلیک می کند. آنها به وب سایت شما هدایت می شوند، جایی که یک صفحه اصلی طراحی شده پیدا می کنند که به وضوح خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی شما را برجسته می کند. آن‌ها به صفحه نمونه کار شما می‌روند، جایی که می‌توانند نمونه‌هایی از کارهای قبلی شما را ببینند، مانند کمپین‌های موفق که مدیریت کرده‌اید یا معیارهای تعامل بهبود یافته برای مشتریان. با هدایت مشتریان بالقوه به وب سایت یا نمونه کارها، اطلاعات و شواهد بیشتری از توانایی های خود به عنوان مدیر شبکه های اجتماعی در اختیار آنها قرار می دهید.

8. در رویدادهای شبکه کسب و کار محلی شرکت کنید

شرکت در رویدادهای شبکه کسب و کار محلی این فرصت را برای شما فراهم می کند تا با صاحبان مشاغل محلی که ممکن است به دنبال خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی باشند، رو در رو در ارتباط باشید. با آوردن کارت ویزیت و آماده شدن برای به اشتراک گذاشتن تخصص و ارزش پیشنهادی خود، می توانید ارتباطات معناداری ایجاد کنید و به طور بالقوه مشتریان جدیدی به دست آورید. به یاد داشته باشید که در تعاملات خود اصیل، توجه و حرفه ای باشید تا تأثیر مثبتی بر جای بگذارید. برای یافتن مشتریان بالقوه برای خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی، در اینجا آنچه را که باید انجام دهید در نظر بگیرید:

الف) رویدادهای شبکه کسب و کار محلی را کاوش کنید

به دنبال رویدادهایی در منطقه خود باشید که مشاغل محلی را گرد هم می آورد، مانند جلسات اتاق بازرگانی، کنفرانس های صنعتی، یا گردهمایی انجمن های تجاری. این رویدادها برای حرفه ای ها برای ارتباط، تبادل ایده و ایجاد روابط تجاری طراحی شده است. تحقیق کنید و رویدادهایی را پیدا کنید که مربوط به مخاطبان هدف شما هستند.

تصور کنید که یک فریلنسر شبکه های اجتماعی هستید که می خواهید با مشاغل محلی شهر خود ارتباط برقرار کنید. با جلسه اتاق بازرگانی مواجه می شوید که صاحبان مشاغل مختلف از صنایع مختلف در آن شرکت خواهند کرد. این رویداد فرصتی عالی برای ملاقات با مشتریان بالقوه ای است که ممکن است به دنبال خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی باشند. با کاوش و شناسایی رویدادهای شبکه کسب‌وکار محلی، می‌توانید موقعیت‌هایی را بیابید که می‌توانید با صاحبان کسب‌وکار رو در رو در ارتباط باشید.

ب) کارت ویزیت همراه داشته باشید

کارت ویزیت

کارت ویزیت هایی که شامل اطلاعات تماس شما باشد تهیه کنید و به طور خلاصه تخصص تان را برجسته کنید. کارت ویزیت راهی مناسب برای تبادل اطلاعات و ایجاد یک اثر به یاد ماندنی است. مطمئن شوید که کارت‌های شما حرفه‌ای هستند و آنچه را که انجام می‌دهید به وضوح بیان می‌کنند.

فرض کنید در یک کنفرانس صنعتی محلی با تمرکز بر بازاریابی و تبلیغات شرکت می کنید. در طول این رویداد، با یک صاحب کسب و کار که ابراز علاقه به بهبود حضور خود در شبکه های اجتماعی می کند، گفتگو می کنید. می‌توانید کارت‌های ویزیت را مبادله کنید، و کارت شما شامل نام، اطلاعات تماس، و شرح مختصری از خدمات شما است. با در دست داشتن کارت ویزیت، می توانید به راحتی اطلاعات خود را با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارید و بعداً دسترسی آنها را آسان تر کنید.

ج) تخصص و ارزش پیشنهادی خود را به اشتراک بگذارید

هنگام تعامل با متخصصان دیگر در رویدادهای شبکه، آماده باشید تا تخصص و ارزش پیشنهادی خود را به اشتراک بگذارید. به وضوح توضیح دهید که چگونه خدمات شما می تواند به کسب و کار آنها کمک کند و به آنها در دستیابی به اهداف خود کمک کند. نقاط فروش منحصر به فرد خود و نتایجی را که برای مشتریان قبلی به دست آورده اید برجسته کنید.

در طول یک گردهمایی انجمن تجاری، می توانید با یک صاحب کسب و کار محلی که در تلاش برای مدیریت موثر اکانت های شبکه های اجتماعی او، گفتگو کنید. شما باید با اطمینان به اشتراک بگذارید که چگونه تخصص شما می‌تواند چالش‌های آن‌ها را با افزایش دید آنلاین، جذب مخاطبان هدف و محرک رشد، حل کند. شما داستان های موفقیت خاصی یا معیارهای چشمگیر مشتریان قبلی خود را ذکر می کنید تا اعتبار خود را ایجاد کنید. با به اشتراک گذاشتن تخصص و ارزش پیشنهادی خود، به مشتریان بالقوه نشان می‌دهید که دانش و مهارت لازم برای برآوردن نیازهای آنها را دارید.

9. بسته ها یا خدمات تخصصی را ارائه دهید

برای متمایز شدن از سایر مدیران شبکه های اجتماعی و جذب مشتری، ارائه بسته ها یا خدمات تخصصی را در نظر بگیرید که صنایع یا نیازهای تجاری خاص را برآورده می کند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

الف) صنایع یا نیازهای تجاری هدف را شناسایی کنید

مشخص کنید که می‌خواهید در کدام صنایع یا نیازهای کسب‌وکار خاصی تخصص داشته باشید. برای مثال، می‌توانید روی کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک، فروشگاه‌های محلی یا استارت‌آپ‌ها تمرکز کنید. با محدود کردن بازار هدف خود، می‌توانید چالش‌های منحصربه‌فرد آنها را بهتر درک کنید و خدمات خود را متناسب با نیازهای خاص آن‌ها تنظیم کنید.

تصور کنید تجربه کار با مشاغل تجارت الکترونیک را دارید و درک عمیقی از نیازهای آنها دارید. شما تجارت الکترونیک را به عنوان صنعت هدف خود شناسایی می‌کنید و می‌دانید که این کسب‌وکارها اغلب به استراتژی‌هایی برای هدایت فروش آنلاین، مدیریت تبلیغات محصول و استفاده از اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی نیاز دارند. با تخصص در تجارت الکترونیک، می توانید خود را به عنوان یک متخصص در این حوزه قرار دهید و مشتریان بالقوه ای را جذب کنید که به طور خاص به دنبال خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی برای فروشگاه های آنلاین خود هستند.

ب) بسته های تخصصی ایجاد کنید

بسته ها یا خدماتی را توسعه دهید که به طور خاص برای رفع نیازهای صنایع هدف یا نیازهای تجاری شما طراحی شده اند. این بسته‌ها باید مزایا و راه‌حل‌های منحصربه‌فردی را که ارائه می‌دهید برجسته کنند. به عنوان مثال، می‌توانید بسته‌ای ایجاد کنید که بر بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی شبکه های اجتماعی برای تولید سرنخ تمرکز دارد یا بسته‌ای که شامل تولید محتوا و گسترش تأثیرگذار متناسب با مشاغل تجارت الکترونیک است.

فرض کنید یک بسته تخصصی به نام «تقویت شبکه های اجتماعی تجارت الکترونیک» ایجاد کرده اید. این بسته شامل خدماتی مانند ایجاد تصاویری جذاب از محصول، اجرای تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش و همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط برای ترویج محصولات است. با ارائه بسته ای که به طور خاص برای مشاغل تجارت الکترونیکی طراحی شده است، تخصص خود را نشان می دهید و به مشتریان بالقوه نشان می دهید که صنعت آنها را درک می کنید و می توانید راه حل هایی ارائه دهید که نیازهای خاص آنها را برطرف کند.

همچنین بخوانید  چگونه مقاله سئو محور بنویسیم؟

ج) تخصص خود را به نمایش بگذارید

از طریق تلاش های بازاریابی خود، تخصص خود را در حوزه انتخابی برجسته کنید. وب سایت، نمایه های شبکه های اجتماعی و مواد بازاریابی خود را به روز کنید تا بسته ها یا خدمات تخصصی شما را منعکس کنند. مطالعات موردی، توصیفات یا نمونه هایی از کمپین های موفقی را که برای مشتریان در صنعت هدف یا رفع نیازهای خاص آنها اجرا کرده اید، به اشتراک بگذارید.

با نشان دادن تخصص خود و ارائه شواهدی از نتایج خود، اعتماد ایجاد می کنید و مشتریان بالقوه ای را جذب می کنید که ارزش کمک های تخصصی را درک می کنند.

10. با اینفلوئنسرها ریز و درشت همکاری کنید

با اینفلوئنسرها ریز و درشت همکاری کنید

با همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط با مخاطبان هدف خود، می توانید در معرض دید قرار بگیرید، دیده شدن برند را افزایش دهید و مشتریان بالقوه را جذب کنید. چه از طریق ایجاد محتوا و چه از طریق ابتکارات بازاریابی مشترک، مشارکت با اینفلوئنسرها به شما امکان می دهد از مخاطبان آنها استفاده کنید و مهارت های مدیریت شبکه های اجتماعی خود را نشان دهید. به یاد داشته باشید که اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که محتوای آنها با مخاطبان هدف شما همسو باشد و برای ایجاد همکاری های جذاب و معتبر با یکدیگر همکاری کنید.

برای به دست آوردن قرار گرفتن در معرض و جذب مشتری به عنوان یک مدیر شبکه های اجتماعی، همکاری با اینفلوئنسرها یا میکرو اینفلوئنسرها را در نظر بگیرید که به مخاطبان هدف شما مرتبط هستند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

الف) اینفلوئنسرهای مرتبط را شناسایی کنید

اینفلوئنسرها را پیدا کنید که پیروانی دارند که با مخاطبان هدف شما همسو هستند. به دنبال افرادی باشید که در پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب یا تیک تاک حضور قوی دارند. اطمینان حاصل کنید که محتوا و ارزش‌های آن‌ها با مخاطبان هدف شما هماهنگ باشد.

تصور کنید در مدیریت شبکه های اجتماعی برای برندهای تناسب اندام و سلامتی تخصص دارید. شما با یک اینفلوئنسر محبوب تناسب اندام در اینستاگرام روبرو می شوید که افراد زیادی آنها را دنبال می کنند. این تأثیرگذار اغلب نکات تمرینی، دستور العمل های سالم و توصیه های سلامتی را به اشتراک می گذارد. مخاطبان آنها کاملاً با مخاطب هدف شما مطابقت دارد. با شناسایی اینفلوئنسرهای مرتبط، می توانید از مخاطبان موجود آنها استفاده کنید و به مشتریان بالقوه ای که به سلامت و تندرستی علاقه مند هستند دسترسی پیدا کنید.

ب) در تولید محتوا همکاری کنید

برای ایجاد محتوای جذاب با اینفلوئنسرها کار کنید. این همکاری می‌تواند شامل نمایش محصولات یا خدمات مشتری شما در پست‌ها، ویدیوها یا داستان‌های اینفلوئنسر باشد. با انجام این کار، می‌توانید مهارت‌های مدیریت شبکه های اجتماعی خود را به نمایش بگذارید و نشان دهید که چگونه می‌توانید به طور مؤثری مخاطبان را تبلیغ و جذب کنید.

فرض کنید با اینفلوئنسر تناسب اندام که قبلا ذکر شد همکاری می کنید تا یک سری پست در اینستاگرام ایجاد کنید که برند پوشاک تناسب اندام مشتری شما را نشان می دهد. شما می توانید برای برنامه ریزی و ایجاد محتوای بصری جذاب که محصولات برند را در عمل برجسته می کند، با یکدیگر همکاری کنید. اینفلوئنسر می تواند این پست ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد، برند مشتری شما را برچسب گذاری کند و خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی شما را ذکر کند. با همکاری در تولید محتوا، می‌توانید از مخاطبان تأثیرگذار استفاده کنید، دیده شدن برند را افزایش دهید و مشتریان بالقوه‌ای را جذب کنید.

ج) ابتکارات بازاریابی مشترک

فرصت‌های همکاری در ابتکارات بازاریابی مشترک با اینفلوئنسرها را کاوش کنید. این می تواند شامل میزبانی هدایا، مسابقات یا تبلیغات انحصاری باشد. با ترکیب تخصص مدیریت شبکه های اجتماعی خود و نفوذ اینفلوئنسرها، یک کمپین بازاریابی قدرتمند ایجاد می کنید که می تواند توجه را به خود جلب کند.

فرض کنید با اینفلوئنسر تناسب اندام که قبلاً ذکر شد شریک هستید تا یک هدیه در اینستاگرام بدهید. می توانید یک مشاوره رایگان یا یک بسته مدیریت شبکه های اجتماعی با تخفیف را به عنوان جایزه ارائه دهید. اینفلوئنسر هدیه را برای مخاطبان خود تبلیغ می‌کند و شرکت‌کنندگان موظفند هم اکانت شبکه اجتماعی شما و هم اکانت اینفلوئنسر را دنبال کنند و هم دوستان را در نظرات تگ کنند. این ابتکار بازاریابی مشترک به شما کمک می کند تا به مخاطبان گسترده تری برسید، آگاهی از برند را افزایش دهید و مشتریان بالقوه ای را که به شما علاقه مند هستند جذب کنید.

11. در وبینارها یا کارگاه های آنلاین شرکت کنید

با شرکت در وبینارها یا کارگاه های آنلاین متمرکز بر بازاریابی شبکه های اجتماعی یا کارآفرینی دیجیتال، می توانید مهارت های خود را افزایش دهید، ارتباط برقرار کنید و به طور بالقوه مشتریان جدیدی جذب کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

الف) وبینارها یا کارگاه های آنلاین مربوطه را بیابید

به دنبال رویدادهای مجازی باشید که موضوعات مرتبط با بازاریابی شبکه های اجتماعی یا کارآفرینی دیجیتال را پوشش می دهند. این رویدادها معمولاً توسط کارشناسان یا سازمان‌های صنعت میزبانی می‌شوند و صاحبان کسب‌وکار و متخصصانی را جذب می‌کنند که علاقه‌مند به بهبود حضور خود در شبکه های اجتماعی یا گسترش کسب‌وکار دیجیتالی خود هستند. پلتفرم‌های آنلاین، وب‌سایت‌های صنعتی یا گروه‌های شبکه های اجتماعی را کاوش کنید تا وبینارها یا کارگاه‌های آتی را پیدا کنید که با علایق و اهداف شما همسو هستند.

تصور کنید که یک فریلنسر شبکه های اجتماعی هستید که می خواهید در جریان آخرین روندها و استراتژی های این صنعت باشید. شما با یک کارگاه آنلاین با عنوان “تسلط بر شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کار” مواجه می شوید که توسط یک آژانس بازاریابی دیجیتال مشهور میزبانی شده است. این کارگاه بر روی کمک به صاحبان مشاغل تمرکز دارد تا حضور خود را در شبکه های اجتماعی بهینه کنند تا رشد کنند. با یافتن وبینارها یا کارگاه های آنلاین مرتبط، می توانید در رویدادهای آموزشی شرکت کنید که مشتریان بالقوه ای را که به دنبال تخصص شما هستند جذب می کند.

ب) فعالانه در رویداد شرکت کنید

در طول وبینار یا کارگاه آنلاین، با پرسیدن سؤالات، به اشتراک گذاشتن دیدگاه های خود و شرکت در بحث ها، فعالانه شرکت کنید. این نشان دهنده علاقه و تخصص شما در موضوع است و به شما کمک می کند تا با سایر شرکت کنندگان از جمله مشتریان بالقوه متمایز شوید و ارتباط برقرار کنید. از هر فرصت شبکه ای که در طول رویداد ارائه می شود برای ارتباط با متخصصان همفکر استفاده کنید.

فرض کنید در طول کارگاه آنلاین، یک جلسه پرسش و پاسخ وجود دارد که در آن شرکت کنندگان می توانند از ارائه دهنده سؤال بپرسند. شما دست خود را بالا می برید (به صورت مجازی) و یک سوال متفکرانه در مورد استفاده از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی برای هدف گیری بهتر می پرسید. این نشان دهنده دانش و تخصص شما در مدیریت رسانه های اجتماعی است. علاوه بر این، یک ویژگی چت وجود دارد که شرکت کنندگان می توانند افکار و دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارند. شما فعالانه با به اشتراک گذاشتن نکته ارزشمندی که با موفقیت در کمپین های رسانه های اجتماعی خود اجرا کرده اید، مشارکت می کنید. با مشارکت فعال و به اشتراک گذاری تخصص خود، توجه سایر شرکت کنندگانی را که ممکن است به خدمات مدیریت رسانه های اجتماعی نیاز داشته باشند، جلب می کنید.

ج) ایجاد ارتباط و پیگیری

پس از وبینار یا کارگاه آنلاین، از فرصت استفاده کنید و با سایر شرکت کنندگانی که فکر می کنید می توانند مشتریان بالقوه یا مخاطبین ارزشمندی باشند ارتباط برقرار کنید. در پلتفرم های شبکه حرفه ای مانند لینکدین با آنها ارتباط برقرار کنید یا در صورت ارائه اطلاعات تماس را تبادل کنید. پیام‌های شخصی‌سازی شده‌ای را دنبال کنید که علاقه شما را به کسب‌وکارشان بیان می‌کنند و در صورت لزوم، خدمات شما را ارائه می‌دهند.

پس از کارگاه آنلاین، لیستی از شرکت کنندگانی که موافقت کرده اند اطلاعات تماس خود را به اشتراک بگذارند، دریافت می کنید. شما چند شرکت کننده را شناسایی می کنید که صاحب مشاغل کوچکی هستند که می توانند از خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی شما بهره مند شوند. شما به صورت جداگانه از طریق لینکدین با آنها تماس می گیرید و ذکر می کنید که از برقراری ارتباط در طول کارگاه لذت برده اید و علاقه خود را برای کمک به آنها در بهینه سازی حضور خود در شبکه های اجتماعی ابراز می کنید. با ایجاد ارتباطات و شروع پیگیری، فرصت‌هایی را برای بحث بیشتر درباره نیازهای شبکه های اجتماعی و مشتریان جدید بالقوه ایجاد می‌کنید.

جمع بندی

در نتیجه، به عنوان یک فریلنسر شبکه های اجتماعی، یافتن مشتری می تواند یک چالش مهم باشد. با این حال، با افزایش اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی کسب و کار، تقاضای فزاینده ای برای متخصصان ماهر در این زمینه وجود دارد. در طول این مقاله، ما به استراتژی‌های موثری پرداخته‌ایم که می‌تواند به شما در یافتن مشتریان و ایجاد یک شغل آزاد پر رونق کمک کند. با اجرای استراتژی های مورد بحث، می توانید شانس خود را برای جذب مشتریان مناسب و تضمین فرصت های بهترافزایش دهید. همچنین، اگر به نکات بیشتری نیاز دارید، کافی است برای ما نظر بگذارید و تجربه خود را به ما بگویید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط