Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین رپرهای رپ فارسی

بهترین رپرهای رپ فارسی

by | 19 مرداد 1402 | بهترین ها, موسیقی | 48 comments

موسیقی چیزی که به لحظه‌های زندگی ما مزه می‌دهد. موسیقی مانند ادویه‌های کاری آشپزی است که طعم غذا را به طرز شگفت‌انگیزی بهتر می‌کند. در این میان، ادویه‌ها یا سبک‌های موسیقی متفاوتی در دنیا و ایران وجود دارد. یکی از معروف‌ترین سبک‌های موسیقی در ایران رپ است. رپ فارسی متشکل از اعضای بسیار زیادی است که هر روز بخش‌های جدیدی به آن اضافه می‌کنند. امروز در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین رپرهای رپ فارسی بپردازیم، با ما همراه باشید.

قبل از اینکه به معرفی بهترین رپرهای رپ فارسی بپردازیم، لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که ترتیب در این لیست به معنی بهتر بودن افراد نیست! در این لیست هیچ ترتیب‌بندی وجود ندارد و صرفاً یک لیست برای معرفی بهترین رپرهای رپ فارسی هست.

هیچکس

غیرممکن است که جایی صحبت از رپ فارسی شود و نامی از سروش لشکری ملقب به “هیچکس” به عنوان یکی از بهترین رپرهای رپ فارسی نبرد. سروش لشکری یکی از پیشگامان رپ فارسی بوده است که در چند سال اخیر افت شدیدی را تجربه کرده است. اوج فعالیت هیچکس در دهه هشتاد بود که موسیقی ایرانی را با سبک نوظهور رپ(برگرفته از فرهنگ هیپ‌هاپ آمریکایی) ترکیب کرد و بسیار موفق بود. البته نباید تاثیر مهدیار آقاجانی را در موفقیت سروش در ترکیب رپ و آلات موسیقی ایرانی را فراموش کرد.

نکته: مهدیار و هیچکس رابطه‌ای نزدیکی با هم داشتند ولی امروز متاسفانه این دو دیگر با یکدیگر ارتباطی ندارند.  

فدایی

اشکان فدایی یکی از خشن‌ترین رپرهای رپ فارسی است که کمتر کسی شهامت رویارویی با وی را دارد. فدایی یکی از قوی‌ترین قلم‌های رپ را دارد و همین موضوع او را به رپری منحصر به فرد و صاحب سبک تبدیل کرده است. او از رویارویی با هیچکس ترسی ندارد. فدایی شاید یکی از بهترین رپرهای رپ فارسی باشد که تا به حال در هیچ بیف یا دیس بازی شکست نخورده است!

رضا پیشرو

رضا پیشرو، فلوبازترین رپر نسل یکی است. همانطور که در بیوگرافی رضا پیشرو نیز ذکر شده است، پیشرو زندگی سختی را پشت سر گذاشته است. همین موضوع او را به انسانی قدرتمند تبدیل کرده است. او به تازگی صحبت‌های عرفانی و کائناتی خود را با مخاطبین خود به اشتراک می‌گذارد که همین موضوع باعث شده است بسیاری پیشرو را به خاطر صحبت‌هایش مسخره کنند.

اما به هر حال پیشرو یکی از بهترین رپرهای رپ فارسی است که زحمت‌های زیادی برای رشد رپ فارسی کشیده است. او رپرهای مستعد را بدون هزینه در آلبوم‌های خود شرکت می‌دهد و پله‌ای برای رشد آن‌ها می‌شود. آخرین بار چند وقت گذشته در آلبوم “خاکستر روشن” از کیارپ، امیر ری‌بار، مجهول و چند تن دیگر استفاده کرده بود.

سهراب ام جی

سهراب مصطفوی یا همان سهراب ام جی که به خود لقب سلطان دود(ام جی مخفف Master Joint است) را داده است را می‌توان به عنوان یکی از بهترین رپرهای رپ فارسی نامید. سهراب ام جی یکی از هیت‌سازترین آرتیست‌های رپ فارسی است و از طرفی قافیه‌های او در ترک‌هایش بسیار گوش نواز هستند. سهراب ام جی یکی از رپرهایی است که بیشترین تعداد دیس را دریافت کرده است. تقریباً 70 یا 80 درصد جامعه هیپ‌هاپ حداقل یک بار او را دیس کرده‌اند ولی اکثر آن‌ها پاسخی از طرف ام جی نگرفتند.

مهراد هیدن

مهراد هیدن اگر در لیست بهترین رپرهای ایرانی نباشد، واقعاً جای تعجب دارد. هیدن یکی از کامل‌ترین آرتیست‌های رپ فارسی است. مهراد هیدن هم خواننده و هم آهنگ ساز است. البته رپرهای دیگری نیز وجود دارند که جزء معروف ترین آهنگ سازی های رپ فارسی باشند، اما هیچکدام به اندازه مهراد هیدن در هر دو حیطه عالی نیستند! هیدن هم بیت‌های هیتی درست می‌کند و هم فلوهای جذابی دارد!

همچنین بخوانید  بهترین سایه بانهای استخر برای حیاط شما

یاس

یاسر بختیاری یا همان یاس خودمان هم باید به عنوان یکی از بهترین رپرهای ایرانی در این لیست حاضر باشد. یاس تاثیر غیرقابل انکاری در جذب مخاطب برای رپ فارسی داشته است. یاس سبک کاری بسیار متفاوتی از دیگر آرتیست‌ها داشته است. بیشتر رپرها از گفتن کلمات توهین‌آمیز در آثار خود خودداری نمی‌کنند ولی یاس با احتیاط بیشتری به این موضوع می‌پردازد و همین امر باعث شد از کودک 10 ساله تا پیرمرد 70 ساله بتوانند آهنگ‌های او را گوش دهند.

نکته دیگر در کارنامه کاری یاس ساده‌گویی جملات است! یعنی یاس به گونه‌ای رپ می‌کند که مخاطب بتواند بدون هیچ مشکلی تمام صحبت‌های او را متوجه شود. یاس البته یک بار کل جامعه پاپ ایران را هدف گرفت و با آهنگ “سفارشی” تمام خواننده‌های این سبک را دیس کرد و آن‌ها را “برده پول” خواند.

کوروش وانتونز

کوری وانتونز یک آرتیست کامل در تمامی سبک‌های رپ است. گرچه بیشتر کوروش وانتونز را به خاطر ترک‌های احساسی فوق‌العاده اش(مخصوصاً ترک “پس من چی”) به یاد می‌آورند، اما کوروش در دیگر سبک‌ها نیز بسیار فوق‌العاده بوده است. به نظر اکثر طرفدارن رپ، با سه نفر هرگز نباید وارد بیف شد، 1.رضا پیشرو 2. اشکان فدائی 3. کوروش وانتونز!

حصین

حصین یکی دیگر از معدود نسل یکی‌هایی است که همچنان فعالیت می‌کند و در کارهای خود نیز موفق است. حصین استعدادهای زیادی را به جامعه رپ فارسی معرفی کرده است. ممرضا شایع، صادق، بی‌بال و مسین 4 استعداد برتر و موفق حصین در رپ فارسی هستند.

بهرام

بهرام نورایی که به تازگی آلبوم خودها را منتشر کرده است، بارها ثابت کرده است که با هر مدت زمان غیبتی که هم داشته باشد، بازهم در زمان برگشت یکی از بهترین رپرهای رپ فارسی است. بهرام نورایی که به اعتبار رپ فارسی معروف است، چند سالی می‌شود که از مانند سروش هیچکس از فعالیت حرفه‌‌ای به دور است. البته باید به آن‌ها نیز حق داد. رپرهای نسل یک هیچکدام به چیزی که استحقاق آن را داشتند نرسیدند و این فاصله گرفتن آن‌ها از این سبک منطقی به نظر می‌رسد.

تتلو

امیر تتلو یک رپر نیست، سبک اصلی فعالیت تتلو سبک R&B است ولی به خاطر فعالیت‌های رپی‌اش در لیست بهترین رپرهای رپ فارسی قرار می‌گیرد. اون شاید آماده‌ترین و قدیمی‌ترین آرتیست رپ فارسی باشد که همچنان فعالیت خوب خود را حفظ کرده است. تتلو موزیک‌های زیادی را در این چند سال منتشر کرده است که در قلب و دل مخاطبین جا خوش کرده است.

سورنا

علی سورنا شاید منحصر به فردترین آرتیست لیست بهترین رپرهای رپ فارسی است. او به راستی “مرد تنها”ی رپ فارسی است زیرا تا به حال حتی یک همکاری هم با هیچ آرتیستی نداشته است و همین موضوع باعث می‌شود که او را منحصر به فرد دانست. آخرین آلبوم علی سورنا آلبوم “گوزن” است که او 17 ترک را در این آلبوم به تنهایی اجرا کرد ولی با این حال استریم بالایی را در پلتفرم‌های مختلف به دست آورد.

امیر خلوت

امیر خلوت، آرتیستی که همیشه بدون حاشیه خاصی در تلاش بوده تا کریر خود را قوی‌تر کند، یکی از دلی‌ترین آرتیست‌های رپ فارسی است. امیر خلوت که یک تتوی “حق” بر روی گلوی خود دارد، همیشه خیلی بی‌حاشیه نبوده است. او مسیر فعالیت خود را پارک‌ها و رپ بتل‌ها آغاز کرد و برای خود اسم و رسمی ساخت. خلوت نیز یکی از قوی‌ترین قلم‌ها را در دیس بازی دارد!

همچنین بخوانید  بهترین کافه های پاریس در نزدیکی برج ایفل

کچی بیتز

کچی بیتز همانند مهراد هیدن هم آرتیست است و هم آهنگ‌ساز و در هر دو زمینه عالی است. کچی بیتز توانسته سبک‌های مختلف را در رپ فارسی به چالش بکشد و در تمام آن‌ها نمره قابل قبولی را به دست آورده است. کچی بیتز قبلا با سینا ساعی و سینا مافی در گروه تیک تاک بود ولی بعد از منحل شدن آن لیبل، به تنهایی و بدون لیبل فعالیت کرد تا زمان آشنایی‌اش با پوتک. پوتک و کچی باهم لیبل “Zeta” را تاسیس کردند. این لیبل که متشکل از دو آهنگ‌ساز(سوئلک و ایلی‌نویز) و دو رپر(کچی بیتز و پوتک) هنوز هیچ عضو رسمی را نپذیرفته است!

سینا ساعی

سینا ساعی هم باید در لیست بهترین رپرهای رپ فارسی قرار بگیرد و دلیل آن هم قلم خاص او است. سینا ساعی استاد انگیزه دادن به مخاطبین است. او صحبت‌های انگیزشی خود را به طرز عجیبی به شکل شعر در می‌آورد و در قالب رپ آن را اجرا می‌کند. سینا ساعی البته در بقیه سبک‌ها نیز محشر است!

سپهر خلسه

سپهر خلسه یا به قول طرفداران “سپی خلص” یکی از عجیب‌ترین رپرهای رپ فارسی است. شاید بتوان سپهر خلسه را به عنوان هیت‌ترین آرتیست رپ فارسی دانست، اکثر ترک‌های سپهر خلسه در زمان انتشار مانند بمب صدا می‌کنند و به یک مگاهیت تبدیل می‌شوند. سپهر خلسه هنوز هم مشخص نیست که آیا واقعاً عضو زدبازی است یا خیر، فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای رو به جلو می‌برد.

مسلک

علی مسلک یکی از تک‌خطی‌ترین رپرهای رپ فارسی است. مسلک یکی از دردناک‌ترین قلم‌ها را دارد و اکثر ترک‌های او فضای تاریک و سیاهی را دارند. همانطور که می‌دانید، احتمال همه‌گیر و هیت شدن یک ترک با فضای سیاه و غمگین بسیار کمتر از یک موزیک مخصوص پارتی و مهمانی است، اما مسلک توانسته این موضوع را به راحتی تحت سلطه خود در بیاورد و موزیک‌های خود را به گوش همه برساند.

بهزاد لیتو

بهزاد لیتو یکی از بهترین رپرهای رپ فارسی است که چند سالی است بدون هیچ افتی مسیر موسیقی خود را به جلو سوق داده است. او به تازگی آلبوم “بچه تخس” را منتشر کرده که در آن با آرتیست‌های مطرحی همکاری کرده است. بهزاد لیتو در کنار سپهر خلسه بیشتری آهنگ‌های مختص پارتی و مهمانی را دارند.

عرفان پایدار

عرفان پایدار، موسس لیبل “پایدار” یکی از قوی‌ترین آرتیست‌های فعال در حوزه رپ فارسی است. او یکی از قدیمی‌ترین لیبل‌های رپ را تاسیس کرد و تا به همین امروز نیز با همان لیبل در حال همکاری است. عرفان یک دوره‌ای از رپ فارسی خداحافظی کرد ولی بعد از مدتی برگشت و این روزها حسابی قدرت قلم و فلوی خود را به رخ آرتیست‌های دیگر می‌کشد.

پوتک

پوریا عرب ملقب به “پوتک” یا “شاه نسل 3” شاید تنها آرتیستی باشد که تواسنته شهرت خود را در عرض سه سال چند برابر کرده باشد. پوتک الان نه فقط به عنوان یک رپر موفق، بلکه به عنوان یک یوتیوبر موفق نیز شناخته می‌شود. کانال یوتیوب پوتک حدود 800 هزار سابسکرایبر دارد که واقعاً عدد بالایی است! پوتک در تابستان امسال(1402) آخرین آلبوم خود را در مارکت فارسی با نام “شاخ قرمز” منتشر خواهد کرد و بعد از آن فعالیت خود را در مارکت فارسی به کل متوقف خواهد کرد.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین بازی های آیفون

پوتک درباره برنامه‌های آینده خود گفته است که می‌خواهد در ادامه فقط به زبان انگلیسی رپ کند تا طرفداران خارجی نیز جذب کند.

شایع

ممرضا شایع، کسی که روزی “آشناترین غریبه شهر” بود، امروز آشناترین آشنا برای همه ماست. زمانی که کسی از هویت واقعی شایع خبر نداشت و کسی صورت او را ندیده بود، او به خود لقب “آشناترین غریبه شهر” را داد. ممرضا شایع که با از لیبل کاغذ(لیبل حصین) رشد کرد، امروز لیبل شخصی خود را با نام “اصلی” تاسیس کرده است.

شایع به تازگی آلبوم “آماده باش” را منتشر کرده است که شاید بتوانیم آن را بهترین آلبوم چند وقت اخیر رپ فارسی بدانیم. این آلبوم سبک‌های مختلفی را شامل می‌شود. شایع و افرادی که با او در این آلبوم همکاری کرده‌اند، توانسته‌اند به خوبی توانسته‌‌اند تمام سبک‌ها را به خوبی اجرا کنند.

دانیال

دانیال در کنار علی مسلک دو رپر با قلم غمگین هستند. دانیال که تا چند وقت گذشته عضو لیبل اصلی بود و حتی نام اعضای و لوگوی لیبل را روی بازوی خود تتو کرده است، امروز عضو هیچ لیبل رسمی نیست و به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهد. دانیال سابقه زیادی در رپ فارسی دارد و توانسته موزیک‌های هیت زیادی را با همکاری شایع و حتی مستقل تولید کند.

علی سالک

علی سالک یکی از گمنام‌ترین رپرهای رپ فارسی است که کمتر کسی او را می‌شناسد ولی ترک‌های او را شنیده‌اند. علی سالک پای ثابت اکثر ریمیکس‌های این روزها است.

گادپوری

گادپوری که به خود لقب “خدای رپ فارسی” را داده است، یکی از موفق‌ترین و بهترین رپرهای رپ فارسی است. گادپوری تنها آرتیست ایرانی است که ساندکلاد با او قرار دارد. ساندکلاد چند وقت پیش با انتشار پستی در صفحه رسمی خود پوری را به عنوان شاه رپ فارسی معرفی کرد. گادپوری در حال پیش‌فروش آلبوم “فبل” است. البته به خاطر حمایت‌های خوب طرفداران، او یک آلبوم را به صورت ناگهانی و بدون پیش‌فروش به عنوان هدیه به طرفداران خود با نام “هفت خط” منتشر کرد.

هیپ هاپولوژیست

سروش هیپ‌هاپولوژیست که هم دکتر است و هم رپر، با ترک‌های میلیونی زیاد خود توانسته جای خود را در لیست بهترین رپرهای رپ فارسی به دست بیاورد. هیپ‌هاپولوژیست به نوعی یکی از بهترین فلوبازترین آرتیست‌های رپ فارسی است. او توانسته فلوهای زیادی و جدیدی را وارد رپ فارسی کند و در اجرای اکثر آن‌ها واقعا عالی بوده است.

021kid

شاید بتوان 021 Kid یا همان بچه طهرون را موفق ترین آرتیست نسل 4 یا شاید هم کل رپ فارسی دانست. همیشه شعار تمام رپرهای مطرح “جهانی کردن رپ فارس” بوده است، اما حقیقتاً هیچکدام تا به حال نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند. 021Kid اولین آرتیست ایرانی است که در برنامه‌ها مختص رپی انگلیسی‌زبان شرکت کرده و توانسته موفقیت خوبی را در آن کسب کند. Fire in the booth و Plugged in از جمله برنامه‌هایی هستند که 021 کید در آن‌ها حضور داشته است.

حرف آخر

در این لیست، بهترین رپرهای رپ فارسی معرفی شدند. شاید در این بین جای بعضی از رپرها خالی باشد اما با توجه به کریر و فعالیت آرتیست‌ها این لیست تهیه شده است. اما اگر به نظر شما می‌توان آرتیست دیگری را نیز به این اضافه کرد، نام او را در کامنت‌ها بنویسد.

حسن اسدی
حسن اسدی

من حسنم، 20 سالمه و دانشجوی جامعه شناسی هستم(البته فعلاً، شاید تا یکی دوماه دیگه اخراج بشم.) نکته دیگه ای هم نیست دیگه، خدافظ.

چطور بود؟
+1
392
+1
120
+1
91
+1
82
+1
63
+1
77
+1
174

48 Comments

  1. اعتبار
    5
    15

    لیتو هست ولی بهرام نیس.منطقیه

    Reply
    • سیب
      0
      0

      چشماتو باز کن بهرام هست

      Reply
  2. ای بابا
    2
    6

    از لحاظ قدرت حامد اسلش قورت میده همرو که 🥴

    Reply
    • آریا
      5
      1

      تتلو خوانند خوبی هستشه
      اگه
      1اهنگ های رپ
      2اهنگ های عاشقان
      3اهنگ های گلاسیک
      4اهنگ های پاپ
      5اهنگ های R&B
      باهم کار می کرد می خوند آلبوم میزده ون وقت خیلی خیلی بالا بود

      Reply
      • Hanane Hosseini
        0
        0

        من بیشترآهنگ های (تتلو و آرامین و تهی و….)
        گوش می کنم

        Reply
    • 69
      4
      6

      سلام لطفا پوشک رو حظف کنید و نگیدرشاه نسل 3 شاه نسل 3 رض هستش که تو این سایت نیستش باعث تاسف

      Reply
      • علیرضا
        5
        5

        چرا فشار میخوری هیتر بدبخت
        اخه رض!
        پوتک از همه نظر جزو موفق ترین ارتیست های رپفاس

        Reply
        • منصور امیری
          2
          0

          فیمس حاجی هم اضافه کنید ..

          Reply
          • خاطره سرایی
            2
            0

            فیمس حاجی؟ سیریسلی؟

        • AMITIS JAFARI
          1
          0

          آفرین خوب گفتی 👌👌

          Reply
      • Taha
        0
        1

        داداش اینقده شعر نگو با تشکر
        پوتک یکی از بهترین رپر ها هست در کنار تتلو ، پیشرو ، شایع و …

        Reply
  3. سلطان خلوت
    6
    3

    دیدگاه *اسم هرچی پلشت هستو بردی بعد اسم مرد شماره یک رپ یعنی خلوتو نبردی

    Reply
    • حسن اسدی
      3
      0

      تو نسل دو، امیر حسین ترکمان یا همون خلوت خودمون هست!

      Reply
      • سلطان خلوت
        2
        0

        منظور من نسل بندی نبود بلکه بهترینای رپ فارس بود

        Reply
    • مهدیس
      0
      3

      برای کامل شدن لیست پارسا رحمتی(پارسا لیپ) رو اضافه کنید و البته پوبون چون پوبون هم کم و بیش فعالیت رپی داشته
      سیجل و جی جی هم نبود!

      Reply
      • حسن اسدی
        3
        2

        ممنون از کامنتتون، ولی پارسالیپ نمیتونه تو این لیست باشه. پوبون و سیجل شاید اضافه شن به این لیست ولی جی جی اصلاً. جی جی آرتیست خوبیه ولی نمیتونه یکی از بهترین رپرهای ایران باشه.

        Reply
        • گل پسر
          5
          4

          الان mj از یاس بهتره
          منطقیه

          Reply
  4. آریا
    5
    0

    کچی بیتز و خلسه هست ولی عرفان و صادق
    نیس کاملا منتغیه

    Reply
  5. هیکاری
    6
    15

    بهترین رپر از نظر من فقط و فقط لیتو

    Reply
    • حمیدحمید
      10
      2

      سروش و یاس و تمام،همه برن خونه

      Reply
      • AMITIS JAFARI
        1
        1

        زر نزن فعلا پوتک و شایع و تتلو ا همه شون بهتره با سهراب ام چی 🎃🤫

        Reply
  6. amir
    9
    1

    ناموسن فدایی گذاشتی بالای پیشرو ، پیشرو تو دیس بازی خیلی وحشتناک تره از فدای . اصن ریدم

    Reply
    • حسام
      0
      2

      نه به نظرم تو قابیل از تکست ام جی استفاده کرد و کلا موزیک هاش سوژه میشه

      Reply
      • 😁😁😁😁
        0
        0

        حسین تهی هم رپ میخونده اون حساب نمیشه؟ یا فعالیتش کم بوده

        Reply
        • خاطره سرایی
          7
          0

          حسین تهی کسیه که همیشه خودش رو به رپرها چسبونده! اون واقعاً رپر نیست!

          Reply
  7. 🤟🏼🤟🏼🤟🏼🤘🏼🤛🏼
    0
    0

    حاجی کوروش وانتونز چرا نزاشتی ده برابر هیپ هالوژیست طرفدار داده

    Reply
    • حسن اسدی
      1
      0

      اضافه شد دوست عزیز

      Reply
  8. مهدیس
    2
    1

    آرتا و گندم 021G ؟

    Reply
    • حسن اسدی
      1
      0

      جفتشون رپرهای عالی‌ان، اضافه میکنیم حتماً.

      Reply
  9. مهدیس
    0
    0

    جاستینااااا نبود

    Reply
    • حسن اسدی
      5
      0

      با کمال احترام، جاستینا نمیتونه تو لیست بهترین رپرها باشه، چون نه تو چارت‌های جهانی بالاست و نه آهنگ موندگار داره و نه فن‌بیس قوی داره.

      Reply
  10. آلترناتیو راکسونال
    2
    2

    توماج صالحی
    توماج صالحی

    Reply
  11. یاس
    0
    10

    ام جی بهتر از یاس

    Reply
    • AMITIS JAFARI
      0
      1

      با این موافقم ❤️😈

      Reply
  12. ❤️M❤️
    3
    10

    پوتک از همه بهتره

    Reply
    • AMITIS JAFARI
      0
      0

      YES❤️‍🔥❤️‍🔥😀

      Reply
    • هه
      0
      0

      منتغیه

      Reply
  13. حسام
    0
    1

    دندون شکن مثل شوک روانی من از آتیش اومدمو به آتیش میرم تخ.ممه بهشت با کل اهالیش. فدائی

    Reply
  14. امیر
    3
    2

    خاص ترین و خوش صدا ترین و باکلاس ترین و خفن ترین رپر تو این لیست مهراد هیدنه واقعا لقب الماس رپفا برازندشع

    Reply
    • علیرضا
      3
      0

      سلام به همگان من بخام نظر بدم منصفانه بخام بگیم به ترتیب با اینکه خودم تتلیتی ام اولین نفر یاس هستش دومین نفر پیشرو هستش و سومین نفر تتلو و آخرین پوتک

      Reply
  15. یاسین
    3
    1

    همه چرت فقط سه بزرگ رپ یاس هیچکس پیشرو

    Reply
  16. بهروز
    0
    4

    شاهین نجفی اول

    Reply
  17. مسعود
    3
    1

    من فقط حضرت یاس.. سلطان بی چون و. چرای رپ،،

    Reply
  18. ساهرپفارس
    2
    0

    فدای رو گذاستی بالا پیشرو
    پیشرو تو رپ همرو میخونه صداش رو اصن گوش دادی تا بفهمی تتلو تهی لیتو اصن رپرن؟ بلد نیستن رپ بخونن الکی با جنجال
    و حواشی خودشون رو کشیدن بالا نه مثل
    پیشرو که واسه تک تک آهنگاش و معروفیتش
    زحمت کشیده نه تتلو که با چارتا حواشی تو اینستا خوشو کشیده بالا

    Reply
    • خاطره سرایی
      0
      0

      ترتیب آرتیست ها تو این لیست به معنای بهتر بودن یا بدتر بودن نیست!

      Reply
  19. سمیه پناهی
    0
    0

    سلام
    میتونید شماره تماس رپر ها جهت دعوت به تئاتر رو به بنده که تهیه کننده تئاتر هستم برسونید.

    Reply
    • خاطره سرایی
      0
      0

      سلام، خیلی خوشحالیم که قصد همکاری با رپرها رو دارید، ولی متاسفانه ما هیچ راه ارتباطی با رپرها نداریم.

      Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط