Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ امور زنان @ 21 ایده مراقبت از خود برای زنان

21 ایده مراقبت از خود برای زنان

by | 5 شهریور 1402 | امور زنان | 0 comments

ایده های مراقبت از خود برای زنان در همه جا فراوان است، اما آیا می‌دانیم چگونه از آنها نهایت استفاده را ببریم؟ همه ما می‌دانیم که چگونه از خود مراقبت کنیم، اما نمی‌توانیم روال مراقبت از خود را بی‌نقص برای رها شدن ایجاد کنیم. باور کنید یا نه، مراقبت از خود یک تجربه شخصی است که می‌خواهید آن را برای خودتان تجربه کنید.

آیا از سردردهای مکرر، بی‌خوابی یا ناتوانی در داشتن خواب آرام یا داشتن کابوس های مداوم، ناراحتی معده و بی‌اشتهایی، کم انرژی، پریشانی روانی، عدم تعادل عاطفی و تحریک رنج می‌برید؟ شما در اسرع وقت به مراقبت از خود نیاز دارید. اگر در هر مرحله‌ای از زندگی خود قادر به ایجاد تعادل نیستید، پس نیاز به مراقبت از خود دارید. به عنوان مثال، اگر با تعدادی دیوانه به عنوان هم اتاقی زندگی می‌کنید و همیشه ناراحتی یا استرس دارید، این می‌تواند نشانه های خستگی ذهنی باشد و مراقبت از خود راه حل است.

خودمراقبتی عبارت است از پرداختن عمدی به فعالیت‌هایی که باعث می‌شود مانند شکوفه‌های بهاری بیرون بیاییم. یعنی کنترل عاطفی، جسمی، ذهنی، مالی، معنوی و هر جنبه دیگری از زندگی خود را به دست بگیرید. هر قدمی که برای تامین رفاه خود برمی دارید مراقبت از خود است. با این همه، چه کسی چند دقیقه، ساعت یا روز عشق به خود نمی‌خواهد؟ نیاز به شارژ مجدد، سرحال بودن و آماده شدن برای مسیر پیش رو وجود دارد و داشتن یک روال خودمراقبتی به شما در رسیدن به این موارد کمک می‌کند.

قبل از پیشرفت، به یاد داشته باشید که مراقبت از خود برای هر کسی متفاوت است. این یک چیز برای همه نیست. بهترین بخش در مورد مراقبت از خود این است که آنچه را که برای شما خوب است انجام دهید.

خودمراقبتی به موارد مختلفی برای افراد مختلف اشاره دارد. برای برخی، یک روز در رختخواب بدون مزاحمت یا تماشای فیلم‌های مورد علاقه مراقبت از خود است. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که هر کس به طور متفاوتی به این فعالیت به ظاهر ساده برخورد می‌کند.

فهرست

مزایای خودمراقبتی چیست؟

مزایای خودمراقبتی

خودمراقبتی سلامت جسمانی شما را بهبود می‌بخشد

خودمراقبتی به شما یادآوری می‌کند که به طور انتقادی به خود نگاه کنید و آن را بهبود بخشید. فعالیت‌های ساده مانند مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، ورزش کردن، خوابیدن یا خوب غذا خوردن کارهایی هستند که اغلب فراموش می‌کنیم در حالی که به دنبال زندگی خوب هستیم انجام دهیم، اما برای سلامت شخصی ما مفید هستند.

خودمراقبتی استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد

این ایده به نکته بالا گره خورده است. تمرین‌های ساده‌ای مانند دویدن حمام، یوگا، مدیتیشن، موسیقی یا انجام یک سرگرمی مورد علاقه ایده‌های مراقبت از خود برای زنان هستند. آنها همچنین به شما این امکان را می‌دهند که آرامش داشته باشید، خلق و خوی خود را آرام کنید، و سلامت روان و در نتیجه سلامت کلی شما را افزایش دهید. آیا می‌دانستید که افسردگی بالینی تقریباً 12 میلیون زن را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ علاوه بر این، افسردگی در زنان 25 تا 44 ساله شایع است. اگرچه عواملی وجود دارند که معمولاً با افسردگی بالینی مرتبط هستند، فقدان عشق به خود قطعاً یک عامل مؤثر است.

همچنین بخوانید  طلاق شرعی

خودمراقبتی از بروز مشکلات روانی جلوگیری می‌کند

تغییرات ساده در روال شما مانند خوب غذا خوردن، طولانی‌تر خوابیدن، یک روز استراحت برای استراحت، راه‌هایی برای کمک به بازیابی و حفظ سلامت عقل شما هستند. در حالی که خودمراقبتی جایگزین کمک حرفه‌ای نیست، اما راهی قابل اعتماد برای پیشگیری و مدیریت مسائل مربوط به سلامت روان، به ویژه در زنان است.

مراقبت از خود عزت نفس و اعتماد به نفس را افزایش می دهد

مراقبت از خود برای زنان به شما امکان می‌دهد بر روی چیزهایی تمرکز کنید که شما را خوشحال می‌کند. به عنوان مثال، با حمام طولانی‌تر، آرامش بیشتری پیدا می‌کنید و مطمئن می‌شوید که پوستتان شاداب می‌شود و همین امر باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس شما می‌شود. شما در چنین دنیای پرمشغله‌ای زندگی می‌کنید و گاهی اوقات، زندگی آنقدر شلوغ و طاقت فرسا می‌شود که فراموش می‌کنید مراقب خود باشید. این ایده‌های خودمراقبتی به شما امکان می‌دهد تعادلی راحت نسبت به هرج و مرج اطراف خود ایجاد کنید.

زنان در سراسر جهان تا سر حد مرگ کار می‌کنند. چه به عنوان یک زن حرفه‌ای، یک مادر، یک همسر، یک دوست، یک آشپز یا هر چیز دیگری، همیشه عجله دارند که همه را راضی کنند، جز خودشان.

یک ضرب المثل آفریقایی می‌گوید:

“هرچقدر هم که مشکلات مردم را حل کنید، هرگز تمام نمی‌شود.”

ایده های خود مراقبتی برای زنان

برای اینکه بدانید چگونه از خودتان مراقبت کنید، ما 23 ایده برای مراقبت از خود برای زنان را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم.

1. برای معاینه پزشکی بروید

معاینه پزشکی

برای معاینه پزشکی بروید و منظورم چت بدون نسخه با داروساز مهربان نیست، بلکه در یک بیمارستان واقعی است. بسیاری از زنان، به ویژه آنهایی که در اوایل دهه 40، 50 یا حتی اواخر 30 سالگی هستند، هرگز روال پزشکی را دریافت نمی کنند تا زمانی که مشکلی پیش نیاید. منتظر نباشید که قربانی عدم تعادل زندگی شوید، همین امروز برای معاینه پزشکی بروید.

2. با خود مهربان باشید

به دلایلی خنده‌دار، زنان هرگز با خود مهربان نیستند. آنها در این حباب ذهنی زندگی می‌کنند که مهربانی همه مال ماست. آن را نگه دارید و چند قدم به عقب برگردید.

نه، شادی شما به اندازه فرد بعدی مهم است. فداکاری ذات زن است، اما غفلت از خود و انکار بخشی از آن نیست. اگر می‌توانید با دیگران مهربان باشید، با خودتان نیز مهربان باشید.

3. یک روز اسپا بگیرید

شما سزاوار آن هستید و این یک راه آرامش بخش برای از بین بردن دردها با ماساژ عمیق، پدیکور، مانیکور و صورت است. از آن به بعد جذاب‌تر، با اعتماد به نفس‌تر و آرام‌تر به نظر می‌رسید.

4. کاری را که دوست دارید انجام دهید

این می‌تواند هر چیزی باشد که دوست دارید اما مدت زیادی است که انجام نداده اید. این می‌تواند خواندن یک کتاب، قرار ناهار با دوست دخترتان یا نگاه کردن به مجله مورد علاقه شما باشد. به یاد داشته باشید، این باید کاری باشد که دوست دارید انجام دهید.

5. یک روال صبحگاهی تعریف کنید

صبحتون چطوره؟ اگر معمولی است آن را عوض کنید. برای شروع سم زدایی مقداری آب لیمو گرم به آن اضافه کنید، به مدت 30 ثانیه پلانک بزنید تا قدرت خود را افزایش دهید و بهترین صبحانه را بخورید. هدف این است که کاری انجام دهید که هورمون‌های شادی شما را تحریک کند و روز شما را مانند خورشید روشن کند.

همچنین بخوانید  نه به خشونت علیه زنان

6. یک مجله خودمراقبتی راه اندازی کنید

نویسندگی و محتوا نویسی تکنیکی برای رها شدن از نظر احساسی و ذهنی است. اگر ژورنالی را راه اندازی نکرده‌اید، اکنون زمان انجام این کار است. به طور کلی، ژورنال نویسی راهی عالی برای انعکاس هر روز و تأثیر آن بر شما است.

7. زمان خواب را جدی بگیرید

زنان اولین کسانی هستند که هر شب از خواب بیدار می‌شوند و آخرین افرادی هستند که می‌خوابند. در حالی که مراقبت از کسانی که دوستشان دارید یک عادت خوب است، اما باید خودتان را نیز دوست داشته باشید و خواب راهی آرام‌بخش برای شروع است. یک روال خواب ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.

برای مثال، خوابیدن تا ساعت 9 شب و بیدار شدن در ساعت 5 صبح را در اولویت قرار دهید. این به شما حدود هشت ساعت خواب می‌دهد که خوب است. هرگز خستگی خود را از مرزهای قدرت خود فراتر نبرید.

8. نه گفتن را یاد بگیرید

هیچ کس از نه گفتن یا شنیدن کلمه “نه” نمرده است، پس یاد بگیرید. شما نمی‌توانید چیزی را که ندارید بدهید و باور کنید، عشق خودخواهانه هرگز چیز خوبی نیست. اگر نمی‌توانید کاری را انجام دهید، فقط بگویید نه.

9. نسبت به اعمال خود عذرخواهی نکنید

نسبت به اعمال خود عذرخواهی نکنید

آیا از توضیح زندگی خود برای همه خسته نشده‌اید؟ بس کن! این زمان آن است که احتیاط را کنار بگذارید و فقط زندگی کنیم. اگر از ته دل می‌دانید که اعمالتان سالم، مفید و سازنده است، هرگز عذرخواهی نکنید.

10. گذشته خود را ببخشید

اگر چیزی وجود دارد که شما را از لذت بردن از حال باز می‌دارد، آن گذشته شماست. همه ما گذشته‌هایی داریم، برخی از آنها را نادیده می‌گیریم و برخی دیگر را نمی‌توانیم پشت سر بگذاریم. تنها دلیل ناتوانی ما در بخشش است. آرام باش، از آن عبور کن و ببخش. لازم نیست آن را درک کنید، فقط باید ادامه دهید.

11. در سکوت غرق شوید

دنیا بیش از حد پر سر و صدا است و ما دائما در میانه هرج و مرج هستیم. اگر هرگز این ایده را به عنوان یک ایده مراقبت از خود برای زنان امتحان نکرده‌اید، آن را در روز تعطیل بعدی خود بگنجانید. نیاز به سکوت وجود دارد تا بتوانیم از محیط اطراف خود قدردانی کنیم. سکوت می‌تواند تماشای غروب خورشید یا نوشیدن قهوه صبحگاهی خود بدون هیچ وقفه‌ای باشد.

12. در کلاس های آشپزی و شیرینی پزی شرکت کنید

کلاس های آشپزی و شیرینی پزی

آشپزی و پختن غذا ممکن است استرس‌زا به نظر برسند، اما آنها تکنیک‌های آگاهانه برای مراقبت از خود هستند. هنگام آشپزی یا پخت، حواس پنج گانه خود را به طرق مختلف بیدار می‌کنید، که راهی عالی برای سرمایه گذاری در مراقبت از خود است.

اگر پیوستن به یک کلاس دقیقاً اشتیاق شما نیست، روزی را برای خرید ایجاد کنید و یک غذای خوشمزه برای آن تهیه کنید.

13. زندگی آگاهانه را تمرین کنید

زندگی آگاهانه، آگاهی از هر حرکت، تصمیم و تأثیر آن بر زندگی خود و دیگران است. اغلب اوقات، ما مانند یک تکه چوب در اقیانوسی بی انتها و بدون هیچ جهتی در زندگی می‌چرخیم. هنگامی که زندگی آگاهانه را تمرین می‌کنید، از خود و آنچه حضور شما در دنیای اطرافتان نشان می‌دهد آگاه هستید.

14. در دسترس نباشید

مگر اینکه در حال برنامه ریزی روتین مراقبت از خود برای زنان با دوستان و خانواده هستید، روز را تعطیل کنید. زنان به راحتی تحت تأثیر خواسته‌ها و نیازهای عزیزان خود قرار می‌گیرند. این طاقت فرسا و افسرده کننده است. با آنها تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که تا زمان مشخصی در دسترس نخواهید بود.

15. زمان حمام را طولانی تر و راحت تر کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که مانند جت به حمام می‌روید و دوش می‌گیرید، امروز آن را متفاوت انجام دهید. شما باید یک روتین کامل برای زیبایی و پوست انجام دهید. در این روز، شمع‌های معطر روشن کنید، آب حمام خود را کمی بیشتر بریزید، پوست خود را لایه برداری کنید و در وان حمام فرو بروید.

همچنین بخوانید  زایمان طبیعی یا سزارین، کدام یک بهتر است؟

16. هیدراته بمانید

چه بخواهید مصرف آب خود را بهبود ببخشید یا گزینه‌های سالم‌تری را در رژیم غذایی خود بگنجانید، هیدراته ماندن برای عملکرد مناسب حیاتی است. آب موثرترین مایع سم زدایی است و برای سلول‌ها و پوست عالی است. با این حال، اگر چیزی شیرین‌تر می‌خواهید، اسموتی یا آبمیوه را امتحان کنید. همه اینها ایده‌های عالی مراقبت از خود هستند که سطح انرژی شما را افزایش می‌دهند و شما را زیبا می‌کنند.

17. در شهر خود یک گردشگر باشید

چقدر شهر خود را می‌شناسید؟ این یک تجربه جذاب و آموزنده برای لذت بردن از گوشه و کنار شهر است. همچنین برای شما یک فرآیند کشف است. برای لذت بردن واقعی از این تور، یک روز اقامت در هتل یا استراحتگاه را به عنوان مهمان برای یک روز رزرو کنید. ثبت لحظات با دوربین را فراموش نکنید.

18. ویدیوهای خنده دار را آنلاین تماشا کنید

ویدیوهای خنده دار را آنلاین تماشا کنید

چه یوتیوب، چه تیک تاک، یا سایر سایت‌های خنده‌دار، وقت آن است که با صدای بلند بخندید. هیچ چیز مثل یک خنده خوب نیست. خندیدن یکی از بزرگ ترین رازهای خوشبختی است! خنده باعث می‌شود احساس تجدید و هیجان داشته باشید. به یک نمایش کمدی بروید، یا از پلتفرم‌های آنلاین استفاده کنید و حسابی بخندید. نگران همسایه‌ها نباشید و فقط از خودتان لذت ببرید.

19. یک سفر به طبیعت داشته باشید

بدون دلیل، یک بطری آب، یک جفت کفش خوب ببندید و فقط راه بروید. به آن فکر نکنید، تا زمانی که احساس رضایت نکنید، راه بروید. فقط برای اینکه سفر را سرگرم کننده کنید، می‌توانید با یک دوست بروید.

20. دوباره بچه باش

دوباره بچه باش

ما آنقدر بزرگ شده‌ایم که فراموش می‌‎کنیم چگونه کودک باشیم. کودکان مراقبت از خود را تمرین می‌کنند. آنها همیشه به خودشان فکر می‌کنند تا دیگران. بنابراین، اگر در دوران کودکی ورزش مورد علاقه‌ای داشتید، به پارک بروید و به خود یادآوری کنید که هنوز در بزرگسالی آن را دریافت کرده‌اید.

21. خانه خود را مرتب کنید

وقتی فضای شخصی شما به هم ریخته است، شما هم از نظر ذهنی به هم ریخته هستید. احساس آرامش در یک محیط به هم ریخته سخت است، بنابراین به عنوان بخشی از شروع یک روال مراقبت از خود برای زنان، فضای خود را مرتب و تمیز کنید.

چگونه یک روال خودمراقبتی ایجاد کنیم

علاوه بر این، در اینجا چند نکته و ایده در مورد نحوه ایجاد یک روال خودمراقبتی وجود دارد:

  • کارهایی را که دوست داشتید یا دوست دارید انجام دهید.
  • به چیزهای ساده زندگی برگردید.
  • از وضعیت فعلی خود آگاه باشید (بیش از آنچه می‌توانید انجام دهید انجام ندهید).
  • به یاد داشته باشید که اول به خودتان مربوط می‌شود.
  • تا آخر هفته منتظر نمانید. از هر وقت آزادي كه داريد استفاده كنيد.
  • از کوچک شروع کنید و ثابت قدم باشید.
  • روی فعالیت‌هایی تمرکز کنید که شما را از لحاظ جسمی، عاطفی و ذهنی می‌سازد.
  • ایده‌هایی که به خوبی جواب می‌دهند را تکرار کنید و چیز جدیدی اضافه کنید.
  • از یادداشت‌های چسبناک برای یادآوری خود استفاده کنید.

سخن آخر

اکنون، اینها ایده‌های خودمراقبتی هستند که هر کسی می‌تواند به آن نکته ای اضافه کند یا از آن حذف کند، اما مطمئن شوید که روش‌هایی را انتخاب می‌کنید که برای شما مفید است. به یاد داشته باشید که فعالیت‌هایی را نیز انجام دهید که سلامت روانی و عاطفی شما را تقویت می‌کند.

مراقبت از خود فقط مربوط به سلامت جسمی و ظاهری نیست. این یک روش کامل برای متحول کردن خود با توجه به نیازهایتان است.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط