Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سبک زندگی @ رابطه و ازدواج @ راهنمای جامع انواع مختلف دوستیابی و قرار ملاقات

راهنمای جامع انواع مختلف دوستیابی و قرار ملاقات

by | 6 آذر 1402 | رابطه و ازدواج | 0 comments

اگر با خواندن رمان‌های عاشقانه، مانند دفترچه یادداشت بزرگ شده‌اید، ممکن است نتوانید هر چیزی را در روابط خود بپذیرید و ممکن است در جستجوی دائمی عشق واقعی باشید. اما، گاهی اوقات، ما نیاز داریم که واقع بین باشیم و به اطراف خود نگاه کنیم، فقط برای اینکه احساس کنیم که رابطه و سناریوی انواع مختلف دوستیابی در طول سال‌ها چگونه تکامل یافته است. از طریق این مقاله، ما سعی خواهیم کرد به انواع مختلف قرار ملاقات که این روزها مرسوم است نگاهی یندازیم.

ما همچنین بررسی خواهیم کرد که چه چیزی باعث می‌شود هر کدام از این انواع مختلف دوستیابی کارآمد باشد. به یاد داشته باشید، در این دنیا هیچ الگوی یکسانی برای قرار ملاقات وجود ندارد، و زوج‌ها می‌توانند با سطوح مختلف تعهد خوشحال باشند. بنابراین، چه مجرد باشید و چه در یک رابطه، امیدواریم این راهنمای جامع در مورد انواع مختلف دوستیابی و همسریابی به شما در انتخاب سبک مناسب برای خود کمک کند.

مقاله “گفتن دوستت دارم به زبان های مختلف” را بخوانید.

13 نوع قرار ملاقات و نحوه کار آنها

آیا قرار(Date) به معنای دوست پسر و دوست دختر پیدا کردن است؟ در حوزه دوستیابی این روزها اغلب با سطوح مختلف آشنایی و اصطلاحات جدید و منحصر به فرد مواجه می‌شویم که ما را گیج می کند. و به نظر می‌رسد که این مفاهیم در حال تکامل، قرار های ملاقات آشنایی را برای ما کمی پیچیده کرده است. از این گذشته، ممکن است درباره اینکه پارتنر شما چه چیزی را انجام می‌دهد یا اینکه آیا آنها درگیر تعهد هستند یا یک پیچیدگی لحظه‌ای بی‌اطلاع هستید. در یک مطالعه در ایالات متحده، حدود نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که این روزها قرار ملاقات را سخت‌تر از همیشه می‌دانند. و قرار امروزی لزوماً نیازی به یک رابطه عاشقانه ندارد. بنابراین، بیایید در بسیاری از انواع مختلف دوستیابی در جهان عمیق‌تر بپردازیم و دریابیم که آیا باید ذهن خود را کمی باز کنیم.

با بهترین برنامه های دوستیابی آشنا شوید.

1. دوستیابی آنلاین

دوستیابی آنلاین

در این روزها که استفاده از شبکه‌های اجتماعی به اوج خود رسیده است، جوانان همیشه به اینترنت گره خورده‌اند و درست مانند سایر فعالیت‌های روزمره مانند سفارش غذا یا جستجوی خانه، دوستیابی نیز بیشتر به صورت آنلاین انجام یا شروع می‌شود.

به غیر از برنامه‌های دوستیابی مختلف مانند Tinder یا Bumble، مردم این روزها علاقه زیادی به ملاقات با افراد جدید برای قرار ملاقات از طریق سایر کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام دارند. بیایید ببینیم این نوع دوستیابی چگونه کار می‌کند:

  • در دوستیابی آنلاین، قبل از ملاقات با فرد، یک دید کلی از او دریافت می‌کنید
  • بررسی پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی از تاریخ‌های احتمالی شما، حقایق بسیار بیشتری از آنچه که معمولاً در تاریخ فیزیکی می‌شناسد، ارائه می‌دهد.
  • اطلاعات شخصی، اگر در چنین پلتفرم‌هایی موجود باشد، ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد.
  • شما می‌توانید قربانی خیانت شوید
همچنین بخوانید  ایده های عالی برای هدیه ولنتاین برای آقایان

شما باید بسیار مراقب باشید. توصیه میکنم مقاله ” نکات مهم برای جلوگیری از کلاهبرداری های قرار ملاقات آنلاین” را حتما بخوانید.

2. دوستیابی سریع

دوستیابی سریع یک شکل مرسوم دوستیابی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان به دست آورده است. اما چگونه کار می‌کند؟ این یک نوع دوستیابی است که عموماً توسط سازمان‌های دوستیابی یا خواستگاری، برای مشتریان منتخب در مکان‌های تعیین شده، مانند رستوران‌ها یا کافه‌ها، سازماندهی می‌شود. هر شرکت کننده برای مدت زمان معینی با یک شریک متفاوت همراه می‌شود و می‌تواند با آنها صحبت کند تا در یک قرار دونفره بهتر با آنها آشنا شود. پس از هر تعامل، هر دو شرکت‌کننده به یکدیگر امتیاز می‌دهند و بیان می‌کنند که آیا می‌خواهند بعداً با آنها ملاقات کنند یا خیر. سازمان دهندگان بعداً به شرکت کنندگان اطلاع می‌دهند که چه کسی به آنها علاقه دارد.

در حالی که برای افراد حرفه‌ای که زمان کمی برای قرار ملاقات دارند یا اصلاً وقت ندارند یا افرادی که می‌خواهند به طور جدی قرار ملاقات بگذارند مناسب است، ولی شرکت‌کنندگان ممکن است سرگرمی و حس عاشقانه یک قرار واقعی را از دست بدهند. به همین ترتیب، سرعت قرار ملاقات مانع از شناخت کامل شخص توسط افراد می‌شود.

3. دوستی با مزایا(Friends with Benefits)

جاستین تیمبرلیک و میلا کونیس شاید در اوایل دهه 2010 با فیلم پرفروش خود به نام Friends with Benefits به محبوبیت این اصطلاح در سراسر جهان کمک کردند. اما چنین “دوستی” چگونه عمل می‌کند؟ خوب، این اصطلاح خود توضیحی است. چنین رابطه ای اکثراً غیر متعهد است و ممکن است برای مدت کوتاهی، با حس های عاشقانه بسیار کم و رابطه جنسی زیاد ادامه یابد!

در حالی که فرندز ویت بنفیتز می‌تواند برای افرادی که به دنبال حس‌های زودگذر هستند بسیار مناسب است، اما به دلیل نبودن هیچ گونه تعهدی بین دو فرد در این رابطه، هیچ یک نمی‌تواند به فرد دیگر از لحاظ احساسی تکیه کند.

4. Blind Date

آشنایی کور

اصطلاحی که در دهه 1920 در ایالات متحده ابداع شد، “Blind Date” یا قرار ملاقات قرار کور یک تعامل عاشقانه بین دو نفر است که قبلاً هرگز ملاقات نکرده‌اند و قرار ملاقات آن‌ها توسط یک دوست یا آشنا مشترک ترتیب داده شده است. در حالی که قرارهای کور برای بزرگسالانی که به دنبال روابط جدی هستند و احتمالاً از امتحان شانس خود خسته شده‌اند کار می‌کند، ممکن است در موقعیت‌های شرم‌آور به پایان برسد، زیرا افرادی که در این نوع قرارها، قرار می‌گیرند هیچ سرنخی ندارند که به چه چیزی وارد می‌شوند.

5. قرار گاه به گاه(Casual Dating)

تفاوت اساسی بین قرار گاه به گاه و مدل “دوستی با مزایا” این است که ممکن است در چنین روابطی سطحی از وابستگی عاطفی وجود داشته باشد. این کمی عمیق‌تر از یک رابطه است اما نه به عمق یک رابطه متعهدانه. در حالی که یک رابطه گاه به گاه معمولاً برای سرگرمی است، ممکن است به یک دوستی نیز تبدیل شود که در آن هر یک از طرفین ممکن است در مواقع ضروری به یکدیگر کمک کنند. اما عجله‌ای برای ازدواج یا بچه دار شدن وجود ندارد. در واقع، یک ارتباط معمولی اغلب یک رابطه سالم، با محدودیت‌ها و انتظارات کمتر است.

همچنین بخوانید  انواع مختلف زایمان، کدام بهترین است؟

27 راز ترمیم رابطه عاطفی را بشناسید!

6. آشنایی جدی

آشنایی جدی

وقتی با یک برنامه قرار ملاقات می‌کنید، خواه ازدواج باشد یا یک رابطه جدی، مانند زندگی مشترک، منجر به قرار ملاقات جدی می‌شود، که اصلی‌ترین شکل قرار ملاقاتی است که ما می‌شناسیم. قرار جدی اغلب یک قرار انحصاری است. در ملاقات جدی، معمولاً موارد زیر را دارید:

  • یک فوریت برای یافتن موارد منطبق بر اساس علایق شما
  • تعهد به یکدیگر
  • احساسات برای یکدیگر
  • مسئولیت پذیری در قبال اعمال خود در رابطه
  • برنامه‌های آینده، مانند اهداف زندگی یا فرزندان پس از ازدواج

7. موقعیتی (Situationship)

تا به حال به این فکر کرده‌اید که “ما چه هستیم؟” هنگام قرار ملاقات با کسی؟ اگر اغلب به این فکر می‌کنید که در یک رابطه با کسی کجا ایستاده‌اید، ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید، یکی از روش‌های جالب دوستیابی که این روزها درباره آن می‌شنویم. موقعیت یک نوع قرار ملاقات است که در آن شما:

  • ممکن است به تازگی با کسی آشنا شده باشد
  • هنوز هیچ سرنخی از آینده ندارند
  • ممکن است هنوز متعهد یا انحصاری نباشد

موقعیت‌ها برای افرادی که مستعد دلبستگی به شرکای خود هستند می‌تواند سخت باشد و به قول کسی، نباید وقت خود را با امید به موقعیت‌ها تلف کرد، به احتمال زیاد منجر به دلشکستگی می‌شود.

مقاله 25 روش فراموش کردن عشق از دست رفته را مطالعه کنید.

8. روابط باز(Open Relationship)

یک نقل قول معروف در مورد روابط وجود دارد: “اگر باز است، احتمالاً یک رابطه نیست.” اما این روزها، افرادی وجود دارند که سعی می‌کنند زندگی خود را با انبوهی از روابط غیرتک همسری چاشنی کنند. یکی از این روابط یک رابطه باز است که در آن:

  • هر دو شریک منحصر به یکدیگر نیستند و ممکن است با دیگران قرار بگذارند.
  • هر دو از غیرتک همسری اجماعی پیروی می‌کنند
  • سایر روابط ممکن است گاه به گاه، جنسی یا کوتاه مدت باشد، بسته به مرزهایی که زوج تعیین می‌کند.

9. دوستیابی از راه دور(Long Distance)

دوستیابی از راه دور

در این دنیای پر سرعت، شرکا ممکن است همیشه در مختصات جغرافیایی یکسانی نباشند. با این حال، آنها ممکن است به یکدیگر متعهد باشند. چنین شرایطی نیاز به روابط از راه دور دارد. این نوع دوستیابی زمانی کار می‌کند که شریک زندگی در یک رابطه طولانی مدت هستند و از هم جدا هستند به دلیل:

  • مسائل مرتبط با شغل
  • مسائل مربوط به مهاجرت
  • تعهدات خانوادگی

چنین روابطی نیاز به تلاش دائمی از طرف شرکا و ارتباط از طریق یادداشت‌های صوتی، تماس‌های تلفنی، پیامک و تماس‌های ویدیویی دارد. زمینه زیادی برای سوء تفاهم و بی‌اعتمادی وجود دارد. اما در نهایت، همه چیز به این زوج بستگی دارد.

مقاله “چگونه یک رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم؟” را مطالعه کنید.

10. دوستیابی گروهی

آیا تا به حال با دوستان در یک جشنواره کالج شرکت کرده‌اید به این امید که فرد خاصی را پیدا کنید؟ یا با تعدادی از دوستان در یک کافه، به این امید که با کسی آشنا شوید! این یک تاریخ گروهی است. قرار گروهی یکی از پرکاربردترین روش‌های دوستیابی است و در دوران نوجوانی بسیار خوب عمل می‌کند. اما با افزایش سن، افراد تمایل دارند فقط به روی افراد کمتری باز شوند، و چنین روش معمولی برای یافتن موارد مناسب ممکن است کارساز نباشد.

همچنین بخوانید  بهترین برنامه های دوست یابی

11. قرار ملاقات دوگانه

یک نسخه کم‌رنگ از قرار گروهی، قرار ملاقات دوگانه شامل قرارهای مشترک دو زوج است. اینها می‌توانند دوستان مشترک یا همکار باشند. ایده این است که وقتی تازه شروع به قرار گذاشتن با کسی می‌کنید، بی دست و پا بودن را کنار بگذارید. در قرارهای دو نفره، شما همچنین می‌توانید ببینید که یک فرد در مقابل دیگران چگونه رفتار می‌کند.

12. نامزدی

هیجان‌انگیزترین بخش یک رابطه، شاید زمانی باشد که قرار است ازدواج کنید، اما هنوز از مرحله کبوتر دوست داشتنی عبور نکرده‌اید. این دوره نامزدی درست قبل از ازدواج است و می تواند مرحله مهمی در شناخت یکدیگر باشد.

13. دوستیابی سریالی

آیا همه ما در برهه‌ای از زندگی خود با سریال هایی روبرو نشده‌ایم؟ چنین دوستی‌های سریالی، معمولاً یکی پس از دیگری با چندین نفر قرار می‌گیرند. آنها در همه سایت‌های دوستیابی هستند و همچنین قرارهای خود را در شبکه‌های اجتماعی جستجو می‌کنند، اما به نظر می‌رسد هرگز به نتیجه نرسیده‌اند. دوستداران سریال ممکن است دلایل مختلفی برای انجام اینکار داشته باشند. برای مثال:

  • آنها ممکن است فاقد منابع لازم برای سکونت باشند
  • آنها ممکن است فاقد بلوغ عاطفی برای تعهد باشند
  • آنها ممکن است از تاریخ خود به عنوان غنائم برای پذیرش اجتماعی استفاده کنند

جمع بندی

با توجه به سبک زندگی در حال تحول، استرس شغلی و عوامل دیگر مانند افزایش هزینه‌های زندگی یا پیشرفت شغلی، ما متوجه تکامل بسیاری از انواع مختلف قراریابی در دنیای اخیر، جدای از قرارهای جدی شده‌ایم.

چنین سبک‌های دوستیابی عبارتند از قرار آنلاین از طریق برنامه‌های دوستیابی مختلف، قرار گاه به گاه، دوست‌یابی چندگانه، دوستیابی از راه دور، قرار ملاقات از راه دور، قرار ملاقات دو نفره، قرار سریع، دوستیابی کور و موارد دیگر. انواع مختلف دوستیابی سطوح متفاوتی از تعهد دارند و تنها در صورتی کار می‌کنند که رضایت دوجانبه شرکا وجود داشته باشد.

امیدواریم توانسته باشیم به سوالات شما پاسخ داده باشیم.

انواع مختلف دوستیابی و رابطه این روزها به اندازه یک رنگین کمان متنوع و رنگارنگ است. درست مثل هیچ دو نفری که شبیه هم نیستند، هیچ دو رابطه‌ای هم یکسان نخواهد بود. مردم این روزها در مورد نیازها و خواسته‌های خود بازتر هستند. و این در انتخاب‌های دوستیابی آنها منعکس می‌شود. ما به طور فزاینده‌ای به سمت فضایی بدون قضاوت پیش می‌رویم، جایی که مفاهیمی مانند دوستیابی آنلاین، و دو نفره دیگر ناخوشایند به نظر نمی‌رسند. اما آنچه در همه این نوع از پویایی‌های دوستیابی مهم است، رضایت هر دو شریک، همراه با مرزهای روشن است. به یاد داشته باشید، یک رابطه تنها زمانی می‌تواند لذت بخش باشد که طرفین احساس راحتی نکنند و در یک طرف باشند. بنابراین، دیگر منتظر نباشید. بگذار عشق اتفاق بیفتد!

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط