Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ بهترین ها @ بهترین جزایر دیدنی ترکیه

بهترین جزایر دیدنی ترکیه

by | 3 دی 1402 | بهترین ها, گردشگری | 0 comments

کشور زیبای ترکیه در شرق اروپا و غرب آسیا قرار دارد. نه تنها به دلیل ارتباطات فرهنگی خود با امپراتوری های باستانی معروف است، بلکه ترکیه خانه ای برای بسیاری از جزایر شگفت انگیز است. شما می‌توانید جزایر را در جاهای دیگر نیز پیدا کنید، اما جادوی جزایر دیدنی ترکیه غیرقابل تصور است. سعی نمی‌کنید به خود ببالید، اما زیبایی این سواحل به حدی است که با یک نگاه به آن‌ها نمی‌خواهید به جای دیگری بروید.

مقاله “بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی” را از دست ندهید!

6 جزیره دیدنی ترکیه

با وجود تعداد زیاد جزایر، اغلب انتخاب برای بازدیدکنندگان دشوار می‌شود، اما نگران نباشید زیرا ما این کار را برای شما انجام داده‌ایم. قبل از شروع تعطیلات خود به این لیست از بهترین جزایر دیدنی ترکیه نگاهی بیندازید!

1. جزیره آکدامار

جزیره آکدامار ترکیه

بزرگترین جزیره در دریاچه وان، جزیره آکدامار به عنوان جزیره تسامح شناخته می‌شود. این جزیره که با صخره‌های شیب‌دار به ارتفاع 80 متر احاطه شده است، همیشه منظره‌ای رویایی را ارائه می‌دهد، اما در طول ماه‌های بهار، زیبایی در سطح دیگری با درختان بادام شکوفه در پس زمینه است. جزایر آکدامار با مساحت 70000 متر مربع، طول ساحلی آن 3 کیلومتر است و بلندترین نقطه آن 1912 متر ارتفاع دارد. این جزیره ترکی خانه‌ای به کلیسای جامع زیبای آکدامار است که اگرچه به موزه یادبود تبدیل شده است، اما میراث مذهبی آن هنوز هم قابل مقایسه نیست و آن را به یکی از معروف‌ترین جزایر دیدنی ترکیه تبدیل کرده است. کلیسا بازسازی می‌شود و سالی یک بار برای عبادت باز می‌شود. در طول فصول مهاجرت، بازدیدکنندگان می‌توانند جزیره را پر از پرنده‌های متعدد ببینند که مهم‌ترین آنها پرنده‌های بال سفید هستند، زیرا جزیره در امتداد مسیر مهاجرت بسیاری از پرندگان قرار دارد. این جزیره برای پیک نیک‌ها بسیار ترجیح داده می‌شود زیرا پس از گشت و گذار مردم می‌توانند به شنا بپردازند یا به سادگی در اطراف باغ‌های بادام که جزیره را احاطه کرده‌اند لذت ببرند.

  • مکان: خارج از سواحل (تقریباً 4 کیلومتر از ساحل) به سمت جنوب منطقه Gevas.
  • چگونه به اینجا برسیم: با قایق سواری از Gevas تقریباً در عرض بیست دقیقه می‌توان به این جزیره رسید.

2. جزیره بوزکادا

جزیره بوزکادا ترکیه

جزیره Bozcaada یک مکان عالی برای گردشگرانی است که به دنبال اوقاتی آرام در میان خانه‌های قدیمی یونانی و خرابه‌های تاریخی هستند، جزیره Bozcaada یکی از بهترین جزایر دیدنی ترکیه است. این جزیره زیبای ترکیه نه تنها سومین جزیره بزرگ کشور است، بلکه یکی از دو جزیره‌ای است که در دریای اژه متعلق به ترکیه است. جزایر Bozcaada که به خاطر آسیاب‌های بادی، تاکستان‌ها، خانه‌های زیبا، بناهای تاریخی چشمگیر و سواحل خیره کننده با آب‌های شفاف معروف هستند، در تعطیلات جزایر دیدنی ترکیه باید از آن دیدن کنید. صخره‌های اطراف جزیره، آن را به جزیره‌ای مرتفع و صخره‌ای تبدیل می‌کند، اما با این وجود، می‌توانید خلیج‌های کوچک متعدد آنها را با سواحل پوشیده از شن پیدا کنید. حتی می‌توانید در رستوران‌های موجود در بندر و ساحل Ayazma، از یک غذای خوشمزه لذت ببرید و زیبایی این مکان را تحسین کنید. جدا از تنوع گسترده غذاهای دریایی، شراب جزیره ای فقط یک همراه فوق العاده است. القای یک مسیر ماجراجویانه در شما سخت‌ترین قسمت جزیره، دوچرخه سواری در اطراف جزیره است که پس از آن می‌توانید در نهایت بنشینید و بقیه روز را به استراحت بگذرانید. اگرچه اندازه آن کمی کوچک است، اما گذراندن وقت در این جزیره رویایی بوزکادا، بخش بزرگی از خاطرات و قلب شما را به خود اختصاص می‌دهد.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین پیج ها و اینفلوئنسرهای کریپتو در اینستاگرام

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، حتماً مقاله “بهترین غذاهای خیابانی ترکیه” را مطالعه کنید.

  • مکان: استان چاناکاله، دریای اژه
  • چگونه به اینجا برویم: خدمات حمل و نقل با قایق به جزیره بوزکادا در تمام طول روز به راحتی در دسترس است. با این حال، تنها سرزمین اصلی با اتصال کشتی که می‌تواند اتومبیل‌ها را به Bozcaada در خود جای دهد، بندر Geyikli Yukyeri است. برای رسیدن مستقیم از چاناکاله به Bozcaada خدمات کشتی سریع فقط در دسترس است.

3. جزیره کوندا

جزیره کوندا ترکیه

این جزیره یکی از زیباترین جزایر دیدنی ترکیه است که برای بازدیدکنندگانی که به دنبال تعطیلات آرام در فضایی طبیعی هستند، یک استراحتگاه تعطیلات فراموش نشدنی است. جزیره کوندا، یک شهر تفریحی معمولی در دریای اژه به نام جزیره علی‌بی نیز شناخته می‌شود و مکان‌های تاریخی زیادی مانند کلیساها، صومعه‌ها و مساجد را در خود جای داده است. این مکان توسط یک ساحل طبیعی زیبا احاطه شده است که در آن آبی بی‌پایان و ابدیت دریا قلب را پر از لذت می‌کند، رستوران‌های کوچک و بزرگ در امتداد ساحل با ماهی سرو می‌کنند، احاطه شده توسط بسیاری از ساختمان‌های نئوکلاسیک با سبز آرام درختان کاج و زیتون. بازدید کننده‌ها. کاوش در جزیره کوندا که در آن خیابان‌های پشتی پر از خانه‌های یونانی در حال فروپاشی است که در اطراف بقایای کلیسای عظیم تاکسی‌یارهیس جمع شده‌اند، شما را به مدت بیش از 100 سال به گذشته خواهد برد. این جزیره یکی از نقاط زیبایی در نقشه جزایر دیدنی ترکیه است که بازدیدکنندگان را از سراسر جهان دعوت می‌کند و اطمینان می دهد که آنها را با روح خود که منعکس کننده فرهنگ دریای اژه است مجذوب خود می‌کند.

  • مکان: استان بالیکسیر، دریای اژه
  • چگونه به اینجا برسید: با قایق سواری از ساحل ایالیک تنها در 15 دقیقه می‌توانید به اینجا برسید. حتی می‌توانید با اتوبوس، پیاده روی یا با استفاده از پل به اینجا برسید که اولین و در حال حاضر قدیمی‌ترین بنای موجود در ترکیه است که زمین‌های جدا شده توسط یک تنگه را به هم متصل می‌کند. با این حال، قایقرانی در دریای آرام و وسیع بسیار بهتر از سایر گزینه‌های موجود است.
همچنین بخوانید  بهترین بازی های اندروید برای بزرگسالان

4. جزیره کیوس

جزیره کیوس ترکیه

در امتداد سواحل شرقی و غربی ترکیه، چند جزیره یونانی وجود دارد که می‌توانید در تعطیلات جزایر دیدنی ترکیه از دو کشور در یک سفر دیدن کنید. این شهر در شمال شرقی دریای اژه واقع شده است و به قدری نزدیک است که حتی می‌توان تا آنجا شنا کرد. این مکان تنها جایی است که درختان تولید کننده ماستیک دارد(داروی جادویی که به طور طبیعی برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود) این مکان به دلیل تولید صمغ ماستیک بسیار مشهور است. این صمغ جادویی به شکل اشک بر روی درختان رشد می‌کند و از آن به عنوان اشک تسکین دهنده و شفابخش نیز یاد می‌شود. به غیر از صمغ ماستیک، می‌توانید یک آبجو و مقداری میگو نیز از رستوران‌ها بگیرید. بنابراین در سفر به ترکیه بازدید از این جزایر دیدنی ترکیه ای نزدیک یونان را از دست ندهید.

  • موقعیت: 7 کیلومتر دورتر از Cesme در ترکیه
  • نحوه رسیدن به اینجا: برای رسیدن به کیوس ابتدا باید به Cesme بروید که با اتوبوس از ازمیر به راحتی می‌توانید در حدود 1.75 ساعت به آنجا برسید.

5. جزایر پرنس

جزایر پرنس ترکیه

جزایر پرنس، که برای ساکنان استانبول به ویژه در ماه‌های گرم تابستان، تسکین دهنده است، نام رایج 9 جزیره‌ای است که در سواحل آسیایی استانبول قرار دارند. برخی از این موارد عبارتند از Buyukada، Heybeliada، Burgazada، و Kinaliada. بازدید از این جزایر راهی عالی برای فرار از مکان‌های شلوغ شهر و گذراندن اوقات خوشی در محیط‌های طبیعی را برای شما تضمین می‌کند. شما فقط باید یک جزیره از گروه 9 جزیره و یک کشتی را انتخاب کنید و سپس خود را برای یک منظره نفس‌گیر که شاهد آن خواهید بود آماده کنید. با این حال، اگر مشتاق هستید، حتی می‌توانید در یک روز از چند مورد از این جزایر دیدن کنید، اما به کمی سفر سریع نیاز دارد. هنگامی که در این جزایر هستید، می‌توانید یک تور دوچرخه‌سواری داشته باشید یا به سادگی قدم بزنید و در خیابان‌هایی که با عمارت‌ها و باغ‌های چوبی زیبا با منظره شهر دوردست در پس‌زمینه گسترده شده‌اند، قدم بزنید. شما می‌توانید در این منظره خیره کننده با نوشیدن چای و لذت بردن از کارهای شگفت انگیز طبیعت استراحت کنید یا حتی می‌توانید از برخی از سواحل زیبا که بخشی از جزایر پرنس‌ها هستند دیدن کنید. این سواحل نفس گیر دارای آب‌های آبی و شفاف و بسیار تمیز و مناسب برای شنا هستند. مقاومت در برابر کمی آرامش و کمی فعالیت جزایر پرنس سخت است. اگرچه هیچ جزیره مهمانی در ترکیه وجود ندارد، اما حال و هوای این جزیره در پرنس‌ها بیش از آن را جبران می‌کند.

  • مکان: مجموعه ای از 9 جزیره در جنوب شرقی استانبول در دریای مرمره
  • چگونه به اینجا برسید: برای رسیدن به این جزایر می‌توانید از Eminonu، Kabatas، Kadikoy یا Bostanci با کشتی یا اتوبوس دریایی استفاده کنید.
همچنین بخوانید  بهترین مینی سریال های 2022 که حتما باید ببینید

6. جزیره گوکچه آدا

جزیره گوکچه آدا ترکیه

گوکچه آدا که به خاطر ذخایر طبیعی دست نخورده و محافظت شده و مناظر عجیب و غریبش محبوب است، بزرگترین جزیره ترکیه است. در حماسه هومر، ایلیاد، جزیره پوزیدون، خدای دریا نامیده می‌شود. همچنین به خاطر آب‌های کاملاً تمیز و سرزمین‌های بکر که مسافران داخلی و خارجی را جذب می‌کند، شناخته شده است. این جزیره خانه درختان کاج رنگارنگ و باغ‌های انبوه زیتون است که آن را مورد علاقه همه دوستداران طبیعت قرار می‌دهد. زمین غیرمعمول و زیبایی طبیعی بی‌نظیر آن را در صدر فهرست جزایر دیدنی ترکیه قرار داده است.

جمع بندی

ترکیه به عنوان مکانی عالی برای تعطیلات، همیشه مملو از گردشگران است. اگرچه کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما نقاط برتر در لیست اولویت برای گردشگران عمدتاً توسط جزایر گرفته شده است. از بین بسیاری از جزایر دیدنی ترکیه (تقریباً 500 جزیره در ترکیه وجود دارد)، ما سعی کرده ایم بهترین‌ها را فیلتر کنیم تا تصویری دلپذیر از آنچه در تعطیلات آینده ترکیه شاهد خواهید بود به شما ارائه دهیم، اما اگر جزایر دیگری در نقشه ترکیه می‌شناسید، به ما اطلاع دهید.

admin
admin
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط