Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ مد و زیبایی @ فواید قرص ال آرژنین برای مو

فواید قرص ال آرژنین برای مو

by | 2 مرداد 1401 | مد و زیبایی | 0 comments

ریزش مو به دلایل مختلفی مانند تغییرات هورمونی و استرس رخ می‌دهد. موی انسان از کراتین که نوعی پروتئین است تشکیل شده است. از این رو، اطمینان از تامین کافی پروتئین برای موهای سالم ضروری است. پروتئین‌ها به اسیدهای آمینه تجزیه می‌شوند. حدود 20 اسید آمینه برای سنتز کراتین مورد نیاز است.

بیشتر آمینو اسیدها توسط بدن ما تولید می‌شوند، اما تعداد کمی از اسیدهای آمینه باید از طریق غذا تامین شوند. در میان اسیدهای آمینه، آرژنین یک آمینو اسید نیمه ضروری است که به طور طبیعی در بدن ما یافت می‌شود و برای رشد مو مفید است. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای ال آرژنین در مراقبت از مو توضیح دهیم.

ال آرژنین (L-Arginine) چیست؟

تقریبا 80 تا 90 درصد موهای ما از پروتئین‌هایی تشکیل شده است که به اسیدهای آمینه تجزیه می‌شوند. برخی از این آمینواسیدها نقش مهمی در رشد سالم مو دارند. یکی از این آمینو اسیدها آرژنین است که به دلیل فواید سلامتی و زیبایی شناخته شده است. آرژنین برای عملکرد صحیح قلب و کلیه و بهبود گردش خون و ترمیم زخم‌ها ضروری است. ال آرژنین همچنین به عضله سازی بدن‌سازان کمک می‌کند.

همچنین بخوانید  سورئالیسم در هنر چیست و تاثیر آن بر دنیای مد و لباس چگونه است؟

فواید ال آرژنین برای رشد مو

آرژنین اکسید نیتریک را به مقادیر فراوان آزاد می‌کند که این امر به باز کردن کانال‌های پتاسیم سلول‌ها کمک می‌کند و در نتیجه خون رسانی به فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد که منجر به رشد موهای سالم می‌شود.

ال آرژنین رگ‌های خونی را گشاد می‌کند، خون رسانی مناسب به پوست سر را انجام می‌دهد و با تغذیه ریشه‌های مو، فولیکول‌های مو را تقویت می‌‌کند، در نتیجه رشد مو را تحریک کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

در ادامه باهم بررسی می‌کنیم که ال آرژنین چه فوایدی برای موها دارد؟

1. ال آرژنین و گردش خون

آرژنین به دلیل افزایش سطح اکسید نیتریک در بدن شناخته شده است. این اکسید نیتریک به گشاد شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند و کانال‌های پتاسیم سلول‌ها را باز می‌کند و در نتیجه گردش خون را در سراسر بدن بهبود می‌بخشد. افزایش خون‌رسانی، تغذیه کافی برای رسیدن به پوست سر و فولیکول‌های مو را تضمین می‌کند و در نتیجه رشد سالم مو را به همراه دارد.

2. ال آرژنین و تحریک فولیکول های مو

آرژنین فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند، زیرا در شل شدن رگ‌های خونی و رشد موهای سالم تاثیر می‌گذارد. همچنین به بازسازی و تحریک رشد موهای سالم کمک می‌کند. موهای شما را تغذیه می‌کند و به تقویت موها از درون کمک می‌کند و در نتیجه رشد مو را تقویت می‌کند.

3. ال آرژنین و خاصیت ضد اکسیداتیو

آرژنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است یعنی در از بین بردن رادیکال‌های آزاد مفید است. رادیکال‌های آزاد مسئول آسیب سلولی هستند و منجر به خشکی، کدر شدن و آسیب دیدگی موها می‌شوند.

همچنین بخوانید  حلقه ازدواج مردانه پلاتین بهتر است یا طلا؟

4. ال آرژنین و محافظت از موهای آسیب دیده

پراکسید هیدروژن ماده‌ای است که به وفور در رنگ مو موجود است، به همین خاطر است که رنگ مو روغن طبیعی و پروتئین موجود در لایه بیرونی مو را از بین می‌برد و در نتیجه موها را خشک و شکننده می‌کند. رنگ کردن مداوم مو منجر به شکستگی و ریزش مو می‌شود. ال آرژنین به محافظت از مو در برابر آسیب‌های ناشی از سفید شدن و رنگ کردن مو کمک می‌کند.

5. ال آرژنین و افزایش خاصیت ارتجاعی مو

آرژنین آمینو اسیدی است که برای تقویت تولید کلاژن شناخته شده است و خاصیت ارتجاعی مو را افزایش می‌دهد. افزایش مقدار کلاژن به جلوگیری از شکستگی و ریزش مو کمک می‌کند.

6. ال آرژنین و مرطوب نگه داشتن موها

آرژنین همچنین به عنوان یک مرطوب کننده عمل می‌کند و به همین دلیل می‌تواند آب را به خود جذب کند و ساقه موها را مرطوب نگه دارد، بنابراین موهای خشک را نرم، براق و کاملا مرطوب می‌کند. آرژنین دارای 6 محل اتصال آب در ساختار مولکولی خود است، بنابراین اتصال و حفظ آب را آسان‌تر می‌کند.

7. ال آرژنین و ترمیم موهای آسیب دیده

استفاده بیش از حد از محصولات شیمیایی مراقبت از مو، سشوار و حالت دهنده و آب و هوا به موها آسیب می‌رساند و آرژنین می‌تواند با کاهش تخلخل مو، تقویت کوتیکول ها، به حداقل رساندن بارهای الکتریکی و در نتیجه کاهش اصطکاک بین آنها، به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کند.

همچنین بخوانید  بهترین ترندهای آرایشی 2024

آرژنین به طور گسترده در بسیاری از محصولات مراقبت از مو مانند شامپو، نرم کننده، ماسک مو، کرم مو و سرم استفاده می شود. آرژنین عمدتا به عنوان یک عامل حالت دهنده و مرطوب کننده عمل می کند.

عوارض جانبی قرص ال آرژنین

ال آرژنین تنها دارای خواص زیبایی نیست، بلکه فواید سلامتی نیز دارد. به طور کلی، ال آرژنین خوراکی و موضعی بدون عوارض است. اما مصرف هر چیزی بیش از حد نیاز بدن خوب نیست، همین مورد درباره قرص ال آرژنین نیز وجود دارد.

برای جلوگیری از هرگونه واکنش آلرژیک در بدن، باید آرژنین را در حد اعتدال مصرف کنید. مصرف خوراکی آرژنین به عنوان مکمل می‌تواند عوارض جانبی مانند اسهال، نفخ، درد شکم، فشار خون پایین و آلرژی و… داشته باشد. قبل از مصرف قرص‌های آرژنین با پزشک خود مشورت کنید.

نتیجه گیری

بنابراین، آرژنین به عنوان مرطوب کننده، تغذیه و ترمیم رشته‌های آسیب دیده شناخته شده است. مخصوصاً برای موهای رنگ شده و آسیب دیده مفید است. به تقویت موهای شما، جلوگیری از ریزش مو و شکنندگی مو کمک می‌کند. با توجه به خواص ترمیم کنندگی و بازسازی، آرژنین در بسیاری از محصولات مراقبت از مو مانند شامپو، نرم کننده، ماسک مو، کرم مو و سرم استفاده می‌شود.

Darooboom

Darooboom

چطور بود؟
+1
2
+1
1
+1
1
+1
1
+1
2
+1
+1
1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط