Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ هنر و ادبیات @ موسیقی @ انواع سبک های موسیقی و تاریخچه آن ها

انواع سبک های موسیقی و تاریخچه آن ها

by | 30 فروردین 1400 | موسیقی | 0 comments

انواع سبک های موسیقی و تاریخچه آن ها

ما پیش تر در مورد موسیقی و تاثیر آن بر زندگی مان صحبت کرده ایم. حالا وقت این است که درباره انواع سبک ها, یعنی رپ و هیپ هاپ صحبت کنیم و نگاهی به تاریخچه و نوع پیدایش این سبک ها بیندازیم. سبک های مختلف و زیادی درون موسیقی شکل گرفته اند و هر کدام طرفدار های مخصوص خود را دارند. تفاوت های موسیقی رپ و هیپ هاپ.

هیپ هاپ (hip hop)

هیپ هاپ که یکی از سبک های پرطرفدار موسیقی در جهان می‌باشد, برای اولین بار در نیویورک, در دهه 70 میلادی, نواخته شد. این موسیقی در ابتدا به خاطر ضرب آهنگ بالایی که داشت در مهمانی ها استفاده میشد, ولی کم کم تبدیل به وسیله ایی برای ابراز خشم و اعتراض افراد یک جامعه نسبت به یک موضوع یا یک گروه و یا هر چیز دیگری شد.

این سبک به قدری محبوب میباشد که نمی‌توان آن را فقط به عنوان یک سبک از موسیقی تلقی کرد. این سبک, در واقع یک سبک زندگی نیز میباشد که در این سبک از زندگی, مردم جامعه را نقض میکنند و به قوانینی که به نظر آن ها برای محدود کردن آن ها وضع شده اند, هیچ تعهدی ندارند و دیدی تقریبا سکولار دارند.

همچنین بخوانید  آشنایی با موسیقی هوی متال و زیرشاخه‌های آن

هیپ هاپ به عنوان یک فرهنگ و سبک زندگی, هنر های زیادی را در خود گنجانده است. یکی از معروف ترین و پر طرفدار ترین هنر های هیپ هاپ, گرافیتی یا دیوار نگاری است. گرافیست فردی است که با استفاده از رنگ, تصاویر و یا نوشته هایی را بر روی دیوار ها یا هر سطح دیگری ترسیم میکند.

همه مردم حتی کسانی که طرفدار هیپ هاپ نیستند, این هنر را تحسین میکنند. این کار باعث زیبایی بصری خاصی میشود که شما را تحت تاثیر قرار میدهد. اما فقط زیبایی نیست که این هنر را منحصر به فرد میکند, بلکه معنا و مفهوم عمیق عکس ها هم تاثیر بسزایی در این روند داشته اند.

الته نباید از تاثیر دیوار نگاری در زیبایی شهر قافل شد, البته خیلی ها هم مخالف این کار هستند و می‌گویند که نقاشی کردن بر روی دیوار هاش شهر باعث زشتی وجه شهر میشود, البته نظر آن ها هم میتواند درست باشد اما در شرایطی که این کار کنترل نشده باشد.

رپ(Rap)

رپ هم مانند هیپ هاپ موسیقی اعتراضی است. این دو سبک مشابه ولی متفاوت هستند. هیپ هاپ از اول به عنوان موسیقی اعتراضی شناخته نمیشد اما رپ از همان زمان شکل گیری به مشکلات اعتراض میکرد. اما دلیل محبوبیت موسیقی رپ, که نوعی موسیقی اعتراضی است در چیست؟

همچنین بخوانید  نسل بندی اعضای رپ فارس

رپر ها و یا رپ کن ها, کسانی که این سبک از موسیقی را اجرا میکنند, علاقه ایی به اجرای قوانین ندارند ولی در عوض کار هایی را میکنند که عموم مردم از انجام آن کار ها نا توان هستند. آن ها از طریق موسیقی پول زیادی در می‌آوردند و شیوه های مختلفی را برای خرج کردن پول خود امتحان میکنند.

به همین دلیل اکثر مردک فکر میکنند که رپ یک نوع موسیقی “شیطان پرستی” میباشد که تفکری کاملا اشتباه میباشد. در موسیقی رپ, دو گروه وجود دارند که در تقابل با یکدیگر هستند. البته رپر ها در زمینه های مختلفی با هم تقابل دارند ولی این تقابل خیلی مهم و حیاتی است.

Illuminati & killuminati

احتمالا با فرقه ایلومیناتی آشنایی دارید, آن ها گروه بزرگی هستند که اداره جهان را بر عهده دارند و خود را در خدمت لوسیفر یا شیطان قرار داده اند. بعضی از رپر ها در کنسرت های خود علامت های آن گروه را نشان میدهند که باعث تعجب و ترس هواداران خود نیز مشوند.

همچنین بخوانید  پربازدیدترین ترک های رپ فارسی در ساندکلاد

اما گروه مقابل این افراد, رپر های killuminati هستند. Kill به معنای کشتن است و کلمه کیلومیناتی به معنای کشتن ایلومیناتی و یا نابود کردن آن است. این گروه ثابت میکنند که رپ و شیطان پرستی اصلا ربطی به یکدیگر ندارند.

یکی از بزرگترین رپر های کیلومیناتی “توپاک شکور” بود که بی پرده مخافت خود را با این فرثه اعلام کرد و ترک هایی را هم در جهت بی ارزش کردن ایلومیناتی ضبط و پخش کرد. متاسفانه این رپر معروف به دست افراد ناشناس به قتل رسید و خیلی ها مرگ توپاک شکور را به ایلومیناتی ها ربط میدهند.

بعد از مرگ توپاک شکور خیلی ها طرفدار رپ میشوند و بعد از او رپر های بسیاری در زمینه های مشابه او فعالیت کرده و می‌کنند. حتی خیلی از رپر ها از او معروف تر و محوب تر شده ان ولی خب تاثیر توپاک بر رپ انکار نکردنی است.

حسن اسدی
حسن اسدی

من حسنم، 20 سالمه و دانشجوی جامعه شناسی هستم(البته فعلاً، شاید تا یکی دوماه دیگه اخراج بشم.) نکته دیگه ای هم نیست دیگه، خدافظ.

چطور بود؟
+1
1
+1
1
+1
1
+1
1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط