Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ امور زنان @ 15 ایده پول ساز برای خانم های خانه دار | 2024

15 ایده پول ساز برای خانم های خانه دار | 2024

by | 8 بهمن 1402 | امور زنان, مارکتینگ | 2 comments

زن بودن در قرن 21 معنای جدیدی به خود گرفته است. در گذشته از زنان انتظار می‌رفت هنگامی که همسران‌شان به سرکار رفته‌اند کارهای خانه را انجام دهند و به اصطلاح چراغ خانه را روشن نگه دارند. اما اکنون شاهد انفجار حضور زنان در نیروی کار جامعه هستیم و حتی کار در منزل برای خانم های خانه‌ دار بسیار رواج پیدا کرده است.

کار در منزل برای خانم های خانه دار

با این حال این تغییر لزوما به این معنی نیست که تمام زنان باید بیرون از خانه کار کنند. این تغییر متکی بر این واقعیت است که زنان باید انتخاب کنند و خود تصمیم بگیرند که چه کاری را انجام دهند. برخی از زنان خانه‌دار مشتاق کسب درآمد و انجام کارهایی متفاوت از کارهای معمول خانه هستند. زمان به گونه‌ای تغییر کرده است که زنان برای تأمین هزینه‌های خود نیازی به وابستگی به مردان یا کسی ندارند. آنها می‌توانند به تنهایی کسب درآمد داشته باشند و مقدار زیادی از این اعتبار به اینترنت اختصاص می‌یابد. دسترسی به اینترنت، کار در منزل را برای خانم های خانه‌دار راحت کرده است.

اگر شما هم به دنبال چگونگی کسب درآمد از طریق مشاغل خانگی برای خود هستید، یونویس لیستی از 15 نوع کار در منزل برای خانم های خانه‌ دار تهیه کرده است.

تایپ در منزل

تایپ در منزل

شما می‌توانید فایل‌های صوتی و نوشته‌های کاغذی را در برنامه ورد (Word) تایپ کنید. افرادی مانند دانشجوها و نویسندگان به دنبال افرادی برای انجام این کار هستند.

با استفاده از سایت‌های زیر می‌توانید پروژه‌های مورد نظر خود را پیدا کنید:

  • پارسکدز
  • تایپ ایران
  • پونیشا
  • ایران تایپیست
  • انجام میدم
  • تایپ 74
  • کارلنسر

ترجمه

اگر زبانی به غیر از زبان فارسی بلد هستید، می‌توانید شروع به ترجمه و اقدام به همکاری با موسسه‌های ترجمه به صورت دور کاری نمایید.

سایت‌های دورکاری برای ترجمه عبارتند از:

  • ترجمه ایران
  • مترجمین ایران
  • رایت می
  • ترجمه آنلاین
  • ترنسیس
  • ایرانیان

یادگیری برنامه های گرافیکی کامپیوتر

یادگیری برنامه‌هایی مثل فتوشاپ، افتر افکت، ایلوستریتور، پریمر پرو، ایدیزاین و ..

این برنامه‌ها برای ادیت عکس و ویدئو استفاده می‌شوند، پس اگر به ادیت و عکاسی علاقه‌مند هستید، یادگیری این برنامه ها شما را به علاقه‌تان نزدیک و به کسب درآمد شما کمک می‌کند.

البته نکته مهمی که قبل از شروع آموزش دیدن باید بدانید این است که ابتدا هدف خود را مشخص کنید، برنامه‌های ادیت و فتوشاپ بسیار گسترده هستند. برای چه هدفی قصد یادگیری این برنامه‌ها را دارید؟ تولید محتوا؟ ادیت فیلم؟ ادیت عکس؟

از سایت یوتیوب می‌توانید به راحتی نرم‌افزار های گرافیکی را یاد بگیرید. همچنین می‌توانید از سایت “سافت 98” برنامه‌ها را با نسخه اصلی دانلود کنید.

اگر به برنامه‌های گرافیکی علاقه‌مند هستنید و قصد آشنایی بیشتر با آن‌ها را دارید می‌توانید مقاله معرفی نرم افزارهای گرافیکی را بخوانید.

راحت ترین راه پول سازی از برنامه فتوشاپ

پول سازی از برنامه فتوشاپ

برنامه فتوشاپ قابلیت‌های بسیار زیادی در زمینه ادیت عکس، تولید محتوا، طراحی بنر، کاتالوگ، لوگو و… دارد و هر کدام از این موارد نیازمند یادگیری سبک خاصی است. پیشنهاد من برای رسیدن سریع‌تر به درآمد، یادگیری یکی از این شاخه‌ها به صورت حرفه‌ای است. برای مثال یادگیری طراحی لوگو به صورت حرفه‌ای. انجام این کار به کسب درآمد بیشتر و سریع‌تر به شما کمک می‌کند و می‌‎توانید در طول زمان مهارت‌های دیگر هم آموزش ببینید.

همچنین بخوانید  طراحی پست اینستاگرام با قالب آماده

بازاریابی پورسانتی

اولین قدم برای موفقیت در هرکاری، علاقه به آن است. اگر علاقه‌مند به فروختن، ارتباط برقرار کردن با افراد جدید و درآمد متغیر هستید، بازاریابی پورسانتی برای شما انتخاب مناسبی است. برای شروع، محصولی را پیدا کنید که از آن اطلاعات کافی دارید، سپس باید جامعه هدف خودتان را (افرادی که فکر می‌کنید به این محصول نیاز دارند) پیدا کنید و از طریق تماس تلفنی سعی کنید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

یکی از راه‌های پیدا کردن جامعه هدف‌تان از طریق فضای وب و فضای مجازی است. برای مثال شما در زمینه دوربین مداربسته شروع به فعالیت کرده‌اید. با سرچ دوربین مداربسته، نصب دوربین مدار بسته و … هزاران پیشنهاد از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند به شما نمایش داده می‌شود. پیشنهاد من به شما این است که ابتدا اطلاعات این افراد را در اکسل یا یک جدول دسته‌بندی کنید و سعی کنید مشتری و سبک کارش را بشناسید و سپس با آن ارتباط برقرار کنید.

اگر علاقه دارید در هر کاری موفق باشید باید همواره در آن زمینه آموزش ببینید. کتاب‌هایی که در زمینه بازاریابی به شما کمک می‌کنند و پیشنهاد می‌کنم برای موفقیت بیشتر آن‌ها را بخوانید کتاب‌های گاو بنفش، عبور از شکاف، جنگ بازاریابی، استراتژی اقیانوس آبی و استراتژی بازاریابی است که با جستجو در گوگل می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.

پیشنهاد دیگر من به شما در این زمینه، ابتدا انتخاب هدف اصلی و مشخص کردن مسیر است. فراموش نکنید که انجام و شروع هر کاری بدون برنامه ریزی نتیجه‌ای جز شکست، درجا زدن و یا طولانی شدن مسیر ندارد.

نوشتن (تولید محتوای متنی)

نوشتن یا صحبت کردن؟ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟ انتخاب من نوشتن است. می‌توانم ساعت‌ها ساکت بمانم و در مورد هر چیزی بنویسم. اگر انتخاب شما هم نوشتن است، پس بنویسید و درآمد کسب کنید.

شرکت‌های بسیار زیادی هستند که به دنبال نویسنده برای تولید محتوای سایت‌شان هستند. با سر زدن به آگهی‌های استخدام با تعداد فراوانی از این نوع آگهی مواجهه می‌شوید. موضوعی که به آن علاقه دارید انتخاب کنید و درخواست خود را برای کارفرما ارسال کنید.

البته شرط قبول کردن شما به عنوان نویسنده، نوشتن مطالب سئو محور هست. اگر در کل نوشتن را دوست دارید اما نوشتن اصولی را بلد نیستید، به شما پیشنهاد می‌کنم مقاله‌هایی که در مورد “محتوای بی محتوا تولید نکنید” و “علائم و قواعد نگارشی” که در همین سایت منتشر شده‌اند را مطالعه کنید. چرا که به شما در نوشتن یک مقاله اصولی کمک می‌کنند.

برای پیدا کردن موقعیت شغلی در جایگاه نویسنده به شما سایت‌های نیل پیکسل، ای استخدام، ایران استخدام و جابینجا را پیشنهاد می‌دهم. در کل با سرچ عبارت‌هایی مانند استخدام نویسنده دور کار و یا تولیدکننده محتوا دور کار می‌توانید موقعیت‌های شغلی مناسبی پیدا کنید.

آشپزی

آشپزی

سلیقه، صبر، حوصله، نظافت: 4 ویژگی که یک آشپز نیاز دارد.

همچنین بخوانید  5 دلیل برای استفاده برندها از چاپ کاتالوگ

اگر به آشپزی علاقه دارید، برای شما پیشنهادهایی برای کسب درآمد از این راه دارم.

  • پخت غذای خانگی
  • پخت شیرینی
  • پخت مربا
  • تهیه پیاز داغ و سیر داغ
  • بادمجان سرخ کردن
  • پاک کردن سبزی، شستن و پختن آن
  • تهیه انواع ترشی
  • تهیه انواع لواشک

مربی ورزشی

اگر در رشته ورزشی خاصی مهارت دارید، پس آن را به دیگران هم آموزش دهید. اگر ورزش تفریح و سرگرمی شماست، پس هم تفریح کنید و هم درآمد کسب کنید. می‌توانید پکیج‌هایی با هدف‌های خاص آماده کنید برای مثال تمرین‌های مقاومتی، چربی سوزی، اصلاح پاهای پرانتزی، تعادل و … یا برای هر ماه یک دوره ورزشی ضبط کنید.

به خاطر ویروس کرونا اغلب افراد در خانه ورزش می‌کردند و این روزها بازار ورزش آنلاین بسیار گرم است و خیلی از مردم به این نوع ورزش عادت کرده‌اند.

فروش مواد غذایی ارگانیک و محلی

اگر در روستا و یا شهرستان زندگی می‌کنید، مواد غذایی خاص شهر یا روستایتان، زمین‌های کشاورزی و دام‌ها فرصت فروش و کسب درآمد برای شما هستند. اگر شهر شما گیاه دارویی خاصی دارد که در شهرهای دیگر پیدا نمی‌شود، می‌توانید آنها را از طریق فضای اینترنت بفروشید و یا اگر دام و یا زمین کشاورزی دارید می‌توانید محصولات ارگانیک خود را به افراد ساکن در شهر عرضه کنید.

مهدکودک در خانه

مهدکودک در خانه

کودک داری ایده کسب و کار مناسبی برای زنان خانه دار است که در خانه بچه دارند. شما می‌توانید خدمات مهدکودک خود را به صورت محلی به مادرانی که فرزندانی با سن شما دارند ارائه دهید و می‌توانید با هم از همه کودکان مراقبت کنید. جدا از این واقعیت که می‌توانید از این ایده کسب و کار درآمد اضافی زیادی کسب کنید، اگر فرزندان خود را دارید، آنها از گذراندن وقت با سایر بچه‌های هم‌سن خود خوشحال خواهند شد.

حتی ممکن است بخواهید این ایده را فراتر ببرید و یک پیش دبستانی راه اندازی کنید. راه اندازی کسب و کار مهدکودک خود به مجوزهای خاصی نیاز دارد، بنابراین قوانین کشور محل زندگی خود را بررسی کنید که به کدام مجوزها نیاز دارید. همچنین اگر از فرزندان دیگران مراقبت می‌کنید، به مدرک کمک‌های اولیه نیاز خواهید داشت.

کارهای هنری

شاید در گذشته کسب درآمد از کارهای هنری کمی سخت بود، اما امروزه با حضور اینترنت و فضای مجازی راه برای کسب درآمد بسیار آسان و هموار شده است .

می‌توانید با آموزش و فروش هنرتان کسب درآمد کنید.

کارهای هنری مانند:

  1. آموزش موسیقی

2. طراحی و نقاشی

3. خوشنویسی

4. نمددوزی و چرم‌دوزی

5. بافتنی و قلاب‌بافی

6. خیاطی و انجام دوخت‌های هنری روی لباس

7. زیورآلات دست‌ساز

8. شمع‌سازی

9. ویترای روی شیشه

10. تولید ست آشپزخانه

بسته بندی در منزل

بسته بندی لباس، حبوبات، خشکبار و … امروزه جزء کارهایی است که در منزل هم انجام می‌شوند. فقط لازم است تولیدی و منبع این کار را پیدا کنید.

بلاگری

بلاگری

مطمئنا همه ما امروزه حداقل یک بلاگر را در اینستاگرام دنبال می‌کنیم. یک بلاگر کسی است که با گوشی های مخصوص بلاگری محتوا تولید می‌کند، این تولید محتوا در راستای هدف خاصی است (پس هر بلاگر یک هدفی دارد و در یک زمینه خاص فعالیت می‌کند.) حال شما می‌توانید با تولید محتوا در زمینه‌ای که دوست دارید (روزمرگی، آرایشی، گیم، سفر و…) در اینستاگرام از طریق قبول تبلیغ کسب درآمد بالایی داشته باشید. بلاگر واقعی می‌داند هرچه اعتماد مردم را بیشتر جلب کند و بیشتر از لحاظ احساسی افراد را درگیر کند، قدرتش بیشتر می‌شود. به همین خاطر در این مسیر تلاش می‌کند.

همچنین بخوانید  5 راز پینترست برای رسیدن به موفقیت

ادمین شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام یک هنر است. شاید با خود فکر کنید که جواب دادن چند پیام و پست گذاشتن چه هنری می‌‌خواهد. اما برنامه‌هایی مانند اینستاگرالم دارای الگوریتم خاصی هستند و نیاز به مهارت دارند. همچنین شما در این فضا با افراد مختلفی در ارتباط هستید که باید مهارت نوشتاری خود را برای برقراری ارتباط موثر افزایش دهید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی امروزه یکی از مهارت‌هایی است که به شما برای داشتن یک شغل دورکاری حرفه‌ای کمک می‌کند. درآمد این شغل مشخص نیست و هر کس نسبت به مهارت خودش می‌تواند درآمد کسب کند.

همکاری برای فروش

شاید به فروش علاقه داشته باشید اما تهیه جنس و کالا برای شما سخت باشد. صفحات فروش در اینستاگرام و سایت‌هایی وجود دارند که به صورت همکاری در هر زمینه‌ای با افراد دیگر کار می‌کنند.

برای مثال من فروشنده هستم و در اینستاگرام و سایت، فروش دارم. در کنار این فروش با افرادی که در فضای مجازی صفحه دارند همکاری می‌کنم. آن‌ها عکس محصولات من را در صفحاتشان منتشر می‌کند. هنگامی که کاری را بفروشند من با نام آن‌ها برای مشتری ارسال می‌کنم.

شما هم می‌توانید با راه اندازی یک صفحه در اینستاگرام و پیدا کردن یک فروشنده معتبر در زمینه‌ای که قصد فعالیت در آن را دارید فروش خود را آغاز کنید.

برای پیدا کردن تامین‌کنندگان کالا برای شروع همکاری، می‌توانید از راه‌هایی که خودشان گفته‌اند با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بپرسید که آیا به صورت همکاری فعالیت دارند یا خیر؟

اگر به کسب درآمد و فروش از طریق همکاری علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله کسب درآمد از اینستاگرام من را بخوانید. در این مقاله فروش به صورت همکاری را به صورت کامل توضیح داده‌ام.

تدریس خصوصی

اگر سابقه تحصیلی دارید، راه اندازی یک کسب و کار تدریس خصوصی می‌تواند راهی عالی برای کسب درآمد از خانه در اوقات فراغتتان باشد. با ظهور سرویس‌های نرم‌افزاری آنلاین مانند زوم و اسکایپ، می‌توانید به راحتی از خانه خود به دانش‌آموزان خود آموزش دهید. بسته به سطح علمی شما، باید بتوانید درآمد خیلی خوبی کسب کنید، که این موضوع را به یک چالش جانبی بسیار سودآور تبدیل می‌کند.

و در آخر

هرکاری نیازمند تلاش و آموزش است. تمام کارها در شروع سختی بیشتری دارند و نیازمند زمان بیشتری هستند پس فراموش نکنید که در این راه به صبر و حوصله فراوان نیاز دارید.

با کمی خلاقیت، تلاش و پشتکار می‌توانید از 15 راهی که در بالا به آن‌ها اشاره کردم به درآمد برسید. همچنین اگر در مورد موارد بالا نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید از طریق کامنت با من در ارتباط باشید و یا به دنبال افرادی بگردید که کاری را که شما قصد انجام آن را دارید، شروع کرده‌اند و در حال کسب درآمد از آن هستند؛ از آن‌ها ایده بگیرید و کسب و کار خود را شروع کنید.

فاطمه آگاهی
فاطمه آگاهی

فاطمه آگاهی هستم. علاقه‌مند به نوشتن در مورد هر موضوعی که راجع‌به آن اطلاعات کافی دارم.

چطور بود؟
+1
4
+1
2
+1
1
+1
1
+1
2
+1
1
+1
1

2 Comments

  1. خاطره سرایی
    1
    0

    بله واقعا اگه خانم ها خودشون رو باور داشته باشن با کوچک ترین کارها هم میتونن درآمد کسب کنن و مستقل باشن

    Reply
  2. zahra mansouri
    1
    0

    چقدر قشنگ و مفید بود

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط